[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laar

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:56

Faelivrin, had jij je pil meer dan 12 uur later (vergeten of whatever)genomen?
Want dan maakt het nog niets uit zelfs in week 3 niet, of wel?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:29

Ik heb mijn pil helemaal niet genomen want ik was bijna 24 uur te laat. Nagelbijten / Gniffelen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:35

Ohh oke.. ehm.. in dat geval Tong uitsteken

Ik vroeg het omdat ik zelf namelijk de pil van maandag avond ( neem altijd rond 23u) vergeten was en ongeveer 10 uur later heb genomen. ik las voor de zekerheid even de bijsluiter door, en daar stond dus dat het binnen 12 uur geen probleem was. maar als je dan dus in de 3e week zit dat je dan idd die mogelijkheden hebt.
ik moest nog maar 2 dagen dus ben gewoon doorgegaan. zal toch allemaal wel goed zijn ?

Ik ben zo'n bange poepert als het om dit soort dingen gaat!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:43

Ja, binnen 12 uur ben je safe, ik ben nu gewoon ook nog safe hoor. Ja

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:44

Faelivrin schreef:
Ja, binnen 12 uur ben je safe, ik ben nu gewoon ook nog safe hoor. Ja

Gelukkig maar Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:48

Anders hadden we een condoom gepakt. Clown

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:50

d0h, ik ook. Maar ik ga dan nog heel bang en onzeker de dokter bellen Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:59

Oh zo was ik ook hoor. En nog vertrouw ik de pil niet 100%. Haha. Nagelbijten / Gniffelen Mijn vriend ook niet, en die is alweer bijna 24, die is werkelijk als de dood dat er iets fout gaat. Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:07

Daarom slik ik eigenlijk nooit door, op vakantie ook niet. ik ben er aan gewend om telkens op vakantie ongesteld te zijn en dat valt wel mee ( heb het nooit zo ernstig).
Ik wil gewoon altijd zeker weten dat ik altijd ongesteld wordt Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:56

Zelfs als je zwanger bent, wordt je in een pilstopweek ongesteld, dus dat is helemaal niet nodig Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:27

Dat heb ik nog nooit gehoord?
Is dat niet gewoon afhankelijk van wanneer je bevrucht wordt ? Verward

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:29

Normaal wel, helaas is er niks meer normaal aan je hormoonhuishouding wanneer je de pil neemt. Wanneer je een stopweek hebt, treedt er een onttrekkingsbloeding op, dus je baarmoederwandslijmvlies wordt afgebroken, en dit gebeurt sowieso met de pil, zwanger of niet. Het weze duidelijk dat dit gevaren inhoudt voor de mogelijke baby. Mijn zus is de hare nog bijna zo verloren, het vruchtje had zich niet erg goed kunnen innestelen. Nu gezonde poter van een jaar Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:59

Een onttrekkingsbloeding is een paar druppels, poes je moet ons niet zo laten schrikken hoor. Knipoog Als je gewoon normaal bloedverlies hebt 4 dagen lang met of zonder de pil te slikken ben je niet zwanger. KAN wel maar die kans is ZO onwijs klein en dat komt ZO weinig voor..

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:07

Ik ken idd wel van die verhalen waarin iemand gewoon ongesteld werd tijdens de zwangerschap. maar dat komt echt maar heel zelden voor.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:08

En die onttrekkingsbloeding is echt maar een paar druppels. Lachen Dus de kans dat je zwanger bent is net zo groot als dat ik morgen in mn limo naar de filmset stap.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:42

Ik heb even een vraagje over.. Ik heb van de week het mirena spiraaltje laten plaatsen. Hoelang bleven jullie meiden nog ongesteld na het plaatsen. Mijn arts zegt dat het wel 6 weken kan duren Nors opkijken . Maar ja daar ben ik natuurlijk niet zo blij mee Knipoog. Hoelang duurde het bij jullie? Dan kan ik nog hopen dat het minder lang duurt Tong uitsteken

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:13

Seventje schreef:
Ik heb even een vraagje over.. Ik heb van de week het mirena spiraaltje laten plaatsen. Hoelang bleven jullie meiden nog ongesteld na het plaatsen. Mijn arts zegt dat het wel 6 weken kan duren Nors opkijken . Maar ja daar ben ik natuurlijk niet zo blij mee Knipoog. Hoelang duurde het bij jullie? Dan kan ik nog hopen dat het minder lang duurt Tong uitsteken

dat is een hele grote onzin.
ligt per lichaam verschillend.

ik had er 2 a 3 dagen last van.
en gigantische buikpijn.
en dat was alles.
dat valt echt nog wel mee.
heb het ding nou al ruim 2 jaar Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:51

Faelivrin schreef:
Een onttrekkingsbloeding is een paar druppels, poes je moet ons niet zo laten schrikken hoor. Knipoog Als je gewoon normaal bloedverlies hebt 4 dagen lang met of zonder de pil te slikken ben je niet zwanger. KAN wel maar die kans is ZO onwijs klein en dat komt ZO weinig voor..

Ik heb het al zat vaak gehoord, mijn nicht, mijn zus, hier op bokt, ...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:49

Ja, maar de kans dat het er is die is héél klein poes.
Praat ons alsjeblieft niet bang want dan word het leven erg moeilijk.
De kans IS er ja, maar die kans is klein. Scheve mond
En dat jij het zo vaak mee maakt berust toch echt op toeval. En wat is bokt nou?
Dat is heel nederland EN belgie EN weet ik wat voor landen en wéééééét ik hoeveel leden!

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:03

Faelivrin schreef:

Wat is er nou erger? Dat iemand die bang is zwanger te zijn omdat ze een pil gemist heeft tóch voor de zekerheid maar een test doet omdat ze weet dat een bloeding tijdens de stopweek geen garantie is, óf dat zo iemand opgelucht ademhaalt omdat ze een bloeding krijgt, maar tóch zwanger blijkt te zijn? En dus gewoon de pil door blijft slikken, geen foliumzuur slikt, en misschien wel een kind krijgt waar ze helemaal niet op gerekend had?
Ik vind het dus helemaal geen bangmakerij, het is gewoon belangrijk om te weten dat als je vermoed dat je zwanger bent je altijd even een test moet doen, ook als je 'gewoon' ongesteld wordt in je stopweek.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:19

Nienke schreef:
Wat is er nou erger? Dat iemand die bang is zwanger te zijn omdat ze een pil gemist heeft tóch voor de zekerheid maar een test doet omdat ze weet dat een bloeding tijdens de stopweek geen garantie is, óf dat zo iemand opgelucht ademhaalt omdat ze een bloeding krijgt, maar tóch zwanger blijkt te zijn? En dus gewoon de pil door blijft slikken, geen foliumzuur slikt, en misschien wel een kind krijgt waar ze helemaal niet op gerekend had?
Ik vind het dus helemaal geen bangmakerij, het is gewoon belangrijk om te weten dat als je vermoed dat je zwanger bent je altijd even een test moet doen, ook als je 'gewoon' ongesteld wordt in je stopweek.

Als je je pil goed slikt kun je volgens Poes ook zwanger zijn, en dan word je volgens haar ook nog eens gewoon ongesteld. Dus dan kun je testen BLIJVEN doen, WIE leeft er hier dan fijn en vol ONZEKERHEID? Sorry hoor, als je de pil goed slikt is de kans nihil [Maar ja, hij bestaat] dat je zwanger bent, en als we dan ook nog eens bang gaan zijn zwanger te zijn als je de pil gewoon GOED slikt... Dan moeten we ook bang zijn om een ongeluk te krijgen als we op de fiets stappen en dan kunnen we beter onder in een huis in een kelder met zwáár gewapend beton gaan zitten, WIE weet wat er allemaal gebeurt...... Scheve mond

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:30

Faelivrin schreef:
Als je je pil goed slikt kun je volgens Poes ook zwanger zijn, en dan word je volgens haar ook nog eens gewoon ongesteld.

Dat heeft ze nergens gezegd Lachen Ik heb het dus ook helemaal niet over mensen die de pil goed slikken.
Het is toch niet zo verkeerd om te laten weten dat je ook kan bloeden als je zwanger bent? Als je de pil netjes slikt, dan hoef je je inderdaad nergens zorgen over te maken. Als het wel een keer perongeluk mis gaat, is het gewoon goed om te weten dat je het beste even een testje kan doen. Dat heeft niks met paniekzaaien te maken. Ik heb nergens gezegd dat je moet testen als je de pil de hele maand netjes hebt geslikt, dat zou onzin zijn.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:01

aankomende woensdag word mijn implanon verwijderd. ik hoop dat het redelijk pijnloos blijft..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:04

Faelivrin schreef:
Ja, maar de kans dat het er is die is héél klein poes.
De kans IS er ja, maar die kans is klein. Scheve mond
En dat jij het zo vaak mee maakt berust toch echt op toeval. En wat is bokt nou?
Dat is heel nederland EN belgie EN weet ik wat voor landen en wéééééét ik hoeveel leden!

Een ontrekkingsbloeding is volgens mij toch echt wel meer dan enkele druppels, want dan zou iedereen die de pil neemt nauwelijks ongesteld worden... Een ontrekkingsbloeding is hetzelfde als ongesteld maar dan zonder de hormonale normale cyclus.

Wat wel een uitzondering is: ongesteld worden als je zwanger bent en NIET de pil neemt.

En ik loop heus niet altijd te stressen, gewoon beetje verstandig zijn. Dus op tijd je pil nemen, ben je toch eens te laat, goed de bijsluiter volgen, heb je naar jouw idee toch onveilige seks gehad dokter even bellen en zien wat de mogelijkheden zijn.

Je hoeft je dokter niet op zondag te bellen, morning after pil kan tot 72u na de seks ingenomen worden.

Als je je pil gewoon inneemt en uitkijkt met antibiotica en zo kun je idd wel gerust zijn Lachen
Laatst bijgewerkt door poes op 10-12-06 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:06

Seventje schreef:

14 dagen bij mij...ben daarna nooit meer ongesteld geworden totdat ik hem liet verwijderen.