Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 16:52

Oh Wolfheze, lang geleden dat ik daar ben geweest in het bos, maar het is daar prachtig inderdaad!
En ja, november zou ook prima zijn! Dan is de ultra op de Utrechtse Heuvelrug, ook leuk. :D

Samantha, ik heb fusion short tights, zit fantastisch! Ik vond hem ook absurd duur, zelfs in een aanbieding, maar geen spijt van. Ik was overtuigd geraakt door meerdere bokkers in dit topic volgens mij.
Wel suf dat de tijden zijn aangepast en je nu op een nog warmer tijdstip moet lopen?
Mijn enkel is alleen dik precies bij die enkelband, een soort klein ei dat naast dat uitstekende botje zit aan de buiten zijkant van je enkel.

Tiggs, ik heb ook een short tights van ninepine die ik fijn vind, maar ik vind de fusion c3 nog fijner. haha! (was ook nog duurder)

Lies_sparkle, thanks, het voelt nu inderdaad heel frustrerend allemaal, maar dat zal vast anders voelen als het achter de rug is. En ik heb in ieder geval een goede reden om mijn krachttraining een keer niet te laten verslonzen.

Goof, haha, nou ja, ik heb nog geen ervaring met scheurtjes in de pezen. Bij andere mankementen was minder dan twee weken rust vaak wel genoeg. :') Dus eerder onwetendheid dan optimisme denk ik. En het is verwarrend doordat belasting zo pijnloos is, het voelt niet alsof ik rustig aan moet doen, dat maakt het ook lastig. Als ik er met mijn vinger op druk, doet het pijn, dus ik weet dat er iets kapot is, maar ik hoef mezelf dus niet echt te sparen in de pijn, want het is verrassend pijnloos verder (tot ik een misstap maak, waarschijnlijk). :=

Veel plezier Sall, misschien overheen gelezen, maar waar ging je ook alweer heen?

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 16:59

Nou ja, die misstap dus....
Je hoeft maar weg te draaien op een onverhard stuk of in het zand en dan heb je een probleem. Laat staan hobbeltjes, kuilen etc. En je weet ook niet wat de klappen van de landingen iedere pas gaan doen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 17:09

Ik had een paar jaar terug favo asics tights maar de nieuwe die ik onlangs kocht vond ik minder.
Heb er ook 1 van Under Armour maar die blijf ik omhoog trekken.
Nu ook maar de Fusion C3 besteld.

Huisarts dacht ook een breuk in een middenhandsbeentje maar de RX wees vanmiddag uit dat er geen breukje in mijn hand zit. Omdat mijn hand erg dik is en ik een raar deukje bij een gewrichtje heb, heeft een arts in het ziekenhuis mijn hand nog wel even bekeken. Het lijkt er op dat 1 van de spieren een beschadiging heeft, vandaar het deukje. Ik mag iig alles op geleide van de pijn. Blij mee!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 17:14

Goof schreef:
Nou ja, die misstap dus....
Je hoeft maar weg te draaien op een onverhard stuk of in het zand en dan heb je een probleem. Laat staan hobbeltjes, kuilen etc. En je weet ook niet wat de klappen van de landingen iedere pas gaan doen.

Nee precies, en dat is ook hetgeen waardoor ik echt wel rustig aan probeer te doen. Maar hele korte, rustige stukjes rechtuit op een recht stuk asfalt (denk aan 100 meter 10x herhalen) na twee weken leek mij wel mogelijk, maar ook dat doe ik braaf niet tot de fysio groen licht geeft.
Ik heb gister in een hobbelig weiland poep geschept, inclusief zware kruiwagen duwen, dat ging wel goed en zie ik dan maar als goede opbouw belasting in plaats van rennen. :+

Koekie, gelukkig dat je niets gebroken hebt en alles mag doen zolang het gaat!
Laatst bijgewerkt door Suliko op 19-09-24 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 17:22

Samantha_ schreef:
Ja is vaak wel betere kwaliteit.
Ik heb ook heel veel sportkleding op Sellpy gekocht, allemaal tweedehands, veel Nike en Under Armour etc. Maar deze broeken vond ik er steeds niet.

Ik zie net op fb dat de starttijden voor Dam tot dam worden aangepast ivm hitte. Beetje jammer, ik moest 13:15 en nu dus later.

Ik baal er ook van, nu moet ik alleen maar nog later =warmer.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 17:23

Suliko schreef:
Tiggs, ik heb ook een short tights van ninepine die ik fijn vind, maar ik vind de fusion c3 nog fijner. haha! (was ook nog duurder)

Ze zien er inderdaad goed uit en het lijkt ook een redelijk duurzaam merk. Er wordt in ieder geval veel in Europa geproduceerd. Misschien bestel ik er een lange hardloopbroek voor deze winter. Hoewel ik ook aan het afvallen ben en dat dus wel een ding vind icm dure kleding kopen :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 17:26

Samantha_ schreef:
Balen dat je nog niet mag lopen Suliko! Enkel nog zo dik?

O ik heb net een dure hardloop broek gekocht. Maar volgens alle reviews zit ie geweldig. De Fusion C3.

Ik loop alleen maar met fusion broeken, al aan aantal jaar en als korte ook de c3. Ik heb er vier die ik afwissel.
Ik loop niet veel in lange broek, maar ook die zijn van fusion. Ik heb twee lange zwarte en een lange donkerblauwe.
Goede pasvorm, goede kwaliteit, fijne zakken, kruipt niet omhoog of omlaag en schijnt niet door.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 17:37

Gelukkig niet gebroken!

Ja stom hè, die latere starttijden. Dan is het dus warmer…
Ben benieuwd naar de broek, ik heb allerlei merken nu. Korte broek vaak een simpele aan omdat er achter een zak zit. En heb er een paar van Nike met zo’n broekje eronder, alleen hebben die geen zakken.
Lange broek vind ik m’n gymshark fijn, en eentje van decathlon.
Moet m’n kleding eens opruimen want heb best veel eigenlijk.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 17:38

Tiggs schreef:
Samantha_ schreef:
Ja is vaak wel betere kwaliteit.
Ik heb ook heel veel sportkleding op Sellpy gekocht, allemaal tweedehands, veel Nike en Under Armour etc. Maar deze broeken vond ik er steeds niet.

Ik zie net op fb dat de starttijden voor Dam tot dam worden aangepast ivm hitte. Beetje jammer, ik moest 13:15 en nu dus later.

Ik baal er ook van, nu moet ik alleen maar nog later =warmer.

Ja, wij hadden het er ook met een groepje over. Een paar van ons zouden starten in de bedrijven wave en de rest zou om 14:40 starten maar die tweede groep is nu pas om 15:35 aan de beurt. Ze hadden beter de tijdslimiet kunnen verhogen denk ik, maar terug denkend aan Leiden eerder dit jaar is het goed dat ze iets doen, ook als 23 graden helemaal niet zo idioot warm lijkt want veel mensen gaan toch niet conservatief van start omdat het aan de warme kant is

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 18:23

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 18:24

23 graden en dan starttijden aanpassen vanwege de hitte? Moet niet gekker worden. 23 graden aan het eind van de zomer stelt toch niks voor? En het warmt nu later op en wordt eerder weer koel.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 18:33

Volgens mij komt het omdat er 2019 veel mensen afgevoerd zijn, toen zijn de latere starters ook niet meer gestart. En 2016 is er iemand overleden, toen was het 21 graden.
Snap ergens wel dat de organisatie er alles aan doet om dit te voorkomen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:27

Jeetje wat gaan jullie snel vandaag. Ik kan het even niet bijhouden met mijn volle dagen nu. Vandaag nog wel even ruimte gevonden om te lopen. Hij was wel echt op het randje deze keer maar gezien de afgelopen dagen snap ik het wel. Ik kom wel tot de ontdekking dat ik het best in de ochtend kan lopen na het opstaan, de koffie en de krant.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:20

Vind het wel bizar hoor dat de starttijden worden aangepast. De mijne blijft gelijk maarja ik zit sowieso in de ochtend. Heb nog nooit een run gezien met zoveel verzorgingsposten ed, dus volgens mij zit het wel goed. Hoe laat start iedereen nu? Ik kom terug naar adam om aan te moedigen *\o/*

Heb echt heel toevallig gister de fusion C3 2 in 1 besteld. Die komt binnen nu en 30 min binnen met DHL als het goed is. Ik had hem al eens gepast maar vond hem zo vreselijk duur.
Had ook de ASICS Road 2in1 3.5 Inch Short Dames vandaag binnen gekregen maar die pasvorm is niet geschikt voor mij helaas.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:46

Ik start nu om 14.20. Overweeg om voor volgend jaar Le Champion lid te worden. Dan start je sowieso vroeg.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:50

Jeetje wat gaan jullie razendsnel.. kan jullie niet bijhouden..

Germie, zoals al door meerdere gezegd..
ga genieten en stop met jezelf gek te maken en te pushen met allerlei doelen..

Hier ook groot Fusion-fan! Korte en lange broeken, vest en ‘bodywarmer’ allemaal van Fusion.. heb ook een shirt maar die vind ik niet zo bijzonder.

Ik hoorde het op de radio van de Dam-tot-dam loop en de gewijzigde starttijden.. ik dacht dat het zondag weer 30 graden zou worden!! 8)7
23 graden is toch helemaal prima…

Zag ook nog een tripje Ibiza voorbij komen! Veel plezier!!

Vandaag toch maar even bij fysio langs geweest voor mijn lies.. volgens fysio twee spieren die helemaal vast zitten en elkaar tegenwerken. Ben de namen alweer vergeten..
hij heeft flink gemasseerd (auwwww) en nu even kijken wat het doet.. volgende week terug.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:06

Van de 4mijl van Assen hebben ze ook al een bericht de deur uit gegaan hoe je moet omgaan met warmte. Alsof je dat niet meer zelf kunt bedenken.

De trail was in 28 graden, heb toen 22.5km gedaan en ja, het was warm, maar vond het wel te doen. Nu wordt het zaterdag 24 graden, dat lijkt me helemaal nog wel te doen.

Ik heb adhoc vandaag meegetraind met een loopgroep. Lag niet in de planning, maar raakte in gesprek met degene die lid is van die sportvereniging en zei van waarom kom je niet gewoon? Eh, ik heb nog 20 minuten. Dan kleed ik me om en kom wel even. Ze lopen 1 keer per week en dan een uur. En doen dan eigenlijk altijd intervallen zodat de groep bij elkaar kan blijven. Dus nu ook. 200-300-400-300-200m gedaan.
En als warming up het zgn. 'Lauf ABC'. De trainer kende dat niet vanuit het Duits, ik ken het alleen vanuit het Duits. Het was een klein groepje, nu met mij er bij 5 lopers. 2 zijn heel snel, de anderen kon ik aardig bijhouden. En als ik het dan ooit wil kan ik ook een wedstrijdlicentie nemen.
Het was gezellig, maar ik vond de training erg kort (55 minuten). Nu was ik met de auto, maar kan een volgende keer natuurlijk die 3.5km heen en 3.5km terug er gewoon lopend bij pakken.
En als ik daarna nog wil zwemmen, dan kan ik met de auto komen en nog op tijd in het zwembad zijn voor de zwemtraining.
Ik ga er wel over nadenken. En mag nog wel een keer meetrainen. Het is gewoon net even anders dan altijd alleen trainen.

Ik heb strakke legging broeken van de Scapino, die zakken niet af, maar ik mis de zakken. Ik liep vandaag in een korte broek die ik gesponsord gekregen heb wegens het WK, dus de WK kleding. Is op zich een fijne broek om in te hardlopen. En is wat wijder, met fatsoenlijke zakken.

Als iemand nog stox sokken wil kopen, met deze code krijg je 15% korting: 09-4MIJL24

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 21:37

55 minuten is toch prima?
Het gaat niet altijd om kwantiteit, maar om kwaliteit.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:38

Tiggs schreef:
Ik start nu om 14.20. Overweeg om voor volgend jaar Le Champion lid te worden. Dan start je sowieso vroeg.

Leonie87 10:45
Tiggs 14:20

Voor wie wil aanvullen. Even je startnummer erbij evt, dan kan ik kijken of ik je kan vinden :') Doen maar 80.000 mensen mee, lukt best toch?

Ik wilde vandaag nog even lopen maar was te moe, ga morgen nog klein rondje doen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:39

Ja dat is toch lang genoeg voor interval?

Ik start 13:40. Is alleen maar warmer dan m’n originele tijd van 13:15.
Ja als Le champion lid start je altijd in eerste vak toch? Is alleen beetje in principe om voor zoiets te betalen. Weet wel dat je er meer voordeel aan hebt, maar toch.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:40

Leonie87 10:45
Tiggs 14:20
Samantha 13:40 startnummer 30711

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:52

Samantha_ schreef:
Ja dat is toch lang genoeg voor interval?

Ik start 13:40. Is alleen maar warmer dan m’n originele tijd van 13:15.
Ja als Le champion lid start je altijd in eerste vak toch? Is alleen beetje in principe om voor zoiets te betalen. Weet wel dat je er meer voordeel aan hebt, maar toch.

Is ook zo. Maar nu heb ik een te snelle tijd opgegeven omdat ik niet te laat wilde starten en dat voelt ook niet helemaal eerlijk. Ik zorg wel dat ik een beetje achterin en aan de zijkant start, maar toch.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:57

Welke tijd heb je opgegeven?
Ik heb geen idee, vriendin heeft ons samen ingeschreven en die geeft altijd een snellere tijd dan ze loopt. Maar zij is geblesseerd dus ik loop alleen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 00:55

@suliko, Ibiza it is!

Raar van die veranderde starttijden tijdens de Dam to Dam
Er lopen een hoop bekende v mij mee en als ik niet op vakantie was had ik zeker meegelopen

Maarrrrr

SV gefeliciteerd met je verjaardag!! *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 06:36

Dank je wel! *\o/*

Mijn vriend heeft slingers opgehangen toen ik gisteren al in bed lag en ik ben gewoon wéér 40 geworden :').

Afbeelding

Succes allemaal alvast bij de dam tot dam!