Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 15:43

Goed bezig iedereen!

Ik merk dat ik het ook aan het ''verslonsen'' - als dat een woord is - ben. Ik ben dus opzoek naar een paard en dat kost ook tijd. Maandag ben ik wel geweest. Gister voelde ik me niet lekker, ben van werk eerder naar huis gegaan en dus ook niet gesport. Ik wil morgenochtend weer gaan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 21:35

Ik denk dat ik mijn abonnement ga bevriezen. Mijn knie wil gewoon echt niet en misschien is het beter om echt even rust te nemen en dan weer op te pakken.
Denk nu ook een goed moment omdat ik vanaf deze week start met meer uren werken ook.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 08:36

Wat balen van je knie Benthe! :(:)
Meer uren werken is wel fijn toch?

Ik heb nog steeds even geen motivatie maar ik moet vanavond wel sporten van mijzelf.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:10

Hi allemaal,
Ik kwam dit topic tegen en leek me wel leuk om wat mee te kletsen en misschien te motiveren.

Ik sport nu maar 3x per week. Ik heb een tennisarm en daarom kan ik alleen mijn benen trainen (en mijn core), maar om de benen nou 5x per week te trainen is een beetje veel van het goede.

Vorige week heb ik voor het eerst weer mijn schouders en rug een beetje meegenomen. Hopelijk is de blessure snel voorbij en kan ik weer voluit trainen :D

Verder wandel ik veel, zowel thuis bij slecht weer, in de sportschool, maar het liefst gewoon buiten.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:11

Zertab schreef:
Ik denk dat ik mijn abonnement ga bevriezen. Mijn knie wil gewoon echt niet en misschien is het beter om echt even rust te nemen en dan weer op te pakken.
Denk nu ook een goed moment omdat ik vanaf deze week start met meer uren werken ook.

Wat balen van je knie, wat heb je precies of is dat nog niet duidelijk?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:15

Rienn schreef:
Hi allemaal,
Ik kwam dit topic tegen en leek me wel leuk om wat mee te kletsen en misschien te motiveren.

Ik sport nu maar 3x per week. Ik heb een tennisarm en daarom kan ik alleen mijn benen trainen (en mijn core), maar om de benen nou 5x per week te trainen is een beetje veel van het goede.

Vorige week heb ik voor het eerst weer mijn schouders en rug een beetje meegenomen. Hopelijk is de blessure snel voorbij en kan ik weer voluit trainen :D

Verder wandel ik veel, zowel thuis bij slecht weer, in de sportschool, maar het liefst gewoon buiten.

Welkom!
Ik sport ook 3x per week. Krachttraining met de e-gym en ik loop op de loopband als hij vrij is. Thuis heb ik ook een loopband. Maar buiten lopen is natuurlijk veel leuker. Even wachten tot het langer licht is en warmer.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:47

Bellatrix schreef:

Ik heb nog steeds even geen motivatie maar ik moet vanavond wel sporten van mijzelf.

Ik sport altijd voor mijn werk zodat ik in de avond niet meer hoef te gaan. Maar goed, zelf als ik geen zin heb ga ik dus dat scheelt wel wat. En je moet ook maar net kunnen sporten voor je werk, natuurlijk :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:47

Bellatrix schreef:
Rienn schreef:
Hi allemaal,

Welkom!
Ik sport ook 3x per week. Krachttraining met de e-gym en ik loop op de loopband als hij vrij is. Thuis heb ik ook een loopband. Maar buiten lopen is natuurlijk veel leuker. Even wachten tot het langer licht is en warmer.

Dank! Het wordt gelukkig alweer wat langer licht buiten, dat is fijn!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:01

Rienn schreef:
Bellatrix schreef:

Ik sport altijd voor mijn werk zodat ik in de avond niet meer hoef te gaan. Maar goed, zelf als ik geen zin heb ga ik dus dat scheelt wel wat. En je moet ook maar net kunnen sporten voor je werk, natuurlijk :)

Ik rij om half 7 richting werk en de sportschool is om 06.00 open. Dat red ik dus niet helaas.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:05

Dat wordt lastig. Dat is de reden dat ik bij de Basic sport, die is 24/7 open.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:07

Zelfs als hij eerder open was zou ik niet zo vroeg gaan, ik hou ook wel van mijn slaap.
Als ik om 09.00 op mijn werk zou beginnen dan is het een ander verhaal maar dat is nou eenmaal niet mijn starttijd.

Dus ik ga uit mijn werk eerst naar huis om de katten eten te geven en om te kleden en dan ga ik een uur sporten. Dan is het ook nog niet zo druk. Dus ik sport ongeveer tussen 5 en 6.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:13

@Marlies: ja meer werken is zeker fijn!

@Rienn: geen idee, MRI was niets op te zien. Ze vermoeden dat het vanuit mijn enkel mobiliteit en onderrug komt.

Ik heb mijn abbonement bevroren. In ieder geval tot eind maart. Ik kan altijd bellen als ik eerder weer kan sporten. Echt super kl*te.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:14

Ik snap dat je ervan baalt. :(:)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:16

Ik deed dat wel altijd toen ik in Amsterdam bij UWV werkte. Ik begon daar tussen 07:00 en 07:15, daarvoor ging ik sporten :') eigenlijk gekkenwerk, want ik moest vanuit de sportschool ook nog naar kantoor rijden (45 min zonder files).

Is het na 18:00 uur druk in de sportschool bij jou?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:17

Ja, het wordt drukker rond dat tijdstip. Dan hebben mensen gegeten en gaan ze sporten. En de lessen beginnen rond 19.00 geloof ik.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:23

Ik sport momenteel naast het paardrijden maar 1x, soms 2x in de week maar ik krijg maar geen goede balans tussen rust en sporten. En daarnaast is mijzelf motiveren om in mijn eentje te gaan ook een kunst :') .
Maargoed, voor werk ook al moeten sporten lijkt mij echt verschrikkelijk :Y) . Sport graag in de ochtend, maar daarvoor zo extreem vroeg op staan is niet mijn ding.

Zie hier een hele rits aan excuses waarom sporten geen prioriteit heeft terwijl ik het met andere samen wel erg leuk vind _O- .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:25

Ik vind het ook lastig om motivatie vinden hoor, ik ben ook altijd alleen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:28

Motivatie is wel een dingetje, dat snap ik wel. Heb ik ook heel lang gehad, maar het zit nu in mijn systeem. Het voelt zelfs gek wanneer ik niet ga :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:58

Zertab schreef:
@Marlies: ja meer werken is zeker fijn!

@Rienn: geen idee, MRI was niets op te zien. Ze vermoeden dat het vanuit mijn enkel mobiliteit en onderrug komt.

Ik heb mijn abbonement bevroren. In ieder geval tot eind maart. Ik kan altijd bellen als ik eerder weer kan sporten. Echt super kl*te.

Dat is wel rot zeg. Hopelijk merk je snel verbetering

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:06

Welkom, Rienn!

Hier gisterenavond teruggekomen van 2 weken Portugal voor het werk. Qua gewicht niet echt aangekomen dus daar ben ik tevreden mee. Wel niet kunnen sporten daar, dus ondanks dat ik vandaag nog heel moe ben heb ik daar voor vanavond wel zin in :D

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 18:01

Welkom Rienn!

Balen dat je moet pauzeren met sporten Bente... Hopelijk gauw verbetering met je knie!

Ik heb vaak genoeg even geen zin, maar inmiddels heb ik wel zodanig vaste momenten/routines ingebouwd in de week dat ik dan toch ga.
Ik houd de lat wel laag als ik geen zin heb of niet fit ben, dan neem ik me alleen voor om mijn warming up/mobiliteits oefeningen te doen. Als het daarna niet gaat ga ik naar huis.
In de praktijk ga ik vrijwel altijd gewoon verder daarna :)
Mijn tip zou vooral zijn om dus de lat laag te houden zodat je er niet als een berg tegenop ziet. Vaak is beginnen het meest lastig :D

Ik sport trouwens altijd alleen, wil gewoon mijn ding kunnen doen :')
Hebben jullie niet dat je teveel gaat kletsen of er langer over doet als je samen gaat?

Afgelopen week was ik ongesteld en soms heb ik dan bij lage inspanning al een meeeeega hoge hartslag, erg vervelend.
Dus toen minder gewicht gepakt en minder setjes gedaan, extra rustig aan. Daarna toch een voldaan gevoel, want je hebt wel even iets gedaan, maar niet teveel dat je er naar van bent.

Ik ben ook hardlopen weer aan het oppakken, gaat erg goed! Ik doe dan een kortere krachttraining en even gericht oefeningen voor mn heupen en enkels om op te warmen, en dan 15-20 min op de loopband.
Ik merk wel dat krachttraining zin heeft. Heb jaren geleden wel fanatieker gelopen maar kreeg altijd erg snel last van mijn schenen en andere pijntjes. Nu ik full body train en ook veel mobiliteit en kleine spieren meeneem zoals hip flexors heb ik gewoon geen pijnklachten tijdens het rennen, zo fijn *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:43

Ik heb gisteren een half uur op de loopband gelopen en ik had mijn smartwatch meegestrikt met mijn veters om te kijken hoeveel stappen ik zou maken. Ik liep niet zo hard, 2.5/3 km per uur. Ik kwam uit op ongeveer 1500 stappen. :+ Is nog niet heel veel.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:30

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 11:39

Ik zat gisteren dus op 3300 stappen en als ik dat artikel lees is het van 2500 al redelijk goed.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 11:45

Ik houd voor mijzelf 8.000 stappen aan, ook omdat ik voldoende wil wandelen met de hond maar alle beweging is beter dan geen beweging inderdaad.