Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:59

Cer schreef:
"We" vind ik een beetje lastig in deze... zolang er nog steeds "We"-mensen zijn die overal tegen zijn, valt er weinig echt aan te doen ook.
Misschien dat "we" ook een goed natuurlijk imuunsysteem hebben tegen Marburg, dan hoeven "we" niks voor te bereiden, alleen de 'zwakkeren' afzonderen.. :+

Met het huidige mortaliteitscijfer van Marburg is de zorg om "we"-mensen niet meer van toepassing denk ik haha. Die zijn er simpelweg binnen no time niet meer dan. En als het beleid ongeveer net zo zal gaan als bij Covid.. Tja.. Dan hebben we in ieder geval het probleem van overbevolking vrij vlot opgelost :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:21

Marberg? Is daar wat gebeurd?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:26

Dinopino schreef:

Jij hebt echt humor :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:29

Het Marburg virus is een besmettelijkere variant van het Ebola virus. Sterftecijfer is 50% Het veroorzaakt o.a.inwendige bloedingen.
Het Marburg virus heet zo omdat er een uitbraak was van dit virus van uit een laboratorium in Marburg, door bemette proefdieren (apen) Marburg is (hoe kan het ook anders) een zoonose.

https://lci.rivm.nl/richtlijnen/virale- ... lovirussen
Laatst bijgewerkt door Babootje op 11-02-22 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:32

Dinopino schreef:

Niet Marberg, maar Marburg. Net als Ebola onderdeel van de Filovirussen.
Beide hebben een dodelijkheid van ongeveer 50%.
Vergelijkbaar neefjes van elkaar als MERS een neefje is van SARS en covid19.
SARS er covid19 zijn overigens broertjes, en dan dus neefjes van MERS.

SARS: Coronaviridae - Orthocoronavirinae - Betacoronavirus - Sarbecovirus - SARS-CoV-1
Covid19: Coronaviridae - Orthocoronavirinae - Betacoronavirus - Sarbecovirus - SARS-CoV-2
MERS: Coronaviridae - Orthocoronavirinae - Betacoronavirus - Merbecovirus - MERS-CoV

Marburg: Filoviridae - Marburgvirus - MARV
Ebola: Filoviridae - Ebolavirus - EBOV/Zaire ebolavirus (1 van de 4 broertjes die Ebola veroorzaken, maar wel degene waar de grootste uitbraak van is geweest)

Dinopino

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:45

Dank je voor de uitleg. Die heb ik gemist.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:46

We mogen echt dankbaar zijn dat we "maar" last hebben gehad van COVID in plaats van een meer dodelijke airborn virus, met een langere incubatietijd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:12

Ik citeer met instemming:
Ilse_123 schreef:
Wel mooi om te zien dat de mens als diersoort niet verder denkt, we stappen zonder denken allemaal massaal het vliegtuig in terwijl we nog nababbelen hoe vervelend het allemaal wel niet was en hoe fijn het is dat dingen weer mogen, op weg naar een verre bestemming met verre ziektekiemen waar ons apen immuunsysteem niet op is voorbereid.

Ik verwacht: jaarlijkse boosters voor de risicogroepen, naast influenza nu ook voor SARS, gevolgd door een paar jaar weelde en 'weet je nog die quarantaine', gevolgd door een mega Marburg uitbraak en 'hoe heeft dit kunnen gebeuren?'.

The end, ik ga naar de teststraat :Y) .

... en ik citeer met chagrijn. Winston Churchill zei ooit: 'Never waist a good crisis.'

Terug naar het oude normaal, lekker op vliegvakantie, weinig biodiversiteit, veel bio-industrie... ("Huuuu....!")

(Men denke: 'vogelgriep', een nieuw griepvirus, rechtstreeks uit China overgevlogen, vogels worden nauwelijks ziek en voor mensen is het dodelijk. Het kan. We solliciteren er naar.)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:17

Janneke2 schreef:
Ik citeer met instemming:
Ilse_123 schreef:
Wel mooi om te zien dat de mens als diersoort niet verder denkt, we stappen zonder denken allemaal massaal het vliegtuig in terwijl we nog nababbelen hoe vervelend het allemaal wel niet was en hoe fijn het is dat dingen weer mogen, op weg naar een verre bestemming met verre ziektekiemen waar ons apen immuunsysteem niet op is voorbereid.

Ik verwacht: jaarlijkse boosters voor de risicogroepen, naast influenza nu ook voor SARS, gevolgd door een paar jaar weelde en 'weet je nog die quarantaine', gevolgd door een mega Marburg uitbraak en 'hoe heeft dit kunnen gebeuren?'.

The end, ik ga naar de teststraat :Y) .

... en ik citeer met chagrijn. Winston Churchill zei ooit: 'Never waist a good crisis.'

Terug naar het oude normaal, lekker op vliegvakantie, weinig biodiversiteit, veel bio-industrie... ("Huuuu....!")

(Men denke: 'vogelgriep', een nieuw griepvirus, rechtstreeks uit China overgevlogen, vogels worden nauwelijks ziek en voor mensen is het dodelijk. Het kan. We solliciteren er naar.)

Ik nam Marburg als voorbeeld omdat het wel heel heftig is, maar we hebben écht geluk gehad met de Mexicaanse griep en vogelgriep is natuurlijk helemaal 'eng', vogels vliegen tenslotte alle kanten op. Volgens mij was H1N1 origineel gezien ook een vogelgriep, maar dat moet ik even terugzoeken.

Edit:typo

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:42

*Never let a good crisis go to waste.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:38

Iemand al eens een vogel gezien met vogelgriep? Zakdoekje in de snavel, of met koorts in het nestje. Wat is dan de Mexicaanse griep. Is dan de chili concarne ziek. Oh ik lees de vogelgriep komt uit china. Dan zullen ze wel hun snaveltjes snuiten met stokjes.

Serieus dan geloof ik in complottheorieën, die zijn zinniger dan deze onzin. Ooit heeft een gestoord persoon gedacht, laat ik het symbool van vrijheid, de vogel in een kooitje opsluiten. Zulke gestoorde mensen zijn er nog steeds.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:39

Wat heb jij gehad voor ontbijt Dinopino? Hallucinatie-Havermout of Fantasie-Vlokken?

Je weet dat er kinderen dood zijn gegaan aan de mexicaanse griep? En dat de vogelgriep de reden is dat miljoenen onschuldige dieren worden geruimd. Maar dat boeit je vast niks.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:41

Gewoon niet meer op reageren, valt ook niet op te reageren wanneer er zoveel gewauwel staat.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:43

Vraag die boeren is hoe die het vinden dat gezonde dieren worden geruimd. En vertel me wanneer je een vogel met vogelgriep gevonden hebt?

Maar jullie hebben veel grotere problemen. Het klima, de dreigende oorlog met Rusland, de voedselknapheid en af en toe komt er nog een aanslag. En wie weet nog een variant waar miljoenen mensen aan sterven. Dat jullie nog slapen kunnen. Oh ja de overbevolking vergeten en CO2, verschrikkelijk.

Heb ik ongelijk, geloven jullie hier niet in?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:50

“Jullie”?
Want jij bekijkt het vanaf een afstand vanuit je eigen dimensie, alwaar je nergens last van hebt, klaarblijkelijk :') of nou ja “nergens” is dan ook relatief :+

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:07

Cer schreef:
“Jullie”?
Want jij bekijkt het vanaf een afstand vanuit je eigen dimensie, alwaar je nergens last van hebt, klaarblijkelijk :') of nou ja “nergens” is dan ook relatief :+

Nou, ik begin langzamerhand te denken dat Dinopino in een eigen universum leeft ja.
Ik weet oprecht niet wat ik allemaal lees.

Eerlijk gezegd ben ik ontzettend verbaasd dat er nu nog mensen zijn die denken dat vaccineren niks heeft bijgedragen aan de fase waarin we nu zitten en dat het allemaal komt omdat " zij" gelijk hadden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:22

Nathalie18x schreef:
Cer schreef:
“Jullie”?

Nou, ik begin langzamerhand te denken dat Dinopino in een eigen universum leeft ja.

Eerlijk gezegd ben ik ontzettend verbaasd dat er nu nog mensen zijn die denken dat vaccineren niks heeft bijgedragen aan de fase waarin we nu zitten en dat het allemaal komt omdat " zij" gelijk hadden.

Ach, als je rondkijkt op bijvoorbeeld Twitter, verbaas je je nergens meer over :D

Maar er staan ook interessante artikelen of opiniestukken op:

https://chrisklomp.nl/de-valse-overwinning-van-wappies/

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:39

Nathalie18x schreef:
Cer schreef:
“Jullie”?

Spijtig genoeg blijft die groep niet alleen bij Dinopino. Anders was het ook beter onder controle te krijgen |o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:42

Ik wist niet dat vogelgriep ook in twijfel getrokken werd.
Ik woon midden in pluimvee gebied waar de problemen erg groot zijn, maar zal tegen de pluimveehouders zeggen dat ze zich geen zorgen hoeven te maken :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:46

Dinopino schreef:
Vraag die boeren is hoe die het vinden dat gezonde dieren worden geruimd. En vertel me wanneer je een vogel met vogelgriep gevonden hebt?

Wel eens binnen gekeken bij een legbatterij? Of een pluimveefokker? Denk je nou echt dat die beesten voor iets anders gefokt worden dan een k*tleven en de dood?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:47

Ik heb gewoon echt het idee dat sommige mensen een flinke klap van een molen hebben gehad. Ik weet niet wat ik lees, ik kan niet geloven dat er zulke mensen zijn met van die waanideeën.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:51

Fitzroy schreef:
Ik heb gewoon echt het idee dat sommige mensen een flinke klap van een molen hebben gehad. Ik weet niet wat ik lees, ik kan niet geloven dat er zulke mensen zijn met van die waanideeën.

Vroeger was dat een enkeling, leek het(?) Maar sinds de covid staan ze met bosjes tegelijk op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:29

Fitzroy schreef:

Als het niet zulke grote gevolgen kan hebben, zie de bestorming van het Capitool, maar ook de vele bedreigingen aan politici, zorgmedewerkers enz. zou je er keihard om kunnen lachten.
En dan hebben ze ook nog stemrecht ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:12

Stemmen doe ik ook niet:-) Het leuke vind ik dat IK waanideeën heb. Wie lopen er dan met een maskertje op hun gezicht? Wie denkt dat het gevaar door 1,5 meter er niet meer is. Enz. enz. Wat moet de wereld vreselijk zijn wat jullie allemaal geloven. Topic kan beter heten hoe krijgen we corona uit de wereld en alle andere overtuigingen die er heersen.

Ben trouwens vroeger in een legbatterij geweest, het enige wat ik daaruit geleerd heb dat mensen afschuwelijk kunnen zijn en het voor zichzelf wel weten goed te praten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:15

Ik denk dat niemand denkt dat er geen gevaar is door 1,5m afstand.

En dat de wereld vreselijk is klopt wel op een aantal fronten. Daar hebben we in ons rijke westen niet zoveel last van, en je ogen sluiten voor de ellende van een ander is natuurlijk makkelijker.