Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:26

Lastige is dat volgens mij niemand echt weet hoe lang je besmettelijk bent. Zolang als je nog klachten hebt of alleen de eerste dagen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:31

nuscaniels schreef:
Lastige is dat volgens mij niemand echt weet hoe lang je besmettelijk bent. Zolang als je nog klachten hebt of alleen de eerste dagen.

Ja dat maakt het erg lastig inderdaad..zeker als je klachten eigenlijk standaard zijn. Hoop dat de GGD je goed kan adviseren.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:11

nuscaniels schreef:
Positief getest zie ik net bij de uitslag. Klachten begonnen ruim een week geleden. Zie op de site dat wanneer klachtenvrij ik alles weer mag maar vind dat een lastige gezien de klachten ook horen bij mijn allergie waar ik chronisch last van heb.
Enige verschil nu en met allergie is dat ik vorige week 2 dagen lang een hele vreemde smaak in mijn mond had. Verder geen koorts, alleen neusverkouden en hoesten.
Maar dat is voor mij normaal.
Hoop dat de GGD daarin wat duidelijkheid kan geven.

Ben je gaan testen door die smaak?
Verder niet ziek is wel fijn!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:23

Verleden week vrijdag kreeg ik rare smaak in mijn mond welke zaterdag aanhield en zondag over was. Afgelopen dinsdag kreeg ik met ademhalen pijn bij een long, dit hield woensdag aan. Daarom laten testen. Het zijn voor mij bekende symptomen die bij mijn allergie horen op die 2 dagen rare smaak na.

Dat heb ik soms maar geen 2 dagen lang. Tong was ook wit uitgeslagen wat bij verminderde weerstand hoort. Had op dat moment ook heel erg last van eczeem al een 1.5 week lang. Huid op mijn armen was behoorlijk ontstoken.
Pijn met ademhalen was donderdag over en twijfelde nog om toch te gaan. Toch maar gedaan omdat ik maandag weer zou beginnen met werken. Heb nu nog vakantie.
Enige wat ik nu nog heb is dichte neus en wat slijm vast in de keel maar dat hoort ook bij mijn allergie.
Daarom vind ik het lastig inschatten, mijn allergieklachten heb ik het jaarrond. De ene keer sterker aanwezig dan de andere keer maar wel altijd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:47

Mars schreef:
Wat ik niet snap: mensen die doodleuk op vakantie gaan, al is t binnen Nederland. Over niet-noodzakelijke verplaatsingen gesproken :=

Zijn wij ook geweest..
Met onze eigen caravan met privé sanitair in Drenthe.

Hond mee, boodschappen van de pick-up point waar ik al vanaf Maart kom (ik kom dus al maanden vrijwel niet meer in de supermarkt).

Ik zie dus geen probleem eerlijk gezegd. Geen hond gesproken op de camping.

Mars

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:52

Tja... okee.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:55

Zo kun je nog enigzins je eigen land financieel wat helpen.

Gelukkig houden wij van wandelen, dat konden wij dus mooi doen. Bos genoeg om kilometers lang niemand tegen te komen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:04

Groot gelijk laten we allemaal maar gewoon op vakantie gaan idd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:13

Mars schreef:
Groot gelijk laten we allemaal maar gewoon op vakantie gaan idd.

Als je dat op een veilige manier kunt doen.. in eigen land zie ik geen problemen. Ik kom nl serieus verder nergens. Niet bij vrienden. Niet in winkels. Uitsluitend bij eigen gezin en op mijn werk.

Op mijn werk loop overigens ik veel meer risico.

Over 2 weken zal ik zo'n 200 man vaccineren. Vind ik veel spannender..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:16

nuscaniels schreef:
Verleden week vrijdag kreeg ik rare smaak in mijn mond welke zaterdag aanhield en zondag over was. Afgelopen dinsdag kreeg ik met ademhalen pijn bij een long, dit hield woensdag aan. Daarom laten testen. Het zijn voor mij bekende symptomen die bij mijn allergie horen op die 2 dagen rare smaak na.

Dat heb ik soms maar geen 2 dagen lang. Tong was ook wit uitgeslagen wat bij verminderde weerstand hoort. Had op dat moment ook heel erg last van eczeem al een 1.5 week lang. Huid op mijn armen was behoorlijk ontstoken.
Pijn met ademhalen was donderdag over en twijfelde nog om toch te gaan. Toch maar gedaan omdat ik maandag weer zou beginnen met werken. Heb nu nog vakantie.
Enige wat ik nu nog heb is dichte neus en wat slijm vast in de keel maar dat hoort ook bij mijn allergie.
Daarom vind ik het lastig inschatten, mijn allergieklachten heb ik het jaarrond. De ene keer sterker aanwezig dan de andere keer maar wel altijd.

Bizar is het
Wat voor smaak had je?
Ik had van de week dat alles anders smaakte
Heel raar

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:18

Ik vind het dom, maar helaas zijn er altijd mensen die schijt hebben aan wat er van ze gevraagd wordt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:18

Mars schreef:
Ik vind het dom, maar helaas zijn er altijd mensen die schijt hebben aan wat er van ze gevraagd wordt.

Dus in onze eigen auto mag ik niet verplaatsen? Snap je het principe wel?
Ik denk dat jij mogelijk meer mensen hebt gezien dan Ik in die 5 dagen.

Dat jij het dom vindt.. wil niet zeggen dat het dom is.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 17-10-20 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:19

bigone schreef:
Fijn dat blijkbaar de gewone griep ook aanwezig is, heeft viruswaanzin weer een poot minder om op te staan. Niet zo fijn voor de mensen die nu griep hebben, beterschap.
En conclusie, ipv griep had het wel degelijk Corona kunnen zijn want de verspreiding gaat op dezelfde manier.

Inderdaad, dat geeft toch te denken hoe gemakkelijk virussen verspreid worden... welk virus dan ook.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:22

Zoolgangster schreef:
bigone schreef:
Fijn dat blijkbaar de gewone griep ook aanwezig is, heeft viruswaanzin weer een poot minder om op te staan. Niet zo fijn voor de mensen die nu griep hebben, beterschap.
En conclusie, ipv griep had het wel degelijk Corona kunnen zijn want de verspreiding gaat op dezelfde manier.

Inderdaad, dat geeft toch te denken hoe gemakkelijk virussen verspreid worden... welk virus dan ook.

Bizar hé..

Er wordt ook echt gevreest voor de komende griepgolf.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:24

IMJ schreef:
Mars schreef:

Dus in onze eigen auto mag ik niet verplaatsen? Snap je het principe wel?
Ik denk dat jij mogelijk meer mensen hebt gezien dan Ik in die 5 dagen.

Dat jij het dom vindt.. wil niet zeggen dat het dom is.

En waarom heb je weinig mensen gezien? Omdat gelukkig een groot deel mensen wel doen wat er van ze gevraagd wordt in deze tijd.

Ipv te denken ‘ ja heel goed die regels maar gelden niet voor mij want x en y’

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:29

Mars schreef:
En waarom heb je weinig mensen gezien? Omdat gelukkig een groot deel mensen wel doen wat er van ze gevraagd wordt in deze tijd.

Ipv te denken ‘ ja heel goed die regels maar gelden niet voor mij want x en y’

Nee hoor.. omdat wij gekozen hebben voor een rustige plek (kampeerplekken waren ruim opgezet met heggen afgezet) en alle boodschappen meegenomen hebben zodat we dus van niemand afhankelijk waren.
Wij werken beiden in vitale beroepen en vonden het best even lekker eruit te zijn.

Maar blijkbaar hebben wij de mensen, die we niet binnen 10meter gezien hebben, in gevaar gebracht.

Dat ik mezelf nog verdedig ook :') . Ik ga er niet meer op in.

Oh en onze vakantie was voor de nieuwe maatregelen.. ;-)
Laatst bijgewerkt door IMJ op 17-10-20 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:30

Super hoor :j

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:30

Maar als iedereen thuis blijft dan gaan er wel heel veel bedrijven failliet.
Dus ik kijk wel naar een balans tussen gezondheid en economie.
Dus als je nu hotelletje boekt om daar toch nog wat geld heen te brengen prima!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:31

Sure_lee schreef:

Dank u.. zei ik net ook inderdaad. En dan zat ik niet eens in een hotel maar in eigen caravan..

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:34

IMJ schreef:
Sure_lee schreef:

Dank u.. zei ik net ook inderdaad. En dan zat ik niet eens in een hotel maar in eigen caravan..

Serieus sommige mensen hebben alleen maar wat te zeuren. Prima hoe je het gedaan hebt toch :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:35

Dank je!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:36

Super zei ik ook al!
Denk dat wij ook maar op vakantie gaan :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:37

IMJ schreef:
Sure_lee schreef:

Super hoor, genoten hoop ik en weer opgeladen om azijndrinkers het hoofd te bieden

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:48

Mars schreef:

Tja dat vond ik van mensen in het buitenland in juli en augustus ook. :+

Als je, je eigen verantwoordelijkheid neemt en in de natuur bent lijkt mij het helemaal geen probleem. Meer moeite met alle mensen bij de hornbach waar ik net langs reed. :')

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:52

tokedri schreef:
nuscaniels schreef:

Bizar is het
Wat voor smaak had je?
Ik had van de week dat alles anders smaakte
Heel raar

Alsof ik een avond had doorgezakt met flink wat alcohol. Eten smaakte raar. Niet smaakloos, maar tong leek gevoelloos. Sterke smaken zoals zout en zoet proefde ik goed maar de rest leek op elkaar. Tich keer mijn tanden gepoetst en dan bleef de rare smaak weg voor een halfuurtje / uurtje