Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:15

san4nie schreef:
Ooh Sall! Jij bent van die muis met het Engelse drop!

Yesss! *\%/*

Die was meteen verkocht :):)

san4nie

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:36

Dat geloof ik wel. Heel bijzonder!

Vind de paarden met bloemen in de manen echt heeeeel mooi! Maar ook het meisje met het hondje met de bloemen. En de “gewone” paarden ook. Je werk raakt me! :o

Snap trouwens wel hoe dit topic aan zoveel pagina’s komt met dat off-topic geklets.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:48

Dat paard is ook mijn ultieme favoriet inderdaad! Hoewel ik al jou werk prachtig vind :j

Hier wat een zo-zo dagje, vanochtend wel naar de sportschool geweest en echt goed m'n best gedaan. Vanmiddag wilde ik nog wandelen voor werk aan, maar het regende kneiterhard. Dus maar wezen lunchen met mama, die had helaas lekkere broodjes en beleg gehaald. Voor vanavond op het werk heb ik een kleine portie lasagne en ik ben nu flink aan het water/thee drinken. Morgen gaan we voor een betere dag

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:54

Sall schreef:
DideH schreef:

Ben jij zo'n creatieve duizendpoot ja? :D

Crea bea ben ik :+

Check it out:
http://www.paulinezeij.nl

Oh tof! Ik ga je volgen! :D

Oke weer even ontopic :')
Ik heb hier een best wel oké dagje qua eten, gister ook al! :D
Gaat wel hard zo t.o.v. mijn doel.

Heb vorige week een (vind ik) best wel elegante galajurk gekocht, maar die kan nog wel een stukje mooier zitten. Dat is mijn ultimate goal :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:44

Wat fijn dat het zo goed gaat bij jou dide!
Heb je de jurk voor een speciale gelegenheid gekocht?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:49

san4nie schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat bij jou dide!
Heb je de jurk voor een speciale gelegenheid gekocht?

Nee eigenlijk niet := Liep hem toevallig tegen het lijf voor een spotprijsje, dus toen kon ik hem niet laten hangen.

Ik had helemaal geen lange galajurk, waar wij nog wel eens een jubilieum feestje oid hebben voor sportvereniging, dus die komt nog wel een keer van pas. Toch wel leuk om dan een lange te hebben (met split :)) ) just in case. Is ook wel een goede motivator :j

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:18

Thanks allemaal!
Fijn dat het goed gaat DideH! Heb je een foto v de jurk?
Ik heb ook een lekkere dag, netjes gegeten tot nu toe

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:19

Klopt! Voor mij werken zulke dingen ook goed. Maar er hangt dus geen datum aan, ook wel fijn juist.

Ik ga straks nog patat eten. Morgen weer normaal doen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:55

Geniet van de friet!!
Ik heb een kledingkast vol motivators |o

Maar straks kan ik alles weer aan *\%/*

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:31

Sall schreef:
Geniet van de friet!!
Ik heb een kledingkast vol motivators |o

Maar straks kan ik alles weer aan *\%/*

Hahah daar gaan we voor! *\o/*

Ziet als ik een foto maak niet zo goed hoe hij in elkaar zit doordat hij zwart is, maar zal ik tzt een foto maken als ik hem aanheb en ik mezelf hem worthy vind? :D

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:32

Hoe gaat het nu met je paard Sandra?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:34

Deal DideH!

Ja hoe gaat het Sandra?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:57

veneri schreef:
Ik ben in de afgelopen 1,5 jaar zo'n 23kg afgevallen met kha/ketogeen te eten. De afgelopen 3 maanden laten versloffen n dus weer een paar kg bijgekomen. Zou er nog 5kg af willen/moeten, maar ben echt klaar met het kha gebeuren. Ik ben vegetarisch en de keuzes zijn dan wat beperkt. Ook vind ik best wat gedoe.
Ik wil dus af gaan vallen door gewoon gezonde keuzes binnen r schijf van 5 te maken zeg maar en op de totale calorien te letten die ik binnenkrijg.
Ik zit nu meestal rond de 1500kcal. Per dag.
Ik sport niet en heb geen sport ambitie. Wandel wel regelmatig. Varierend van min 30 min tot max 1,5 uur per dag.

Zou het haalbaar zijn om nu over te gaan op een andere voedingswijze en daarmee toch af te vallen?

Wanneer je kha eet, verlies je bij het afvallen snel vastgehouden vocht. Ben bang dat ik eerst weer een paar kg aankom als ik gewoon weer een broodje of gekookt aardappeltje ofzo eet....

Daar zat ik dus ook al mee, ik eet kha/ketogeen sinds begin dit jaar, en ben lekker aan het afvallen. (Gaat heul lekker zelfs!)
Ik vind het goed vol te houden en heb totaal geen honger gevoel tussendoor.
Maar ja, straks... ik denk dat ik het maar als lifestyle ga omarmen, en af en toe een cheatday tussendoor, want sommige dingen mis ik toch wel.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:32

Hoi allemaal! Zou ik mee mogen praten? :) Ik denk dat het mij heel erg gaat motiveren om mee te praten.

Sinds Oud & Nieuw is het echt uit de hand gelopen bij mij dus heb ik besloten om de stop erop te zetten. Ik ga proberen rond de 1200 kcal per dag te eten en minimaal 3 keer per week op de crosstrainer te staan. Naast het crosstrainer rij ik mijn paard elke dag en werk ik 3/4 dagen op stal waarbij ik elke ochtend 3,5 uur bezig ben met stallen mesten, paarden binnen en buiten zetten, vegen, kruiwagens legen, etc.

Tot nu toe eet ik ‘s morgens twee geroosterde boterhammen met een heel dun laagje Paturain. ‘s Middags een vitamine reep of twee boterhammen of soep. ‘s Avonds eet ik wat er op tafel wordt gezet. Tussendoor eet ik wel eens fruit of een halve avocado of iets van een koekje.

Koek en snoep moet ik echt vanaf gaan blijven. Ik vind het gewoon heel moeilijk om vol te raken. Het lijkt wel alsof ik een heel varken naar binnen kan werken en dan nog niet vol zit. Als ik mijn eten op heb dan denk ik niet van oh ik zit vol, nee dan denk ik gelijk aan nog meer eten.

Mijn doel is om niet op de weegschaal te staan (het wordt een obsessie voor mij) en vooral te kijken naar hoe mijn lichaam veranderd. Ennn als motivatie voor mezelf kan ik denken aan een hele nieuwe garderobe waar ik al een hele tijd voor aan het sparen ben :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:38

_mjwb schreef:
Hoi allemaal! Zou ik mee mogen praten? :) Ik denk dat het mij heel erg gaat motiveren om mee te praten.

Sinds Oud & Nieuw is het echt uit de hand gelopen bij mij dus heb ik besloten om de stop erop te zetten. Ik ga proberen rond de 1200 kcal per dag te eten en minimaal 3 keer per week op de crosstrainer te staan. Naast het crosstrainer rij ik mijn paard elke dag en werk ik 3/4 dagen op stal waarbij ik elke ochtend 3,5 uur bezig ben met stallen mesten, paarden binnen en buiten zetten, vegen, kruiwagens legen, etc.

Tot nu toe eet ik ‘s morgens twee geroosterde boterhammen met een heel dun laagje Paturain. ‘s Middags een vitamine reep of twee boterhammen of soep. ‘s Avonds eet ik wat er op tafel wordt gezet. Tussendoor eet ik wel eens fruit of een halve avocado of iets van een koekje.

Koek en snoep moet ik echt vanaf gaan blijven. Ik vind het gewoon heel moeilijk om vol te raken. Het lijkt wel alsof ik een heel varken naar binnen kan werken en dan nog niet vol zit. Als ik mijn eten op heb dan denk ik niet van oh ik zit vol, nee dan denk ik gelijk aan nog meer eten.

Mijn doel is om niet op de weegschaal te staan (het wordt een obsessie voor mij) en vooral te kijken naar hoe mijn lichaam veranderd. Ennn als motivatie voor mezelf kan ik denken aan een hele nieuwe garderobe waar ik al een hele tijd voor aan het sparen ben :)

Here we go again. Wil je aanraden om het topic even goed door te lezen en realistisch naar je bmr te kijken en je kcal doel aan te passen naar een getal wat wel gezond en vol te houden is.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:41

__Sannne schreef:
_mjwb schreef:
Here we go again. Wil je aanraden om het topic even goed door te lezen en realistisch naar je bmr te kijken en je kcal doel aan te passen naar een getal wat wel gezond en vol te houden is.

Tot nu toe gaat het erg goed. Maar bedankt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:43

_mjwb schreef:
__Sannne schreef:
en vol te houden is.

Maar is wel enorm ongezond en niet iets wat je langer vol houdt.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:48

_mjwb schreef:
__Sannne schreef:

Je bent echt compleet je lichaam naar de *piep* aan het brengen als je langere tijd onder je BMR eet.
Zou je willen aanraden om de beginpost van het volgende topic te lezen: [MWS] 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Dan weet je wat voor schade het aan je lichaam aan kan richten wat je nu aan het doen bent. We proberen je alleen maar te helpen, wat je ermee doet moet je zelf weten ;)

Edit: Vooral als je zegt dat afvallen en gewicht een obsessie voor je kan worden, vind ik het feit dat je 1200kcal aanhoudt al helemaal een beetje eng...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:09

1200 calorieën op een dag en dan zoveel sporten? :wow: Het fijne aan dit topic vind ik dat iedereen op een gezonde manier probeert af te vallen. Dit valt niet onder gezond... Ik zou het topic eens doorlezen (of het ander afval topic) voor wat meer informatie. Is veel fijner voor je lichaam!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:13

Ik lees al een tijdje mee, en zag de andere die volgens jullie te weinig at, ook weg gaan.

Ik eet zelf ook tussen de 1000 en hóógstens 1400 calorieën en ben sinds half november nu 10 kilo kwijt. Heb de kerst vakantie gespijbeld. Ik hou het prima vol, en sport erbij, verzorg 80/100 paarden.

Overgewicht is niet gezond. En ik zie bij jullie toch echt best heel vaak voorbij komen; Vandaag wou het even niet; morgen weer een dag. Ik heb dat nóóit. Dus blijkbaar is het met 1800 of meer calorieën ook niet altijd vol te houden ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:22

Mag ik meepraten?

Ik ben in september getrouwd, woog toen 66,5kg en zat lekker in mn vel, alles netjes strak. Nu gestegen naar 71,4kg.... alles wat meer gaan hangen en conditie weer flink gedaald.

Ik heb sinds vorige week een personal trainer. Hier train ik 1x per week mee. Ik mag eten wat ik wil, wel maar max 1545 kcal. Dus ik mag best een pizza of een zakje chips, als ik het dan ergens anders maar weer compenseer!

Naast 1x pw PT, wandel ik 2x pw een uur, rijd ik 1x pw paard, zwem ik 1x en geef zelf 1x pw bewegen op muziek. Sinds dit weekend ook in het bezit van de Ring fit voor de nintendo switch. Die probeer ik elke dag een half uurtje mee te pakken (tenzij ik zwaar heb gesport, zoals vandaag mn PT sessie).

Ik heb motivatie nodig voor mezelf om met een beetje extra te geven tijdenz het trainen. En die op me "let" qua eten enz. Dus daarom begonnen met PT. We hebben een 6 weken plan. We gaan er vanuit dat ik na die 6 weken minstens 2, het liefste 3 kg ben afgevallen en dat ik qua centimeters ook het eea kwijt ben!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:25

Vulina, je kunt die conclusie niet trekken. Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Fantastisch voor je dat jij nooit een terugval hebt, maar het is super menselijk en absoluut niet slecht als je een dagje de mist in gaat. Als je zo weinig eet val je zeker af, maar is het ook een grote kans dat je behoorlijk veel vitamines/mineralen/bouwstoffen mist waar je op de lange termijn last van had krijgen. Ik ben altijd zo verbaasd dat mensen stoer zeggen dat ze zo weinig eten :') Waarom zou je? Het is niet leuk, een gemiddeld persoon heeft gewoon honger zeg maar, het is lastig vol te houden en als je op een gegeven moment je kcal weer omhoog gooit komt alles er direct weer bij. Top *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:34

Ik denk niet dat dat bij mij gaat gebeuren. Ik eet heel variabel, veel fruit en groente met wat vlees en vezels, kwark, fruitsmoothies. Gewoonlijk at ik alleen maar rotzooi extra, echt geen vitamines.

Terug vallen verwacht ik ook niet. Ik ben altijd slank geweest, maar na 3 kinderen, een gebroken enkel en daarna knie wat kilo's aangekomen.

Ik vind dat je ook degenen die het op deze manier doen niet over 1 kam kunt scheren. Voor mij werkt dit. Als ik 1800 of meer calorieën eet val ik zo goed als niks af.. En ik heb het niet nodig. En als je dat echt niet wilt, kun je misschien beter de OP aanpassen.. Alleen welkom vanaf 1500 calorieën ofzo..

Overgewicht is ongezonder dan afvallen.. Hoe dan ook ;)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:37

Ik lees wel gewoon mee. Iedereen moet zelf weten wat ze doen toch? :) Als ik mijn lichaam naar de *piep* wil helpen dan moet ik dat zelf weten. Ik vind dat het helpt en heb genoeg mensen in mijn omgeving die het ook doen en dat zijn de meest actieve, gezonde mensen die ik ooit heb gezien. Ik dacht dat het leuk zou zijn om mee te praten, maar voorlopig bij ik wel meelezen :).

(Ik heb heel het topic door gelezen en nog twee vorige delen, heb ook meegepraat ongeveer anderhalf jaar geleden. Veel tips en commentaar gelezen, dus weet wel enigszins wat ik doe. En zoals Vulina zegt, als ik 1800 kcal per dag ga eten dan val ik niks af maar kom waarschijnlijk alleen maar aan).

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:37

Even ontzettend off topic: is er nog iemand wakker die ik een pb mag sturen?