Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:29

Pocca_Locca schreef:
dromertje2 schreef:
Mijn vader lag elke winter weken in t ziekenhuis, na de griepprik, en is uiteindelijk ook overleden.
Kwam dit door de griepspuit? nee, zou al te makkelijk zijn om het daar aan te wijten.

Mijn oudste heeft al zijn vaccinaties gehad en heeft autisme.
Heb ik 1 moment nog maar gedacht om de vaccinatie de schuld te geven? Nee, want ik weet beter dan een zondebok te zoeken.
Heb zelfs geen 1 seconde getwijfeld om mijn jongste te laten vaccineren.

Dat is toch allemaal prima! Maar wat wil je ermee zeggen dan? Dat jij een grote meid bent omdat jij geen zondebok zoekt, en dat ouders die het nut van vaccineren ter discussie stellen en bijwerkingen hebben gezien ervan bij hun kind, zeurpieten zijn? (P.s. Als jouw vader de jaren vóór die griepprik ook elke winter in het ziekenhuis lag, is het inderdaad onzin om de griepprik de “schuld” te geven.)

Persoonlijk vind ik het verhaal van mijn vader net ietsje té toevallig. Dat heeft niks te maken met zo nodig een zondebok willen aanwijzen..

Doe even normaal tegen dromertje. Grote meid noemen !! Niet netjes .

dromertje2

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:31

Ik heb geschreven dat IK geen zondebok nodig heb, heb niets over andere geschreven.
Gelieve in de toekomst mijn woorden niet te verdraaien.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:39

dromertje2 schreef:
Ik heb geschreven dat IK geen zondebok nodig heb, heb niets over andere geschreven.
Gelieve in de toekomst mijn woorden niet te verdraaien.

Nee, maar door te zeggen dat JIJ géén zondebok nodig hebt, zeg je tussen de regels door dat mensen die wèl aan de bel trekken ( bij met jouw situatie vergelijkbare situaties) dus zo nodig een zondebok willen aanwijzen? Of bedoel je dat helemaal niet?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:42

Ik zeg en schrijf dat IK geen zondenok nodig heb, niet meer of minder.
Wat jij tussen de regels leest en dingen concludeert die er niet staan, is uw zaak. Ik heb dat niet gezegt, ik spreek enkel voor mijn eigen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:50

dromertje2 schreef:
Ik zeg en schrijf dat IK geen zondenok nodig heb, niet meer of minder.
Wat jij tussen de regels leest en dingen concludeert die er niet staan, is uw zaak. Ik heb dat niet gezegt, ik spreek enkel voor mijn eigen.

Oke. Pardon. Het leek alleen zo. Zoals ik al zei, is het ook niet logisch om de griepprik de schuld te geven van je vaders dood, als hij sowieso al elke winter in het ziekenhuis lag, ook voor de griepprik..

Bij mijn vader was dat dus anders.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:00

Dat was bij mijn vader ook het geval maar zijn onderliggende ziekte was daar de oorzaak voor. Al zou ik ook kunnen zeggen dat het door de griepprik kwam.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:01

PoccaLocca, maar toch, wat zou je willen?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:06

Askja schreef:
Pocca_Locca schreef:
Hoeveel ouders ( en kinderen van ouders die bijvoorbeeld bijwerkingen van de griepprik hebben) lopen er op die manier tegen gigantische betonnen muren op van ontkenning, onwil, angst van artsen om hun nek uit te steken en hun licentie kwijt te raken etc. op? Echt, echt heel erg veel. Maar door de totale onwil en enorme arrogantie van het gevestigde medische circuit dat vooral ten dienste lijkt te staan van de farmacie, en het belachelijke gemak van een reus die de deksel van de doofpot kan lichten om er vervolgens allerlei zaken die niet zo goed uitkomen, in te flikkeren is natuurlijk zo duidelijk als wat.
Graag concreet bewijs voor vetgedrukte beweringen, die jij hier presenteert als onomstreden werkelijkheid ('natuurlijk')

Ik zou graag nog een antwoord krijgen op deze vraag van enkele pagina's terug.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:20

@Askja

Nou, kijk alleen al naar het kanaal Vaxxed, dan kun je wel een ruwe schatting maken hoeveel het er zijn. Allemaal ouders die oprecht hun ervaringen daaromtrent delen. En als je een beetje mensenkennis in het algemeen hebt, dan snap je dat die gevallen het topje van de ijsberg zullen zijn, want ten eerste staat die Vaxxed bus in de verenigde staten, ten tweede zijn er altijd mensen die liever niet hun verhaal openbaar delen op internet, en ten derde is die Vaxxed- tour pas een paar jaar geleden begonnen. Dat lijkt mij genoeg bewijs dat er heel erg veel mensen wel degelijk tegen muren oplopen ja.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:26

Shadow0 schreef:
PoccaLocca, maar toch, wat zou je willen?

Maakt dat wat uit, wat ik zou willen? Maargoed, het enige wat ik hier wil is het onrecht aan de kaak stellen dat velen is aangedaan doordat ze voor gek verklaard zijn omdat ze vaccinatie ter discussie stellen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:46

Pocca_Locca, ik vermoed dat je de plank misslaat over dat deze ouders het topje van de ijsberg zouden zijn.
Mijn mensenkennis zegt mij dat er niet per se zo veel onder dat topje zit.
Ten eerste omdat de ouders die zeker denken te weten dat wat hun kind overkomt rechtstreeks verband houdt met vaccineren, over het algemeen van het soort zijn dat behoorlijk mondig is en behoorlijk goed georganiseerd.

Ik kan me wel voorstellen dat er veel meer ouders zijn met klachten en/of vragen over vaccinaties, maar je kunt er niet voetstoots van uitgaan dat die niet van zich laten horen omdat ze liever niet in de openbaarheid treden - het kan ook zijn dat ze gewoon geen boodschap hebben aan Vaxxed en waar die voor staan. Dat kan best samengaan met een kritische houding jegens vaccineren.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:01

Askja schreef:
Pocca_Locca, ik vermoed dat je de plank misslaat over dat deze ouders het topje van de ijsberg zouden zijn.
Ten eerste omdat de ouders die zeker denken te weten dat wat hun kind overkomt rechtstreeks verband houdt met vaccineren, over het algemeen van het soort zijn dat behoorlijk mondig is en behoorlijk goed georganiseerd.

Ik kan me wel voorstellen dat er veel meer ouders zijn met klachten en/of vragen over vaccinaties, maar je kunt er niet voetstoots van uitgaan dat die niet van zich laten horen omdat ze liever niet in de openbaarheid treden - het kan ook zijn dat ze gewoon geen boodschap hebben aan Vaxxed en waar die voor staan. Dat kan best samengaan met een kritische houding jegens vaccineren.

Tja.. je hebt natuurlijk gelijk. Waar zouden ouders bang voor hoeven te zijn. Niemand die “ Vaxxed” belachelijk maakt ofzo... kijk hier alleen al in ons topic, de verhalen die van de bron Vaxxed komen, worden heus wel serieus genomen, en met respect benaderd. ( kuch)
En ook, wat iemand hier eerder al geheel terecht opmerkte, “ de Del Bigtrees en Wakefields van deze
wereld” ontvangen ze met open armen.

Waar baseer je trouwens je idee op dat die ouders “ goed georganiseerd” zouden zijn, en wat bedoel je precies daarmee?
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 13-01-20 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:13

tmr001 schreef:
Pocca_Locca schreef:
Tja... maar dat geldt voor zo veel dingen.
Dus dat bewijst weer het grote nut en belang van discussies als deze! Ik heb wel de indruk dat ouders die, zonder er ook maar EEN CENT financieel belang bij te hebben, hun ervaringen delen op internet zoals bijvoorbeeld het Vaxxed kanaal op YouTube, dat niet doen omdat ze nou zo graag voor de lol de medische wereld in een kwaad daglicht willen stellen. Het overgrote merendeel van die ouders was positief over vaccinatie, en heeft gezien met eigen ogen, hoe hun kind veranderde in de uren of dagen na vaccinatie. Hun verdriet is dat ze doorgaans totaal niet serieus genomen worden door de artsen als ze hun bedenkingen en verdenkingen uiten.
De “ tegenpartij” in dit geval de farmacie giganten, hebben er daarentegen MILJARDEN financiële winst belang bij om deze ( steeds groter wordende groep) ouders af te wimpelen, negeren, en in het alu-hoedjes gekkie- hoekje te zetten.

Nou, de die ouders worden veelal in het zonnetje gezet door de Del Bigtrees en Wakefields van deze wereld en deze hebben wel degelijk (heel veel) financieel belang bij het verspreiden van deze misinformatie. Zoals ik al heb uitgelegd had bijvoorbeeld een Wakefield direct financieel belang bij het zijn foutieve onderzoek - hij wilde zelf immers een alternatief vaccin gaan verkopen. En ohja, er is een hij is een fraudeur. Daardoor vind ik Vaxxed zelf een behoorlijk slechte bron van informatie. Overigens zijn er genoeg filmpjes van de andere kant te vinden. Deze bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=ZIVJENkKpKE . Vanaf een minuut of 6 zie je hier hoe een dame die zwaar gehandicapt is door polio is omdat haar ouders haar niet wilden vaccineren.

Vaccinaties zijn financieel overigens relatief oninteressant voor de BigPharma - ze hoeven maar 1x gegeven te worden en moeten aan veel regels voldoen (er is dus veel onderzoek nodig). Ze hebben veel meer financieel belang bij medicatie die veel vaker genomen moet worden (voor bijvoorbeeld psychische problemen of hartproblemen).

Ik snap dat het vreselijk verdrietig is als er iets met je kindje gebeurd. Als dat toevallig net na de vaccinaties gebeurd is het gemakkelijk om daarvan de zondebok te maken - het is de mens eigen een "schuldige" te willen aanwijzen. Maar bekijk het eens van de andere kant - je bent een arts, je bent arts geworden omdat je mensen beter wil maken, je hebt jaren gestudeerd. En dan komt er in één keer een moeder, niet gehinderd door enige vorm van kennis, tegen je vertellen dat je het helemaal mis hebt zonder ook maar enig betrouwbaar bewijs te leveren. Terwijl je wéét dat vaccins levens redden en je wéét hoe ziek kinderen kunnen worden van de ziektes waartegen geent wordt. Ik snap dan dat je die moeder niet zo serieus kan en wil nemen. Stel dat je bij de dokter komt met het verhaal dat je aids hebt gekregen van bananen eten - ik noem maar iets - dan neemt hij je ook niet serieus. En als je dan vervolgens boos word en een filmpje maakt, die op youtube zet en gaat roepen dat je aids krijgt van bananen eten. Ook al ben ik er zelf heilig van overtuigd, dat maakt het nog niet waar.

Ik geloof er helemaal niks van, al helemaal niet in Nederland dat je niet terecht kan bij medische professionals met je zorgen. Er zitten overal sociaal niet zo handige bij maar dan kan je altijd nog een second opinion aanvragen. Nogmaals heb ik zelf echt slechte ervaringen gehad met de gezondheidszorg in Nederland. Ik werd altijd netjes geinformeerd over alles en werd kundig geholpen.

@pocca kan je hier eens op reageren? Ben benieuwd. TMR heeft zo uitgebreid geschreven :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:15

Pocca , wanneer ben je zo anti vaccinatie geworden? Na wat er met dat jongetje gebeurde of na wat er met je vader gebeurde .

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:19

Pocca_Locca schreef:
Askja schreef:

Tja.. je hebt natuurlijk gelijk. Waar zouden ouders bang voor hoeven te zijn. Niemand die “ Vaxxed” belachelijk maakt ofzo... kijk hier alleen al in ons topic, de verhalen die van de bron Vaxxed komen, worden heus wel serieus genomen, en met respect benaderd. ( kuch)
En ook, wat iemand hier eerder al geheel terecht opmerkte, “ de Del Bigtrees en Wakefields van deze

Waar baseer je trouwens je idee op dat die ouders “ goed georganiseerd” zouden zijn, en wat bedoel je precies daarmee?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:43

Tja, in de antivax wereld worden de sheeple, die geloven in wat de overheid en big pharma hun vertellen belachelijk gemaakt. Toch heb ik er persoonlijk geen enkel probleem mee om die mensen op hun onwaarheden aan te spreken en boeit het mij helemaal niks dat ze mij belachelijk maken. Waarom zou dat andersom dan wel gelden?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:57

Karl, dat jij het niet erg vind om belachelijk gemaakt te worden, wil natuurlijk nog niet zeggen dat er niet best veel ouders zijn die de drempel te hoog vinden om naar buiten te treden met hun verhaal, omdat ze niet willen horen bij een groep die erg gestigmatiseerd en belachelijk gemaakt wordt.
Ik ben wel benieuwd wat aksja bedoeld met dat de ouders die hun verhaal vertellen in de Vaxxed bus, “goed georganiseerd “ zouden zijn..?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 00:46

Pocca_Locca schreef:
Karl, dat jij het niet erg vind om belachelijk gemaakt te worden, wil natuurlijk nog niet zeggen dat er niet best veel ouders zijn die de drempel te hoog vinden om naar buiten te treden met hun verhaal, omdat ze niet willen horen bij een groep die erg gestigmatiseerd en belachelijk gemaakt wordt.
Ik ben wel benieuwd wat aksja bedoeld met dat de ouders die hun verhaal vertellen in de Vaxxed bus, “goed georganiseerd “ zouden zijn..?

Het probleem is dat veel van deze ouders in eerste instantie niet eens aan vaccins als oorzaak dachten. Hun kindje ging dood door wat voor oorzaak dan ook en anti-vaxx groeperingen springen meteen in op hun rouw en overtuigen deze ouders dat vaccins de oorzaak zijn geweest. Gezien de staat waarin deze ouders verkeren en de zoektocht naar een oorzaak (wat menselijk is) zijn ze snel te overtuigen. Dokters worden zwartgemaakt en daar moet je dan echt niet naar luisteren etc. Dus wat de dokter te zeggen heeft over de oorzaak is niet meer betrouwbaar. De ‘gevestigde’ media wil het verbergen maar zo’n groepering durft het wel naar buiten te brengen!!

Persoonlijk vind ik dat vreselijk, oneerbiedig en gewoon.. kwaadaardig. Dat je ouders op zo’n moment in hun leven voor je karretje wil spannen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 01:08

IMANDRA schreef:
Pocca_Locca schreef:

Het probleem is dat veel van deze ouders in eerste instantie niet eens aan vaccins als oorzaak dachten. Hun kindje ging dood door wat voor oorzaak dan ook en anti-vaxx groeperingen springen meteen in op hun rouw en overtuigen deze ouders dat vaccins de oorzaak zijn geweest. Gezien de staat waarin deze ouders verkeren en de zoektocht naar een oorzaak (wat menselijk is) zijn ze snel te overtuigen.

Persoonlijk vind ik dat vreselijk, oneerbiedig en gewoon.. kwaadaardig. Dat je ouders op zo’n moment in hun leven voor je karretje wil spannen.

Pardon ? Afgezien van het feit dat de verhalen van de ouders in de Vaxxed bus vooral over vaccinatie SCHADE gaan, en maar af en toe over een sterfgeval volgens mij, ik heb nog lang niet alles gezien.. vind ik wat jij zegt gewoon een ongefundeerde aanname. Ik ZOU exact hetzelfde kunnen zeggen over big pharma die er met behulp van de mainstream media als de kippen bij is als er ergens een kindje overlijd die niet( genoeg) prikjes gehad zou hebben, en dus overleed aan een gevaarlijke kinderziekte. En dan vind ik het wel verhelderend om het niet onbelangrijke financiële aspect er even bij te vermelden. Vaxxed en dergelijke zijn een reactie op misstanden in de medische wereld. Niet opgezet als verdienmodel.
En laat nou de farmacie WEL een verdienmodel zijn. Een miljardenindustrie. Ja, óók aan vaccins worden MILJARDEN verdiend. En dan gaan pro-vaxxers die balk ontkennen, om vervolgens te gaan teuten over het splintertje bij de anti vaxxers.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:56

Pocca_Locca schreef:
IMANDRA schreef:
Het probleem is dat veel van deze ouders in eerste instantie niet eens aan vaccins als oorzaak dachten. Hun kindje ging dood door wat voor oorzaak dan ook en anti-vaxx groeperingen springen meteen in op hun rouw en overtuigen deze ouders dat vaccins de oorzaak zijn geweest. Gezien de staat waarin deze ouders verkeren en de zoektocht naar een oorzaak (wat menselijk is) zijn ze snel te overtuigen.

Pardon ? Afgezien van het feit dat de verhalen van de ouders in de Vaxxed bus vooral over vaccinatie SCHADE gaan, en maar af en toe over een sterfgeval volgens mij, ik heb nog lang niet alles gezien.. vind ik wat jij zegt gewoon een ongefundeerde aanname. Ik ZOU exact hetzelfde kunnen zeggen over big pharma die er met behulp van de mainstream media als de kippen bij is als er ergens een kindje overlijd die niet( genoeg) prikjes gehad zou hebben, en dus overleed aan een gevaarlijke kinderziekte. En dan vind ik het wel verhelderend om het niet onbelangrijke financiële aspect er even bij te vermelden. Vaxxed en dergelijke zijn een reactie op misstanden in de medische wereld. Niet opgezet als verdienmodel.
En laat nou de farmacie WEL een verdienmodel zijn. Een miljardenindustrie. Ja, óók aan vaccins worden MILJARDEN verdiend. En dan gaan pro-vaxxers die balk ontkennen, om vervolgens te gaan teuten over het splintertje bij de anti vaxxers.

Ongefundeerde aanname?
https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1057566
En dit is lang niet het enige verhaal erover.

Ook deze dingen zijn toch gewoon erg? https://edition.cnn.com/2019/03/19/heal ... index.html

https://amp.insider.com/man-sees-his-ph ... ren-2019-9

Overigens had ik het niet specifiek over vaxxed maar over die organisaties als geheel.

Moet zeggen dat ik nog nooit een nieuwsartikel heb gelezen waarbij een kind met naam en toenaam werd genoemd en zo groot werd uitgemeten in de (pro-vax) media die ‘te weinig prikjes heeft gehad’?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:17

Tja, ouders die een kindje verliezen, vooral wanneer er geen oorzaak lijkt te zijn , die zijn heel vaak emotioneel zo kapot dat ze elke mogelijk aangrijpen om een schuldige aan te wijzen. En dat is wat er vaak gebeurt , vooral in de US , waar de anti vaxxers nogal wat zooi verspreiden. Want een ‘gezond ‘ kind kan toch niet zo maar dood gaan? Ja dat kan en is heel triest alleen moet er vaak wel een oorzaak gevonden worden. In het geval van de jongen die jij noemde Pocca , van je kennissen is de oorzaak gevonden. De artsen dachten koortsig van vaccinatie terwijl het hersenvliesontsteking was . Dus indirect de vaccinatie want daar werd het op een bijwerking gegooid . Koorts , echter heeft het vaccineren zelf zeker zijn dood niet veroorzaakt . Ongelukkige samenloop van omstandigheden . En je vader? Waarom na drie jaar nog weet een griepspuit terwijl hij bij de drie vorige in het ziekenhuis belandde ? Waar waren jullie toen??

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:47

Pocca_Locca schreef:
Askja schreef:

Goed georganiseerd in de zin dat ze elkaar weten te vinden via de social media en daar een actieve en nadrukkelijk aanwezige groep vormen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:50

bigone schreef:
En je vader? Waarom na drie jaar nog weet een griepspuit terwijl hij bij de drie vorige in het ziekenhuis belandde ? Waar waren jullie toen??

Wat hard gesteld misschien, maar ik vroeg me dat eigenlijk ook wel af.
Immers, het is en blijft een keuze, er is geen sprake van dwang.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:29

Askja schreef:
bigone schreef:
En je vader? Waarom na drie jaar nog weet een griepspuit terwijl hij bij de drie vorige in het ziekenhuis belandde ? Waar waren jullie toen??

Wat hard gesteld misschien, maar ik vroeg me dat eigenlijk ook wel af.
Immers, het is en blijft een keuze, er is geen sprake van dwang.

Tja... een volwassen man maakt gewoon zijn eigen beslissingen, hè?! Je zou beter de vraag kunnen stellen: waar was die ongeïnteresseerde flapdrol van een huisarts van hem, die gewoon elk jaar alle 65 plussers over één kam bleef scheren -:(- omdat dat nou eenmaal het protocol is..

Laat ik het zo zeggen: Mijn vader dacht er helaas exact zo over al velen: namelijk: VACCINS KUNNEN NOOIT ZO SLECHT ZIJN! Zeker als je huisarts het aanbeveelt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:50

Mijn ouders luisterden ook naar hun volwassen kinderen, zo was onze relatie. Ik ben 60 en onze ouders en schoonouders kwamen zeker uit een generatie waar de witte jassen heilig waren. En de politie en de burgemeester maar zelfs mijn schoonvader , een lieve oude boer die nogal eigenwijs was, ook die luisterde naar ons en deed er iets mee. Ik ben mondig bij artsen , gelukkig maar want anders had ik mijn man deze week misschien. kunnen begraven ipv ophalen uit het ziekenhuis . Dus kom niet aan met zondebok zoeken bij de medische wereld want ze luisteren echt , ook naar leken.