Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lynnXtubbie

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:38

Bedankt voor het aanbod! Woon aan dr andere kant van Nederland helaas haha. Ik ga er even naar kijken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:41

Als je voor een grote set gaat kun je beter de L kopen met 4 losse lakjes erbij.

Dan ben je goedkoper uit en heb je een lakje meer.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:46

Oh oliebol, ze hebben dezelfde aanbieding weer als met Black Friday op de kleurtjes :=

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:58

Oh no... *niet klikken, niet klikken*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:02

MarJon schreef:
Oh oliebol, ze hebben dezelfde aanbieding weer als met Black Friday op de kleurtjes :=

Ik ga me toch nog maar 4 kleuren cadeau doen haha.
Tot wanneer geldt deze aanbieding?

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:24

Hoi, mag ik mij hier ook melden.
Ik ben van de zomer 2 a 3 keer bij mijn buurvrouw geweest om nagels te laten gellakken. Zij doet dit professioneel, dus dat is fijn. Was er super blij mee elke keer, vond het alleen best prijzig en ze had niet echt leuke kleurtjes vond ik zelf, kreeg steeds meer moeite met kleurtje uitzoeken.

Dus na lang wikken en wegen besloten om een eigen set aan te schaffen. Ben voor de startersset van PG gegaan.
Deze heb ik nu een goeie 3 weken in huis + 4 kleurtjes.

Ik ben dus nog een enorme amateur, ben echt nog niet goed in nagels lakken :o :o . Merk wel dat ik mooier kan lakken met de gellak dan met normale kleurtjes. Maar alsnog lak ik soms ergens mijn nagelriemen mee of het loopt te dik uit aan de zijkanten. Vooral mijn slechte hand doen is drama.
Oefening baart kunst zullen we maar zeggen ...

Nu vallen mij een paar dingen op. Ik heb nu nummr 117 night blue op en op zich een prachtige kleur hoor, maar hij word nu een beetje dof, na 3 dagen? Ik heb de ultra shine gebruikt na het aanbrengen van de kleur en deze niet afgeveegd met een cleaner omdat dat niet hoeft bij deze lakjes.

En ik vond de lamp wel erg heet worden na een paar keer. Moest sowieso de duimen apart doen want die passen er niet bij onder de lamp (best klein lampje, en ik heb echt ienimini handjes, had ik niet verwacht). Hierdoor gaat die in korte tijd best wel vaak aan, misschien dat die daarom zo heet werd?
Moest ook de kleuren langer dan 60 sec doen voordat die echt goed hard was.

En de ultra shine die je op het laatst gebruikt heb ik denk niet al te netjes aangebracht, want heb nu harde doorzichtige randen aan de zijkant van mijn nagels := ...

Nu klinkt het misschien als pure horror voor de professionals onder jullie, maar over het algemeen valt het mee hoor, bij 1 of 2 nagels is dit het geval.
Laat het verder ook gewoon zitten, komt bij het verwijderen wel.

De vorige kleur die ik gebruikt heb was in ieder geval beter gelukt, maar daar heb ik zo'n moeite mee gehad om die te verwijderen. Wat een gekloot, 2 uur bezig geweest en alsnog zaten er her en der wat restjes. Die heb ik uiteindelijk maar opgevijld zodat ze dof waren en glad en toen de blauwe kleur eroverheen aangebracht :o :x .

De vorige kleur had ik met de primer gedaan, de blauwe nu een keertje niet, kijken of dat verschil op levert met verwijderen.
Dat houten stokje wat erbij zit is ook echt prut, heb nu de metalen bokkepoot besteld met de grote vijl.

Iemand nog goede tips, zodat het verwijderen beter gaat en/of ik het zelf mooier kan maken. Hoef geen enorme prof te worden, volg ook gewoon exact het stappenplan van het boekje, maar vind het wel leuk als het steeds iets netter word :D

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:37

Maandag weer een nieuwe set gekregen. Ik ben en blijf toch gek op blauw. En wat kun je toch blij worden van mooie nagels

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 15:39

Judith, hoe sterk is je lamp?
Verder echt dun lakken. Als het je zijwallen in loopt, lak je echt te dik...

Leuk farah!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:45

Judith, bij mij heeft het wisselen van lamp geholpen. Met de lamp van Pink Gellac lag het er na 2 dagen af, terwijl ik 3 uur bezig was geweest omdat elke laag er vier keer onder moet :=
Nu met een nieuwe lamp ben ik zo klaar en blijft het ook goed zitten. Edit: en mijn topcoat wordt ook niet meer dof na een paar dagen nu *\o/*
Laatst bijgewerkt door MarJon op 15-12-18 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:48

Vanwege paarse vrijdag op de school waar ik werk. (En sowieso paarse vrijdag, is internationaal)

Ik draag normaal nóóit make up of nagellak...

Regenboog, uiteraard.
En twee keer zwart omdat het helaas nog steeds nodig is om een dag als paarse vrijdag te hebben...

Afbeelding

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 16:40

LadyMadonna schreef:

Leuk farah!

Even gekeken en die is 7watt, kan dat? Is dat goede sterkte of niet?

Nog dunner, genoteerd!

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 16:45

MarJon schreef:
Judith, bij mij heeft het wisselen van lamp geholpen. Met de lamp van Pink Gellac lag het er na 2 dagen af, terwijl ik 3 uur bezig was geweest omdat elke laag er vier keer onder moet :=
Nu met een nieuwe lamp ben ik zo klaar en blijft het ook goed zitten. Edit: en mijn topcoat wordt ook niet meer dof na een paar dagen nu *\o/*

Ik zat te kijken om de lamp van P!nk gellac aan te schaffen, geen aanrader zo te lezen. Wat zouden jullie aanraden?

PS: sorry voor het inbreken (stille meelezer :o )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 16:55

Judith_H schreef:
LadyMadonna schreef:

Leuk farah!

Even gekeken en die is 7watt, kan dat? Is dat goede sterkte of niet?

Nog dunner, genoteerd!

Euh..., mijn lampen zijn 24watt := dus dan vind ik het niet raar dat het niet lukt....

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:28

Ik heb er echt totaal geen moeite mee... voor de lagen tussendoor is 60 sec echt genoeg. Die moeten niet droog. De topcoat doe ik wel 120 sec. Ik ga wel kijken voor een andere topcoat want hij wordt idd sneller dof. Dit is na 10 dagen, ben alleen met haren wassen de piek van de boom verloren...

Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:35

Begrijp ik nu dat je bij kleur maar 60 sec onder de lamp moet en bij topcoat 120 sec?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 23:29

Kaygee schreef:
Ik heb er echt totaal geen moeite mee... voor de lagen tussendoor is 60 sec echt genoeg. Die moeten niet droog. De topcoat doe ik wel 120 sec. Ik ga wel kijken voor een andere topcoat want hij wordt idd sneller dof. Dit is na 10 dagen, ben alleen met haren wassen de piek van de boom verloren...

[ [url=m/PQM6Mg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die moeten wel degelijk droog (als in, uitgehard, plaklaag blijft), niet (goed) uitgeharde gelpolish vergroot de kans op allergieën.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:46

Jam schreef:
MarJon schreef:

Ik zat te kijken om de lamp van P!nk gellac aan te schaffen, geen aanrader zo te lezen. Wat zouden jullie aanraden?

PS: sorry voor het inbreken (stille meelezer :o )

Ik heb deze:
https://www.bol.com/nl/p/uv-lamp-led-ge ... oductTitle

Ik vind hem echt heel fijn :j

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:41

LadyMadonna schreef:
[ [url=m/L3ANgM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zijn gaaf! Ik laat mijn nagels morgen weer doen. Ik neem deze mee.

Ik heb besloten om volgend jaar alles zelf te gaan doen. Heb een Pink startersset, en doe ze nu ook al tussendoor. Dus ook ik volg jullie tips hier trouw.

Ik heb bij Pink de shine gekocht, de ultra shine uit de startset is helaas een waardeloos product.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:09

Ik vind Pink sowieso niet zo geweldig mbt kwaliteit.

Heb nu een topcoat van Ali. Blijft veel mooier.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:51

Hmmm als pink niet zo geweldig is, welke starterset zouden jullie dan aanraden? Hoef er niet perse veel kleuren bij, zolang de kwaliteit maar goed is

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:20

Ik gebruik Quida naar goede tevredenheid. Ook een prima lak voor een acceptabele prijs.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:29

Ik vind PG wel heel fijn lakken. Over hoe lang het blijft zitten ben ik nog niet helemaal uit. Had vorige week 1 nagel gelakt er mee en die lag er na 2 dagen af, terwijl ik dat nooit heb bij mezelf. Heb nu al mijn vingers gelakt met diezelfde kleur en ook wel wat beter voorbereid, dus ben benieuwd of het nu wel goed blijft zitten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 20:47

Vanmiddag m’n eigen nagels vast kerst proof gemaakt, heb er van de week geen tijd voor ;)

Bejeweld gp33 met unicorn dust 04

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:01

welmoed__ schreef:
Ik vind PG wel heel fijn lakken. Over hoe lang het blijft zitten ben ik nog niet helemaal uit. Had vorige week 1 nagel gelakt er mee en die lag er na 2 dagen af, terwijl ik dat nooit heb bij mezelf. Heb nu al mijn vingers gelakt met diezelfde kleur en ook wel wat beter voorbereid, dus ben benieuwd of het nu wel goed blijft zitten.

Ik heb er de eerste 2 keer lakken geen last mee gehad. Nu valt het er steeds af, snap er niks van.

Heb er nu primer onder gedaan over hele nagel, dan maar wat meer werk met eraf halen.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:36

Nou vandaag ook voor het eerst de Pink startersset gebruikt. Vind de lamp echt 3x niets, veel te klein en de toplaag moest gewoon 5 minuten onder de lamp voordat ie hard was ipv de 60 seconden die in de handleiding staan. Terwijl ik altijd harstikke dun lak... kijkem voor een andere lamp dan maar. Over de lak ben ik wel tevreden, mooie kleur en dekt in 2x goed.