2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:50

Kwestie van opbouwen. Ik ben ooit ook begonnen met 100m joggen en dan wandelen. Zo steeds verder opgebouwd.
Trailruns zijn wel echt een stuk zwaarder dan het lopen op de weg! Maar vaak prachtige routes.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:17

Supervixen schreef:
Kwestie van opbouwen. Ik ben ooit ook begonnen met 100m joggen en dan wandelen. Zo steeds verder opgebouwd.
Trailruns zijn wel echt een stuk zwaarder dan het lopen op de weg! Maar vaak prachtige routes.

Ja en die mooie omgeving wisselende ondergrond maakt het vind ik ook veel leuker :)
De kans dat je met droge sokken thuis komt is klein (in deze periodes iig)

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:35

Oh oh...Vandaag een dagje naar Jumping Amsterdam geweest. Heel gezellig, 4 witte bolletjes hagelslag, als lunch een broodje roomkaas van de La Place en frietjes met enorm veel mayo als diner. Nu een whopping 1000 kcal teveel gegeten :') Morgen maar een eindje extra wandelen. En misschien morgen wat minder eten, zou het kwaad kunnen om dan ipv 250 kcal onder verbruik 600 kcal onder verbruik te eten?

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 07:42

Goedemorgen, wat leuk dat het topic nog steeds goed loopt.
Knap dat iedereen nog zo zijn best doet en wat gaaf om over 3 maanden zoveel kilo met elkaar te zijn afgevallen. Gaat goed, ook hier -4,3 kg

Ik was ook op jumping en had heel nurdy mijn trommeltjes mee met mijn eigen eten. Havermout pannenkoek voor de lunch werkte prima om koud te eten en fruit + gekookt eitje in een klein bakje ook perfect.
Voelde mij wel suf maar hierdoor wel binnen de lijntjes gebleven... klinkt wel heel braaf - vinden jullie niet? :Z

Zet ‘em op dames, fijne zondag!

En of kcal compenseren goed is? Mmmm... balansdag volgens mij best oké! :o?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:13

Knap dat je het bij je eigen trommeltje hebt gehouden!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:11

Ik heb de Samsung health app om alles bij te houden.
Gisteren een Gear Fit 2 van mn moeder gekregen dus die houdt nu alles voor me bij en synchroniseerd alles met de app. Ideaal.
Laatste week slecht aan mn menu gehouden maar nu gaan we weer goed ons best doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:13

Pfff ik baal -O- ,500 gram aangekomen was er al bang voor . En heb het niet eens zo gek gedaan :\

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:43

Weekenden zijn hier echt funest.. Drie dagen sluit (dus van 19 tot 3.30 werken..), weinig slaap en paardrijden. Vannacht 4 uurtjes geslapen en nu gewoon trek en geen zin om echt na te denken wat ik mag eten..

Maargoed, onzin natuurlijk want kan gewoon 'normaal' eten. Net 2 witte harde broodjes met kaas/hagelslag gehad en duik zo weer even bed in :') Voor vanavond broccoli, visburger en aardappelschijfjes. Komende week toetsen savonds dus kan weinig sporten, meh meh.. Even mezelf een schop geven haha.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:25

Only2Bianca schreef:
Goedemorgen, wat leuk dat het topic nog steeds goed loopt.
Knap dat iedereen nog zo zijn best doet en wat gaaf om over 3 maanden zoveel kilo met elkaar te zijn afgevallen. Gaat goed, ook hier -4,3 kg

Ik was ook op jumping en had heel nurdy mijn trommeltjes mee met mijn eigen eten. Havermout pannenkoek voor de lunch werkte prima om koud te eten en fruit + gekookt eitje in een klein bakje ook perfect.
Voelde mij wel suf maar hierdoor wel binnen de lijntjes gebleven... klinkt wel heel braaf - vinden jullie niet? :Z

Zet ‘em op dames, fijne zondag!

En of kcal compenseren goed is? Mmmm... balansdag volgens mij best oké! :o?

Heel knap van je!!

Hier best weer een goede week gehad. Ondanks dat ik ongesteld ben toch bijna een halve kilo lichter dan vorige week zondag.

Morgen ben ik jarig, dus ga savonds lekker uiteten. Voor het eerst sinds de afgelopen 3 maanden, dus heb het ook wel een beetje verdient. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:51

Vandaag een dagje genieten. Vanmiddag naar de bios geweest en popcorn gegeten, daarna sushi gehaald. Na het eten nog wat fudge en koekjes op. Vanmorgen wel 45 min krachttraining gedaan, een kwartier gefietst en 4km gewandeld.

Morgen weer minderen, een rustdag qua sporten en dan dinsdag weer hardlooptraining.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:09

@Only2Bianca wat goed van je! Slim idee en knap dat je het bij je eigen trommeltje hebt gehouden.

@Rebecca kan het niet gewoon vocht zijn? Hier verschilt het ook wel 300-500gram per dag, volgens mij is dat niet heel gek. Uiteindelijk komt het vanzelf goed als we maar lang genoeg volhouden toch :j

@MerleSimone ik dacht dat je van te weinig slaap ook meer ging eten en meer 'slechtere' dingen. Misschien toch nog ff langer tukken :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:23

Only2Bianca Knap hoor! , en slim!

Suusjepluus , denk het wel . Baal er gewoon van , voelde mij alweer dikker en dat bleek ook wel weer -O-

Vandaag met mam blokje om , ze besloot even langs de mac te gaan (zo vies mc :') ) maar en mcflurry zeg ik geen nee tegen . En savonds wat patat en snacks uit de airfryer :+ , lekker dagje die 8000 stappen hebben nog enigzins wat de schade beperkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:12

Slechte dag hier.. PMS. Ik wil er niet over praten ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:12

:(:) -geeft glas water-

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 05:42

Hier een ontzettend vervelend weekend gehad. Alleen maar rennen en vliegen.
Daardoor niet fatsoenlijk gegeten en dus lopen snaaien...
Maar daar tegenover staat wel dat ik vr,za en zondag met de fiets naar het werk ben geweest.
Ik ga zo met heel veel spanning op de weegschaal staan.
Fingers crossed.
Kijken of we de 91,5 aantikken of dat we toch....

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:20

Voor mij helpt het bij zo'n druk weekend om goed te plannen en zorgen dat je voldoende mee hebt om te eten. Op het moment dat ik teveel honger krijg gaat het mis en eet ik teveel.

Onlybianca, goed resultaat! En inderdaad knap dat je je hebt ingehouden.

Rebecca, jammer dat het even tegen valt. Maar laat je niet demotiveren. Juist op dit soort rotte momenten proberen door te zetten. Als dat lukt is die 500gr zo vergeten.

Hier een positieve weegschaal -1.2 in een week. Wel erg veel, maar ik ben er wel blij mee. Ook de kat vanochtend gewogen, die gaat ook mee op dieet!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:54

Rebecca schreef:
:(:) -geeft glas water-

Dat is serieus wel een dingetje, genoeg water drinken. Ik heb nooit dorst. Als ik er niet bij stil sta om te drinken dan kan ik eind van de dag ineens bedenken 'goh, heb na de lunch eigenlijk niks meer gedronken'.
Dus vul ik flesjes en zet die neer en neem ze mee. Maar dan nog, brr.. krijg het bijna niet weg.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:47

Hier vanaf vandaag weer vol goede moed begonnen! Ik heb mezelf 5 dagen afvalvrij gegeven en nu is het klaar. Weer terug binnen de lijntjes! Heb niet gewogen vanmorgen want geen weegschaal in de buurt. Morgen eens kijken wat de schade is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:09

Hier ligt het een beetje stil. Je mag wel vanaf vandaag wel weer je gewicht doorgeven van deze week (1 dag uitkiezen! Voor de mensen die meerdere dagen wegen).

Citaat:
De ronde van insturen, week 5, is van 29 januari t/m 4 februari. Sta je al op deze lijst en blijft de informatie kloppen, dan hoef je alleen je huidige gewicht door te geven. Sta je nog niet op deze lijst of moet er iets aangepast worden, geef dan a.u.b. weer het hele rijtje door bij de volgende weging (dus Startgewicht, streefgewicht, stardatum en huidige gewicht week 5).

https://boktimg.nl/img/m/aLMnpn.png

We hebben een shetje op de kliniek staan (met vriendje, maar die is niet ziek) en daarom ben ik halsoverkop naar mijn ouders gegaan (met laden heeft mijn moeder mij nodig, want mijn vader was er niet). Met als effect dat ik niets aan eten goed geregeld heb, geen keukenweegschaal heb, deels met mijn ouders mee-eet en wel veel beweeg, maar geen duidelijk zicht heb op mijn inname. Ik verwacht eigenlijk wel dat ik wat afgevallen ben, maar ik heb geen idee en de weegschaal ligt ook nog thuis. Ik heb echt alleen hondenvoer, honden, computer en iets aan wasgoed/kleding meegenomen.

Met het shetje gaat het gelukkig wel ondertussen veel beter. Hij blijft wat neusuitvloeiing houden en wat kortademig, dus daar krijgt hij nu nog slijmoplossende/losmakende medicatie voor vanaf vandaag. Maar de verstoppingskoliek, die ze denken dat hij had (shetten zijn heel lastig te onderzoeken doordat ze zo klein zijn), lijkt wel voorbij. Vandaag gaan ze ±onbeperkt voeren en als dat goed blijft gaan, mag hij morgenavond opgehaald worden.

We hebben net 2 dekentjes besteld, want hij is vanwege de echo's blijkbaar flink geschoren (we mochten niet naar hem toe, want ze stonden in quarantaine vanwege de koorts) en we weten eigenlijk niet welke maat hij heeft. We hadden alleen een fleecegevoerd regendeken van toen ze 1.5 jaar waren en daar was hij toen bijna uitgegroeid. Maar hopelijk komen er morgen 2 maten dekens binnen, 200g regendeken met buikflap.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:24

De afgelopen twee weken is mijn gewicht stabiel gebleven. Hier ben ik al blij mee. Het was lastiger omdat ik eerst goed verkouden was en daardoor snoep at voor mn keel O:) en had weinig beweging. Daarna ongesteld en dat is ook niet mn beste periode dus stabiel is prima.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:20

Hebben jullie nog leuke gezonde recepten?

En sporten jullie ook nog naast paardrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:50

Ik ben ook wat op zoek naar recepten , eet vrij basic en elke dag bijna hetzelfde ..

Voor het eerst deze maand moe moe , gister eerste rijles gehad met de stress en prikkels erbij en dan 2 ochtenden gewerkt . Sinds ik gezonder eet niet moe geweest ,valt even tegen vandaag >< . Heb geen zin om te koken erdoor, haalde dan vaak een bakje lasagne op en zakje drop en daar teerde ik de hele avond op ..

Gooi wel even 2 verse balletjes gehakt van het werk in de oven :z

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:52

Ik heb geen paard meer, maar sport 5 à 6 keer in de week. Gezonde recepten kun je heel goed op pinterest vinden. Ik ben de laatste tijd wat vegetarische curry's van pinterest aan het proberen. Smaken goed en vullen ook goed.

Ik heb er weer een duurloop van een uur en twintig minuten opzitten. Prachtig weer, erg genoten.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:54

Als ik echt geen zin heb om te koken bak ik gehakt met ui knoflook en een zakje gesneden courgette uit de vriezer (of verse natuurlijk, maar ik vries het in wegens teveel). Daar dan wat kruiden doorheen en ik eet er couscous met wat rozijnen bij. Snel en redelijk gezond.

Ik maak ook graag sesamkip met broccoli: kip in stukjes bakken met ui en knoflook, broccoli in kleine stukjes met een bodempje water 7min in de magnetron en rijst erbij. Ik maak dan een sausje met 2 eetl ketchup, wat sojasaus of ketjap en een eetl sesamolie of gewoon een flinke schep sesam. Water erbij en laten koken, met maizena indikken en klaar. Of het echt gezond is weet ik niet, ik vond het wel lekkerder dan uit pakjes en ben gek op broccoli :Y)

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:55

Chickslovesfood!!! Echt - ik als niet kunnen koken- zweer sinds 1 januari bij de 5 of less recepten. Heerlijk, puur en super simpel zonder kcal te hoeven tellen. Ik maak de pannenkoekjes als ontbijt, de salades als lunch en het avondeten... mmm jammie!

Echt en als ik het kan!?! **\O/**

Ik maak het vaak ‘s avonds voor de volgende dag en het werkt echt top.
Tijd over en energie voor 10!