paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:09

Goed bezig allemaal weer! :D

Snoep, chocolade en chips haal ik ook niet meer in huis... Ik heb nog wel een hoop liggen in de kasten maar daar kan ik echt makkelijk vanaf blijven.. Niet lekker genoeg, of het niet waard vinden.. Ik weet het niet!
Vriendlief maakt het een beetje op en dat vind ik prima! Die mag toch nog wel wat aankomen! :P haha

Mn weegschaal doet raar, net de batterijen vervangen maar hij doet nog steeds raar dus ga straks maar even een nieuwe kopen!
Heb me voor het laatst 2 feb gewogen en nu vandaag dan en ik mis ineens 1,7 kilo... Super goed natuurlijk maar weer niet hoe accuraat hij is op het moment :+

Maar goed als het wel klopt ben ik nu in totaal sinds het begin 5,9 kwijt! :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:37

Die weegschalen toch altijd haha.

Klopt inderdaad blon, slapen is super belangrijk :)

Ik kreeg vorig weekend allemaal repen chocola van m'n schoonmoeder, 1 is gesneuveld :o
Met de ander heb ik dit gedaan :')

Afbeelding

M'n doel is om eind feb echt wel uit de 90 te zijn. Hopelijk lukt dat :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:48

Sushi is ook niet goed voor de lijn, voor de grap toch op de weegschaal gegaan en in vergelijking met gisteren er 500 gram bij := het is ook best zout allemaal met die sojasaus. Ik hoop dus dat het vooral vocht is. Want ik ben gestopt toen ik voelde dat ik vol zat. Mijn vriendinnen waar ik mee was hebben toen nog een ronde besteld, en uitgebreid van het toetjesbuffet genomen. Het was wel erg lekker.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:50

SusanH schreef:
Sushi is ook niet goed voor de lijn, voor de grap toch op de weegschaal gegaan en in vergelijking met gisteren er 500 gram bij := het is ook best zout allemaal met die sojasaus. Ik hoop dus dat het vooral vocht is. Want ik ben gestopt toen ik voelde dat ik vol zat. Mijn vriendinnen waar ik mee was hebben toen nog een ronde besteld, en uitgebreid van het toetjesbuffet genomen. Het was wel erg lekker.

Joh een dag later op de weegschaal geeft een vertekend beeld! Je lijf heeft veel meer tijd nodig om het om te zetten in vet. Goed drinken beetje balansen en het is er weer af. Waarschijnlijk is het grootste deel vocht.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:57

_KellyAV schreef:

Ik kreeg vorig weekend allemaal repen chocola van m'n schoonmoeder, 1 is gesneuveld :o

[ [url=m/B7tzeH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha leuk!

Dat is mijn doel ook, doe met je mee! We kunnen het! *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:58

Dat denk ik ook, dat het door het zout komt. Vandaag een rustig dagje en veel drinken idd. Ik was gewoon eens benieuwd wat zo'n avondje uit eten nou zou doen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:06

SusanH schreef:
Dat denk ik ook, dat het door het zout komt. Vandaag een rustig dagje en veel drinken idd. Ik was gewoon eens benieuwd wat zo'n avondje uit eten nou zou doen.

Morgen nog n keer doen denk dat dat betrouwbaarder is ;)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:14

_MelisS schreef:
_KellyAV schreef:

[ [url=m/B7tzeH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha leuk!

Dat is mijn doel ook, doe met je mee! We kunnen het! *\o/*

Yes! Hoeveel moet jij nog om dat te behalen? :D

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:56

Ik moet van de week even opnieuw wegen, heb net vanmiddag een nieuwe weegschaal gekregen!
Maar als het klopt wat hij vanmorgen zei, dan nog iets meer dan 1,5 kilo! Dus dat moet helemaal lukken! :D

Doe het steeds in stapjes! Heb al 2 doelen gehaald! :D

LilChar

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:08

Super goed zeg! Fijn van je doelen!
Dat is inderdaad fijner dan 1 groot doel, vind ik.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:40

Doe ik ook hoor, kleine doelen werkt motiverender

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:49

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:53

Precies :j

Mijn lichaam is even in staking. Constant honger en verlangen naar snaaien :o ik geef niet toe maar oh zo moeilijk

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:44

Helemaal waar!

Ja merk ook dat dat goed werkt! Heb nu steeds kleine stapjes en niet meteen in 1 x het hele gewicht wat ik kwijt wil!

Haha lastig Lisa!
Ik zou nog even naar de appie voor wat boodschappen maar doe het morgen maar, ben bang dat ik anders ook van alles koop haha!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:48

Hier wel lastig met snaaien etc, en soms lukt het en soms helaas ook niet. maarja daarna maar weer door.
heb aankomende week super drukke week dus moet even kijken hoe en wat ik het ga doen, zonder te snel naar iets slechts te grijpen...

Maandag mijn nieuwe ratjes gaan bezoeken die nu bijna 3 weekjes zijn <3 en verder dinsdag dietist en andere afspraken.

Ga dus maar keertje pannekoekjes doen, en wraps als lunch, ik ontbijt tegenwoordig vaak met volkoren crackers en 20+ smeerkaas of runder rookvlees.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:01

Je kan toch ook gezond snaaien :P gewoon zorgen dat je een zak geraspte waspeen/wortels ofzo bij hebt :D kan je een hele zak van leegvreten!

Ik heb zelf meestal een body en fit reep (smart bar crunchy) of gedroogde vijgen bij voor de snaaitrekmomenten :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:02

Ik heb altijd crackertjes bij me. Liggen in de auto in m'n fietstas en op de aanrecht. Werkt goed.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:12

Ik hou niet van rauwe wortels :+ maar dat kan idd wel, maar dat bedoel ik niet :+ ik bedoel gewoon 6 roze koeken, mergpijpen, bokkepoten of milka chocolade

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:35

Zucht heb ook even dipje.
Baal echt dat je gewoon niets lekkers tussendoor meer kunt pakken.
Het fruit, appeltje, banaan, sinaasappel, sla, wortel, komkommer en yoghurt komen mijn neus uit.
Ik wil het echt wel volhouden maar vindt het soms echt moeilijk.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 07:11

Waarom las je niet een cheatmeal in? 1 maaltijd per week, waarbij je alles mag eten dat je lekker vind. En daarna weer afvallen.

Hier gister naar de stad. Ml doet mee met afvallen ( maar op een andere manier) zullen we wat lekkers meenemen voor vanavond? Nee schat. Ik wil niks. Dan kan ik t er ook niet aan eten. En dat is gelukt.

Wel lekker wraps gegeten. Had aan 1.5 genoeg.maar heb er 2 op vanwege de lekkere honger. Vnl gevuld met sla. Maar toch. Nu nog leren te stoppen met eten als de honger voorbij is. Niet meer verder eten omdat je bord leeg moet.
Vanmorgen toch weer 100gr er af. Yes!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 09:58

Wat een enorm motiverend topic ik ben al een tijdje een stille meelezer, ik ben ook bezig met afvallen maar nog maar zo een 4 kilo van mijn streef maar toch haal ik hier nog vaak tips vandaan.

Ik zou ook graag een tip met jullie willen delen houd eten en drinken gescheiden als je eet en daarna gelijk drinkt dan krijg je daarna veel sneller weer honger omdat je voedsel zeg maar raar gezecht door gespoelt word dus drink pas 30 min na je eten en ook zeker niet tijdens dan krijg je namelijk hetzelfde idee. Net als met vlak voor het eten drinken een goede tip je voelt je vol ja.. maar daardoor kan je ook weer een stuk sneller honger krijgen drinken gaat natuurlijk sneller naar beneden dan eten wat verteerd moet worden etc ^-^

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 09:59

Ik eet echt wel wat lekkers tussendoor hoor. Ik let goed op m'n ontbijt en lunch en avondeten. Zit dan soms zo laag aan m'n calorieën dat ik best een lekkere koek kan eten of een warme chocomel kan drinken. Van de week ook savonds een schaaltje borrelnootjes op.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:01

Vanochtend op weegschaal gestaan, zit nu op -9. Nog 1 dan is mijn eerste doel bereikt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:06

Hele leuke manier vanmorgen om in beweging te zijn, ik heb samen met mijn dochter sleetje gereden. Blijft leuk om een heuveltje af te gaan, en door de sneeuw lopen is altijd een stuk zwaarder als normaal wandelen. Dikke pret gehad.

ittheclown: ik heb nog nooit gemerkt dat ik sneller trek heb wanneer ik drink gelijk na het eten. Ik vind alleen eten en niks drinken echt niet fijn, in de morgen na mijn broodje wil ik echt mijn kopje thee wel drinken. Is dat niet gewoon een fabeltje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:29

Ik drink juist 3 liter water op een dag om het verschil tussen honger en dorst goed te kunnen merken. Vind het heel fijn om na het eten (veel) water te drinken omdat ik dan beduidend voller zit en juist minder snel honger krijg eigenlijk...

Bij water drinken helpt het voor mij overigens heel goed om een literfles te vullen ipv kleine flesjes of glazen, en ik doe er vaak wat citroensap doorheen om het een lekker smaakje te geven :)