[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:29

Kreeg vandaag mijn (gratis :D) bestelling binnen, die verpakkingen zijn toch allemaal zó mooi! Vooral die van de bronzer.
Afbeelding

Die lipstick staat je goed Eline :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:32

Dankje :o

Ik heb trouwens wel Snapchat maar gebruik het nooit want snap jet niet helemaal haha. Maar even geopend en 2 van jullie toegevoegd. Wel leuk om looks en aankopen te bekijken. Als iemand mij wil toevoegen, gewoon op ElineS

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:33

Nathalie18x schreef:
Ik zal ook weer eens wat posten :') . Een paar pagina's terug werd er gesproken over een harde kern. Persoonlijk vind ik dat wel meevallen . Tuurlijk zijn er mensen die wat vaker reageren, maar het topic is ook toegankelijk voor mensen die misschien maar 1 of 2 keer iets posten en dat vind ik heel fijn!

nu on topic; wie heeft de gouden tip voor een net lijntje boven de ogen? Ik heb echt al zoveel geprobeerd maar ik kan het gewoon niet volgens mij. Telkens is het lijntje niet strak genoeg of is de ene helft dikker dan de ander. Ik heb oa liquid liner en oogpotloden geprobeerd.

Ik trek gewoon eerst een dikke streep en werk dan bij met een wattenstaafje! No way dat ik ga priegelen om in 1x een strakke lijn te krijgen, ben zo veel sneller :))

Nathalie18x

Re: Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:33

^ heb ik eigenlijk nooit over nagedacht om het zo te doen :') bedankt!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:34

Ik vind die kwasten erg fijn! Ik gebruik voor m'n foundation en concealer wel een beautyblender (RT), en voor mijn cream contour of de afwasborstelkwast, of mijn stippling, en mijn poedercontour sowieso de afwasborstel. :j Vind 'm echt onwijs fijn en ik denk wel dat ik een keer voor zo'n hele set ga.

Mijn eyeliner methode is eerst aan de bovenkant van m'n oog langs de wimperrand, gewoon een redelijk dun lijntje en de wimperrand volgen, en vervolgens vanaf waar ik mijn wing wil eindigen trek ik hem terug naar die rand zeg maar. Ik trek nooit in één keer de hele lijn inclusief wing. Wat ook nog wel wil helpen om de wing strak te krijgen is om een plakbandje schuin onder je oog te plakken. Klinkt zo stom maar je krijgt 'm dan onwijs strak, en al helemaal als je het in combinatie met oogschaduw doet. Verder is mijn lijn nooit in een keer perfect dus ik werk altijd bij met een wattenstaafje en wat oogmakeup remover, maar dat doe ik eigenlijk bij alles want niks lukt gelijk perfect. Ooit. :')

Oh ja met de plakband methode eerst het plakbandje een keer op je huid afplakken, dan is de ergste plak eraf en heb je daarna geen ongewild harsmoment. Je kan er trouwens ook een potloodje of wat dan ook tegenaan houden natuurlijk.

http://www.datemplate.com/postpic/2013/12/makeup-tricks-step-by-step_178925.jpg

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:35

Mooie look! Je huid lijkt zelfs mooier zonder foundation als met!!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:38

Nathalie18x schreef:
^ heb ik eigenlijk nooit over nagedacht om het zo te doen :') bedankt!

Ik gebruik gel eyeliner dus ik doe wel wat micellair water op m'n wattenstaafje of wat olie ligt eraan welke eyeliner ik pak, ik doe t al jaren zo, ideaal! Ik heb wel een enorme voorraad wattenstaafjes in huis :))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:38

Ik ben ook zo slecht in zo'n lijntje trekken, mijn wimpers zitten altijd in de weg en dan zit de helft op mijn wimpers := ligt wss aan mijn gebrek aan skills :')

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:49

Oh Drunksheep, inderdaad super mooi!

Heb ook een nieuwe concealer van benefit, boi-ing en die verpakking id ookal zo leuk :)

Afbeelding

En mijn afwasborstel kwasten van Aliexpress, echt ik ben er super blij mee! Voor oogmakeup vind ik ze niet fijn, maar ze maken alles goed met de rest van mijn makeup!

Afbeelding

En ik heb ook weer eens een vraag, laatst met een shoot ben ik opgemaakt door een MUA, en vond de lippenstift die zij had gebruikt zo gaaf! Ik wil graag zelf ook zo'n kleur, maar ik wil graag mijn lippenstift van Mac. Welke kleur denken jullie die hiermee matcht?

Afbeelding

Ik wil dus zo'n kleur als bovenstaande, maar ook een mooie nude.. Hebben jullie suggesties?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:52

velvetblack schreef:

Precies wat ik dacht.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:56

donnar schreef:
En ik heb ook weer eens een vraag, laatst met een shoot ben ik opgemaakt door een MUA, en vond de lippenstift die zij had gebruikt zo gaaf! Ik wil graag zelf ook zo'n kleur, maar ik wil graag mijn lippenstift van Mac. Welke kleur denken jullie die hiermee matcht?

Ik wil dus zo'n kleur als bovenstaande, maar ook een mooie nude.. Hebben jullie suggesties?

D for Danger denk ik zo op het eerste gezicht? Diva wellicht?

De mooiste Nudes van Mac vind ik zelf Velvet Teddy, Whirl, Faux (alleen niet bij mezelf) en Taupe. :j

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:11

Lijkt op Diva. Die lijkt op de stick zelf heel donker, maar op de lip slaat die vaak wat feller/rozer/roder uit.

Nudes vind ik brave/velvet teddy/viva glan 2/ cherish etc mooi als nude :j

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:14

velvetblack schreef:
Lijkt op Diva. Die lijkt op de stick zelf heel donker, maar op de lip slaat die vaak wat feller/rozer/roder uit.

Nudes vind ik brave/velvet teddy/viva glan 2/ cherish etc mooi als nude :j

En modesty <3 echt mijn favoriet
Ik heb een nieuwe telefoon en de foto's zijn heel anders dan met mijn oude camera!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:20

Iris82 schreef:
velvetblack schreef:

Precies wat ik dacht.

Chips, alle foundation maar in de kliko dan haha :')

Maar klopt, zonder is de structuur van mijn huid beter en ziet het er minder droog uit, maar zonder heb ik wel rode plekken en vlekken en rode wangen en wil dan een keer een donkere blush gebruiken of veel bronzer of extremere highlight, dan word dat op mijn gewone huid echt niet mooi. Maar voor gewoon een beetje wat make up is zonder foundation misschien wel beter. Minder belastend voor de huid ook. Maar ben zo gewend foundation op te smeren haha. Hoort echt bij mijn make up routine. Ik zal morgen in zonlicht even een foto maken van helft gezicht met foundation en andere helft zonder. Kan ik zelf het verschil ook goed bekijken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:20

Drunksheep schreef:
Kreeg vandaag mijn (gratis :D) bestelling binnen, die verpakkingen zijn toch allemaal zó mooi! Vooral die van de bronzer.
[ [url=m/gaDMO8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die lipstick staat je goed Eline :)

Ooooow die verpakkingen zijn erg mooi. En gratis! Jaloers.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:23

Ik ben heel benieuwd naar de bronzen! Laat weten hoe hij bevalt :)

De real techniques oogkwasten mogen blijven, ben er heel erg bij mee!

Afbeelding
Vandaag een koele paarse ooglook mee gemaakt, alleen jammer dat ik regelmatig een bril moet dragen..

Afbeelding

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:27

Ik vind je juist leuk met bril!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:30

Zijn dat jouw eigen wimpers?????

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:44

Je hebt verweg iets weg van Carice!
Ik vind met bril ook leuk! Doet niet onder aan je look.
Ben ook benieuwd naar je wimpers. Als die echt zijn ben ik intens jaloers

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:57

Bedankt allemaal voor jullie suggesties! Ik hoop vd week in Hilversum te gaan. :) Diva komt als ik het zo zie het meest in de buurt :) De nudes zal ik ter plekke even bekijken :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:00

Als we nu eens 5 man/vrouw ( iets waarschijnlijker ;) ) of meer bij elkaar krijgen voor de shimmer van Bobbi Brown ..... zie http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-ta ... =lr&pos=14 Voor 15 euro per stuk !

En/of bij dezelfde verkoper MAC lipstiften vanaf 12 stuks ... voor 10 euro per stuk ....
http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-ta ... e=lr&pos=4

Ik doe wel mee ! Of zouden het dupes zijn ???
ik wil graag 1 bobbi brown + whirl van MAC.... Stone lijkt me ook wel mooi, maar jeetje dat is best een moeilijke kleur, of ??
Wie zou er willen bestellen etc ?
Laatst bijgewerkt door Maris op 07-06-16 19:21, in het totaal 5 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:08

Mag ik inbreken met een vraag :)

Ik draag bijna nooit lipstick maar vind het wel leuk om zo nu en dan te dragen. Nu vind ik rood erg mooi maar kan ik maar niet iets vinden wat niet na een half uur alweer weg is. Tips voor welk merk en welke manieren aanbrengen ?

Vraag 2 :D zijn er hier die hun wimpers hebben laten verven en hoe is dat bevallen ? Ik heb blonde wimpers die zonder mascara niet zo goed te zien zijn. Met mascara vind ik mijn ogen een stuk opener lijken (oogleden die wat "hangen")
Helaas ben ik nog geen enkele mascara tegengekomen die me geen zwarte randen onder mn ogen geeft (van de onderste wimpers) Hoe en wat ik ook aanbreng. Vandaar de twijfel om ze te laten verven.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:45

*zucht* de foundation jacht duurt voort... Ik zoek er eentje met zeker medium dekking, voor lichte dekking gebruik ik mijn BB.
Ik ben licht en zit volgens mij tussen geel en roze in. Heb wat couperose op mijn wangen en dus veel roodheid in mijn huid. De ivory rose van true match is net te licht
Hebben jullie tips?

En elke; waarom woon je nu zo ver weg |(

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:01

Maris schreef:
Als we nu eens 5 man/vrouw ( iets waarschijnlijker ;) ) of meer bij elkaar krijgen voor de shimmer van Bobbi Brown ..... zie http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-ta ... =lr&pos=14 Voor 15 euro per stuk !

En/of bij dezelfde verkoper MAC lipstiften vanaf 12 stuks ... voor 10 euro per stuk ....
http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-ta ... e=lr&pos=4

Ik doe wel mee ! Of zouden het dupes zijn ???
ik wil graag 1 bobbi brown + whirl van MAC.... Stone lijkt me ook wel mooi, maar jeetje dat is best een moeilijke kleur, of ??
Wie zou er willen bestellen etc ?

Ik heb niet gekeken naar de advertentie, maar gezien de prijzen die je noemt is het sowieso nep.
MAC verkoopt sowieso niet via marktplaats of andere sites. Alleen via MAC zelf en via douglas/bijenkorf.
Ook heeft MAC nooit acties / kortingen

Ahh liselot wat balen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:03

Suus___ schreef:
Ik vind t n prima idee en tot nu toe gaat t helemaal niet echt offtopic imo :)
Dat er soms andere dingen worden besproken icm makeup vind ik wel gezellig eigenlijk.. Jullie voelen echt als vriendinnetjes inmiddels

Voelt voor mij ook zo! :)

En Eline, je hoeft je geen buitenstaander te voelen. Snapchat en high end make up zijn geen leidraad toch? :) Onze liefde voor make up is de leidraad, de rest zijn bijzaken!

Harde kern vind ik weer zo'n heerlijk moeilijke benaming want wanneer behoor je tot de harde kern? Als je het meeste bezit? Het meeste verstand ervan hebt? Het meeste plaatst in het topic? Als je alleen op bepaalde mensen reageert? Nah, is gewoon een heerlijk gezellig topic waar ieder zijn ding kwijt kan. :D Naar iedereen, nieuw of al vanaf het begin in het topic, wordt geluisterd en van geleerd vind ik. :)

En DnT, snap het heel goed! Als je het geld er voor hebt, je werkt er ook voor dan waarom niet? Mensen in mijn omgeving vinden dat ik teveel aan makeup uitgeef maar is nog altijd iets waar we zelf voor werken! :)

De afwasborstels _O- :)) Ik heb m'n ebay dupe binnen, ga hem eens proberen van de week. Ik moet zeggen dat ik ook gruwel van de beautyblender, die werkt voor mij niet dus wie weet is dit wel wat. Mijn RT buffing brush is wel weer super voor mijn foundation.

Drunksheep, wrijf dat gratis er maar in ja >;) _O- Die verpakking van de bronzer is zo mooi. <3

Mooi zo hoor Eline! En heb je toegevoegd op snap.

Eight, nondeknetter knapperd. <3

Liselot, misschien kun je van bijv. MAC een NC en NW pakken en zelf je kleur "mengen" daarin als je er echt tussenin zou zitten? :)