Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:55

Morguh

Gister niet veel bijzonders meer gegeten, niet overdreven gezond, maar ook niet ongezond...
Nu weer aan t werk, nog steeds niet lekker maar zal moeten... Vanmiddag wel even rijden, voel het goed aan mn buikspieren :)

Voor vandaag:
O: Griekse yoghurt, druiven, beker optimel
T: Mandarijn
L: 3 crackers met smeerkaas, cup a soup
T: sinaasappel
A: geroerbakte spinazie met champignons en knoflook met een hamburger...

Moet nog boodschappen doen, dus weinig variatie....

Sherivey

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:37

Hier nog een die nog om boodschappen moet. Het lijstje van vandaag:

O: vezelrijke kwarktaart
T: chocolate chip reep van Atkins
L: 2 gekookte eieren, 1 boterham met kalkoenfilet
T: tiramisu shake van kruidvat
A: groentesoep met een boterham
T: ff kijken wat er meegaat bij de boodschappen. Misschien wat fruit

Totaal maar 1125 kcal, maar daar moet savonds nog wat bijkomen

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:43

Lijstje voor vandaag:
O: griekse yoghurt met speltvlokken, gedroogde dadels en frambozen
T: appel
l: 2 spelt bh met runderrookvlees
T: ?
A: Huisgemaakte tomatensoep :9
T: handje nootjes o.i.d

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:18

Dilan en julia. Eten jullie savonds niet veel te weinig ?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:29

Op dagen dat ik soep eet wel. Maar als ik gewoon pasta, rijst of aardappels met groente en vlees of vis eet, dan eet ik tussen de 400 en 600 kcal per maaltijd :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:37

Mijn lijstje voor vandaag (1400 kcal):
O: -
L: twee volkoren boterhammen met kipfilet
T: appel, vier rijstwafels, bleekselderij, worteltjes, zakje just nuts, twee gekookte eieren
A: aardappelgratin met witlof, sperziebonen en twee lamsworstjes

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:50

Maanlicht schreef:
Ik had ook vanaf november niet meer gereden. Daarvoor 10 jaar wel.
Heb nu weer 5 keer gereden, en het is wel echt intensief. Het is een dressuur privéles en mijn instructeur is best wel streng haha! Het blijkt ook dat ik van alles verkeerd heb aangeleerd en heel geforceerd rijd, dus dat moet er allemaal uit. Het gaat wel elke week wat beter gelukkig, heb wel een aardige basisconditie.

Krachttraining ben ik wel van plan te gaan doen linoleum, alleen niets waar ik mijn benen bij nodig heb.

Aaah ja, dat is wel lastig dan inderdaad... Maar toch blijf ik het bijzonder vinden dat je er bekaf van raakt. Maar hopelijk is dat meer een conditie verhaal of vermoeidheid in je hoofd van het reorganiseren van je gewoonten.

Maanlicht schreef:
Mijn lijstje voor vandaag (1400 kcal):
O: -
L: twee volkoren boterhammen met kipfilet
T: appel, vier rijstwafels, bleekselderij, worteltjes, zakje just nuts, twee gekookte eieren
A: aardappelgratin met witlof, sperziebonen en twee lamsworstjes

Ik zie dat je vaker het ontbijt skipt/niet invult. Vanwaar is dat?

Ik heb niet echt een lijstje geloof ik, maar ik ga een poging doen.

O: Overnight oats (havermout met melk) met cacao en zoetstof. Glas water.
T: Ik weet nog niet of ik een tussendoortje neem.
L: 3 boterhammen, 2 met smeerkaas (slankie) en 1 met gerookte osseworst.
T: Vermoedelijk meerdere keren fruit
A: Restje soep, ik denk een boomstammetje als vlees, een aardappeltje (ik hou er niet van dus meestal laat ik het bij 1) met jus en groente (groente moet ik nog bedenken) en yoghurt na, maar ik eet liever nog geen melkproducten dus misschien sla ik dat ook wel over.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:57

heh oliebol. vandaag is eigenlijk mn weegmoment, maar gisteren gesmokkeld door vast even te kijken en toen zat ik op totaal 5 kilo *\o/* dus ik helemaal blij!
Nu wil ik het net invoeren dus ga ik weer... scheelt het +0,4 met gisteren -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:04

_Caitlinnn schreef:
heh oliebol. vandaag is eigenlijk mn weegmoment, maar gisteren gesmokkeld door vast even te kijken en toen zat ik op totaal 5 kilo *\o/* dus ik helemaal blij!

Is heel erg normaal... Voor hetzelfde geld was het zaterdag -5,4
Het kan wijs zijn om je een korte periode dagelijks te wegen (mits je dat kan) om te kijken hoeveel je gewicht nu daadwerkelijk schommelt. Het schommelt namelijk heel erg! En het kan heel leerzaam zijn om daar naar te kijken. Zolang het maar iets is dat je kan loslaten!

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:10

Janine1990 schreef:
_Caitlinnn schreef:

Is heel erg normaal... Voor hetzelfde geld was het zaterdag -5,4
Het kan wijs zijn om je een korte periode dagelijks te wegen (mits je dat kan) om te kijken hoeveel je gewicht nu daadwerkelijk schommelt. Het schommelt namelijk heel erg! En het kan heel leerzaam zijn om daar naar te kijken. Zolang het maar iets is dat je kan loslaten!

Ja dat weet ik dus niet zo goed :P
Want wat betekend het?
dat is de ene dag echt ''teveel'' heb gegeten? Als het de dag erna meer is?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 11:11

Eerder dat je ene dag wat meer vocht vast houdt dan de andere dag. En dat kan met vanalles te maken hebben, cyclus, hormonen, voeding, beweging, stress.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:12

linoleum schreef:
Eerder dat je ene dag wat meer vocht vast houdt dan de andere dag. En dat kan met vanalles te maken hebben, cyclus, hormonen, voeding, beweging, stress.

Dit dus inderdaad....

Ik heb gemerkt dat ik een dag na inspanning meer weeg dan de dag na overeten.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:15

Okeeey... :)
Ik houd het dan denk ik toch bij 1x in de week ben bang dat het anders frustratie word :P
had gisteren gewoon niet moeten wegen haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:19

Ik heb de app monitor je gewicht maar weer ingesteld, ben van plan weer elke dag te wegen. Omdat ik dat prima kan en hele geweldige jurkjes heb gezien <3
Hij geeft automatisch aan dat ik naar 74 kilo moet. Nouja, moeten is dwang... Ik kijk gewoon wanneer ik het mooi vind ik de spiegel. Hij geeft aan dat dit te halen moet zijn voor 16 december! Met een dieet van 2247kcal per dag. Wat ik best veel vind...

Ik heb opgegeven matig actief te zijn. Jeetje, wat is dat relatief...
Ik hoop vanaf maart weer fanatiek te kunnen rijden á 4 keer per week. Daarnaast nog 2 keer per week naar de sportschool. Is dat matig actief of bovengemiddeld actief?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:21

Ik houd het ook gewoon bij 1x per week, zondagochtend... Hoop dat ik dan iets afgevallen ben...
Ik ga het maar opschrijven, lekker confronterend, doel is -17.5...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:27

Janine, ik doe IF (intermittent fasting).

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:32

Ik gebruik dezelfde app denk ik, weeg ook dagelijks, omdat ik het schommelen volgen juist interessant vind ook! Maar je moet er wel mee kunnen omgaan inderdaad :) Kan frustrerend werken! Kan juist ook verhelderend werken als je merkt dat het overduidelijk vocht moet zijn :)

Ik ben gisteren uitgebreid uit eten gegaan, had voor de rest wel een vrij goede week, ook weer 2x kunnen paardrijden dus hoop dat verder op te bouwen en dan ook sportschool er weer bij te kunnen nemen, 'k heb beweging nodig :) Maar door dat dagelijks bijhouden zag ik dat ik vrijdag op bijna -1 stond en nu is die er al weer bij, dat is niet puur van 1 dag eens wat meer te eten he ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:40

Maanlicht schreef:
Janine, ik doe IF (intermittent fasting).

Aaaah, dat moest ik echt even Googlen, want ik had er nog nooit van gehoord!
Het verbaasde me namelijk dat je vaak een streepje bij je ontbijt zette, maar wel een normaal aantal calorieën binnen kreeg. Althans... gezien je gewicht zal je niet veel langer dan 1.73/1.74m zijn (gezien de foto's natuurlijk). Dus vond ik het aantal kcal per dag niet zo heel idioot weinig.

Je doet dit dus al sinds december? Dan zie je inderdaad wel resultaat, met name in vetmassa, wederom afgaande op je foto's van gisteren.

Dus in dat opzicht zou ik het heel erg interessant vinden. Zolang ik nog werkloos ben zou het ook wel kunnen. Maar ik weet niet of het goedkomt als ik naar de sportschool ga zonder ontbijt. Ik kan al niet douchen zonder ontbijt. :')

Hoelang ga je nog door met IF? Omdat je aangaf wel aardig op je streefgewicht te zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:42

Stral schreef:
Ik gebruik dezelfde app denk ik, weeg ook dagelijks, omdat ik het schommelen volgen juist interessant vind ook! Maar je moet er wel mee kunnen omgaan inderdaad :) Kan frustrerend werken! Kan juist ook verhelderend werken als je merkt dat het overduidelijk vocht moet zijn :)

Ik ben gisteren uitgebreid uit eten gegaan, had voor de rest wel een vrij goede week, ook weer 2x kunnen paardrijden dus hoop dat verder op te bouwen en dan ook sportschool er weer bij te kunnen nemen, 'k heb beweging nodig :) Maar door dat dagelijks bijhouden zag ik dat ik vrijdag op bijna -1 stond en nu is die er al weer bij, dat is niet puur van 1 dag eens wat meer te eten he ;)

Zolang je er niet obsessief mee omgaat, kan het ook gewoon een goede stok achter de deur zijn. :)
Afvallen hoort toch een vorm van frustratie mee gepaard te gaan volgens mij. Zolang je bij frustratie maar weer realistisch kijkt naar alles.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:59

Allemaal toch weer goed bezig +:)+

Tyrcanol, wel echt relax dat je zo je series kunt kijken, nog gezond ook.
Janine, 2247kcal per dag is wel veel zeg, zeker als je gewoon gezond eet! Wat eet je dan zo op een dag? Vind dat ik al veel moet eten met mijn voedingsschema, en dan zit ik ruim onder de 2000kcal :Y)

Ik wil me het liefst ook iedere dag wegen, in de hoop dat er iets af is :') Moet me alleen neerleggen bij het feit dat er qua kilo's misschien niet zoveel af zal gaan, maar dat ik het wel ga merken aan mijn lichaam, spieren wegen meer dan vet, maar toch voor de motivatie zou het af en toe fijn zijn ook die weegschaal omlaag te zien gaan!

Maanlicht, wat een verschil! En dat puur door IF?!
IF heb ik ook ooit naar gekeken, niets voor mij, maar wel knap als je dit vol kunt houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:07

IF is gewoon "een" manier om je energietekort te bereiken. Door je tijdsvebster waarin je eet korter te maken kun je in die tijd meer eten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:18

lisanne1989 schreef:
Allemaal toch weer goed bezig +:)+

Tyrcanol, wel echt relax dat je zo je series kunt kijken, nog gezond ook.
Janine, 2247kcal per dag is wel veel zeg, zeker als je gewoon gezond eet! Wat eet je dan zo op een dag? Vind dat ik al veel moet eten met mijn voedingsschema, en dan zit ik ruim onder de 2000kcal :Y)

Ik wil me het liefst ook iedere dag wegen, in de hoop dat er iets af is :') Moet me alleen neerleggen bij het feit dat er qua kilo's misschien niet zoveel af zal gaan, maar dat ik het wel ga merken aan mijn lichaam, spieren wegen meer dan vet, maar toch voor de motivatie zou het af en toe fijn zijn ook die weegschaal omlaag te zien gaan!

Maanlicht, wat een verschil! En dat puur door IF?!
IF heb ik ook ooit naar gekeken, niets voor mij, maar wel knap als je dit vol kunt houden.

Ik ben 1.86m, langer dan de gemiddelde Nederlandse man (die een gemiddelde energiebehoefte van 2500kcal heeft), dus dat, in combinatie met matige activiteit, verklaart denk ik het aanbevolen aantal.
Ik heb geen idee hoe ik aan zoveel kcal kom hoor... Ik geloof niet dat ik dat kan met mijn huidige lijstje van bijvoorbeeld vandaag. Eén of twee speculaasjes gaan me daar ook niet aan helpen vrees ik :') Als ik op 2000 kom ben ik al dik tevreden.

Maar omdat ik het anderhalf jaar terug tijden lang heb bijgehouden, ga ik het nu niet meer bijhouden. Ik weet dat mijn gebruikelijke ontbijt krap aan de 300 kcal zit. Mijn lunch tussen de 400 en 500 en het avondeten misschien eens richting 600/650... Dus dan zou ik nog heel wat tussendoor moeten hebben. :') Al snel 600 kcal voor tussendoor... Das waanzinnig veel. :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:19

Ik weeg me ook maar 1x per week. Als ik het meerdere keren doe word ik gek. Dan ga ik me teveel vastklampen aan dat getalletje en verlies is mn spiegelbeeld uit het oog.

Bij iedere keer dat het gewicht hoger is, zie ik dan in de spiegel een vetrol erbij die alleen ik kan zien :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:22

secricible schreef:
IF is gewoon "een" manier om je energietekort te bereiken. Door je tijdsvebster waarin je eet korter te maken kun je in die tijd meer eten.

Waarom is het dan voornamelijk gericht op het verlagen van het vetpercentage? Want in dat tijdsvenster kan je ook gewoon prima normale energiebehoefte tot je nemen...

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:34

Ik heb zaterdag echt heerlijke eiwit pannenkoeken gemaakt! :D

Ik had ze gemaakt met:
- 2 eieren
- Melk
- Havermout
- 2 geprakte bananen
- 1 schepje eiwit poeder (chocoladesmaak)
- Gebakken in kokosolie

Dit doe je dan allemaal in de blender. Ze zijn heel lekker en met een flinke hoeveelheid proteïne. En het vult ook goed.