Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:35

Ik ben vandaag geweest! Ik zag de borden van de afsluitingen inderdaad al staan, maar gelukkig kon ik er nog wel terecht :)

Parkeerplaatsen waren rustig en tijdens het wandelen maar een enkeling tegen gekomen.
Het was wel warm zo vol in de zon, had geen korte broek aan, maar was wel een goed idee geweest :+

Ook bedacht ik weer te laat mijn app aan te zetten, dus er ontbreekt nog een stukje, maar dat was net aan 1km of zo

Afbeelding

Goof

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:50

Oh tof stuk ben je geweest. Wij gaan iedere herfst een weekje naar de Veluwe met de honden, zo mooi daar.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:20

Mooi gebied inderdaad :j

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:36

Mooi Josewoos. Mazzel dat het niet zo druk was.
Ik vergeet ook altijd m'n wandelapp aan te zetten,maar vandaag dacht ik er na een paar honderd meter wel aan :o Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fijn dat je een beetje rondhobbelt Lizard :) Mooi zo bij de boom in bloei.

Wat een gedoe Anoeska:(
Mooie foto's :)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:48

Het was zeker een mooi gebied. We werden wel 2x omgeleid ivm broed seizoen en er paden waren die nu dus niet begaanbaar waren, maar alsnog een mooi uitzicht over de andere paden :)

Jij heb ook weer een mooi rondje gemaakt Noordje!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:47

Nog gewandeld vandaag met het mooie weer?

Ik liep om 7.45 al kn de Bkesbosch vandaag. Gelukkig maar, want toen ik rond 10.00 weer weg wilde gaan was het echt al druk. Vreselijk.
Maar heb weer heerlijk gewandeld.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:48

Mooi Noordje, flinke afstand ook!
Dat zit er hier helaas even niet in, komt wel weer.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:03

Oh de Biesbosch ziet er ook mooi uit al!
Wij gingen om 8.30u van huis weg en waren ruim twee uur later terug, bijna 12 km gedaan. Ook net op tijd terug denk ik, want het werd het laatste half uur steeds drukker.
Morgen maar weer vroeg.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:16

Dat ziet er heel mooi uit Goof!
Ik ga nu bewust niet wandelen ivm drukte.
Vanmiddag op de fiets naar stal en ik was wederom verbaasd hoeveel mensen erop uit zijn, zowel te voet als met de fiets.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:28

Bizar he. Ik vind het gewoon niet leuk zo. Dat is de reden dat ik zo vroeg ga. Ik wil gewoon om 10.00 uur weer weg zijn, daarvoor is het te doen. En dat geldt voor alle plekken hier in de omgeving.
Ik zie tegenwoordig ook fietsers en hangjeugd met scooters in losloopparken enzo. Echt bizar.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:30

Prachtig Goof!
Gelukkig maar dat je zo vroeg was gegaan.

Jullie lopen lekker door Hilary

Vandaag ook weer lang gewandeld,ik was alleen verdwaald. Was niet zo tof en het was ook nog eens geen fijn weer :(
Op het laatst ging het steeds harder regenen. 20km was wat ik gewandeld heb.
Je volgt hier paden met blauwe bordjes in de bomen en op een bepaalde plekken zijn ze wel erg zuinig met die dingen en als er dan ook nog eens sneeuw ligt,dan ben je het pad zo kwijt :(

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:16

Prachtig Goof en Noordje!

Die route blijft mooi Josewoos, ik wandel hem tegenwoordig in etappes.

Ik heb eergisteren nog 8 km in de Kroondomeinen gewandeld, helaas weer niet mijn favoriete ronde. Maar dit was ook mooi.

Hier zoals gezegd vanwege de drukte bij de overkant niet weg geweest, maar net nog wel het kleine bosje hier even gepakt. Buurvrouw was in het bos van haar paard gevallen en die liep los. Gelukkig hadden lieve mensen hem te pakken voor hij de weg over stak en ik ben met hem naar huis gewandeld in mijn pyjama op mijn sloffen. Die mensen zullen ook wel gedacht hebben :')

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:58

Dit is nog een foto van vorige week, ik ben gek op dit soort paden.
Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:33

Plaats niet veel foto's hier, maar lees nog altijd wel mee.
De laatste drie weken niet meer gewandeld. Motivatie was helemaal weg door het wegvallen van evenementen waar ik naartoe aan het trainen was, maar ook door het afstand houden (wat velen toch niet doen met passeren) en niet in de drukte willen lopen..... Waardoor zo ongeveer de enige mogelijkheid 's ochtends vroeg is..... En dat stond me tegen..... Het heeft even niet de vrijheid zoals ik gewend ben/was.
Maar vanochtend dus gegaan en dat heeft mooie plaatjes opgeleverd. Heb er een collage van gemaakt:
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:15

Mooi! Ik snap je motivatie-dingetje wel. Wij wilden eind maart de 35 van Zandvoort lopen en trainden daar naartoe. Dan met Hemelvaart, begin zomer en in de herfst een vierdaagse (niet Nijmegen, ik vind 30 km per dag voldoende), maar ja...

Gisteren liepen we 12 km, vandaag 13, dus een stuk minder dan de 25 van een maand geleden. Tja. Komt wel weer.
Wij zitten trouwens ook met drukte, vanmorgen weer 8.30 weg, maar de laatste vier km waren eigenlijk al weer irritant aan het worden qua hardlopers en wielrenners. Morgen gaan we minimaal een half uur eerder weg.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:20

Hilary schreef:
Mooi! Ik snap je motivatie-dingetje wel. Wij wilden eind maart de 35 van Zandvoort lopen en trainden daar naartoe. Dan met Hemelvaart, begin zomer en in de herfst een vierdaagse (niet Nijmegen, ik vind 30 km per dag voldoende), maar ja...

Gisteren liepen we 12 km, vandaag 13, dus een stuk minder dan de 25 van een maand geleden. Tja. Komt wel weer.
Wij zitten trouwens ook met drukte, vanmorgen weer 8.30 weg, maar de laatste vier km waren eigenlijk al weer irritant aan het worden qua hardlopers en wielrenners. Morgen gaan we minimaal een half uur eerder weg.

Ik was aan het trainen voor de Elfstedentocht, aansluitend wandelvakantie Madeira en Nijmegen. Na twee jaar pech in voorbereiding (en dus vorig ook echt moeten annuleren van Elfstedentocht en Nijmegen) ging het heel voorspoedig.
Begin maart mijn eerste veertiger gelopen, zou 35km gaan doen in Zandvoort, Bloesemtocht, veel lokale georganiseerde wandelingen..... Poef weg.

Ik ben vanochtend iets over zevenen vertrokken. Na achten werd het al steeds drukker met mountainbikers en wielrenners.... Waarvan sommigen het concept anderhalve meter nog steeds niet snappen _-:(

Over een maand zal het weer beter zijn hier in de streek gok ik.... Maar nu is het vooral ook heel erg druk met bollen toeristen.....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:29

Danseresje wat een heerlijke zonnige foto's!! Ik word er blij van.

Ik snap jullie motivatie-ding ook wel. Ik maakte voorheen wandelingen van 12 en wilde uitbreiden naar 15. Op dit momemt blijf ik dichter in de buurt en loop ik tusse 5 en 7 zoiets. Maar goed, ik heb honden dua het is voor mij heel simpel om lekker te blijven lopen en genieten. De rest komt wel weer.
Kan me wel voorstellen als je echt ergens voor aan het trainen was dat dit echt een domper is zeg.

Vanmorgen liep ik om 7.45 weer buiten. Anderhalf uur gelopen en vanaf 9.00 was het echt alweer druk. Ik vind er niks aan zo. Maar.... weer een cadeautje; ik kwam tijdens het wandelen 2 reeën tegen <3
Ik had ze hier nog nooit gezien, dus ik was echt verrast.

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:32

Ik heb trouwens vooral ook dat ik onze eigen omgeving een tikkie zat begin te worden. Je loopt toch al snel globaal hetzelfde rondje en alles is zo’n beetje asfalt.
Eigenlijk wil ik gewoon een stevig rondje bos, maar op de Utrechtse heuvelrug (dichtstbij qua bos) zijn de parkeerplaatsen dicht. Dus tja.
Ik ga vanavond nog wel even met mijn pony’s een rondje bos doen, maar dan doe ik ook geen 15 km.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:46

Het rondje wat ik nu heb, 9,5km is niet echt het leukste rondje.... Maar qua wegen wel het beste om nog ruimte te geven met passeren (als die debiele mountainbikers en wielrenners dat ook willen gaan snappen _-:( ).
Dus ja.... Die staat voorlopig op de planning.... Helaas maar waar..... En dat helpt ook niet voor de motivatie -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:46

Danseresje schreef:
Plaats niet veel foto's hier, maar lees nog altijd wel mee.
De laatste drie weken niet meer gewandeld. Motivatie was helemaal weg door het wegvallen van evenementen waar ik naartoe aan het trainen was, maar ook door het afstand houden (wat velen toch niet doen met passeren) en niet in de drukte willen lopen..... Waardoor zo ongeveer de enige mogelijkheid 's ochtends vroeg is..... En dat stond me tegen..... Het heeft even niet de vrijheid zoals ik gewend ben/was.
Maar vanochtend dus gegaan en dat heeft mooie plaatjes opgeleverd. Heb er een collage van gemaakt:
[ [url=m/pdEbUQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat prachtig die bloemen zeg!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:08

Ik ben vanmorgen al 2 uur en een kwartier op pad geweest in de Biesbosch. In al die tijd 1 persoon tegen gekomen, heerlijk stil. Geen wild gezien vandaag, althans niet levend:

Afbeelding

Afbeelding

En verse sporen van bevers:
Afbeelding

Ik heb binnenkort 2 weken vrij, dus dan wil ik mijn wekker nog vroeger zetten en kijken of ik ze eens kan zien. Dat zou toch tof zijn!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:29

Sporenjacht! :P

Zou gaaf zijn als je ze ziet.

Ik wandel iets minder omdat we ook net begonnen zijn met hardlopen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:31

Goof schreef:
Ik ben vanmorgen al 2 uur en een kwartier op pad geweest in de Biesbosch. In al die tijd 1 persoon tegen gekomen, heerlijk stil. Geen wild gezien vandaag, althans niet levend:

[ [url=m/dxVVzU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4NosrX.jpg]Afbeelding[/url] ]

En verse sporen van bevers:
[ [url=m/t6zFI2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb binnenkort 2 weken vrij, dus dan wil ik mijn wekker nog vroeger zetten en kijken of ik ze eens kan zien. Dat zou toch tof zijn!

Gaaf zeg prachtige omgeving ook! Als we uit deze periode zijn wil ik dit gebied wel eens bezoeken.

Bevers hebben wij hier ook in het gebied maar vanaf huis vind ik het te ver lopen (zeker 15 km heen en terug ) en ik weet dat heel veel van jullie dat gewoon doen. Ik vind het bij 6km wel goed.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:29

Wat gaaf Goof! :oo

Ik ben aan het kijken voor morgen voor een leuke wandeling.
Mandy, jij nog aanraders? Wij wonen redelijk in dezelfde regio vandaar dat ik jouw naam noem :P
Al wil ik best met de auto ergens heen rijden. Het mag ook best een lange route zijn

Edit,deze word het: https://www.staatsbosbeheer.nl/routes/v ... w.whatsapp

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:05

Wat gaaf zeg om beversporen te vinden!

Josewoos, hoe vroeg wil je gaan wandelen? De witte koppenroute van 12 in de Kroondomeinen vind ik persoonlijk een leukere route, maar dan moet je wel rond een uurtje of 8 beginnen om de drukte voor te zijn. Ik heb Pad van Zus ook wel eens gelopen (die begint op 3 km van mijn huis), maar dat is niet mijn soort wandeling.