Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:44

Anoniem schreef:
Zo vreselijk hypocriet he.
Prikken?? Ja!!
Verplicht zelfs, omdat je een ander dat schuldig bent.
Want o wee als je niet meewerkt aan de kudde immuniteit.

Maar borstvoeding verplicht langdurig geven om dezelfde redenen.... Nee.
Dan is het ineens een wedstrijd en gaat het om een sticker?

Krijg ik nu ook geen sticker omdat ik niet laat prikken?
Voor iedere prik een sticker en bij een jaar vol prikken een boekje van de fabeltjeskrant?
Zijn we weer op dit niveau beland?

Hoe selectief kun je zijn met je kuddeimmuniteit theorie.
Ook van ziektes waartegen niet gevaccineerd kan worden kan andermans baby doodgaan wanneer jouw Nutrilon flessenkind die besmet. Maar dat geeft niet?
Daar hoef je je niet verantwoordelijk voor te voelen want tja, je prikt en dat is voldoende?
Tsss

Alsjeblieft.

Afbeelding

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:45

Calm your tits gurl

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:47

Anoniem schreef:
Zo vreselijk hypocriet he.
Prikken?? Ja!!
Verplicht zelfs, omdat je een ander dat schuldig bent.
Want o wee als je niet meewerkt aan de kudde immuniteit.

Maar borstvoeding verplicht langdurig geven om dezelfde redenen.... Nee.
Dan is het ineens een wedstrijd en gaat het om een sticker?

Krijg ik nu ook geen sticker omdat ik niet laat prikken?
Voor iedere prik een sticker en bij een jaar vol prikken een boekje van de fabeltjeskrant?
Zijn we weer op dit niveau beland?

Hoe selectief kun je zijn met je kuddeimmuniteit theorie.
Ook van ziektes waartegen niet gevaccineerd kan worden kan andermans baby doodgaan wanneer jouw Nutrilon flessenkind die besmet. Maar dat geeft niet?
Daar hoef je je niet verantwoordelijk voor te voelen want tja, je prikt en dat is voldoende?
Tsss

Je begrijpt echt het verschil niet?

Overigens heb ik lang wel gekolfd, maar zonder KV was m’n kind wel verhongerd.
Maar volgens mij heb je me al verteld dat dat door mijn slechte kolf- en aanlegbeleid kwam :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:50

quera schreef:
Wat een walgelijk mens ben je toch ook...

Ieder kan ieder besmetten. Gevaccineerd of ongevaccineerd. Ieder wil en doet het beste voor zijn kind.

Voor de ene is dat borstvoeding voor de ander kunstvoeding.

Voor de ene is dat vaccineren voor de ander niet vaccineren.

Jij bent niet de persoon die zegt wat iemand wel of niet moet doen.

Nou, fijn dat je mijn mening deelt.
Als de rest nu ook allemaal jouw mening over het beste voor je kind gaat delen dan is iedereen het met mij eens.

Zeg Bigben dit ook even. Die is minstens even walgelijk als ik.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:52

Wat ik bedoel.... >;)

Laat mensen in hun waarde of ze nou wel of niet vaccineren.
Niet iedereen is het met je eens.

Mijn kinderen hebben zo lang mogelijk bv gekregen. Blij dat dat lukte. Nu krijgt de jongste toch echt kv en is het een nutrilon baby. Maar weinig andere keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:04

Ik zeg al eeuwig dat iedereen zijn eigen keuzes zou moeten maken.
Maar als ik in de verdediging ga zoals het pro kamp dat doet dan is dat ineens walgelijk.

Tuurlijk moet je zelf weten of je Nutrilon geeft of niet.
Ik deed alleen even het stukje kuddeimmuniteit-hysterie na, maar dan vanaf de natuurlijke kant die ook bescherming biedt.
In principe even belangrijk als de farmaceutische toch?

Voor mij echter niet van belang. Ik ben zelf verantwoordelijk voor de gezondheid van mijn kind.
Dat leg ik niet bij een ander neer.
Ik vraag ouders ook niet om hun Nutrilon kind uit de buurt van mijn kind te houden bijvoorbeeld.
Ik heb daar geen problemen mee.
Ieder zijn ding.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:06

Waarom dat nutrilon zo benadrukken.....
Een soort afgunst lijkt het wel. Alsof het slecht is...

verootjoo

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:09

Waarom nutrilon uit de buurt houden :') Dat is toch niet besmettelijk voor het eventueel niet-slagen van de BV? En kudde-immuniteit is daar helemaal niet op van toepassing.
Een virus is wel besmettelijk. Ik wil ook geen besmettelijk zieke mensen bij mijn pasgeboren baby.

Je maakt jezelf best wel belachelijk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:12

Ik wist ook niet dat nutrilon besmettelijk was, al geluk dat Ik nan geef dan _O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:15

Ik heb gewoon medelijden met je Repelsteel. Volgens mij heb je ergens iets wat ontzettend frustreerd in je leven dat je zo doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:17

quera schreef:

Nee dat is het niet.
Als je in het topic leest hoe niet vaccinerende moeders veroordeeld worden omdat ze niet bijdragen aan de kudde immuniteit, daarmee mensen in gevaar brengen..
Ik gaf met het borstvoeding- Nutrilon verhaal in principe hetzelfde aan.

Het is niet mijn mening.

Je begrijpt het niet verootje,
Een kind dat Nutrilon krijgt mist de antistoffen uit borstvoeding en kan daardoor andere kinderen makkelijker besmetten met infecties en daardoor een gevaar vormen.
Zoals een aantal van jullie dat zien wanneer een kind de antistoffen mist die een prik mazelen het had gegeven wanneer het gevaccineerd was.
Het ongevaccineerde kind is dan (in dit geval even kort door de bocht) vergelijkbaar met het Nutrilon kind.

Maar men maakt zich pas ernstige zorgen over een infectie wanneer deze in vaccin vorm te krijgen is, eerder niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:20

_lautje_ schreef:
Ik heb gewoon medelijden met je Repelsteel. Volgens mij heb je ergens iets wat ontzettend frustreerd in je leven dat je zo doet.

Nou echt! Het wordt erger en erger. Het is gewoon naar om te zien nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:22

Maar fijn te zien dat jullie je allemaal weer hebben gemeld.
Nog leuke jongens spijkerbroeken ergens gezien?
+:)+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:28

Anoniem schreef:

Ik ga t weer temmen. Je blijft off topic gaan.

En daarna ontstippen. Dank je repelsteel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:32

quera schreef:
[naam] schreef:

Ik ga t weer temmen. Je blijft off topic gaan.

En daarna ontstippen. Dank je [naam]

Je wilde toch antwoord op je vraag...

quera schreef:
Maar wie horen er bij dat groepje dan?

quera schreef:
[naam] schreef:

Lees jij de mama-topics nooit? :+

Dat is niet het antwoord op mijn vraag ;)

Dan krijg je die, is het weer niet goed.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:34

Je hebt Nog steeds niet zelf antwoord gegeven? Ik zie diverse mensen reageren.. wees eens specifiek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:36

quera schreef:
Je hebt Nog steeds niet zelf antwoord gegeven? Ik zie diverse mensen reageren.. wees eens specifiek

Dan ga ik offtopic.
Dan gaat iedereen nog meer temmen.
Enz enz

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:37

Anoniem schreef:
quera schreef:

Dan ga ik offtopic.
Dan gaat iedereen nog meer temmen.
Enz enz

:evaw:

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:39

Ik merk dat er wat frustraties zijn, en dat er langzaamaan onvriendelijk op de man gereageerd wordt, dat is heel jammer om te zien.

Iedereen mag zijn mening geven, op een nette manier- iedereen mag daar ook op een nette manier op reageren.

Zullen we even tot 10 tellen, en dan op een vriendelijke toon verder gaan?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:44

khirshanta schreef:
Ik merk dat er wat frustraties zijn, en dat er langzaamaan onvriendelijk op de man gereageerd wordt, dat is heel jammer om te zien.

Iedereen mag zijn mening geven, op een nette manier- iedereen mag daar ook op een nette manier op reageren.

Zullen we even tot 10 tellen, en dan op een vriendelijke toon verder gaan?

Ik denk dat het topic beter met rust gelaten kan worden of gesloten. De fase van tot 10 tellen zijn we al even voorbij.

Mag ik daarbij vertellen dat dit bericht totaal niet opvalt en een groene Hulk beter en zichtbaarder zou zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:57

Anoniem schreef:
.

Je geeft aan dat je aanneemt dat deze informatie in de screenshots van vaccinvrij komt en plaatst dus bewust, terwijl je daarmee in overtreding bent, deze informatie hier op bokt.

Gezien jij van beroep jurist bent vind ik dit verre van correct. Al had je bij Albert Hein achter de kassa gezeten dan was het net zo goed verre van correct geweest.
Maar jij als juridisch medewerkster, of privacy officer of hoe je jezelf ook wilt noemen in je functie, hoort te weten dat je met de bovenstaande post heel ver buiten je boekje bent gegaan.
Niet alleen overtreed je de reglementen van vaccinvrij maar ook treed je het vertrouwen van de leden van die groep met voeten.
Het is dan ook terecht dat jij daar geblokkeerd bent.
Wat deze post van je betreft zou je hier op bokt ook door de mods op afgerekend moeten worden.
Echt niet netjes van je :n

Jemig!
Ik heb een nieuw spreekwoord geleerd
Iets met voeten treden!

Ik zat er nogal over in want ik dacht.. een groep met voeten? Hoe dan?

Ja serieus.. Ik kende het niet.
Thx!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:17

Oh je bedoelt het kinderkleding topic?
Ik heb dus geen flauw idee welke moeders daar wel of niet vaccineren :+
Behalve degenen die hier in het topic zitten.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:46

Anoniem schreef:
quera schreef:

Nee dat is het niet.
Als je in het topic leest hoe niet vaccinerende moeders veroordeeld worden omdat ze niet bijdragen aan de kudde immuniteit, daarmee mensen in gevaar brengen..

Het is niet mijn mening.

Een kind dat Nutrilon krijgt mist de antistoffen uit borstvoeding en kan daardoor andere kinderen makkelijker besmetten met infecties en daardoor een gevaar vormen.
Zoals een aantal van jullie dat zien wanneer een kind de antistoffen mist die een prik mazelen het had gegeven wanneer het gevaccineerd was.
Het ongevaccineerde kind is dan (in dit geval even kort door de bocht) vergelijkbaar met het Nutrilon kind.

Maar men maakt zich pas ernstige zorgen over een infectie wanneer deze in vaccin vorm te krijgen is, eerder niet.

Wat n onzin. Er zijn zoveel moeders die om de een of andere reden geen borstvoeding kunnen geven, zijn dat allemaal slechte moeders en ben jij zon goeie omdat dat wel lukte? Wat ongelofelijk naar naar de moeders die geen borstvoeding kunnen geven, ook al willen ze het wel. Antistoffen tegen virussen maak je aan door de milde vorm die in een vaccinatie zit door te maken zodat je lichaam het virus herkent. Antistoffen zijn niet exclusief voor kinderen die lang moedermelk hebben gekregen.

Over de regels van de besloten groep - ik denk dan eerder dat wat ze plaatsen niet helemaal zuiver is als je zo streng moet doen over info die naar buiten komt. Dat snappen ze zelf denk ik ook.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:17

Moderatoropmerking:
Deze discussie verloopt al een tijdje behoorlijk fel. Dat mag. Maar een ander topic erbij halen is niet de bedoeling en op de laatste pagina's staan wel erg veel offtopic en aanvallende opmerkingen. Verzoek om dat achterwege te laten, hou het bij inhoudelijk fel en niet persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:04

tmr001 schreef:
[naam] schreef:

Nee dat is het niet.

Het is niet mijn mening.

Wat n onzin. Er zijn zoveel moeders die om de een of andere reden geen borstvoeding kunnen geven, zijn dat allemaal slechte moeders en ben jij zon goeie omdat dat wel lukte? Wat ongelofelijk naar naar de moeders die geen borstvoeding kunnen geven, ook al willen ze het wel. Antistoffen tegen virussen maak je aan door de milde vorm die in een vaccinatie zit door te maken zodat je lichaam het virus herkent. Antistoffen zijn niet exclusief voor kinderen die lang moedermelk hebben gekregen.

Over de regels van de besloten groep - ik denk dan eerder dat wat ze plaatsen niet helemaal zuiver is als je zo streng moet doen over info die naar buiten komt. Dat snappen ze zelf denk ik ook.

Je kunt je wel inleven in de moeders die geen borstvoeding kunnen geven omdat dat voor jou iets tastbaars en bewezen is.
Maar je kunt je niet inleven in de moeders die kinderen hebben/krijgen met vaccinatieschade door vaccinatie omdat dat voor jou niet tastbaar en bewezen is en dus heb jij het recht om daar zo overheen te walsen als je in dit topic deed, zoals ik nu met de borstvoeding moeders deed.
Waarom vind jij dat je zelf zo wel zo naar naar moeders mag doen en ik niet?

Dat van jou is ook nog eens oprecht gemeend en jouw standpunt.
Dat van mij was alleen maar de kuddeimmuniteit hysterie geprojecteerd op de beschermende werking van antistoffen in borstvoeding (zoals pro vaxxers dat doen met antistoffen door vaccins) , het is niet mijn mening of standpunt.

Dat een groep besloten kan zijn omdat mensen daar persoonlijke informatie plaatsen die privacy gevoelig is, over hun kinderen bijvoorbeeld, en deze persoonlijke informatie daarover niet op heel internet willen zien rondzwerven, komt niet in je op? Dat je hiermee het vertrouwen van mensen schaadt, ook niet?
Hoe zouden jullie het vinden als ik de informatie en foto's die jullie op bokt plaatsen met jullie commentaar erbij op een speciale Facebook pagina zou plaatsen met daarbij allemaal kwetsend commentaar?
En dan is bokt niet eens besloten.
Waar trek je de grens? Pas wanneer het jou aangaat?