[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:18

Matsje schreef:
Alleen Calvé met de bruine dop bevat geen toegevoegde suikers.
Pindakaas is ook hoog in koolhydraten dus dat dien je te gebruiken als energieleveraar. Dus sochtends of bij de lunch, of als tussendoortje op een rijstwafel voor het sporten. Liever niet savonds dus meer.

Avocado is zeker vet, maar dit zijn puur onverzadigde vetten, deze vetten heeft je lichaam nodig om je slechte (verzadigde) vetten uit chips en koek maar ook zuivel en vlees weg te werken. Zonder goede vetten geen gewichtsverlies dus.
Daarnaast levert onverzadigd vet veel energie en zorgt het voor een goede concentratie. Tevens zijn avocado's goed voor je huid en haar. Wat plakjes avocado op een dag is dus zeker goed voor je, ook wanneer je af wilt vallen.

Okee bedankt :) Ben alvast een beetje aan het inventariseren voor de tijd ná Cambridge namelijk, dus dergelijke dingetjes zijn handig om te weten! Ik wil als avondeten wel koolhydraatarm blijven eten en overdag ook zoveel mogelijk :)

Matsje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:13

Als avondeten doe ik ook zoveel mogelijk koolhydraatarm en dan savonds nog wat fruit.

Bij ontbijt eet ik vooral veel eiwitten en onverzadigde vetten voor een vol gevoel en duurzame energielevering.
Bij mijn lunch eet ik voornamelijk mijn koolhydraten in de vorm van zilvervliesrijst/ pasta/ brood.
En dan soms eind van de middag nog een paar volkoren/rogge crackers wanneer ik een actieve avond tegemoet ga.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:01

100% zilvervlies en biologisch, ga nu wat recepten met quinoa zoeken.
Morgen spelpasta halen! Nu genieten van een lekker kopje thee

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:36

callum schreef:
Vond het een zeer interessant stukje. Ga het uitproberen. Baat het niet dan schaad het niet.
@ Michelle dat kan wel hoor. Zeker als je veel vocht verliest

Ahh, nice, iemand die de moeite neemt 't te lezen. :P Ik ga het ook uitproberen de komende weken.

Me oom vertelde vandaag dat die ook bezig is met afvallen. :Y) Dus hij wou per sé groene thee in plaats van koffie. Vertelt hij daarna dat hij 's avonds gaat kaasfonduen. :P Als er íets vet is... Maar ik vind 't wel een knap initiatief van 'm hoor haha.

Heb buikpijn. Me vis kan ik pas dinsdag proeven! :( Papa had al iets gekookt en ik kon er geen stokje voor steken.

Voor de eerste keer zou ik ook wel boerenfitnessen. :D Me paard staat in vol-pension dus heb al jaren geen stallen uitgemest haha, maar 't zou wel goed voor me zijn.

Zijn jullie goed het weekend doorgekomen? :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:49

Ik heb mezelf dit weekend 1 pizza gegund en wat chippies. Morgen gaan we nog wat meer aan sport doen want de teller blijft maar op -2,4.
Ik heb ook door als ik een dieet volg (zelf gemaakt) dat het goed gaat en ik gewicht verlies, maar als ik geen dieet volg ga ik onbewust toch een beetje hier en daar wat meer en anders eten :+ . Dus ik ga nu 3 eerder gemaakte dieeten volgen en hoop dat ik dan in totaal op -5 kg kom.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:58

Mijn weekend was niet zo best qua eten. Chips, bokkepootjes, toastjes, foccacia, wijn... Heb er maar principeloze zondag van gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:01

Als je er maar van hebt genoten! :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:02

Nope weekend is niet geheel goed gegaan. Nou ja morgen maar dagje vasten en dan weer gezond eten. Komt vast wel goed.

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:18

hoe doen jullie dat met chippies enzo ? :D
want ik heb een broertje en zusjes, en die pakken natuurlijk ook de hele dag snoep, chips ect, en dan is het heel moeilijk om er vanaf te blijven helemaal als je ma het blijft halen

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:22

Ik heb mezelf voorgenomen een jaar geen chips meer te eten :')
Maar ja als er chips in huis is kon ik er nooit vanaf blijven. Tenzij de zak nog dicht was.

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:26

haha dat heb ik dus ook, helemaal savonds als ik op de bank zit heb ik de neiging iets lekkers uit de kast te pakken

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:32

hannahaapje schreef:
Maar ja als er chips in huis is kon ik er nooit vanaf blijven. Tenzij de zak nog dicht was.

Voor je het weet is dat jaar voorbij. Ik 'moet' nog twee weken en dan ben ik een jaar chipsloos.

Hier gaat het he le maal fout!! Maar kan er helaas weinig aan doen. Komt wel weer goed, soms moet je er gewoon van genieten.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:35

Ik heb al 4 dagen niet genomen :) terwijl de zak nooit een dag onaangebroken doorkwam :+
Nu heeft mams m opgegeten.
Heeft ze stroopwafels gekocht :( grrr.
I love stroopwafels, even in de magnetron.... Owww.. NEE! Veel te veel calorieën...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:38

Dais_ schreef:
hannahaapje schreef:

Voor je het weet is dat jaar voorbij. Ik 'moet' nog twee weken en dan ben ik een jaar chipsloos.

Hier gaat het he le maal fout!! Maar kan er helaas weinig aan doen. Komt wel weer goed, soms moet je er gewoon van genieten.

Haha misschien had ik het beter moeten verwoorden. Ik bedoel letterlijk geen chips tot december 2013. Nog geen stukje. Helemaal niks noppes nada. Heb het besloten sinds vrijdag toen ik zo'n ontzettend zoute mond had na chips eten waar ik de dag erna nog last van had, hoeveel water ik ook dronk. Dus toen was ik het zat.

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 02:03

haha, misschien is dat mijn goede voornemen wel "geen chips meer tot 2014" :P
maar ik drink ook echt extreem veel, en moet al mijn drinken gaan vervangen door water of slimpie siroop, want in die siroop zit helemaal niks :) want ik kan zo 1 liter drinken binnen 1 uurtje, dus das ook niet echt goed voor de lijn :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 05:59

Mijn weekend is prima gegaan, lekker aan de shakes, haha :') Ben zaterdagnacht nog wezen stappen en braaf aan het water geweest. Heb ook totaal niet de behoefte om te snoepen of om chippies te eten. Kan rustig groentes voor de caafjes of andere dingen klaarmaken zonder een stukje in mijn mond te stoppen. Woensdag ga ik koken voor de rest van de familie en er zelf bij zitten met mijn reep of shake. Ik vind koken ontzettend leuk en voor een ander hoef ik het ook niet zo precies te nemen met calorieën, want mijn ouders en zusje zijn niet op dieet (Niet dat ik nu zwaar ongezond voor ze ga koken hoor)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:10

Groente voor de caafjes kan je toch gewoon eten? :) rauwe groentes zijn heerlijk, en goed voor je :9 hier ook 5 caafjes en als ik groente voor ze klaarmaak neem ik zelf ook altijd een stukje

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:33

Moderatoropmerking:
Jullie mogen voortaan ook in deze topics doorgaan tot de 500 pagina's dus voorlopig kunnen jullie nog vooruit :))

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:37

chocobroodje schreef:
Jullie mogen voortaan ook in deze topics doorgaan tot de 500 pagina's dus voorlopig kunnen jullie nog vooruit :))

*\o/*
Bedankt!

Jou boktnaam is alleen niet zo heel toepasselijk in dit topic :+ hahahahah :')

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:45

Ik was zaterdag -1.2 en was maandag weer streng begonnen. Nu durfde ik vanmorgen niet meer op de weegschaal te staan, want we hebben gisteravond gegourmet. Vind het dan altijd lastig om me in te houden.. En vanavond hebben we een etentje van het werk, dus gaat wel weer lekker..

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:48

Haha geniale opmerking michelle!
Ik ga na school een 2e keer proberen om spelt brood te halen, hopen dat het nu niet op is, hebben ze ook spelt melk bij jumbo?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:58

euh, melk is melk, dat kan niet spelt zijn:P het komt altijd uit een koe.

er bestaat wel biologische melk, of 'weide' melk. je kan het beste zelf beslissen wat je zelf belangrijk vind. als je puur voor dierenwelzijn gaat, voldoet de weidemelk vaak ook wel. wil je echt vanuit een ecologisch verantwoord oogpunt melk drinken, zou je de biologische moeten pakken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:10

Geen speltmelk, maar wel havermelk.
Maar let wel op dat er in dit soort melksoorten over het algemeen veel suiker zit! Dan schiet je er nog niks mee op.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:41

Klopt, dat zit ook in sojamelk. Volgens mij verkopen ze bij de natuurwinkel ook iets van amandelmelk suikervrij. Maar waarvoor heb je melk nodig? Het enige wat ik kan bedenken is pap ofzo, maar als het puur om te drinken is zou ik het gewoon helemaal niet doen, nergens voor nodig.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:03

ik meld me maar hier, even voorstellen:
ik ben 17 jaar oud en mijn gewicht en lengte zijn: 56 kg + 1,65
nu is dit niet te zwaar, maar ik heb echt zo'n buikje :') het liefste wil ik gewoon een platte buik, ook heb ik best wel brede heupen (helaas). ik weet alleen echt niet hoe ik het aan moet pakken, ik eet niet heel erg ongezond, maar ben een echte snoeper, tegenwoordig probeer ik over te stappen op rijstwafels....

daarbij is mijn spierkracht minimaal doordat ik een jaar lang heel erg ziek ben geweest en daardoor alleen maar heb gelegen, ontzettend langzaam krijg ik weer wat condititie (ik fiets namelijk iedere dag 12 km heen en 12 km terug naar school)dus mijn beenspieren zijn wel oke maar mijn buik, rug en armspieren zijn 0,0

tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? :+