In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:20

Ash_ schreef:
Stom he dat ik het een hele stap vind. Maar ik voel dat ik hier alleen niet uit ga komen en toch is het moeilijk om de afspraak te maken. Maandag maar gelijk bellen.

Welkom!
Het is helemaal niet stom, het is ook een hele stap om te gaan praten over wat je dwars zit. Ik heb er ook heel veel moeite mee gehad en nog steeds wel.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:23

Ash_ schreef:
Stom he dat ik het een hele stap vind. Maar ik voel dat ik hier alleen niet uit ga komen en toch is het moeilijk om de afspraak te maken. Maandag maar gelijk bellen.

Helemaal niet stom hoor! Het is een grote stap voor heel veel mensen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:25

Ja ik praat er veel met mijn vriend over, wat prettig is maar voel mij dan toch onbegrepen ook omdat ik sommige dingen zelf ook niet begrijp. Soms weet ik gewoon niet waarom ik mij rot voel op dat moment. KAn ook ineens komen zonder dat er iets gebeurt. Heel gek.

Ben ook gewoon bang dat mensen mij raar vinden als ze het weten, dat ik zo in de put zit. Want vanaf buiten is dat niet te zien. Doe mij altijd vrolijk voor.

Heb er ook spijt van dat ik toen nooit de hulp heb aangegrepen in het revalidatiecentrum.

purny

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:30

Dat kreeg ik laatst ook te horen dat ik altijd vrolijk was. Vertelde dat ik lachte van buiten maar huilde aan de binnenkant... stond iemand raar van te kijken.

Net trouwens ingeschreven in Drenthe, het is daar zoveel mooier dan hier in de stad.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:33

@ Ash_ Goh ik hoor mezelf praten ;). Het is allemaal echt niet raar. En je bent niet verplicht om het andere mensen te vertellen. Het is in ieder geval al goed dat je met je vriend praat!

Nou ik heb vandaag mijn moeder verteld dat haar moeder is overleden. Voelt erg raar moet ik zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:37

Ash_ schreef:
Ja ik praat er veel met mijn vriend over, wat prettig is maar voel mij dan toch onbegrepen ook omdat ik sommige dingen zelf ook niet begrijp. Soms weet ik gewoon niet waarom ik mij rot voel op dat moment. KAn ook ineens komen zonder dat er iets gebeurt. Heel gek.

Ben ook gewoon bang dat mensen mij raar vinden als ze het weten, dat ik zo in de put zit. Want vanaf buiten is dat niet te zien. Doe mij altijd vrolijk voor.

Heb er ook spijt van dat ik toen nooit de hulp heb aangegrepen in het revalidatiecentrum.

Mijn vriend vond dat soms ook moeilijk, maar weet je, je hoef ook niet altijd te weten wat er aan de hand is, steun krijgen als je je rottig voelt is ook al prima. Ik had die soms stemmingswisselingen ook heel vaak, maar dan ging ik gewoon bij mijn vriend in zijn armen liggen en dan hoefde er niks gezegd te worden.

Zelf heb ik niks anders dan lieve en positieve reacties ontvangen zowel bij mijn vrienden als ook daarbuiten. En ik kan je vertellen, dat voelt erg fijn, want dan hoef je niet altijd maar te doen alsof. Je hoeft ook neit meteen je hele levensverhaal op te hangen, je kunt ook gewoon zeggen dat het niet goed gaat of dat je je niet goed voelt.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:44

Ja klopt hoor, zo is mijn vriend ook. Hij probeerd het te begrijpen maar zoniet steunt hij mij wel altijd.

Paar mensen weten een deel ervan, maar blijf het moeilijk vinden.
Fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, krijg hiervan moed dat het goed kan komen indien ik nu zelf actie ga ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:54

Ash_ schreef:
Ja klopt hoor, zo is mijn vriend ook. Hij probeerd het te begrijpen maar zoniet steunt hij mij wel altijd.

Paar mensen weten een deel ervan, maar blijf het moeilijk vinden.
Fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, krijg hiervan moed dat het goed kan komen indien ik nu zelf actie ga ondernemen.

Vraag anders of je vriend mee gaat naar de ha? Mijn vriend is ook mee geweest naar de ha en daarna ook naar de intake en een paar keer naar de psycholoog. Om me te steunen, maar ook om te horen wat er gezegd wordt.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:13

Welkom Ash!
heel goed te begrijpen dat je de stap heel groot vind. verder ga ik mee met de anderen.

een berichtje opgesteld naar mijn mentor over maandag zelf al een kleine oplossing bedacht zodat ik haar niet tegen het lijf aan hoef te lopen. hoe zij erover dacht en of ze er nog wat aan toe te voegen heeft:)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:08

Welkom Ash (ben hier ook nog maar net :-D )
Herken me een beetje in je verhaal, zitten een beetje rond dezelfde leeftijd denk ik. Ook vroeg volwassen worden en altijd aan de consequensies denken, weegt toch soms door.
Maar het is wel zo, eindelijk op jezelf, je hebt alles maar toch voel je je rot.
En als je er dan idd niet uitraakt, is hulp gaan zoeken echt goed. Op de momenten dat er rust komt heb je de tijd om alles te verwerken en dan komt alles boven.

Je hoeft niet bang te zijn de stap te nemen, die mensen zijn er om je te helpen. Ik ben alle sinds ontzettend blij dat ik het gedaan heb, geeft een verlichting.

Loeslucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:00

Vorige week niet naar therapie gegaan, was heel erg ziek en zat er daarom niet echt op te wachten.. Volgende week weer en we gaan dan denk ik emdr doen aangezien we dat eigenlijk vorige week zouden doen. Ben benieuwd of ik er wat aan heb :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:06

beterschap loeslucker.

ik ben vandaag voor het eerst de les ingegaan, was bijna niet geweest omdat ik het echt heel heel moeilijk vond. uiteindelijk toch gegaan en een super middag gehad met mijn klas!

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:15

claudiadvx schreef:
ik ben vandaag voor het eerst de les ingegaan, was bijna niet geweest omdat ik het echt heel heel moeilijk vond. uiteindelijk toch gegaan en een super middag gehad met mijn klas!

Wat goed dat je toch bent gegaan. Fijn dat het zo is meegevallen. Doe zo verder!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:13

Ik heb trouwens ook faalangst. Heel fijn hoor. En zo fijn dat ik vandaag een gesprek had op het werk over een herkansing, wat mijn laatste kans is, gister niet heb kunnen slapen. Vind het lastig want hoe kan je er nu het beste mee omgaan?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:16

Fijn Claudia!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:16

Hoe is dat gesprek gegaan dan Purny?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:17

Ik krijg over 2 weken een herkansing. Hoop dat ik het dan haal maar heb in mijn achterhoofd dat ik ook kan zakken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:19

Super Claudia, ben blij voor je dat je er energie hebt kunnen uithalen!

Purny, met faalangst kan ik je niet helpen, heb er ook veel last van. Ik neem wel rescue druppeltjes en soms een glaasjes wijn (ja niet echt de oplossing maar toch) om die dingen die toch door malen te doen rusten.

knorrie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 00:18

Hallo! Mag ik mij ook melden?

Ik ga binnenkort in Behandeling voor een eetstoornis (+ bijkomende problematiek ) De wachttijd is ongeveer een maand. Nou, ik dacht dat ik dat wel zou trekken.. Maar ik heb me een week geleden aangemeld en ik denk er de hele dag aan. Ik ben doodsbang en wil de hele intakeprocedure achter me hebben.
Heb tussentijds nog gesprekken bij een andere psych, maar dat duurt ook nog even.
Weet niet of ik mezelf nog even moet voorstellen, maar ben een beetje bang mijn ID te verraden..

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 00:19

Je hoeft je niet te schamen.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:19

@ knorrie: je moet je niet verder voorstellen als je dat niet ziet zitten. Vertel maar wat je wil vertellen en voel je tot niets verplicht. Goed dat je de stap hebt gezet naar hulp. Ik hoop voor jou dat et toch niet te lang duurt eer je kan beginnen aan de behandeling.

knorrie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:21

Dankjullie!!

Wesco, schaamte is niet echt het goede woord... Meer een soort van wantrouwen dat ik niet weet hoe mensen reageren dus in het echt praat ik er ( nog ) niet echt over. Maar ik weet eigenlijk niet of je het tegen mij had.
Ben vooral heel bang voor wat ik van het behandeladvies moet verwachten aangezien ik daadwerkelijk geen idee heb hoe erg ik ben. Dus ben bang dat er dalijk misschien ineens een hele zware of juiste hele lichte ( als in; niet haha ) behandeling uit komt rollen.
Maargoed, moet het allemaal maar over me heen laten komen en ik merk het vanzelf wel allemaal :)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:59

Welkom knorrie!

Vandaag ook weer op gesprek geweest. We gaan de medicatie proberen want dit werkt zo niet langer.
Het vreet allemaal zoveel energie dat ik helemaal op ben aan het einde van de dag.
Ik ben helemaal niks meer, soort wandelend wrak.
Meestal ben ik echt anti medicatie maar ik kan echt niet meer en ben al een jaar heel intensief bezig met therapie.
Misschien dat het in combi wat beter gaat en dat ik dan later alsnog kan afbouwen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:26

Hoi knorrie!
Fijn dat je de stap neemt, dat is toch al eengoed begin he. Je zult idd zien wat er komt, maar als je iemand hebt die je vertrouwd dan loopt het wel los ;-)

Shadow grote stap naar medicatie. Hopelijk helpt het je. Kan me voorstellen dat na zon lange tijd je het toch gaat proberen, ook al ben je niet echt voor.
Rust goed

knorrie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:35

Shadow, ik denk dat als je al een jaar met therapie bezig bent medicatie niets is om je voor te schamen. Dapper dat je de stap neemt, en ik hoop dat de combi hoed voor je uitpakt :j