Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mlc

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:22

Ik ga niet iedere dag mijn kwasten wassen met shampoo :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:06

Hallo allemaal,

ik heb een vraagje en hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben druk bezig om mijzelf te veranderen. Zowel innerlijk als uiterlijk. Nu heb ik poosje geleden keer make-up opgehad. Vraag mij niet wat. Want ik heb er dus geen verstand van. Maar het lijkt mij leuk om het vaker op te doen. Weet alleen niet goed wat het beste bij mijn ogen past. Ik had toen volgens mij zwarte oogschaduw op enzo.

Dus zouden jullie mij kunnen helpen?

Hier 3 fotootjes.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 9533_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 8359_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 8629_n.jpg

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:11

Ik zie dat je vrij weinig ooglid hebt en ik zou het vreemd vinden als je zwarte oogschaduw op hebt gehad, want dan maakt je ogen optisch nog kleiner..

Wat denk ik mooi bij je zou zijn, zijn brons- of aardetinten :j En dan mooi laten verlopen qua lichte en donkerdere tinten. Daarover staat veel uitleg in het topic en er is ook op YT veel te vinden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:22

Corelli schreef:
Ik zie dat je vrij weinig ooglid hebt en ik zou het vreemd vinden als je zwarte oogschaduw op hebt gehad, want dan maakt je ogen optisch nog kleiner..

Wat denk ik mooi bij je zou zijn, zijn brons- of aardetinten :j En dan mooi laten verlopen qua lichte en donkerdere tinten. Daarover staat veel uitleg in het topic en er is ook op YT veel te vinden :j

Niet veel zwart. Maar ik morgen eens goede foto's maken van mijn ogen. Want volgens mij valt dat weinig ooglid wel mee.

Maar ik draag vrijveel donkere/zwarte kleding. Dus past daar brons/aarde tint wel bij?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:28

Wat ik op deze foto's zie is dat bovenste ooglid wat "overhangt", dat bedoel ik met weinig ooglid. Misschien had ik het beter als weinig zichtbaar ooglid kunnen omschrijven. En ik bedoel het absoluut niet banketstaaf overigens, want ik heb het zelf ook :+

Aardetinten vind ik zelf altijd wel staan, onafhankelijk van je kleding. Denk bijvoorbeeld aan zoiets, vind ik heel naturel :j
http://beautykoning.files.wordpress.com ... 1/6-lm.jpg

Als je graag zwart wilt, zou je ook een lijntje zwarte eyeliner kunnen overwegen, dat vind ik minder donker dan zwarte oogschaduw :)
Eyeliner vraagt wel wat oefening om dat netjes aan te brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:32

Corelli schreef:
Wat ik op deze foto's zie is dat bovenste ooglid wat "overhangt", dat bedoel ik met weinig ooglid. Misschien had ik het beter als weinig zichtbaar ooglid kunnen omschrijven. En ik bedoel het absoluut niet banketstaaf overigens, want ik heb het zelf ook :+

Aardetinten vind ik zelf altijd wel staan, onafhankelijk van je kleding. Denk bijvoorbeeld aan zoiets, vind ik heel naturel :j
http://beautykoning.files.wordpress.com ... 1/6-lm.jpg

Als je graag zwart wilt, zou je ook een lijntje zwarte eyeliner kunnen overwegen, dat vind ik minder donker dan zwarte oogschaduw :)
Eyeliner vraagt wel wat oefening om dat netjes aan te brengen

Mischien heb ik ook alleen maar mascara en eyeliner opgehad :') Kan het wel eens navragen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:39

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:46

Anneke: ik hoop met babyshampoo? Gewone shampoo is wel erg agressief namelijk.. En dit is om ze tussendoor op te frissen ik heb m ook prima spul hoor :)
Love Western: zoiets als mijn look hier op de vorige pagina zou jouw ook goed staan denk ik :) mooie lichte tint op t bewegende ooglid en een bruintint in de crease

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:47

love_western schreef:
Corelli schreef:
Bij zwarte oogschaduw denk ik aan zoiets, leek het hier op? :D
http://www.welikefashion.com/blog/wp-co ... -smoky.jpg

Nee veel minder. Ik gok iets zwarter dan bokker Julia uit de op.

Julia heeft in de OP nou een mooie natuurlijke ooglook met bruintinten, komt geen zwart aan te pas :)
Jammer dat je er geen foto meer van hebt, ben nu echt benieuwd hoe het er uit zag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:51

Och ik heb er dus echt geen verstand van :') Maar het was een beetje zwart en niet helemaal dus.

Ik zal het van de week dus even navragen :)

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:59

Suus___ schreef:
Anneke: ik hoop met babyshampoo? Gewone shampoo is wel erg agressief namelijk.. En dit is om ze tussendoor op te frissen ik heb m ook prima spul hoor :)
Love Western: zoiets als mijn look hier op de vorige pagina zou jouw ook goed staan denk ik :) mooie lichte tint op t bewegende ooglid en een bruintint in de crease

Nee gewone := dat is me aanbevolen in de winkel. Doe het dan ook echt niet dagelijks hoor! Ben jaren een eyeliner+mascara meisje geweest en ben nu iets meer aan het experimenteren, gebruik ze dus ook niet elke dag.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:33

Ik zou t echt niet adviseren hoor :n

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:42

Ik lees al eventjes met jullie mee en zie veel mooie ooglooks voorbij komen. Zelf doe ik elke dag maar saai mascara en wat concealer op, verder kom ik vaak niet. Ik wil wat gaan experimenteren met oogschaduw e.d. Ik lees al het een en ander mee op beautyblogs (veracamilla, misslipgloss en nog wat meer). Zou het wat toevoegen als ik een beautyboek koop voor extra info? Zag dat Cynthia een boek heeft geschreven. Voegt zoiets echt wat toe of is het gewoon een soort van herhaling van wat ze op haar blog zet? Daar ben ik een beetje bang voor eigenlijk.. Zou zonde zijn als ik haar boek aanschaf als alles ookal op haar blog staat. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:44

Bandaloe schreef:
Ik lees al eventjes met jullie mee en zie veel mooie ooglooks voorbij komen. Zelf doe ik elke dag maar saai mascara en wat concealer op, verder kom ik vaak niet. Ik wil wat gaan experimenteren met oogschaduw e.d. Ik lees al het een en ander mee op beautyblogs (veracamilla, misslipgloss en nog wat meer). Zou het wat toevoegen als ik een beautyboek koop voor extra info? Zag dat Cynthia een boek heeft geschreven. Voegt zoiets echt wat toe of is het gewoon een soort van herhaling van wat ze op haar blog zet? Daar ben ik een beetje bang voor eigenlijk.. Zou zonde zijn als ik haar boek aanschaf als alles ookal op haar blog staat. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ben je lid van de bieb? Zo ja, misschien kun je hem daar dan lenen? :) Ik ken het boek verder niet, dus kan je wat dat betreft niet adviseren

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:05

Ik heb m gekocht maar nog niet gelezen maar ik vind zulke boeken sowieso erg leuk :=

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:17

ik heb ook iets gezien over een ander boek dat echt make-up heaven moet zijn, ik zal de titel even opzoeken

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:08

Je kunt als je synthetische kwasten prima met normale Shampoo wassen maar kwasten met echt haar is het beste om met baby shampoo te wassen of nog beter in een sopje met wasmiddel voor wol. Ik zou de kwasten niet vaker dan 1x per week wassen op de foundation kwast na. Die mag best 2 of als hij heel snel vies word 3x per week.

Corelli, die 'aardbeitinten' krijgen heel veel mensen rode jank ogen in maar zij kan het heel goed hebben! Erg mooie look :j

Mijn MAC spul is aan gekomen! Ik ben helemaal in love met het BMS palette! Altered Beige is een miskoop.. na 30 minuten is hij al van mijn lippen en je moet er een potlood onder gebruiken. Jammer jammer.. had ik veel beter voor de blush kunnen gaan!! De 217 brush is erg fijn maar niet zo zacht als de Hakuhodo kwasten. Dus de volgende keer bestel ik daar weer. Maar ik ben er wel erg blij mee en hij doet goed z'n werk :j

Foto's:
Afbeelding
Helaas is het moeilijk om de kleuren goed zichtbaar te krijgen :? Zal wel door het douche licht komen.. Romantico heb ik op mijn ooglid, Friendly aan de buitenkant en When in Rio in de crease en onder mijn onder wimpers en Bare My Soul links in de binnenkant. Maar dat vind ik eigenlijk niet zo mooi.. dus de volgende keer doe ik hem daar niet weer.

Full face:
Afbeelding

Foto's van het palette en de kleuren:
Afbeelding
Afbeelding
Ze geven goeie pigment af en zijn heel makkelijk om mee te werken :j Deze swatch heb ik gemaakt door maar 1x met mijn vinger over de oogschaduw te gaan.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:46

Suus: Vind het niet heel slordig hoor. :) Behalve die uitschieter van je eyeliner. :P
love_western: Nu ben ik ook benieuwd wat je op had. :') Ik zou met bruintinten beginnen. Kan best met zwarte kleding hoor. :)
Bandaloe: Heb dat boek zelf niet, maar zou het denk ik alleen kopen als je een échte beginner bent, dus alles nog moet leren. Je kan het eigenlijk allemaal wel op internet vinden volgensmij.
Glossi: Haha jeeeej je hebt hem! :) Vind hem wel mooi, maar denk dat ik toch voor de paarse ga (als ik hem kan bemachtigen). Vind deze net iets te neutraal. Mooie look trouwens! :) Jammer dat de lipstick zo snel weer van je lippen is..

Ik heb gister een nude lipstick van Kiko gekocht, had nog nooit een Kiko lipstick gehad maar vind hem niet heel fijn. Je ziet heel erg alle velletjes op mijn lippen zitten, waar ik met mijn andere lipsticks eigenlijk geen last van heb (behalve met 1 van Pupa). Ook dekt ie niet zo goed. Maarja, hij was ook niet duur natuurlijk. :D Vind de kleur wel heel mooi bij me staan (de rechter: http://2.bp.blogspot.com/-EkI9jQY07iI/U ... 190300.JPG)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:51

Aardbeitinten :') Ik moet toch echt beter leren lezen :') Vond het al een vreemd woord _O- Lees nu pas dat Corelly aardetinten schreef. Op de foto lijkt het wat rood/rozig. Aardetinten staat eigenlijk iedereen wel mooi :j

Loose, het zijn idd hele neutrale kleuren. Als je die al hebt en jou paars mooi staat dan zou ik idd voor de paarse gaan. Die is ook erg mooi :j Jammer dat de Kiko lipstick niet zo fijn is..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:25

Loose: en voor mijn doen niet zo goed geblend haha.. Stom want heb vandaag echt super veel complimenten gekregen.. Nu zag je die uitschieten ook niet met m'n oog open maar toch :=

Prachtig palette en prachtige ooglook!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:51

Glossi, ik vind je look mooi! Staat je erg goed, mooie meid ben je. En het BMS palette is echt om te :~.

Ik zit ziek thuis, dan is online shoppen (boozyshop! aliceandjo!) wel heeeeel verleidelijk :o.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:13

Haha aardbeitinten. :')
Hahaha Paulien! Heb je nog dingen besteld? :D Ik vind dit trouwens ook een leuke webshop: http://www.feelunique.com/. Het hoort niet echt bij make-up, maar ik zit al heel lang te twijfelen of ik daar zo'n soort föhnborstel/heteluchtborstel zal bestellen.

Mijn ogen vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:30

Mooie look Glossi!

Boozyshop kende ik nog helemaal niet. Net gelijk even een kijkje genomen, wat een leuke dingen! :))

Ik heb een nieuwe uitdaging gevonden, namelijk het vinden van een leuke lipgloss. Ik heb nóóit lipgloss gedragen en weet dus ook echt niet wat bij mij zou staan of niet (en ik ben niet zo van het roze en glitter).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:40

Huuuuuuuuuu boozyshop verkoopt geen NYX meer |(. Ik wilde zo graag de blush in 'Taupe' bestellen, omdat je daarmee goed schijnt te kunnen shapen. Kak.
MLC, zoek je iets neutraals of opvallends? Ik vind de nieuwe Apocalypse lipglosses van Rimmel heel fijn. Maar ook MAC heeft fijne. En NYX maar ik weet dus niet meer waar je dat kan bestellen.