[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SCC

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:40

even een vraagje misschien dat jullie suggesties hebben.

ik had 3 maanden microgynon 30 (of hoe je t maar typt)
en toen overgestapt op Yasmin omdat ik veel last had van dat ik me steeds grieperig voelde.
nu heb ik bijna een jaar lang Yasmin, maar telkens in de laatste strip ben ik al ongesteld (heb dan nog 4 pillen) en nu is het zelfs zo erg dat ik veel doorbraakbloedingen heb.
ik heb ook last van hevige buikkrampen en veel bloedverlies.

nu ben ik op zoek naar een nieuwe pil.
maar de HA gaf aan dat het misschien slim was als ik me alvast wat inlas over verschillende dingen.
ik ben trouwens 18 en heb sinds kort een vriend. zoek dus iets wat eigenlijk wel wat betrouwbaarder is dan dit gedoe steeds met de pil.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:02

Ayasha schreef:
Waarom ben je de wanhoop nabij. Veilig ben je toch niet meer als je 1tje vergeet dus stopweek inlassen en een maand met condoom doen zodat je niet een hele maand ongesteld bent.

Omdat het niet de eerste keer is, daarbij zijn ongesteld zijn en vrijen samen niet echt mijn ding, condoom zit er sowieso om. Vind het gewoon vervelend, het hoort niet en ik werd niet fatsoenlijk geholpen. Ben nu gestopt en hopelijk zet het dan niet weer een maand door, maar toch, ben net ongesteld geweest, hoef het dan niet direct weer. :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:02

Oke. Ik heb een vraag. Ik slik normaal mijn laatste pil op zondag. Drie weken geleden besloot ik hem door te slikken. Nu keek ik gisteren op mijn strip en zag dat alleen de donderdag en de vrijdag er nog op zaten. De zaterdag en zondag zijn spoorloos verdwenen... Heb ik nu een probleem? :+ Heb geen onveilige seks gehad maar wat niet is kan zomaar weer komen natuurlijk :') Zat al te denken dat ik ze misschien dubbel had geslikt maar dan is het wel heel toevallig dat net deze twee dagen missen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:35

Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb gisteren de pil rond 7 uur 's ochtends ingenomen en vanochtend om half 9. Maakt die anderhalf uur iets uit qua betrouwbaarheid van de pil? Bij hoeveel later moet je je zorgen gaan maken? Ik zit in de eerste maand qua pilgebruik trouwens. Ik weet niet of dat iets uit maakt?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 11:36

ER: als je hem verder elke dag geslikt hebt is er geen reden tot zorgen lijkt me :)

Cayenne: Nee, dat maakt niks uit. Er mag maximaal 12 uur verschil in zitten. Dus als je je pil in de ochtend om 7 uur in moet nemen en je vergeet hem dan heb je nog tot 7 uur dezelfde avond om hem alsnog te slikken (=12 uur). Er mag namelijk maximaal 36 uur tussen 2 pillen zitten. Ik ga ervan uit dat je een redelijk standaard pil hebt, bij de minipil is het anders, daar mag max 3 uur verschil in zitten :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 11:49

Bedankt Mars. Ik heb de Microgynon 30 en zit in de eerste maand van het slikken. Het is dus nog even aftasten. Ben als de dood dat ik iets fout doe en hij plots niet meer betrouwbaar is ofzo :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:58

Urbiezira schreef:
Ayasha schreef:
Waarom ben je de wanhoop nabij. Veilig ben je toch niet meer als je 1tje vergeet dus stopweek inlassen en een maand met condoom doen zodat je niet een hele maand ongesteld bent.

Omdat het niet de eerste keer is, daarbij zijn ongesteld zijn en vrijen samen niet echt mijn ding, condoom zit er sowieso om. Vind het gewoon vervelend, het hoort niet en ik werd niet fatsoenlijk geholpen. Ben nu gestopt en hopelijk zet het dan niet weer een maand door, maar toch, ben net ongesteld geweest, hoef het dan niet direct weer. :D

Dan stel je het vrijen een paar dagen uit? :?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:09

Ayasha, ik heb woensdag mijn 1 jarig samenzijn. Beetje vervelende timing, daarom voel ik me zo. Maar als ik zelfs hier niet een gevoel mag uiten dan is het voor mij misschien maar tijd om eens met bokt te stoppen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:18

Ik heb ook een vraagje.
Normaal slik ik de pil altijd voor ik ga slapen.
In juni gaan wij trouwen een als huwelijksreis gaan we naar new york.
Dat is dus tijdsverschil.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:31

IvysToeter, het gemakkelijkst is om de Nederlandse tijd aan te houden. Dus horloge om met de Nederlandse tijd zodat je dat in de gaten kan houden.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:52

Hello, heb even een vraagje
Ik heb 2,5 jaar de pil geslikt (microgynon 30 ) in november/december ben ik ermee gekapt.
En ik voel me echt veel beter.. ik heb totaal geen pijn meer als ik ongesteld ben (met de pil enorm) ik ben s'avonds niet meer misselijk, waar ik dus al die tijd onwijs last van heb gehad. En ook had ik met de pil echt heel veel last van hormoonschommelingen.. en nu voel ik me dus echt prima!
Toen ik nog aan de pil zat had ik de dokter al gebelt, maar ja hij had niet echt een optie voor me dus daarom ben ik ermee gestopt.
Nu wil ik eigenlijk toch wel weer graag aan de pil, maar hebben jullie een idee of een andere pil dit misschien kan verhelpen ofdat ik hier maar gewoon mee moet leven? :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:01

Weet je zeker dat je wel weer aan de pil wilt, of zou het een idee zijn om naar andere opties te gaan kijken? Bijvoorbeeld een spiraal of de Nuvaring? Er zitten hier een aantal tevreden gebruiksters van beide methoden, wie weet heb je iets aan hun ervaringen?

Ik heb zelf een Mirena spiraal en ben daar heel blij mee, doordat ik veel minder hormonen binnen krijg en dus minder bijwerkingen.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:13

Dan durf ik zelf denk ik niet aan

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:55

:wave:

Hoi hoi! Ik heb echt een hele stomme vraag, maar ik weet het gewoon niet meer :')
Ik heb mijn laatste pil woensdag genomen, moet ik hem dan weer die woensdag daarna slikken of donderdag? Ik slik hem vaak door, en nu weet ik het f niet meer _O-

Thanxxxx!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:03

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:13

wil je vriend/man dat ook? ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:16

Zo, dat lijkt mij idd ook wel een erg mooie oplossing.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:33

IvysToeter schreef:
wil je vriend/man dat ook? ;)

Al zou het verkrijgbaar zijn op de markt dan wel ja. :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:59

BertBaley schreef:

Hoi hoi! Ik heb echt een hele stomme vraag, maar ik weet het gewoon niet meer :')
Ik heb mijn laatste pil woensdag genomen, moet ik hem dan weer die woensdag daarna slikken of donderdag? Ik slik hem vaak door, en nu weet ik het f niet meer _O-

Thanxxxx!

Je moet hem dan donderdag weer nemen, dan heb je namelijk van die strip je laatste weer op een woensdag en dan klopt het! :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:22

Ik ben nu dus overgestapt op de nieuwe pil na een stopweek, maar ik blijf gewoon bloeden, en heb vreselijke steken in mijn buik en ben heel misselijk als ik hem net ingenomen heb. Is dit normaal?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:28

Ja dat is normaal, je lichaam moet er aan wennen....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:18

Urbiezira schreef:
BertBaley schreef:

Thanxxxx!

Je moet hem dan donderdag weer nemen, dan heb je namelijk van die strip je laatste weer op een woensdag en dan klopt het! :D

Ik dacht juist gelezen te hebben dat je hem dan woensdag weer moet nemen..

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:28

Dan zou elke maand je menstruatie verplaatsen...toch? Er vanuit gaande dat je 21 pillen hebt, neem je hem op een woensdag voor het laatst, om dan weer dezelfde cyclus te houden moet je op donderdag je eerste nemen want dan is in je volgende maand de laatste weer op woensdag. Dit doe ik in ieder geval al een jaar lang. :)

Mijn bijsluiter zegt het volgende:

Start uw volgende strip op de 8e dag (na de 7 pilvrije dagen), zelfs wanneer de bloeding dus nog niet is gestopt. Dat zou dan dus niet op woensdag zijn...

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:33

Hallo, ik heb misschien een domme vraag maarja.
Ik ben pas sinds de zomer ongesteld, maar als ik "klaar"ben met ongesteld zijn, krijg ik gelijk weer afscheiding.Dit is erg vervelend.Ik hoef dan geen tampon meer, maar voor alle frisheid gebruik ik dan toch wel maandverband.Deze gaan er snel doorheen dan.En het is gewoon irritant!

Weet iemand wat je hiertegen kan doen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:42

Urbiezira schreef:
Dan zou elke maand je menstruatie verplaatsen...toch? Er vanuit gaande dat je 21 pillen hebt, neem je hem op een woensdag voor het laatst, om dan weer dezelfde cyclus te houden moet je op donderdag je eerste nemen want dan is in je volgende maand de laatste weer op woensdag. Dit doe ik in ieder geval al een jaar lang. :)

Mijn bijsluiter zegt het volgende:

Start uw volgende strip op de 8e dag (na de 7 pilvrije dagen), zelfs wanneer de bloeding dus nog niet is gestopt. Dat zou dan dus niet op woensdag zijn...

Oh ja best logisch dan ja :+

JasmijnJoy schreef:
Hallo, ik heb misschien een domme vraag maarja.
Ik ben pas sinds de zomer ongesteld, maar als ik "klaar"ben met ongesteld zijn, krijg ik gelijk weer afscheiding.Dit is erg vervelend.Ik hoef dan geen tampon meer, maar voor alle frisheid gebruik ik dan toch wel maandverband.Deze gaan er snel doorheen dan.En het is gewoon irritant!

Weet iemand wat je hiertegen kan doen?

Ik denk dat je hier niet zoveel tegen kan doen. De pil kan je afscheiding veranderen en de een heeft meer afscheiding dan de ander. Maar volgensmij kan je onderbroek er ook invloed op hebben. Wat voor stof draag je?