Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:43

Heeeey wat leuk.... ik zie naast de voordelen ook spaardoelen voorbij komen!
Moet eerlijk zeggen dat ik het niet heeeel erg goed merk in mijn portemonee, geldt wordt toch wel uitgegeven.... dan zou ik het echt opzij moeten gaan leggen!

Leuke doelen ook, Alp d'Huez fietsen!!!
hahahaha, dat kan inderdaad niet stinkend naar rook! :P

Soms zie dat ook weleens bij het bierelftal van een voetbalclub.. Die komen dan met een peukje de kleedruimte uit ongeveer!!! dat vind ik zo stom staan, niet echt sportief!! Nu is het in het bierelftal ook meestal meer om de gezelligheid te doen, dan de sportive prestaties!

Waar ik overigens de laatste weken last van heb, is zo'n irritant hoestje... Eerste paar stop weken geen last, nu bijna 3 maanden peukvrij en krijg ik ineens een hoestje, waarbij ik roggel alsof ik elke dag 20 peukies rook? :?

Wienna

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:48

Hier nu 2.5 maand gestopt en het gaat gewoon goed :):)

Heel af en toe nog een momentje maar die zijn zo voorbij.

TROTS!!!!!!!!!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:21

Super allemaal :D.

Geld gewoon opzij leggen Cindy. Je kon het toen missen dus nu ook ;)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:55

Heb een hele tijd terug in 1 keer geprobeert te stoppen. Dit is helaas niet gelukt. Ik ben nog steeds helaas nog niet gestopt maar ik kan wel vol trots melden dat ik vrijwel alleen nog maar tijdens feestjes rook :)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:24

Ik droomde vannacht dat ik rookte, er gebeurden allemaal nare dingen dus het mocht van mezelf. Voelde me schuldig joh. :+

Goed zo stoppers!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:43

Falbala schreef:
Ik droomde vannacht dat ik rookte,

Dat had ik de nacht ervoor, 1 trekje van Marlboro light :D

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:21

Hahaha..... Dan rook je gewoon lekker door in he slaap, zonder de slechte bijwerkingen! Lijkt me helemaal nog niet zo verkeerd! ;)

Misschien ga ik inderdaad maar een potje maken voor die pakjes die ik niet meer koop! Dan merk je pas dat je ECHT WEL VEEL geld bespaard!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:23

Ja, goed plan.

En ja, ik steek er vannacht weer 1 op denk ik :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:26

Had me een tijdje geleden hier gemeld.
Stoppen met roken is me helaas nog steeds niet gelukt ik rook wel stukken minder doe nu met een pakje 2 dagen in plaats van een

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:33

Ik heb tot nu toe 156 euro bespaard, maar waar het is gebleven......geen idee :D
Zal eens écht het geld in een potje gaan doen, want dit schiet niet op natuurlijk hé :=

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:41

Heb al 210 euro gespaard :-P. al het geld zit in een spaarpot waar ik niks kan uithalen. Nog ff doorsturen tot 1 juli :-P en dan een nieuwe spaarpot kopen haha. Wil dan toch eens een nieuwe cap en laarzen gaan kopen :-P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:20

Ik heb ruim 400 euro bespaard, maar ook uitgegeven, want ik heb het niet overgehouden :D

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 01:06

Als jullie nou allemaal eens fijn doneren van het uitgespaarde geld aan het Alpe d'Huzes evenement.

Soms heb ik zulke briljante ingevingen. :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:02

Ik heb al heel veel 'doorzetters' gekocht via een goede vriend, goddank zijn ze niet te eten, anders had ik weer last van de extra kilo's :))

Ik leg ook geld achteruit, we willen graag een nieuwe duikcamera en ook nog een weekend naar Disneyland Parijs en naar Bonaire, we sparen nog wel even door zullen we maar zeggen := :D

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:58

Ik ben sinds gisterenochtend 8 uur 's ochtends gestopt. Al €5,84 bespaard haha! Dit is poging drie alweer O:) Het is zo lastig omdat mijn vriend ook rookt en dus niet wil stoppen. Maarja ga mijn best doen :) In het weekend wordt het het lastigst! Hoe lang blijft het nou zo moeilijk als in het begin?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:57

Citaat:
Hoe lang blijft het nou zo moeilijk als in het begin?

Niet lang hoor :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:11

horses1990 schreef:
Ik ben sinds gisterenochtend 8 uur 's ochtends gestopt. Al €5,84 bespaard haha! Dit is poging drie alweer O:) Het is zo lastig omdat mijn vriend ook rookt en dus niet wil stoppen. Maarja ga mijn best doen :) In het weekend wordt het het lastigst! Hoe lang blijft het nou zo moeilijk als in het begin?

Ik heb het tot nu toe helemaal niet moeilijk gehad. Dus dat kun je niet zeggen hoelang dat gaat duren.
Je zult altijd je moeilijke momentje hebben, dat heb ik ook, maar ik stuiter niet heel het huis door omdat ik zo'n zin in een peuk heb :D
Succes en volhouden hé! :j

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:17

horses1990 schreef:

Goed bezig! Na 72 uur is je lichaam niet meer afhankelijk van de nicotine, dan is alleen je "geest" nog verslaafd...

Zet em op!

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:02

Meer dan een maand "peukloos" en vanmorgen alweer een rondje van 5 kilometer gelopen. Heerlijk!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:05

horses1990 schreef:
Hoe lang blijft het nou zo moeilijk als in het begin?

Ik zeg nietsssssssssssss :+

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:32

Haha bedankt iedereen! Ik heb een fulltime baan en al mijn collega's roken niet, dus op mijn werk is het gewoon prima vol te houden, maar thuis wordt ik echt een beetje gek :P, nouja na 72 uur is mijn lichaam dus niet meer afhankelijk :) Moet lukken :) Het geestelijke stukje is het moeilijkst. Hebben jullie ook dat jullie het gewoon missen om een peuk in je hand en mond te hebben (dus niet echt het missen van de trek in...maar meer de gewoonte...).

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:35

horses1990 schreef:
Haha bedankt iedereen! Ik heb een fulltime baan en al mijn collega's roken niet, dus op mijn werk is het gewoon prima vol te houden, maar thuis wordt ik echt een beetje gek :P, nouja na 72 uur is mijn lichaam dus niet meer afhankelijk :) Moet lukken :) Het geestelijke stukje is het moeilijkst. Hebben jullie ook dat jullie het gewoon missen om een peuk in je hand en mond te hebben (dus niet echt het missen van de trek in...maar meer de gewoonte...).

Het is ook de 'gewoonte' die je mist. Geen peuk na het eten meer, geen peuk meer bij de koffie, onder het koken, het strijken, het wandelen, het fietsen en noem maar op :D . Die gewoonte, dat is het moeilijkste om vanaf te komen, geestelijk dan hé! Het zit in je koppie en dat moet eruit.
Neem een zoethoutje in je mond, heeft mij best geholpen. Ik heb dan de pilletjes en neem die als ik zin heb in een peuk en dan is de 'zin' ook heel snel weg bij mij.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:34

@ IngridB...Bedankt voor de tip! Ga het zeker proberen met dat zoethoutje :D

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:16

horses1990 schreef:

Mijn vriend en en mijn schoonpapa roken allebei (we wonen bij schoonpapa op de hoeve) en zijn ook beiden niet van plan te stoppen!
Toch vind ik het niet lastig dat ze roken, het heeft me geen enkele keer het idee gegeven 'ik wil ook, ik wil ook'. Wat ik wel vervelend vind nu, is dat mijn kleding en mijn haar alsnog naar rook stinkt!
En het is voor mij een soort extra drive, om hun te laten zien dat ik het wel kan en wel volhoudt, terwijl zij gewoon maar doorgaan!

Vandaag precies 3 maanden gestopt!!! Op naar de volgende 3! (En de rest...) :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:40

Betteke schreef:
Als jullie nou allemaal eens fijn doneren van het uitgespaarde geld aan het Alpe d'Huzes evenement.

Soms heb ik zulke briljante ingevingen. :D

Dat vind ik ook een super idee. *\o/* *\o/*