Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:43

Is alles niet al besproken dan? :+

souL1991

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:50

waarschijnlijk wel, maar gezien de mods hier kan je niet teveel offtopic gaan :P

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:31

Ik had m'n hardlooPschoenen in Frankrijk laten liggen,niet zo handig. Heb zaterdag nieuwe gekocht en gelijk gelopen. Het was alleen wel heel benauuwd! Ik heb dan ook maar een rondje van 4km gedaan. Maandag een rondje van 5km in 33 min.

Heb een hele handige app op m'n telefoon die precies bijhoud wat je rent in hoeveel tijd. Straks tussen de buien door even een blokje van 5.5 km

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:08

Ik denk dat bijna iedereen rent met 'een hele handige app' :D Misschien ook iets voor in de OP? Of gaat dat te ver?

Ik wilde gisteravond 5km lopen en liep de buuf tegen het lijf. Samen lopen? Ja, ok. Hoeveel? 5km. Nou het werd een rondje 3,5km in en sukkeldrafje... Ik ga echt 2 keer zo hard normaal gesproken maar het is wel goed van mij om es langzaam te lopen. Op die manier ren ik met gemak 10 km. We hebben de hele weg gekletst en ik hijgde niet eens. Was grappig, want ik ren dus met muziek om mijn eigen gehijg niet te hoeven horen.

Zo meteen ga ik met een van mijn paarden een rondje rennen. Ben benieuwd hoe dat gaat... Hij is al in geen maanden het terrein af geweest, dus het zal wel even spannend zijn.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:05

Magda, stom is dat he, van die steken zo in je buik. Dan wil je wel maar dan gaat 't niet zo makkelijk door die steken.

Soul1991, ik kom er net pas achter dat je een man bent :')

Moonfish, ben benieuwd of er logica in zit, als je dat allemaal zo bij gaat houden. Wel respect dat je zoveel sport ondanks je rug enzo!

Marloes, zo'n app vind ik altijd een beetje vervelend, duurt zo lang voordat mijn gsm soms GPS verbinding heeft. En dan moet ik m'n gsm weer meeslepen.

Ellen, hoe is 't gegaan met je paard hardlopen?

Ik ga vanmiddag/vanavond weer als ik terug kom van stage :) Weer even de frustratie/stress/verdriet eruit rennen. M'n relatie van 3,5 jaar is sinds 1,5 week voorbij, vandaar.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:23

Zo wat praten jullie veel! Haha!

Is altijd handig Ellen! Ik gebruik Runtastic.

Tara, ik heb zo'n band die je om je bovenarm doet. Ideaal! Ja, ga vanavond ook even al mijn frustraties eruit rennen. Voor mij is het nu alweer 2 weken uit bedacht ik me gister...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:16

Oh, ik heb gister toch wel zo lekker gelopen!
Heb 35 min gerent en geen idee hoe ver of hoe snel, maar ik voelde me gewoon ontzettend lekker.
Had nog wel een half uur door kunnen lopen, maar dat heb ik mijn spieren maar niet aangedaan :')

Ik heb pas een app gedownload, maar nog niet gebruikt aangezien ik eerst nog even een hoesje ofzo moet halen om mijn tel veilig mee te nemen.

Dacht dat ik hem wel in de zak van mijn jasje kon doen, maar nu blijkt dat de rits stuk is en ik wil niet het risico lopen dat hij er onderweg uit valt.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:20

goed bezig Anc! Doe je het niet na. Zeker niet op de dit moment, heb echt overal spierpijn van het BOMmen. Man, wat was dat verschrikkelijk. :') Ik dacht, chill beetje bewegen op muziek. Is het een uur lang een dikke work-out. Met buikspier oefeningen en alles. Ik dacht dat ik ondertussen me buikspieren wel enigszins getraind had, maar dit ging toch een stapje verder. :P

Weet nog niet of ik morgen kan/ga lopen. Ga vanavond uit, morgen om 11 uur college. Daarna meteen door naar huis, paardrijden en verjaardag zusje. Dus misschien verschuif ik hem even naar de zaterdag. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:22

BOMmen lijkt mij ook wel erg leuk, maar wel heftig inderdaad.
Is zeker geen eitje, je moet echt flink aan de bak en je ontdekt spieren waarvan je niet eens vermoedde dat je ze had :')

Moet bij BOMmen toch altijd een beetje aan een BOM moeder denken _O-

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:26

Ja dat BOMmen viel echt enorm tegen. De spierpijn had erger kunnen zijn, maar sommige bewegingen voel ik inderdaad opeens spieren waarvan ik het bestaan niet wist. XD Nee, ik denk dat ZUmba meer mijn ding is. Dinsdag maar eens uittesten. ^^

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:29

Maris, zo'n band is op zich wel ideaal denk ik ja. Al moet ik daar wel aan wennen. Word daar helemaal kriegel van als er iets los om me heen wappert ofzo :') Plukje haar wat in m'n gezicht komt erger ik me dan al aan.
Als je ooit iets kwijt wilt over hoe je je voelt ofzo, pb staat open :(:)

Anc, lekker is dat he, als je zo fijn gelopen hebt! Hoop dat 't bij mij vanavond ook zo gaat.

Mara, drukke dagen heb je.
Zumba vond ik juist verschrikkelijk := Je voelt niet dat je iets doet zeg maar, raakt niet buiten adem, kunt niet echt je grenzen verleggen zeg maar. Met hardlopen kun je soms een stukje versnellen en even alles geven zeg maar. Bij zumba kon dat voor mijn gevoel niet. Heel handig wel voor mensen die niet graag echt sporten maar toch willen bewegen, maar niks voor mij :P

Ik zit hier een beetje te balen. Wilde eigenlijk op de fiets naar stage maar 't regende. Dus toen maar met de bus gegaan. Rij ik in de bus richting station, wordt 't droog -O-

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:21

_Tara_ schreef:
Magda, stom is dat he, van die steken zo in je buik. Dan wil je wel maar dan gaat 't niet zo makkelijk door die steken.

Soul1991, ik kom er net pas achter dat je een man bent :')

Moonfish, ben benieuwd of er logica in zit, als je dat allemaal zo bij gaat houden. Wel respect dat je zoveel sport ondanks je rug enzo!

Marloes, zo'n app vind ik altijd een beetje vervelend, duurt zo lang voordat mijn gsm soms GPS verbinding heeft. En dan moet ik m'n gsm weer meeslepen.

Ellen, hoe is 't gegaan met je paard hardlopen?

Ik ga vanmiddag/vanavond weer als ik terug kom van stage :) Weer even de frustratie/stress/verdriet eruit rennen. M'n relatie van 3,5 jaar is sinds 1,5 week voorbij, vandaar.

maakt geen verschil toch? haha :P lopen is lopen :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:07

Nee dat niet maar ik was er eigenlijk gewoon vanuit gegaan dat je een vrouw was :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:09

_Tara_ schreef:
Nee dat niet maar ik was er eigenlijk gewoon vanuit gegaan dat je een vrouw was :P

Echt??? :')
Vond de posts toch wel vrij duidelijk :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:11

Nja ik zit er nog maar net bij. Maar na de relatiebreuk post en dat de ander een haar was, heb ik 't profiel even gecheckt :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:13

manzano schreef:
_Tara_ schreef:

Echt??? :')
Vond de posts toch wel vrij duidelijk :=

_O- _O- Tara toch :')
en anders laten die ubersexy foto's in zn profiel toch niks meer aan de verbeelding over :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:20

Nee toen ik 't profiel zag wist ik ook wel meteen hoe 't zat inderdaad :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:27

_O- Briljant!
Vond het ook vrij duidelijk in zijn posts dat het een man was.

Maar ja, zijn ava zou wel weer van een vrouw kunnen zijn...

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:38

Moet je eerlijk zeggen dat ik er ook pas nu achter ben... _O-

Lopen met paard werd niks. Ik dacht dat het wel slim was om eerst even in de bak te pielen om te kijken hoe meneer het vond. Maar hij begon bij het 2e drafje al te steigeren. Hij is 21 maar nog steeds 'de koning van het groene gras'. Als hij niet wil lopen, heeft ie meestal last van z'n poot en hoef ik ook niet op pad te gaan want dan gaat ie hinkelen en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Morgen weer een dag. Ik heb een tijd niks met ze gedaan (mijn beide paarden zijn 21 en mankeren van alles en nog wat) dus nu begin ik met een kwartiertje grondwerk en dan zien we wel wanneer het schip strand. Soms gaat het maanden goed en kan ik weer een bosritje doen, soms staan de na 3 weken alweer kreupel. Maar leuk dat ze zijn!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:44

Ben ik gelukkig niet de enige :P

Jammer dat 't niet ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:57

Jammer dat het niet ging, maar lijkt me ook niet heel handig.
Als je langere stukken gaat rennen, draaft je paard straks een half uur naast je...

Lijkt me wel een grappig plaatje trouwens :')

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:13

Is juist de bedoeling dat hij lange stukken naast me draaft. Door de blessure (meniscus is stuk) kan hij geen bochtjes meer doen en moet ik dus 'rechtuit'). Nu kan ik natuurlijk gewoon onder het zadel naar het bos, maar mijn zadel ligt niet lekker meer en met m'n barebackpad vind ik het toch iets te griezelig. Daarnaast heeft hij schimmel in z'n hoeven dus hij moet meer op het harde draven. Ik heb het al eerder met hem gedaan, maar toen was ik zelf nog niet zo fit als nu.

Je krijgt veel commentaar als je met je paard loopt. "Hee, je moet erop gaan zitten hoor". Maar ach, ik blijf lief lachen en doe net alsof ik gek ben.

Ik heb net een stukje Dan Karaty (Hotpants Workout) gedaan, maar moet nu snel douchen en met de hond naar de DA. Hechtingen mogen eruit (hij is gebeten door een Bullmastiff).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:33

Juist wel goed inderdaad denk ik om lekker met je paard te draven :j Goed voor jullie conditie. Ja die opmerkingen dat je erop moet gaan zitten :') Ik heb vaak al moeite genoeg om een paard rustig en netjes achter me te laten lopen.

Alles wel goed met je hond verder?

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:47

ach ach zijn de meiden jaloers? ;D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:53

souL1991 schreef:
ach ach zijn de meiden jaloers? ;D

*D _/-\o_