[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:10

Ach, wij nemen zo ook één wijntje :j
Vanochtend hardlooptraining gehad en dat ging heel erg lekker!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:58

Hallo allemaal.

Ik heb het topic nog niet echt door gelezen maar zijn er ook mensen die op het moment ducan dieet volgen?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:00

*\o/* *\o/* Vandaag gewogen. In een week 2,2 kg er af *\o/*
Helemaal blij :D

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:02

Marsu schreef:

+:)+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:09

Goed gedaan Marsu!
Ik voel mij alles behalve fit... Ik wilde vandaag gaan hardlopen, maar dat is denk ik onverstandig! Mijn eetlust is momenteel ook nihil.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:33

Ooh, wat fijn Marsu!
Ik had het iets minder goed vanochtend..
Gewoon niets afgevallen :o.
Dat werkt demotiverend! Maar ik moet me er even overheen zetten.

@Mootje, hmmm dat is niet zo best.. Kun je beter even rustig aan doen, om er weer boven op te komen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:44

Ik meld me ook
Even mijn verhaal (had topic gestart maar is gesloten)
Jaja
Zo vaak al geroepen dat ik ga afvallen
Ook gedaan mooi 9 kg kwijt
Inmiddels alweer paar erbij (maar niet op me oude gewicht gelukkig)
Maar nu wil ik er toch echt mee beginnen
Vooral wil ik het voor mijn pony doen
Ze houdt me makkelijk, maar toch vind ik het fijner als ik wat lichter ben
En beetje voor mezelf (vind dat ik er prima uitzie, maar vind dat het er op haar niet uitziet, paard kan t wel)
Gewicht lengtes etc ga ik hier niet neerzetten
Zal even 2 fotootjes uploaden
1 op mijn huidige pony en 1 op mijn vorige rijpaardje
Ik ga gewoon gezonder eten niet meer snoepen (heeeeeel af en toe mag t 1tje)
Meer bewegen zal niet lukken altijd laat thuis van school etc etc etc
Met fiets naar school kan niet dan ben ik 2-3 uur ofzo onderweg

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:52

Marsu schreef:

Goed zeg!!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:37

Nou Corientjuhh, zet m op!!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:01

Corientjuhhh, succes :)

Hier helemaal niks afgevallen. Zelfs wat aangekomen...

Ik vind het echt zo vervelend en moeilijk als ik bij mijn vriend ben. Bruin brood komt niet in het woordenboek voor, alleen witte bolletjes. Melk? Nou als ik dan toch kom, kopen ze wel een keer een pak. Week later ben ik er weer en dan kan de rest van het pak weg, want er is niet meer uit gedronken en een week melk open laten staan is vaak net wat te lang (en nee ik kan zo'n pak open melk niet meenemen op de fiets). Groenten? Ho maar. Avondeten 100% zelf bereid, zonder pakjes Maggi, saus etc.? Heb ik daar in 1,5 jaar tijd nog nooit gegeten. Zucht. Ik word hier echt moe van. Probeer je gezond te eten, lukt redelijk tot goed. Maar zodra je ook maar 1 of 2 dagen daar bent, voelt het weer 'verpest' door het ongezonde eten, de nietvullende witte bolletjes en de vreselijk vieze, vette en zoute sauzen (die zelfs over groenten heen worden gedaan, als ze dat al een keer op tafel hebben).

Dit is zoooo demotiverend!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:04

SSDesign schreef:

Ik vind het echt zo vervelend en moeilijk als ik bij mijn vriend ben. Bruin brood komt niet in het woordenboek voor, alleen witte bolletjes. Melk? Nou als ik dan toch kom, kopen ze wel een keer een pak. Week later ben ik er weer en dan kan de rest van het pak weg, want er is niet meer uit gedronken en een week melk open laten staan is vaak net wat te lang (en nee ik kan zo'n pak open melk niet meenemen op de fiets). Groenten? Ho maar. Avondeten 100% zelf bereid, zonder pakjes Maggi, saus etc.? Heb ik daar in 1,5 jaar tijd nog nooit gegeten. Zucht. Ik word hier echt moe van. Probeer je gezond te eten, lukt redelijk tot goed. Maar zodra je ook maar 1 of 2 dagen daar bent, voelt het weer 'verpest' door het ongezonde eten, de nietvullende witte bolletjes en de vreselijk vieze, vette en zoute sauzen (die zelfs over groenten heen worden gedaan, als ze dat al een keer op tafel hebben).

Je kan toch zeggen schat ik kook vanavond wat lekkers voor je ;) en dan neem je je eigen boodschappen mee....

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:09

listiglistje schreef:
SSDesign schreef:

Je kan toch zeggen schat ik kook vanavond wat lekkers voor je ;) en dan neem je je eigen boodschappen mee....

Is inderdaad een optie, maar dan zou ik moeten gaan koken voor 5 mensen (hele gezin). Best prima voor één keer, maar niet voor altijd. Daarbij is het doen van boodschappen vaak lastig, want ik woon op kamers in Wageningen en ga vrijdag eind van de dag (direct na het laatste college) naar Uden. Vaak ben ik dan niet voor 8 uur 's avonds weer in Uden en als ik dan eenmaal thuis ben en gegeten heb, zijn de winkels alweer gesloten. En om nou spullen vanuit Wageningen mee te zeulen met de trein... :P Evt. zou ik dan op zaterdag wel avondeten kunnen kopen, maar veel vaker dan 1 week gaat dat echt niet lukken, vooral ook gezien de kosten.

Baal er echt van. En ik heb al wel 100x aangegeven dat ik bruin (volkoren)brood toch echt lekkerder vind en dat ik nooit avondeten heb zonder groenten, nooit zout toevoeg, nooit/zelden iets met saus eet. :P

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:46

Als je het moeilijk vindt om veel spullen mee te nemen dan kan je natuurlijk ook eens een goed gevulde soep maken. Veel soepgroente er in, die kan je gewoon kant en klaar halen. Dan hoef je geen complete aardappel vlees en groente maaltijd te maken en mee te slepen, maar eet je wel gezond.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 08:28

Is inderdaad wel een idee, maar wel echt het allerlaatste wat daar gewaardeerd word. Ik denk als ik met soep aankom, dat ik heb zo ongeveer zelf kan opeten. En ik ben nou niet echt een soepmens, dus of ik daar zin in heb... :P

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:49

Zo, het weekend is weer achter de rug! En ik heb een beetje gezondigd.. Gisteren was ik de hele dag met een vriendin naar de sauna gegaan.. tussen de middag een broodje met pikante kip gegeten (die erg lekker was!) en ik had me voorgenomen om in de avond een maaltijdsalade te nemen.. helaas. Mislukt. Die spareribs keken me toch wel zó lekker aan! Die vriendin met wie ik was heeft een maagverkleining gehad en weet dus ook alles was afvallen e.d.. en die zei:
´het is helemaal niet zo erg om vlees te eten, als je dan maar van de frietjes afblijft.. en ook de knoflooksaus moet je dan laten staan. Het is helemaal niet erg om een keer wat minder gezond te eten, als je morgen maar weer goed je best doet!´

damn! Wat moet ik nou?!

´als je niet op dieet was, wat zou je dan nemen?´
´die spareribs´
´nou, dan neem je die nu, laat je de frietjes staan en ook geen vette saus.. maar dan moet je me wel beloven dat je er echt van geniet en géén schuldgevoel gaat kweken! En morgen doe je dan als avondeten een salade met gerookte kip´

dus ja mensen. Ik heb die spareribs gegeten.. géén frietjes op.. en ook geen knoflooksaus. En vandaag? Gewoon weer hard mijn best doen! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:56

SSDesign schreef:
Is inderdaad wel een idee, maar wel echt het allerlaatste wat daar gewaardeerd word. Ik denk als ik met soep aankom, dat ik heb zo ongeveer zelf kan opeten. En ik ben nou niet echt een soepmens, dus of ik daar zin in heb... :P

je kan toch ook iets anders thuis maken en meenemen en daar bv opwarmen :) waar een wil is, is een weg!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 30-01-12 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:04

Of een couscoussalade, pastasalade, gewone salade....
Ik heb een saladebeker van de Action en die is handig! Bovenop zit een apart cupje voor de dressing (yoghurt, want anders is het niet verantwoord :P ) en er zit een kunststof vork bij!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:10

Jaa SSdesign.. ik vind die saladebeker van de action een goed idee! Kun je toch een gezonde maaltijd meenemen :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:13

listiglistje schreef:
SSDesign schreef:

je kan toch ook iets anders thuis maken en meenemen en daar bv opwarmen :) waar een wil is, is een weg!

Ja inderdaad, waar een wil is, is ook een weg. :) Kan inderdaad thuis wat maken en dat meenemen. Misschien komend weekend eens proberen. Eet volgende week sowieso een stuk vaker daar, omdat ik dan een weekje in Uden blijf. Ben benieuwd hoe ik aangekeken word als ik mijn eigen eten eens meeneem (gaat waarschijnlijk wel wat veel werk worden om dat iedere dag te doen als ik daar ben, maar toch)...

Saladebeker van de action? Hmm, nog nooit gezien :P Ik moet alleen wel zeggen dat ik niet zo van de maaltijdsalades ben... En vaak zijn ze nog best duur ook. Maar als ze bij de Action te vinden zijn, moet dat vast wel eens lukken als ik op zaterdag niet weg hoef.

Nou ja eerst maar eens bedenken wat ik vanavond (en ook morgenavond dus, want ik ga niet 2 dagen achter elkaar koken voor mezelf :P ) eet. Denk wat gewokte groenten met een kipfileetje of vleesvervanger erdoor.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:16

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:44

Lastige situatie SSDesign, hopelijk heb je wel iets aan de tips die hier gegeven worden :)

Wij hebben ook een wat zondig weekend achter de rug, maar wél genoten :D en nu pakken we de draad dus weer netjes op waar we gebleven waren.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:47

Die saladebeker is helemaal niet handig, deksel ligt er om de haverklap af.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:49

Mars schreef:
Lastige situatie SSDesign, hopelijk heb je wel iets aan de tips die hier gegeven worden :)

Wij hebben ook een wat zondig weekend achter de rug, maar wél genoten :D en nu pakken we de draad dus weer netjes op waar we gebleven waren.

Fijn dat je in ieder geval genoten hebt :D

Ja ik ga zeker wat proberen te doen aan de tips, maar ze zijn makkelijker bedacht dan uitgevoerd. Ga zo in ieder geval even naar de supermarkt om eten te kopen voor deze week. Voor vanavond en morgenavond wordt het dus waarschijnlijk een groenterijke maaltijd.

Nu nog bedenken wat voor tussendoortjes het gaan worden deze week. Kan alleen niet teveel inkopen doen, omdat ik er volgende week niet ben :P. Maar ik zat al te denken om gezonde 'spiezen' te maken met een augurkje, zilveruitje, klein blokje kaas, snoeptomaatje etc. Denk alleen dat dat wel een beetje veel werk gaat worden :P

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:57

@Mars, net als jou heb ik ook een beetje gezondigd dit weekend, paar wijntjes gehad.
Ben van plan deze week er weer keihard tegenaan te gaan!
Net 2 boterhammen met pesto en smeerkaas op.
Vrijdag lekkere vrije dag, dus heb ik wat tijd over om wat meer te sporten :D!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:52

Heb dit weekend ook lekker gezondigd maar heb er wel van genoten! Nu door de week weer gewoon lekker gezond doen! :)