Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:29

wat een eikel van een HA zeg! Ik had trouwens een vrouwelijk HA die mij heel goed begreep en ik ben ook bewust op zoek gegaan naar een vrouwelijke PC die goed aangeschreven stond ;)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:44

Ondertussen is het voor mij weer 8 weken geleden dat er 1600 gram weg is gehaald, alleen vind ik ze nog steeds veel te groot en in de weg zitten.
Hebben jullie nog verschil gemerkt na verloop van tijd, in de maat?
Of blijft het echt wat het nu is?
Voor mijn gevoel zit er geen zwelling of vocht meer en is de boel weer redelijk zacht.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:51

Ik had gehoopt dat ze nog wat kleiner zouden worden maar helaas. Ik zit nog op 75e.
Ik had ze ook graag kleiner gewild word maar PC vond dat niet mooi omdat ik een brede borst heb.
1600 grams is wel erg veel wat er weggehaald is zeg; mijn PC heeft bij mij links dacht ik 120 gram weggehaald en rechts 360 gram meen ik. Ik weet het niet meer zeker en ze vond dat al behoorlijk veel maar lees hier soms echt mega veel gram net zoals bij jou.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:08

Ik had soms 80 en soms 85 J, en eigenlijk zat dat nog niet fijn.
Maakte ook altijd een grap dat de helft onder m'n armen zat.
Nu draag ik 80 F of G, afhankelijk van merk en model sportbh.
Het geneest gelukkig wel goed, kleine ontsteking gehad maar na een paar dagen was die weg.
De eerste weken vond ik een hel hoor, dat was een uur liggen en een uur zitten door de pijn in mijn rug.
Bij mij was het verdeeld in 780 en 800 nogwat wat er af ging, weet het niet meer precies.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:12

ppff flink veel van afgehaald dus!
Ja, de 1e weken zijn het ergst; vooral de 1e 2 weken. Ik heb echt de 1e 6 weken bijna niks kunnen doen door de pijn en duizeligheid en de grote open wond op het 3 punt die ik na 2 weken kreeg en volgens mij wel 2/3 mnd duurde voordat die dicht was.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:16

Dat is ook afzien geweest dan, je hoopt toch dat de gestelde 6 weken wel kloppen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:19

ja maar ik heb gewoon veel pech gehad ;( En heb wel echt goed naar mezelf en de PC geluisterd en 6 weken bijna alleen maar bedrust gehad.
Niet met mijn honden gelopen(grote honden die weleens aan de riem trekken), niet naar mijn paard geweest, niet autogereden etc etc
Ik heb ook een complicatie aan de rechterkant waarvoor ik nog een hersteloperatie na 1 jaar vd bvk moest ondergaan maar die heb ik nog niet gedaan.
Ik ben te bang vd operatie omdat het onder plaatselijke verdoving gaat ipv algeheel.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:30

Die angst kan ik me wel voorstellen ja, zeker als je al veel pech hebt gehad.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:31

ja, ik vind het een akelig idee dat ze mijn borst opensnijden terwijl ik zelf volledig bij ben. Ik wil liever algehele narcose zodat ik nergens iets van meekrijg.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:33

Share, bij mij was het voor het zicht ook niet zo groot, maar wel zwaar. Ik dacht ook dat bijvoorbeeld mijn ouders het heel raar zouden vinden als ik een borstverkleining zou willen, door de 'doe maar gewoon normaal mentaliteit'. Maar iedereen heeft uiteindelijk positief gereageerd.
Ik hoefde ook niets te laten zien bij de huisarts, maar somige meiden hier inderdaad wel.
Maargoed wat is nu een keer extra je borsten laten zien, als je er straks een mooi resultaat voor krijgt en je mogelijk van pijn af ben.
Echt zooo blij dat ik het gedaan heb+dat ik de operatie echt mee vond vallen, heb geen enkel moment pijn gehad.
behalve dan van het liggen tijdens de herstelperiode ;)

Coydog, Het heeft ongeveer een jaar nodig tot je borsten de echte vorm hebben die ze houden.
Maar ze zullen natuurlijk niet ineens nog 2 maten kleiner worden.
merk je ook geen verschil in zwaarte dan?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:39

Natuurlijk merk ik dat gewichtsverschil, het zit allemaal veel steviger ook.
Maar juist omdat de boel ook gelift is zit het ineens allemaal aan de voorkant, en daar blijft het ook als ik beweeg.
Voor de operatie kon ik de boel opzij gooien als het ware (goh wat zal dat idioot klinken :') )
Stond in het begin met m'n armen wijd mijn handen te wassen bv, omdat er zo'n bobbel zit.
Het is ook niet dat ik ontevreden ben maar meer dat ik er zo verschrikkelijk aan moet wennen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:44

Daar moest ik ook erg aan wennen; door de lift zit alles keurig mooi omhoog maar valt het wel allemaal behoorlijk op :o
In een sportbh valt het allemaal mee maar in een gewone bh en dan vooral aan de voorkant vind ik het nog behoorlijk; zijkant valt dan wel weer mee.
Mijn operatie is bijna 2 jaar geleden en ben er nog steeds niet aan gewend; maar gaat steeds beter.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:48

Ooh, ja dat had ik ook wel, vooral de eerste dag na de operatie, het zag er echt zo nep uit haha.
Dat zakt nog wel wat hoor :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:59

@tamarant: een paar maanden geleden is er bij mij onder lokale verdoving een correctie uitgevoerd. Dat stelt echt niets voor! Net als bij de tandarts voel je alleen de prikken zelf en daarna niets meer. Ik heb met de PC en de co-assistent over van alles en nog wat gepraat en de tijd vloog om.
Je moet er wel rekening mee houden dat je weer een paar weken rustig aan moet doen. Gelukkig was het maar aan 1 kant maar ik had de eerste dagen weer een deja-vu van vanalles weer niet kunnen / durven. :+

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:34

Kun je me(via pb anders) vertellen wat de correctie was? Misschien wel dezelfde als mij?
Ik vind het een akelig idee dat ik nog helemaal bij ben als ze gaan snijden en doen. :o

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:10

Wauw Coydog, bij jou hebben ze flink wat verwijderd.

Bij mij was het iets van 520 ene kant, 500 andere kant... Ook behoorlijk wat...
Ik ben in ieder geval erg blij dat ik het niet meer hoef mee te dragen..

In het begin vond ik mijn borsten juist mooi klein.. super plat doordat ze nog zo ingetaped waren. En nadat de tape eraf was, vond ik ze echt heel lelijk van vorm.
Toen werd mij ook verteld dat je pas na een jaar kon zeggen of je de vorm nou mooi vond, omdat dat het dan pas mooi in vorm zou zijn.

Ze zijn bij mij niet groter geworden, maar wel van vorm veranderd, waardoor ze groter leken..
Soms dacht ik 'Goh, ze zijn weer net zo groot als voor de verkleining'. Maar als ik dan de foto's bekeek (ben blij dat ik foto's gemaakt heb door het hele proces heen) van voor de operatie, dan wist ik weer dat ze echt niet zo groot zijn ;) !

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:20

Share schreef:
Ok, goed om te horen tamarant en dipstaartje. ik ga er hier thuis eens voor om de tafel met mijn partner. Bedankt

Ik kan je de operatie alleen maar aanraden! Het is zon verademing als je het hebt gehad!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:22

Ik zit momenteel weer op de 65 F....

Maar ik had een H cup..
Als ik wil kan ik nog een operatie doen om meer weg te halen. Maar zolang ik geen last van mijn rug en schouders krijg, laat ik het zo.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:23

tamaramt schreef:
Kun je me(via pb anders) vertellen wat de correctie was? Misschien wel dezelfde als mij?
Ik vind het een akelig idee dat ik nog helemaal bij ben als ze gaan snijden en doen. :o

Ik had vanaf het begin al een plooi die niet wegtrok. En aangezien die net op de rand van de bh zat en daardoor een beetje in de weg is hij weggehaald. Er is een snee van een cm of 5 gemaakt, stuk huid weggehaald en gehecht. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het eigenlijk wel leuk vond om lokaal verdoofd te worden, ik wilde wel eens weten hoe het in de mini OK eraan toe ging. Misschien met die insteek een afspraak maken? ;)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:46

ik vind je een held ik zie het liefst helemaal niets en horen al helemaal niet.

zo mocht vandaag voor het eerst weer helemaal douche, was wel al gewoon wezen douche en dan de voorkant droog laten, maar nu mocht alles nat worden

echt heerlijk weer om gewoon te douche

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:42

Silvia schreef:
tamaramt schreef:

Ik had vanaf het begin al een plooi die niet wegtrok. En aangezien die net op de rand van de bh zat en daardoor een beetje in de weg is hij weggehaald. Er is een snee van een cm of 5 gemaakt, stuk huid weggehaald en gehecht. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het eigenlijk wel leuk vond om lokaal verdoofd te worden, ik wilde wel eens weten hoe het in de mini OK eraan toe ging. Misschien met die insteek een afspraak maken? ;)

pfff. Nee, echt niet :o :(
De PC had me uitgelegd wat ze zouden gaan doen; tepel eraf snijden; pin eronder zetten en tepel weer terug plaatsen; en als ik dat weet en het is plaatselijke verdoving dan krijg ik al de rillingen..... |( |(

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:42

dipstaartje schreef:

zo mocht vandaag voor het eerst weer helemaal douche, was wel al gewoon wezen douche en dan de voorkant droog laten, maar nu mocht alles nat worden

Was je niet duizelig? Ik kon de 1e 2 weken zonder hulp niet dochen zonder flauw te vallen :o

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:44

Wat is de reden dat ze een pin moeten plaatsen? (Mag ook via PB)

[edit]
Ik was trouwens ook mega misselijk de eerste 2 weken.. Maar ik was ook behoorlijk ziek van de narcose... Heb een flinke na-wee van de narcose gehad...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:13

Femke_L schreef:
Wat is de reden dat ze een pin moeten plaatsen? (Mag ook via PB)

[edit]
Ik was trouwens ook mega misselijk de eerste 2 weken.. Maar ik was ook behoorlijk ziek van de narcose... Heb een flinke na-wee van de narcose gehad...

je krijgt pb

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:49

tamaramt schreef:
dipstaartje schreef:

Was je niet duizelig? Ik kon de 1e 2 weken zonder hulp niet dochen zonder flauw te vallen :o

heb geen last van de narcose gehad, ondanks dat ik binnen een paar uur 2 keer onder narcose ben geweest.

moet wel zeggen dat ik maandag nadat ze er achter kwamen dat ik een bloedstollings probleem ze van alles en nog wat door het infuus heen gedaan hebben om er voor te zorgen dat ik zo snel mogelijk weer op de been was.

op de been is gelukt maar wel pas dinsdag eind van de dag, toen kon ik ook pas voor het eerst mijn bed uit en mocht ik met mijn ouders mee naar huis.

en thuis ben ik week goed verzorgd door mijn man met ijzerhoudend eten etc.
denk dat dit ook wel scheeld

wat ik heb wel ervaring met flauw vallen helaas