Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:20

@Narnia: Als jij een raar gevoel in je benen krijgt bij langzaam fietsen dan betekent dat meestal dat je in dat gebied (snelheid icm hartslag) weinig traint en in dat gedeelte niet sterk bent. Veel wielrenners denken vaak dat vooral hard gaan heel belangrijk is maar veel belangrijker is dat je in (bijna) alle tempo's goed kunt fietsen. Dat zorgt voor een evenwichtige trainingsopbouw en daarmee voorkom je overtraining en overbelasting van je spieren en je lijf. Dus je niet ergeren aan het (voor je gevoel) te langzame tempo van je ploegmaten maar lekker van de gelegenheid gebruik maken om ook in dat gebied te trainen.

Edit: Deze link maar weer eens geplaatst:
http://stoerevrouwensporten.nl/geen-cat ... n-dummies/

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:32

Ik heb vandaag maar weer eens de mountainbike gepakt en heb een lekker rondje gedaan op het mountainbike parcours van Schoorl.
Toch weer heel wat anders na een tijd alleen op de racefiets te hebben gezeten. Het was in ieder geval weer goed zwaar en vermoeiend ;)
Maar voelde me wel weer voldaan toen ik klaar was..

Romyv

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:32

Ow ik heb in het hardlooptopic antwoord gegegeven nar :')
Ik.vind dat er een bokt app moet komen, werkt echt niet zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:03

Hahaha geeft niet Romy, ik was ook niet helemaal wakker geloof ik want heb domweg zelfde post gepost in twee verschillende topics..das blondDT :')

Silvia, ik kan uitstekend sociaal fietsen hoor ;)
Ik ben qua niveau gewoon verder dan mijn ploegmaten(ik ben zelfs kopvrouw), doordat ik veel op kop fiets om de rest uit de wind te houden en doordat er meerdere keren gestopt werd om of het jasje aan te trekken of om het jasje uit te trekken liepen mijn benen idd vol, een niet zo heel fijn gevoel ik fiets liever door in een tempo wat Jan en ik dus ook deden samen :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:21

Nou, volgens mij heb je gewoon geknipt en geplakt, zo blonDT was het dus niet. :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:09

Pfff bizar, mn zadel stond vandaag een halve cm te hoog met fietsen dus trok alles vanuit mn kuiten.. verschil: 2 min langzamer op 17km (tijdritje) dan toen er windkracht 7 stond!!!!!

Deze hadden jullie nog te goed van me:
Fietsen in Oostenrijk :D

Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:28

Lekker in zo'n mooie omgeving! :)

Balen dat het alweer zo vroeg donker is, ik ben na het eten nog even gegaan maar moest later opschieten om voor donker binnen te zijn.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:42

Ik heb gisteren even 20 kilometer gefietst :D Maar het is inderdaad alweer vroeg donker.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:05

Gave foto Manon! :)

Ik ga morgen richting MTB Geestmerambacht, ze zeggen dat het er goed bij ligt, dus dat ga ik zelf ook eens even bekijken.
Grappig parcours om te fietsen, eens zien hoe lang we het dit keer volhouden!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:34

En zoals gezegd vandaag lekker een paard rondjes Geestmerambacht gedaan.
Ze hebben sinds kort een groepje vrijwilligers die het MTB parcours bij houdt.
En het ziet er weer helemaal geweldig uit, heerlijk gefietst. Goed in mijn vel! :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:11

Romy, de Aldi heeft een nep Tacx in de aanbieding, denk je dat dat wat is?

Gistermiddag nog 50km gefietst, het was er nog een keer mooi weer voor :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:38

De informatie is karig maar ziet er wel goed uit!!! Hele interessante aanbieding maar persoonlijk geen ervaring mee

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:59

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:59

ahhh kicke!!! Super goede keus en een mega strakke aanbieding!! (tip, investeer ook in een buitenband)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:24

Goede keuze dus? Mooi. :)
Is ook wel het plan. :j

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:27

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:03

Nog meer fanatiekelingen in dit topic die komend weekend de MH2D in Limburg gaan fietsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:59

Mooie foto Romy!!

Ik heb een hardtail gekregen een prima fietsje om mee te leren :D

Homiafortuna haha nee, ik zit in mijn rustweek :)

Afgelopen zaterdag in Nijverdal geweest en klimtraining gehad op de Holterse berg, heel mooi om mee te beginnen ging ook wel goed, drie keer geklomen en in de laatste keer schakelde ik dom en dan staje stil geparkeerd wat was ik nijdig op mezelf :') een goed leermoment dus ;), hopelijk begin volgend wegseizoen ook weer eens naar de Posbank toe vind ik zo'n mooie klim :j

Volgende week dan is de eerste training met de mtb vanuit de club, ben benieuwd :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:55

Bij die MTB trainingen zal je heel veel leren over schakelen, dat moet je daarbij ecbt goed kunnen. Dus ben benieuwd!!! Ga je een verslag posten?

Zo, na een week lang amper slapen, slechts eten en super veel werken net even getraind met een oud prof renner.. Hij zit nu in training voor de marathon dus had weinig gefietst maar trapte moeiteloos mij het snot voor de ogen! Ben duidelijk niet fit, want had veel meer uit moeten komen :( rondje gedaan van 70km, de wind draaide met ons mee dus eigenlijk alles tegen gehad, opzich is dat niet erg. Omdat je met triatlon niet mag stayeren (elkaar uit de wind fietsen) bleven we naast elkaar.. Eigenlijk alles tussen de 31 en 34 getrapt, met verkeerslichten erbij zaten we op 29 gemiddeld. Nu echt kapot!!!!

Even opladen en dan paard rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:51

Hoi, Hoi,
vanaf 18 oktober kan je weer inschrijven voor de AGR zijn er hier die er aan mee doen!?

Ik ga hem als ik ingeloot word rijden, 100 km!! 8)7 :') *\%/*
Samen met fietsvrienden van mij :D

Tot nu toe nog geen enkele MTB training gehad, puur door tijd gebrek vanwege verhuizen en klussen en ander werk, werk 32 uur in de productie nu. dit word mijn derde week nu al last van mijn rug, nek en schouders -O- Binnenkort toch echt laten manipuleren denk ik of iig los masseren of misschien tape dat laatste werkt bij mij erg goed moet ik zeggen!

Fijne avond allemaal :wave: :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:51

Ik ben op de profronde wel aanwezig om te fotograferen, misschien ga ik ook bij de toertocht kijken. Heel veel succes Narnia, tof dat je het doet!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:14

Gaaf Narnia!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:00

Wat ik heel erg stom vind is dat je nu voor de 11 stedentocht ook moet loten.. -O- vrije inschrijving start 14 december om 12:00 en sluit op 1 januari om 00:00

Nog even en dan zit ik weer op de fiets, door alle verhuisperikelen heb ik niet of nauwelijks gefietst, ik ahd er of geen zin in of domweg geen tijd voor...

Over niet al te lange tijd zal ik een fotootje met mijn nieuwe aanwinst plaatsen :D *\o/*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:04

Ik moet het fietsen ook echt weer oppakken maar chronisch tijd gebrek (en andere prioriteiten) :o

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:49

Heb net een nieuw paard waar behoorlijk wat tijd in gaat zitten, dus hier staat het fietsen ook op een laag pitje.