Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:36

Je moeder moet nu weer wachten tot ze opgeroepen wordt?
Wel fijn dat de echo goed was zeg!
En geniet maar in beekbergen (hier vlakbij :D). Even lekker weg van al die techniek kan zoooo fijn zijn af en toe. Geniet lekker van het samen zijn :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:15

Zit op mobiel nu...

Ikbenellie spanmend betreft meds hopelijk voel je je gauw weer.beterder!

Bobomelo fijn van echo balen van mams!

Verder vandaag briwf verzekering dat reiskosten vergoed worden tijdens mijn behamdeling.
Heeel prettig want anders werd t wel wt.krap.
Nu slapen of poging tot want slapen is een crime.....

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:53

@polivy
mijn moeder is nu weer naar huis, en volgende week mag ze weer(maar daar baalt ze dus wel van, ze zit vastgeroest in een rolstoel, dus voor hun een hele onderneming om wéér naar het ziekenhuis te gaan, rekening houden met tijd van inname van medicatie enz.....want ze is gewoon een paar uur van de wereld overdag door die rot medicijnen!(en dit zijn dus die medicijnen die ze dan kan laten staan na deze operatie!)

@kido
wat fijn dat je reiskosten vergoedt worden! ik heb al die afspraak brieven ook nog thuis, staat wel op dat ALS ik reiskosten vergoedt zou krijgen dat ik dan deze afspraak brieven nodig heb!
maar ik weet eigenlijks niet of ik de reiskosten vergoed krijg, nooit in verdiept.....

Nou, ik heb iets knaps gedaan....
Werd wakker met knallende koppijn, echt een koppijn die niet weg wil, zit al anderhalf uur beneden, en nog is mijn koppijn niet foetsie!
Ik loop op het werk met loodzware benen, ben gewoon moe moe moe, en onderrug is ook niet heel lief voor mij, dus dacht: ja, ben ook gek dat ik heenga, weet dat er vandaag weinig werk is, en veel collegas, dus ik meld me gewoon ziek!!
iets wat ik normaal heel moeilijk vind! want ik ben immers nog niet dood, dus kan je best aan het werk! en dat bedoel ik dus met mijn eigen grenzen leren kennen, vind ik zoooo moeilijk!

Maar ik dacht:
(1 van de opdrachten van hoe je naar een situatie kijkt als het om bv je vriendin of iemand anders gaat....wat ik dan als advies zou geven....óf als ik dit voorleg aan goeie vriendin/familielid, wat diegene dan waarschijnlijk zou zeggen....)
Marian, je bent niet fit, je bent zwanger, je bent moemoemoe, je hebt koppijn, en je bent beetje duizelig....
Je gaat dit weekend even weekendje op pad, je bent gek dat je dan vandaag op je laatste reserves energie aan het werk gaat zodat je dit weekend dan zwaar vermoeid naar hotel gaat.....weekende weg verpest omdat je je banketstaaf voelt om je ziek te melden......

nou, eigenlijks wel hele stap dus!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:05

Bobomelo je moet een machtiging hebben voor de reiskosten.
En om dat te krijgen moet je aan enkele dingen voldoen...
Bij.mij.eerst.ook.afgewezen dus toen eem nezwaar enz gedaan want mijnsituatie valt gewoon onder bepaalde voorwaarde.

Goed.van jezelf ook al is t moeilijk!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:13

Ben gewoon dan bang dat je collegas je een aansteller vinden en dat je misbruik maakt van de situatie enz enz enz
(ja, en dan moet je je lijstje erbij pakken met de denkfouten die je maakt......)
zijn maar enkele collegas die het zouden gaan denken, maar ook genoeg collegas die je groot gelijk geven! dus niet "filteren"en alleen de negatieve collegas in mijn hoofd toelaten.....
en als ik mijn ogen opendoe en naar andere zwangere mensen kijken die al "veel eerder"thuis zitten, bedoel, dat zij al veel eerder naar hun zelf luisteren, dan ben ik ook wel weer streng voor mezelf door mezelf zo uit te putten en maar door te gaan terwijl ik thuis geen energie meer heb eigenlijks....

nja, jullie snappen vast wat ik bedoel!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:00

Ik snap heel goed wat je bedoelt en vind het heel knap van je dat je het gewoon gedaan hebt. Je hebt er ook alle recht op om je ziek te melden hoor. Er zijn inderdaad mensen die voor minder naar huis gaan of thuis blijven. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt en straks lekker geniet van je weekend weg.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:01

Ik heb net met trillende handjes eerst naar mijn zorgverzekeraar gebeld voor bevestiging van vergoeding bij een aantal praktijken. En net een psychologenpraktijk opgebeld. Die mevrouw was in gesprek en belt me straks terug. Ze heeft wel een wat afwezige slome oude stem, en dan denk ik al meteen: O, o....
Maar ik moet niet zo zeiken en gewoon maar eerst een gesprek afwachten ofzo. Vind het doodeng. (heb het ook al een tijdje lopen uitstellen)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:20

Spannend Polivy....

En Bobomelo ik snap t!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:20

Nou, 3 maart is voor mij D-Day.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:24

Super van de echo bobomelo!
Balen van je moeder.
Ik heb je pb gelezen, maar ga nog een keer goed voor een uitgebreide reactie zitten.
Ik loop mezelf weer een beetje voorbij, dus doe even een paar stappen terug en vooral rust en leuke dingen. Maar het komt er aan :j
En goed dat je je grenzen hebt aangegeven +:)+

Spannend Polivy!

Kido: fijn dat de kosten vergoed worden. Weer een zorg minder :j

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:55

@amanda
is goed hoor! en rustig aan!

@ polivy
super gedaan! en indd eerst maar es afwachten wat voor psychologe het is!

Nou ik heb net anderhalf uur heerlijk op bed gelegen, kon niet meer slapen, maar wel lekker gelegen! koppijn is ook weg! had 2 paracetamolletjes genomen voor ik op bed ging!
ik echt, nét van bed af, staat er een meneer van enexis?? energie wacht op de stoep om de meterstanden te doen, dus ik gelukkig in mijn trui en spijkerbroek, maar met een kapsel van jan str*nt de deur opengedaan....die meneer zal wel gedacht hebben....
maar goed, boeie, hij stonk!! hihi

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:59

Liggen is ook uitrusten :j
Ik moet nog een uurtje werken en dan ga ik naar huis.
Even bijkomen, omkleden en dan Jim rijden. Is de bedoeling tenminste :+

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:03

oh lekker, nog een uurtje!!
en dan lekker rijden! geniet ervan!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:04

Ik hoop lekker rijden.
Hij is de laatste 3 dagen echt een stuiterbal :+

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:32

@crazyshar: Gelukkig dat de operatie goed verlopen is van je moeder, hopelijk is ze snel opgeknapt. Leuk dat je hebt genoten van het rijden gisteren! Het was ook heerlijk weer! Ik pieker soms wel, maar in bed kan ik gek genoeg vaak de knop wel omzetten en slapen..

@Bobomelo: Mooi dat de echo goed is! En wat balen dat je moeder voor niks heeft zitten wachten op die operatie!
Vind het erg knap van je dat je voor jezelf hebt gekozen en je ziekgemeld hebt! +:)+ En wat lekker dat je de dingen die je geleerd hebt zo goed kunt toepassen! Snap het heel goed.
En je hebt toch geen 'enge stinkende kerels' binnen gelaten die zeggen dat ze de meterstand op komen meten he?! ;)
Heerlijk een weekendje weg, geniet ervan!

@Kido: Dat is wel een voordeel dat je reiskosten vergoed worden, scheelt weer. Hoe gingen de 2 ochtenden werken deze week?

@Polivy: Goed dat je gebeld hebt! Ik heb dat uitstelgedrag ook, verschrikkelijk.. Maar het lucht vaak wel enorm op als je toch gebeld hebt en iets geregeld hebt of een afspraak hebt gemaakt. Spannend. Ik heb 3 maart ook intake bij de haptonoom.

@Amanda: Even lekker rustig aandoen.. Hoe gaat het op het werk met het opbouwen van de uren?
En had je paardje de lente nog in zijn bol vandaag of heb je even voor jezelf gekozen na het werk?

Ik zat er gisteren totaal doorheen.. Tranen en geen idee hoe ik mijn lichaam of geest toe dingen kon zetten, energie was 0 en alles leek te veel..
Wist niet zo goed wat ik met mezelf aanmoest..
Vandaag gaat het wel weer, heb vanmorgen gesport. Rustig aangedaan, ging prima.
Heb me vandaag in overleg met mijn werkcoach weer ziekgemeld. Dat leek hem ook beter, ik kom zo niet verder en moet ondertussen solliciteren naar een 38 urige baan, terwijl ik nog helemaal niet beter ben. Zie er wel een beetje tegenop om weer mijn hele verhaal te moeten vertellen tegen zo'n arts.. En om weer een stapje terug te doen de ziektewet in..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 00:37

Jim was braaf vandaag. Dus gewoon lekker ontspannen rond gestuurd.
Opbouwen gaat goed. Volgende week 5x4-5 uur.
En dan elke week per dag een uur uitbouwen, dus met 4/5 weken weer volledig werken.

ikbenellie: ik ken zulke dagen. Heb ze ook veel gehad.
Je kan er niks aan doen. Flink uitjanken en ook accepteren en toestaan dat je zo'n dag hebt.
Is helemaal niet erg.
De dag erna kun je jezelf weer bij elkaar rapen.
Sporten en buitenlucht is altijd goed om even je hoofd leeg te maken :j
En verder :(:)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 07:56

Ikbenellie: jeetje dat is niet niks zef :(:) kan me voorstellen dat je even een paar slechte dagen hebt. Doe rustigaan!

Bobomelo: wat fijn van de echo, en wat balen van je moeder!

Met mij gaat het ook met ups en downs. Heb me een tijd teruggetrokken van de buitenwereld en ben nu stapje voor stapje alle lieve mensen om me heen weer aan het opbouwen.
Wel heb ik ontzettend gedoe met een vrouw bij mij op stal die tegen mijn auto aangezeten heeft. Doordat net een paar weken daarvoor iemand anders (onbekend) ook een deuk daarnaast heeft gemaakt, weigert zij nu meer dan 50,- euro te betalen!!
Aangezien ik op het punt sta om die auto te verkopen, en ik door alle schade 300,- misloop ben ik er niet echt heel erg blij mee en voel ik me ook niet serieus genomen. Wel twijfel ik echter of ik hier mijn energie in moet gaan steken. Ik wil gaan afstuderen en me niet meer bezig houden met zulke arrogante, egoistische rotmensen!!
Wat zouden jullie doen?

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:38

@Amanda: Fijn dat je lekker gereden hebt gisteren. Goed dat het opbouwen ook goed gaat. Hoelang heb je halve dagen gewerkt nu..? Vind je het opbouw tempo ok zo, of aardig snel?

@Jarrah: Goed dat je weer wat contacten opzoekt, dat is een goed teken. Je terugtrekken van de buitenwereld en contacten verwmijden herken ik erg. Ik heb het nog steeds. Zit het liefst alleen en als mensen mij niet bellen om af te spreken zal het ook niet snel van mijn kant komen. Vaak moet ik me er echt toe zetten..
Wat een gedoe met je auto zeg, kan me zo goed voorstellen dat je daar nu echt even geen energie voor hebt. Als buitenstaander zou ik zeggen je hebt daar recht op, dus zou ik er wel werk van maken. Maar waarschijnlijk zou ik dat zelf nu ook niet zien zitten, dus snap heel goed dat je daar helemaal geen zin in hebt.. Lastig.. Heb je niet iemand die je erbij kan helpen dit uit te zoeken en aan te vechten?

Ik heb vandaag eigenlijk gewoon een goede dag gehad! Heb lekker niks gedaan en hoefde de paarden niet te doen vandaag. Moet me dan wel inhouden er niet toch heen te gaan, maar heb het niet gedaan. Beetje opgeruimd, even naar de stad geweest en thee gedronken enzo.
Opvallend: Ik gooide vanmiddag een volle mok thee om, over mijn telefoon en de antieke tafel heen.. Telefoon kletsnat, alle boeken die op tafel lagen nat en een grote witte uitgebeten plek op de tafel. Maar het gekke was: ik werd helemaal niet boos!! Normaal gesproken zijn dit soort dingen die mis gaan dé druppel van de dag om enorm uit mijn slof te schieten. Vond het best relaxed en verrassend hoe ik nu reageerde, kon er gewoon niet boos om worden! *\o/* Heb rustig mijn telefoon gepakt en uitelkaar gehaald, alles op de verwarming gelegd en tja de plek op de tafel, jammer niks aan te doen.. Telefoon doet het trouwens nog :+

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:19

tis stil hier zeg..
Bobomelo: hoe was je weekend?
En hoe is het met de rest?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:24

ff kort berichtje....
had drukdrukdruk vandaag, vandaag voor het eerst 4 keer 6 uur, daarna door naar een psychotherapeute voor een bepaald onderwerp en dit was de 1e keer dat ik haar zag, dus wandelde uiteindelijk rond 1615 weer naar de bus richting huis, en viel gewoon zowat in slaap in de bus :S
Daarna eten gemaakt, toen door naar mijn moeder in het verpleegtehuis, en rond 2030uur kwam mijn zwager en schoonzus koffie halen, die zijn nu net de deur uit, ik snel ff op bokt neuzen, maar ga zo naar bed!

Weekendje weg was heerlijk!!
Wel errug koud, dus niet echt gewandeld of gefietst, maar lekker met de auto wat routes gereden in die omgeving, lekker 2 keer uit eten geweest en lekker lui gedaan en natuurlijk heerlijk ontbeten!
vrijdag avond weggegaan en zondag rond 16uur ofzo waren we weer terug, en toen nog even snel met vriendin op paard door bos gereden(bosje), maar wel lekker zo met die zon en na dikke anderhalve week geleden dat ik op Bo d'r rug zat! Was ook wel even heeeeel lekker! Al voel je het wel beetje "trekken"dan in je buik! dus echt lang rijden zit er niet meer in, maar dit was heerlijk zo!

En voor de rest toen ik zondag met mijn man de auto uitstapte kwam ik heeeel toevallig die stomme brommer rijder weer tegen, die reed zo beetje in dreigende boog naar me toe met een snelheid van denk wel 80!!!!! echt een idioot!!!! maar goed, zal van de week es aangifte gaan doen!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:54

Ikbenellie: wat fijn dat je een goede dag had. Hoe is het nu met je?

Bobo: aparte definitie heb jij van kort berichtje :D
Fijn dat je een leuk weekend gehad hebt! Pff die brommerrijder... heb je zn kentekenplaats genoteerd?

Met mij gaat het redelijk de goede kant op. Idd weer meer contacten oppakken, en die geven me tot nu toe alleen maar meer en meer energie. Duidelijk een goed teken dat het de goede kant op gaat :)
Ik heb vandaag trouwens reden voor een klein feestje... Ik heb vandaag namelijk mijn fantastische paard alweer 7 jaar in mijn bezit! Echt bizar... ik was toen 17 en voelde me heel wat... inmiddels heel wat ervaring rijker, en vind het zo leuk dat dat dier daar zo een belangrijke rol in heeft gespeeld!
Even wat foto's spammen van ons door de jaren heen... :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de spam... ik ben gewoon nog elke dag zo verliefd op dat dier... ik zou me in de afgelopen tijd echt geen raad hebben geweten als ik niet elke dag dat dier had om voor op te staan en door te blijven knokken... <3 <3 <3

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:56

Pff raak er gewoon ge-emotioneerd door nu ik aan die geweldige tijd denk, naar deze foto's kijk en denk aan alles waar zij mij doorheen geslagen heeft... Ik wist werkelijk niet dat ik in staat was zó ontzettend veel van een dier te houden... dat is gewoon niet in woorden uit te drukken...

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:09

@Bobomelo: Fijn dat je genoten hebt van je weekend! Wat een idioot die brommerrijder zeg.. Zo te horen niet de eerste keer dat ie zo als een gek voorbij komt..

@Jarrah: Wat een prachtige foto's zeg van je paard! Geniet ervan! Ik snap heel goed dat je er emotioneel van kan worden. Het is inderdaad niet in woorden uit te drukken. Mijn paardje (die ik ook vanaf mijn 16e had) is ruim een jaar geleden overleden en ik weet niet of ik ooit zoveel van iemand heb gehouden als dat ik van hem deed..

Met mij gaat het best goed, merk dat ik in mijn doen en laten wat rustiger ben en wat meer geduld lijk te krijgen voor dingen, niet zo snel meer opvliegend en schrikreacties om de kleinste dingen. Ik ben wel ontzettend moe, al ik slaap ik iedere nacht gem. 10 uur.. Heb gisteren en vandaag even geslapen 's middags omdat ik mijn ogen niet meer open kon houden en mijn kaken kramp kregen van het gapen. Echt, heb nog nooit zoveel achter elkaar gegaapt :+

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:12

Wat een heerlijke foto's Jarrah!!!
En ik snap jullie heel goed!!
En jouw paard heeft ook zo'n lieve trouwe blik in zijn ogen!!! heerlijk

Mijn pony heb ik vanaf mijn 19e, die is nu dus zo'n 14 jaar bij mij, mijn paard heb ik nu zo'n 9 jaar, en indd, die beesten betekenen gewoon ontzettend veel voor me!
Vooral die pony, elke dag heen, ik zeg ook wel es, weet niet of ik er nog was als die pony er niet was! En dan springen indd de tranen in je ogen als je dat zegt! Maar het is wel zo! En ook het "huisje"waar ik altijd reed, waar ik verzorpony had, kom nog steeds bij die mensen, nou, geloof mij, als je gepest wordt op school, ik had 2 goeie vriendinnen, en met 1 van hun reed ik dus bij die mensen, nou je weet wel waar ik elke dag te vinden was!smiddags bij vriendin 1 en savonds bij vriendin 2, als ik maar uit huis was hihi
En blij dat ik daar te vinden was! Als ik dat huisje niet had om te rijden......

maar goed, @ikbenellie, fijn dat je weer de goeie kant op gaat! en fijn dat je merkt dat die "buien"gewoon veel korter worden he! en gewoon lekker slapen, als je die 10 uur goed slaapt, waarom niet? ik slaap nu ook veel meer, zal wel veel in te halen hebben na mijn slapeloze periode....maar ben d'r blij om dat ik nu weer kán slapen hihi, ondanks dat het met medicatie is, beter mét, dan geen slaap hihi

ik zal zo met een vriendin naar de sportschool, niet dat ik nog veel energie heb, maar wel lekker om d'r even heen te gaan!
kon ooit 20 minuten op de crosstrainer staan, nu is 10 minuten al een hele prestatie :P echt raar!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:25

Fijn van je weekend bobomelo!
Klinkt goed :j

jarrah: wat een heerlijke foto's! <3

ikbenellie: klinkt als vooruitgang!
Dat slapen komt vanzelf goed. Neem de rust die je nodig hebt :j