Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:38

Bij een gesprongen waterleiding schijnt het ook van toepassing te zijn. Kan me zo voorstellen dat het ook geldt als je een telefoontje krijgt dat je paard acuut naar de kliniek moet. 'Gewoon' een ziek paard of 'gewoon' een ziek kind is IMO toch niet echt een calamiteit.

Waar ik werk is het overigens geen probleem om met je dier naar de DA te moeten onder werktijd. Daar wordt niet anders naar gekeken dan wanneer het een kind betreft. Ik heb geen idee trouwens hoe dat wettelijk geregeld is, ik werk 'tijd voor tijd'.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:42

Karin schreef:
shilady schreef:
Ik vind het juist hardstikke goed dat lange zwangerschaps verlof
Die vrouwen hebben wel 9 zware maanden achter de rug plus bevalling en wennen dat ze weer een zorg extra hebben. Ken me voorstellen dat die moeders even even een flink aantall weken op adem moeten komen :)

Is het heel bot als ik zeg 'daar kiezen ze zelf voor'?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen tegenstander van zwangerschaps- en ouderschapsverlof. Ik weet ook dat het in landen als Zweden nóg beter geregeld is dan in NL, zowel voor vrouwen als voor mannen. Maar het bovenstaande vind ik bijna klinken als een 'excuus': 'het is wel hartstikke zwaar allemaal hoor, vergeet dat niet!' - maar waarom doen ze dat zichzelf dan aan, vraag ik me af. Misschien is dat voor mij dan juist een extra reden om niet voor kinderen te kiezen. ;)

Mee eens, en als je het te zwaar vindt, dan is er in een eerder stadium iets aan te doen.

Ik ben ook tegen kinderbijslag, gebruik dat geld voor iets waar de hele gemeenschap wat aan heeft.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:51

Theoretisch gezien zou de kinderbijslag bedoeld moeten zijn voor iets waar de gemeenschap wat aan heeft:
Inverstering in de kinderen, toekomst.

Alleen vindt niet iedereen dat.

_sparta_

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:56

Met al die rel en hang jeugd van tegenwoordig, die vertikken om te gaan werken of naar school gaan, kijk ik daar ook anders tegen aan. :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:59

Het merendeel van de kinderen groeit nog altijd 'normaal' op. En daar hoor je niks van, die leven gewoon hun leven.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:00

Dat zal best, die mogen dadelijk ook gaan dokken voor die hele dure kinderen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:01

Hoe kunnen we dat voorkomen?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:03

Strenger aanpakken. Geen werk, geen school, dan verplicht in militaire dienst bijvoorbeeld.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:05

Volgens mij is dat echt een heel klein aandeel van de jongeren (zelfs in de grote stad). Er zijn altijd mensen die niet in de maatschappij passen, dat is altijd zo geweest, denk niet dat het iets van de laatste jaren is.
_sparta_ schreef:
Strenger aanpakken. Geen werk, geen school, dan verplicht in militaire dienst bijvoorbeeld.

Dat hebben ze met die Glenn Mills (of zoiets) school toen ook geprobeerd, volgens mij bepaald geen onverdeeld succes... (afgezien van het feit dat een dergelijke oplossing waarschijnlijk duurder is dan wat er nu gedaan wordt, en daar begon de discusie om toch?)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:08

Niets is een succes als men alles maar zielig vindt. En de ouders ook eens aanpakken. Opvoeden ipv voor de video neerzetten want dan zijn ze rustig.
Het klinkt wat kort door de bocht, maar denk wel dat daar toch een kern van waarheid in zit.

Ik denk dat het aandeel namelijk steeds groter wordt. En gezien criminaliteit cijfers en leeftijd klopt dat ook wel.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:12

Karin schreef:
Waar ik werk is het overigens geen probleem om met je dier naar de DA te moeten onder werktijd. Daar wordt niet anders naar gekeken dan wanneer het een kind betreft. Ik heb geen idee trouwens hoe dat wettelijk geregeld is, ik werk 'tijd voor tijd'.

Bij vorige werkgever is onder werktijd mijn paard doodziek geworden (atypische myopathie drama van aantal jaar geleden), mocht meteen weg om naar paard te gaan.
Paard overleed diezelfde ochtend, heb telefoontje van directeur gehad om mij heel veel sterkte te wensen en dat ik zelf mocht kijken wanneer ik weer op kantoor wilde verschijnen...
Echt zo lief en attent van die man (hoewel ik een jaar later bij een burnout heel wat minder aardig ben behandeld door diezelfde directeur).

Het ligt denk ik heel erg aan de werkgever zelf hoe hij met dit soort 'calamiteiten' omgaat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:45