Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Karin schreef:shilady schreef:Ik vind het juist hardstikke goed dat lange zwangerschaps verlof
Die vrouwen hebben wel 9 zware maanden achter de rug plus bevalling en wennen dat ze weer een zorg extra hebben. Ken me voorstellen dat die moeders even even een flink aantall weken op adem moeten komen
Is het heel bot als ik zeg 'daar kiezen ze zelf voor'?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen tegenstander van zwangerschaps- en ouderschapsverlof. Ik weet ook dat het in landen als Zweden nóg beter geregeld is dan in NL, zowel voor vrouwen als voor mannen. Maar het bovenstaande vind ik bijna klinken als een 'excuus': 'het is wel hartstikke zwaar allemaal hoor, vergeet dat niet!' - maar waarom doen ze dat zichzelf dan aan, vraag ik me af. Misschien is dat voor mij dan juist een extra reden om niet voor kinderen te kiezen.
_sparta_ schreef:Strenger aanpakken. Geen werk, geen school, dan verplicht in militaire dienst bijvoorbeeld.
Karin schreef:Waar ik werk is het overigens geen probleem om met je dier naar de DA te moeten onder werktijd. Daar wordt niet anders naar gekeken dan wanneer het een kind betreft. Ik heb geen idee trouwens hoe dat wettelijk geregeld is, ik werk 'tijd voor tijd'.