juval schreef:tita, je bent niet de oudste, ik ben van bouwjaar 1973..
mijn mening over Sonja, en feitelijk elk dieet dat je kan verzinnen is dat het wel werkt!! tuurlijk, als je je kcal gaat beperken val je prima af... het probleem ligt meer naar DAARNA! als je weer 'normaal' gaat eten is mijn (inmiddels vrij uitgebreide) ervaring dat je net zo hard weer aankomt. Het JOJO-effect dus. Daarom doe ik geen dieet meer.
en ik val toch af.....
gewoon door niet snoepen, meer bewegen, veel water drinken, en goed opletten en etiketten lezen. En dan niet alleen naar de kcal kijken, maar ook naar de proteïnen, vetten, suikers/koolhydraten etc...
zo ben ik nu bijna 3 maanden bezig en ik ben dus bijna 10kg kwijt. Ik heb geen honger, voel me prima, heb zat energie en kan de hele wereld aan.
ik ben er nog lang niet. de weegschaal zegt nu 87,5 tegen me, en voor mooi zou ik wel onder de 70 willen uitkomen, ik heb dus nog een lange weg te gaan. Ik hoop natuurlijk dat het in dit tempo door blijft gaan, maar ben wel realistisch dat ik weet dat het ook tijden minder kan gaan..
Precies ja! Dat bedoel ik ook!
Mijn schema wat ik hier plaats is ook niet veel, maar dat is de basis. Daarnaast snoep ik iedere dag wel wat en ook avondeten is gewoon normaal. Puur om te zorgen dat het er straks niet weer aanvliegt!