Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enniee

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:46

Ik was totaal niet misselijk.. wel heel duizelig .. de verpleegster heeft me moeten opvangen ik was bijna weg ..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:18

1e keer had ik hartkloppingen in de uitslaapkamer en heb ik echt bewust moeten denken aan leuke dingen (strandrit/vakantie/rustige dingen) en ging het verder prima.

2e keer bijna geen hartkloppingen maar wel overgeven. Ik was echt als de dood voor het overgeven (laatste keer was zeker 14 jaar geleden) maar eigenlijk was het helemaal niet zo erg als ik me had voorgesteld. Leuk was het echt niet maar zeker niet zo verschrikkelijk als ik in mn gedachten had :)

Het is eigenlijk heel simpel, je zult je aan de ervaring en operatie over moeten geven. Je bent aan het traject begonnen, dus de keuze is toen al gemaakt. Nu ermee stoppen zou heel stom zijn omdat je bang bent voor iets wat misschien niet eens gaat gebeuren :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:24

Oja, en ik wens iedereen een ontzettend goed 2013 en dat we allemaal maar heel blij mogen gaan zijn met onze nieuwe smoelen :D

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:51

mijn operatie wordt ook ingepland, eindelijk! 17 dec bij kaakchirurg geweest alles was ok. Nu afwachten op data enz. van het ziekenhuis.

Allemaal een goed oud en nieuw gewenst!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:30

Iedereen een fijne jaarwisseling gewenst!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 01:30

Iedereen een gezond en gelukkig 2013!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:40

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:41

Jij hebt een mooi gezicht!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:44

Haha, dankje voor het compliment, maar het profiel van m'n gezicht vind ik echt lelijk! nog 29 dagen en het is zover voor mij!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:45

Maar jij hebt toch eigenlijk geen overbeet?

Jij houd je mond gewoon dicht toch?

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:51

Ik heb wel een overbeet, en nog geen beetje :P je ziet dat gewoon niet op de foto's op m'n profiel

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:16

Hallo allemaal,

Voor iedereen een gelukkig nieuwjaar toegewenst!

Hoe gaat t met iedereen? Met mij gaat het heel goed, de operatie is nu 4 weken geleden en ik voel me weer helemaal de oude. Ook op het werk gaat het prima. Vandaag ben ik weer voor controle bij de ortho geweest en die was ook zeer tevreden en vond alles er prachtig uit zien. 16 januari mag ik weer naar de kaakchirurg voor de 6 weken controle. Tot nu toe kan ik zeer positief terugblikken op de operatie. De eerste week was wel even afzien, met name 's nachts. Het gevoel in mijn linkerhelft van de lip en kin komt steeds een beetje meer terug en tintelt en bliksemt nog als een gek, en rechterhelft is helemaal normaal. De rechterhelft van mijn tong voelt nog steeds als verbrand aan. Goede tekenen volgens de ortho.

Oja, na de operatie ben ik helemaal niet misselijk of duizelig geweest gelukkig. 10u werd ik geopereeerd en om half 2 was ik weer op de afdeling. Toen ben ik gelijk zelf naar de wc gelopen en dat ging helemaal goed.

Voor degenen die nog moeten misschien een hart onder de riem, het valt allemaal mee!

@ Molzebeer, wat fijn dat jouw operatie nu bijna ingepland gaat worden!!

@ xEliine, voor jou komt het ook dichterbij he, spannend!
Laatst bijgewerkt door nani87 op 02-01-13 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:18

Wat fijn dat het goed gelukt is!

Is het dan toch niet zo erg als het lijkt?

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:36

Voor iedereen hier een happie :D nieuwjaar!

Weer positieve berichten zo te lezen hier.

Voor mij zit er wat schot in de zaak, maandag ga ik voor de eerste keer naar de kaakchirurg, samen met de ortho. Ben benieuwd. Ik heb nu wel het idee dat ik een stapje dichterbij mijn operatie kom. Kan nog steeds niet wachten :o

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:49

Net bij de ortho geweest..
Spalkje is geplaatst en elastiekjes om de blokjes heen boven.. Moet rechts ook nog steeds elastiekjes tussen onder en boven dragen, want mijn hoektand werkt niet mee..

12 februari krijg ik boven ook een spalkje en de keer daarop mag de beugel er waarschijnlijk al uit :D Dat zei de assistente dus nog niet te vroeg juichen. Maar het zou wel heel mooi zijn :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:55

Spannend Manieki!!

enniee dat zou inderdaad wel fijn zijn maar wat je zegt, reken er niet op maar aan de andere kant maken zij het ook regelmatig mee dus zullen er best kijk op hebben!!

Molzebeer, ik hoop dat je snel wat hoort, kan je je dan op instellen he, dat onzekere vind ik ook maar niks!!

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:03

Hoi Bokkers,

Ik heb een vraagje aan degenen die zo'n kaakoperatie vergoed kregen.
Mijn onderkaak staat namelijk ook naar binnen en ik ben langs de tandarts, ortho en kaakchirurg geweest en die hebben foto's en afdrukken en alles gemaakt en een behandelplan geschreven, ik had er al helemaal zin in en kon niet wachten! :):) Het moest alleen nog goedgekeurd worden door mijn verzekering. Nou, die goedkeuring kwam er dus helaas niet. -O- Ik was verzekerd bij VGZ. Mijn ortho had nog een boze brief naar de VGZ-baas gestuurd maar geen reactie gekregen.
Ik heb VGZ opgezegd en zoek nu naar een andere. Ik vraag me dus af bij welke verzekering jullie zaten en die dat dus wel hebben vergoed?
En hebben jullie die kaakoperatie ondergaan puur door medische redenen of ook esthetisch? Want ik begrijp dat alleen esthetisch niet wordt vergoed, maar voor mij geldt beiden :o .
(Als iemand mij kan uitleggen hoe ik foto's kan laten zien, ik heb d'r een paar, dan kunnen jullie je mening geven over in hoevere het minimaal is voor een ingreep, ik vind absoluut van niet maar een objectieve kijk is misschien wel handig :P )

Alvast bedankt! :)

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:16

Wat balen dat ze alles geweigerd hebben!

Ik zit bij Zilveren Kruis, en daar hebben ze niet moeilijk gedaan. Ook van CZ heb ik begrepen dat ze niet moeilijk zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee.
Misschien weet je ortho zelf een verzekeraar waarmee hij goede ervaringen heeft?

Bij mij was is het niet alleen esthetisch, mijn overbeet is 12 mm ( inmiddels met mijn beugel al wel een stuk minder) en ik was een 'schrijnend geval' hihi :D
Weet je waarop het is afgekeurd? Misschien dat jullie dat punt dan iets kunnen aanpassen in een volgende aanvraag?

Ik zie dat je uit Den Haag komt, bij welke ortho zit jij? Ik zit in Zoetermeer.

Als ik het me goed herinner, was er eerder in dit topic ook al iemand waarbij VGZ moeilijk deed, maar ik kan het mis hebben hoor.

Edit: Gevonden, op pagina 50 staat van nog iemand dat ze moeilijk deden daar, en ik begreep ook dat als ze iets vergoeden, het vaak alleen de operatie is. En daar zit je eigenlijk ook niet op te wachten toch? Succes!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:28

Ik ben al jaren bij Agis en nooit problemen gehad!

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:28

Bedankt voor jullie reacties :)
Ik zit bij mulee in zoetermeer, onwijs aardige en kundige man, toen ik vertelde dat ik bij vgz verzekerd was zei hij al "ohnee", dus ik zag het niet geheel onverwachts aankomen.
Ik zal ze ook nog wel even bellen, was ik al van plan maar ze waren ivm kerst niet bereikbaar, maandag weer.
Ik hoop eeeeecht dat het nog gaat lukken!

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:43

Hier trouwens de foto's, zijn een beetje vaag, maar daar zie je het wel duidelijk op denk ik.
Wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

Afbeelding

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:30

Ik vind je overbeet eerlijk gezegd wel meevallen, maar vind het belachelijk dat het niet vergoedt word als het ook medisch is.. bij mij hebben ze het op Mn gebroken kaak gegooid van vroeger dus dat het wel medisch noodzakelijk was. Maar dat was alleen de operatie. De beugel krijgen we niet vergoed. Ik zat bij Agis..

Als je overstapt moet je wel een jaar wachten voordat de beugel vergoedt kan worden, hou daar dus wel even rekening mee!

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 01:50

Hallo mensjes!!! nog de beste wensen allemaal!! :D

Lisa wat betreft je vergoedinge etc. ik zou eens bellen naar je verzekering, eigenlijk word chirurgische behandelingen altijd vergoed..
ik zit bij zorg en zekerheid alles word vergoed behalve me keramische slotjes... die heb ik dus bewust gekozen ben al wat ouder en wou het zo min mogelijk opvallen, poging mislukt :P maargoed het staat niet mis.
misschien da tje toch nog een extra verzekering af kan sluiten om het toch aan de haak te krijgen
het mis staat jou ook niet hoor,
ik heb dan weer het omgekeerde (te lange onderkaak)

22 januari is het zover :D
foto's en afdrukken maken, ben helemaal hyperdepyper ervan :D:D:D:D
hopen dat het allemaal goed staat dan ben ik er sneller vanaf jippie!

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:48

Lisa, ik zit ook bij Mullee, das toevallig!

Overigens, het overstappen en dan een jaar moeten wachten was bij mij niet het geval. Vorig jaar ben ik naar het Zilveren Kruis overgestapt, en in maart de aanvraag gedaan, en voila, in juni ging mijn beugel erin, en alles wordt vergoed.

Bel hem gewoon eens en vraag hem met welke verzekering hij de beste ervaringen heeft? Voor mij heeft hij samen met de verzekeringsarts van het Zilveren Kruis flink zijn best gedaan.

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:31

Ik ben blij dat jullie het mee vinden vallen :)

Ik heb ook het "geluk" dat mijn boventanden zich naar de stand van mijn kaken hebben aangepast, en dus ook naar binnen zijn gegroeid waardoor ik niet een overbeet heb als ik mijn tanden op elkaar doe. Het jammere is dan wel weer dat ze eerst met de beugel rechtgezet moeten worden omdat anders mijn kaak die naar voren wordt geschoven niet meer dicht kan haha. Maar daardoor valt het minder op dan bij mensen met boventanden die recht naar beneden lopen en je dus echt een overbeet ziet. Maar desondanks vind ik mijn kaak naar binnen niet mooi :roll: , en heb ik last van dat knakken tijdens kauwen en moeite met in appels of stokbrood bijten. Ik heb geen last van hoofdpijn van mijn kaken maar ben wel bang dat ik dat later ga krijgen als ik er niks aan ga doen.
Ik heb ook nog wel wat onsubtielere duidelijke foto's ervan maar die plaats ik liever niet op het web :o .

Ik zal mijn ortho wel even bellen ja. Ik wist dat je bij sommige een jaar (of meer) moest wachten ja, ik hoop dat dat in mijn geval niet hoeft :D , maarja mocht dat zo zijn, ik loop er al zo lang mee rond, een jaartje langer wachten maakt dan ook niet zo heel veel uit, als het maar gaat gebeuren!