fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

reinandje

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:12

hoi ik meld mij ook hier ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest bloedonderzoeken gedaan omdat ik zoveel pijn in mijn spieren heb.
de internist dacht aan fibro dus alles word nu onderzocht.
ik heb ook cvs dus het is allemaal geen pretje ben ook een tijd gestopt met paardrijden omdat ik zoveel pijn heb.
maar wie van jullie hebben er ook zo last van zere polsen en benen vooral aan de achterkant van mijn benen ook en hebben jullie ook nog baad bij fysio???

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:26

Ik heb steeds erg last van mijn polsen
eigenlijk van alles.
geef het niet graag toe maar heb de laatse dagen echt baaldagen.
voel me echt ff bagger, bah Scheve mond

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:34

ik weet er alles van word af en toe ook echt gek van de pijn en insmeren met allerlei zalfjes helpt ook niet meer zit nu achter de laptop heb hele zware benen nu en me polsen nek en rug en zelfs me achterwerk doet goed zeer ben benieuwd of er iets is tegen de pijn!!!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:43

wat mij helpt tegen de pijn is warmte.
Ik wil toch eens naar de huisarts voor pijnstillers, want ibuprofen is het enige wat helpt, maar dat mag ik eigenlijk niet hebben door mijn astma

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:46

ja heb wel gemerkt dat het iets beter ging van de week toen het iets warmer was maar als ik onder de zonnebank gaat word het niet minder heel raar zijn jullie ook zo duizilig van de fybro?
en vaak keelpijn hb trouwens ook erg veel last van hartkloppingen en ik gebruik elke dag paracetamol maar werkt ook niet meer.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:48

Hartkloppingen heb ik ook, maar dat komt door mijn astmamedicijnen Lachen
Paracetamol helpt bij mij ook niet

Ik heb veel warmtekussentjes en kruiken, die ik tegen mijn gewrichten aan kan leggen als ik pijn heb. Dat voelt fijn Lachen

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:49

oke dat kan ik ook nog wel is gaan proberen maar kan moeilijk aan zwardere pijnstillers gaan word van paracetamol al heel duf neem ik dan ook alleen s'avonds in voor het slapen gaan anders kan ik overdags niks doen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:35

Pijnstillers werken bij mij niet Ook cetamolletje en ibrofen samen niet. Alleen een heel zware inbrofen, die ik kreeg na een kaakoperatie. Maargoed, daar wordt je ook weer ziek van.
En idd warmte, douchen, kruik en electrische deken. T is tijdelijk maar kan het wel even fijn verlichten Lachen En blijven bewegen, niet te lang stil zitten.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:37

Warmte helpt bij mij ook niet en pijnstillers ook niet... Daarom weet ik ook niet zeker of ik wel fybro heb.

Weet niet meer wie het vroeg maar ben al zo vaak bij HA geweest maar wij liggen elkaar niet zo goed dus na veel gezeur ben ik naar de arts gegaan die er op woensdag zit en die heeft me doorgestuurd naar fysio, ziekenhuis voor fotos en ziekenhuis voor ortopeed(ortopeed moet ik 17 sept heen en fotos zijn in maart gemaakt)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:57

Ik meld me ook maar in dit topic. Binnenkort moet ik naar de reumatoloog . Ik loop al jaren met gewrichts en spierklachten rond. Vooral nek, rug en heupen zijn van tijd tot tijd erg pijnlijk. Ene dag meer dan de ander.

Vandaag toch maar weer eens naar de dokter gegaan. Hij heeft mijn geschiedenis eens goed bekeken en zegt dat ie aan fibro denkt.

Het is wel schrikken, maar anderzijds zou het fijn zijn als het beestje eindelijk een naam kreeg.

Pest is wel weer dat het een "tussen de oren" ziekte is, die door veel mensen niet als echt word gezien ....

Ik heb overigens wel baat bij warmte, ik heb -had ik niet moeten doen- de klachtenlijst bekeken op de site....

En ik heb 30 van de genoemde symptomen ...

Ik heb er nooit eerder wat van op internet gezocht.
Het probleem is namelijk dat als je gaat zoeken op je klachten en je komt ergens bij uit, je al gauw de andere klachten die je hebt gelezen, ook gaat krijgen ... zo zit een mens nu eenmaal in elkaar.

Maar goed, nu na wat de dokter zei ben ik toch ff gaan kijken ....

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:32

(niet cynisch) Welkom Lachen

Idd, het was voor mij een énorme opluchting toen ik hoorde wat het was, een naam voor het beesje noem ik het idd ook Knipoog

Klachtenlijst? Ik heb nog nooit op de site van de patientenvereniging gekeken. Nooit behoefte aan gehad.

Zelf blíjf ik in dat 'dipje' hangen. Wat een godse spierpijn heb ik de hele dag door, en mn handen, knieën, enkels en nek zijn om te janken van de pijn. Leuk zeg, en ik heb nog twee paarden om te doen ook Sigaar
Hopelijk wil dat weer ff snel omslaan naar droog, zonnetje en 22 graden Ja

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:16

Ik heb idd ook baat bij warmte, maar vooral bij droog weer met eenlage luchtvochtigheid

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:54

Ik kan alleen pas eind september terecht in het ziekenhuis Boos!

En ik moet eerst ook nog mrsa monsters laten nemen, en als ik getest ben kan ik pas een afspraak maken ... hopeloos....

Maar goed, de diagnose zal toch niet veel veranderen. Hoewel het ook wat anders kan zijn ...

Ik heb er al zolang als ik me kan herinneren, last van.

Vooral met paardrijden, mijn knieen en vooral heupen . Ik heb swinters wel eens als ik veel paarden reed, dat ik niet meer af kon stijgen, dat het leek alsof mijn heup op slot zat.
Na een beetje wiebelen en ontspannen knoekte ie en kon ik m weer bewegen om af te stijgen.

heel erg pijnlijk.

Gelukkig ben ik sinds kort ingewijd in reiki, en ik moet zeggen dat verlicht zeker de pijn.

Mijn reikimaster schrok de eerste keer, ze zegt jeetje wat heb jij veel pijntjes overal (als je reiki geeft dan voel je waar mensen problemen hebben en waar je dus je handen moet leggen)
Ik zei nou de meeste pijntjes ben ik aan gewend omdat ze er altijd zitten ...

Maar daardoor ben ik wel weer gaan denken .... en besloten dat ik toch maar weer eens naar de dokter moest gaan.
Moest toch een uitstrijkje laten maken voor bevolkingsonderzoek( ook zo lekker ..) dus denk ja als ik toch ga kan ik meteen ook ff nogmaals vragen.

Bij mij uit het zich vooral in mijn nek, die pijn is meest overheersend. Ik heb altijd nekpijn, de ene dag erger dan de andere dag.
Maar altijd doet ie wel zeer en is gruwelijk stijf.
Verder heb ik hele stijve spieren. Met Yoga merkte ik hoeveel beperkingen ik had. Ik dacht eigenlijk dat het kwam doordat ik te korte broekspieren had ... Maar fibro zou dit ook kunnen verklaren.

Ook is mijn rug altijd pijnlijk en stijf. Dit werd geweten aan slijtage. Ik heb springen en cross hierdoor opgegeven.

Mijn heupen steken heel vaak van binnenuit, en zoals ik al vertelde springen ze soms een soort van op slot..
tijdens paardrijden en ook tijdens lange sex Bloos

Verlaagd libido stond ook in de lijst , ja vind je het gek als het zo zeer doet Huilen van het lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:05

Welkom Crossmonster, hoe vervelend ook.

"Leuk" om te horen wat je hebt met afstijgen. Ik heb dat ook met regelmaat, ook weleens gewoon op een stoel. Dan is het, kom we gaa! Euh... ja, nou, even wachten... Clown Dat kan dan echt even duren en dan moet ik heel voorzichtig zijn want mén wat doet dat pijn dan! Bloos!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:23

Dankje Haha!

Idd die herkenning is fijn.

Ik heb dat van die heupen al echt zo lang ik paardrijd.
En in de winter maak ik er wel een grapje van, maar men wat doet dat zeer.

Ook als ik mijn benen hoog heb gehad, dwz recht voor me uit, en rug rechtop.

Met yoga merkte ik het ook aan lang zitten, dat deed zeer. Of dit nu met de benen gestrekt was of de kleermakershouding.
Lang in dezelfde houding staan zowiezo ook ..

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:09

crossmonster schreef:
Ik kan alleen pas eind september terecht in het ziekenhuis Boos!

En ik moet eerst ook nog mrsa monsters laten nemen, en als ik getest ben kan ik pas een afspraak maken ... hopeloos....

Maar goed, de diagnose zal toch niet veel veranderen. Hoewel het ook wat anders kan zijn ...

Ik heb er al zolang als ik me kan herinneren, last van.

Vooral met paardrijden, mijn knieen en vooral heupen . Ik heb swinters wel eens als ik veel paarden reed, dat ik niet meer af kon stijgen, dat het leek alsof mijn heup op slot zat.
Na een beetje wiebelen en ontspannen knoekte ie en kon ik m weer bewegen om af te stijgen.

heel erg pijnlijk.

Gelukkig ben ik sinds kort ingewijd in reiki, en ik moet zeggen dat verlicht zeker de pijn.

Mijn reikimaster schrok de eerste keer, ze zegt jeetje wat heb jij veel pijntjes overal (als je reiki geeft dan voel je waar mensen problemen hebben en waar je dus je handen moet leggen)
Ik zei nou de meeste pijntjes ben ik aan gewend omdat ze er altijd zitten ...

Maar daardoor ben ik wel weer gaan denken .... en besloten dat ik toch maar weer eens naar de dokter moest gaan.
Moest toch een uitstrijkje laten maken voor bevolkingsonderzoek( ook zo lekker ..) dus denk ja als ik toch ga kan ik meteen ook ff nogmaals vragen.

Bij mij uit het zich vooral in mijn nek, die pijn is meest overheersend. Ik heb altijd nekpijn, de ene dag erger dan de andere dag.
Maar altijd doet ie wel zeer en is gruwelijk stijf.
Verder heb ik hele stijve spieren. Met Yoga merkte ik hoeveel beperkingen ik had. Ik dacht eigenlijk dat het kwam doordat ik te korte broekspieren had ... Maar fibro zou dit ook kunnen verklaren.

Ook is mijn rug altijd pijnlijk en stijf. Dit werd geweten aan slijtage. Ik heb springen en cross hierdoor opgegeven.

Mijn heupen steken heel vaak van binnenuit, en zoals ik al vertelde springen ze soms een soort van op slot..
tijdens paardrijden en ook tijdens lange sex Bloos

Verlaagd libido stond ook in de lijst , ja vind je het gek als het zo zeer doet Huilen van het lachen

ik herken echt alles wat je hier neer zet heb precies het zelfde sterkte ermee!!!!

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:27

Ik ben even een tijdje niet langs geweest (ik ben van het type 'steek je kop maar in het zand', niks mis met mij!). Ik heb vorig weekend voor het eerst sinds tijden weer eens paard gereden en hoe herkenbaar was het afstijgen weer! Mijn heupen zaten compleet op slot, met een beetje wiebelen en een paar voorzichtige stapjes kwam het weer los, maar dan de dag erop 's avonds! Mijn bekken voelde alsof ie uit elkaar getrokken werd, erg pijnlijk in mijn liezen en bij een soort van puntje onderaan mijn rug. Ik had al een half jaar niet meer echt gereden, en ik was een beetje vergeten hoe dat ook alweer voelde... Wat ik tussentijds ook had: ik moest mijn linkerbeen wat extra aanduwen om hem in galop te krijgen en dat ging dus ook haast niet.
Nu heb ik ook slijtage aan mijn heupen en ik was een beetje angstig dat het daar vandaan kwam, maar na dit gelezen te hebben heb ik weer wat minder zorg daarover.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:33

Het leek me voor mij wel leerzaam me hier even te laten zien, mijn moeder heeft fibromyalgie, en ik vind het nog wel eens lastig om daar mee om te gaan, er was immers nooit wat met mijn moeder en nu heeft ze continu pijn, en slaapt ze van 3 tot 6 op de bank..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:50

Ik sport nu 2 weken bij een fitnesscentrum, met alle sporten heb ik altijd ontiegelijk veel pijn achteraf, en nu gewoon helemaal niet Bloos!
Jaa spierpijn, misschien wat extreem als je het vergelijkt met ''gezonde'' personen maar ach, ik kan gewoon lekker sporten Haha!

Doe dat overigens wel onder medisch toezicht, is een zeer uitgebreid sportcentrum en de sportinstructeurs die daar lopen hebben bijna allemaal een medische achtergrond, krijg dus wel super begeleiding Ja

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:12

Ik kan soms simpel weg niet omhoog uit mn stoel of de bank Clown

Vorige keer met wedstrijd, eigenaar loopt mee naar de trailer, ik wil van mn paard af, probeer het en donder neer naast paard. Zegt 'ie doodleuk, als ze gek is blijf je er wel opzitten maar met afstappen laat je jezelf vallen! Juistum, ik zakte door mn knieën heen.
Met paardrijden kan ik erg moeilijk doorzitten, fysio heeft ook geconstateerd dat mn heupgewricht niet losgenoeg kan bewegen. Iemand daar tips voor? En mijn been goed laat afhangen zonder ze af te steken, ramp, kost me een hoop energie.
Zelfde als even drijven, kuithulpen van mij zijn zo veel zachter dan bij de gemiddelde amazone... Ben blij dat ze fris blijft reageren op mn spoor. We zijn nu bezig met consequent zijn zodat ze beter aan mn been staat, mijn kuithulp, geen reactie prik erbij. Werkt zeker wel Lachen

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:41