[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bokjebok

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:25

poes schreef:
Of knoopje inleggen en korter afknippen Lachen

dat zal ik nie doen...
straks krijg je em er nie meer uit als je het afknipt?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:27

tampons zijn geen enge wezens die zich vastgraven in je lijf zi... Je krijgt ze er heus wel uit Lachen
En ik zei KORTER afknippen, niet helemaal wegknippen dus Lachen

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:40

Aaaaaah. Ik heb maandag mn laatste pil van de strip geslikt en ben nogsteeds niet ongesteld?! Scheve mond
Pffffff *stress*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:58

Oke heel erg bedankt meiden! Lachen
Dan gaan we morgen even langs de winkel Knipoog
Hoop toch wel dat het tegen maandag al een beetje afgezakt is Haha!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:49

Talisa schreef:
Aaaaaah. Ik heb maandag mn laatste pil van de strip geslikt en ben nogsteeds niet ongesteld?! Scheve mond
Pffffff *stress*

Wieehhj ik ben vanochtend ongesteld geworden Go jij! Go jij!
(wat kan je soms toch blij zijn om ongesteld te worden terwijl het eigenlijk zo küt is... Bloos! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:00

Ik heb even een vraagje.
Als ik ongesteld ben ben ik het meteen ook echt vreselijk erg.
Een normale tampon is echt heel erg snel vol, dus ik blijf maar rennen.
Ook heb ik last van mijn rug, soms zo erg dat ik niet eens rechtop kan lopen, zonder overdrijven.
Het is echt heel vervelend, maar van mijn moeder mag ik niet aan de pil. Don't ask me why.
Nu wil ik dus even alles goed gaan uitzoeken, zodat ik haar over kan halen, want het is gewoon echt een ramp. Clown
Welke pil gebruiken jullie, en welke raden jullie aan?

Edit; @Talisa; je site is gaaf! Wat leuk dat mijn link erop staat. Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:22

Nou ben ik gister de pil vergeten. Heel dom, maar ja. Zit overigens in de 3de week.
Nu ga ik dus stoppen met deze strip en volgende week [De 10de] beginnen met nieuwe strip.

Denk ik nou correct? Of zit ik fout? Nagelbijten / Gniffelen

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:52

Je zit helemaal goed Lachen Het is of direct stoppen en met je stopweek beginnen (max 7 dagen lang) of strip afmaken en direct doorgaan met de volgende.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:58

Iemand enig idee of antibiotica invloed heeft op de mirena? Ik ga de bijsluiter maar eens doorspitten...

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:31

Ik heb sinds gisteren. Een Mirena spiraaltje laten plaatsen Bloos . Het laten inbrengen was eigenlijk een fluitje van een cent. Ik kreeg van te voren een pijnstiller (Naproxen). Half uurtje wachten en daarna werd ie geplaatst. Naja geen probleem voelde er eigenlijk bijna niets van. Alleen behoorlijk menstruatie krampen erna. Maar dat schijnt normaal te zijn. Tot nu toe ben ik er al wel blij mee Haha!

Ga hopen dat het zo blijft Knipoog

Nog meer vrouwen met het mirena spiraaltje?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:28

Zie bericht boven je Tong uitsteken

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:24

Seventje schreef:
Ik heb sinds gisteren. Een Mirena spiraaltje laten plaatsen Bloos . Het laten inbrengen was eigenlijk een fluitje van een cent. Ik kreeg van te voren een pijnstiller (Naproxen). Half uurtje wachten en daarna werd ie geplaatst. Naja geen probleem voelde er eigenlijk bijna niets van. Alleen behoorlijk menstruatie krampen erna. Maar dat schijnt normaal te zijn. Tot nu toe ben ik er al wel blij mee Haha!

Exact mijn ervaring Lachen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:29

Nou stond ik nogal sceptisch tegenover dat hormonen&borstgroei verhaal omdat je vaak begint met hormonale anticonceptie in je puberteit terwijl 'ze' dan sowieso soms nog groeien, maar nu zijn 'ze' bij mij 1 al 1 cupmaat gegroeid na twee maand de Nuvaring. En ik zit daar bepaald NIET op te wachten Boos! , het was echt al wel genoeg. Zul je altijd zien, dat gebeurt juist weer bij degene die het NIET wil.... En pijn dat ze doen! Ben geen kilo aangekomen en verder 26 dus daar zal het niet aan liggen. Ben verder toch ook niet zo tevreden (ring zit soms ook in de weg), misschien stap ik over op de Lovette.

De Nuvaring bevat ook een derde generatie progestageen en ik wil eigenlijk een tweede generatie progestageen.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:10

Wat is de lovette? Bloos

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:13

Een pilsoort, maar wel een vrij lichte.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:41

Seventje schreef:

ik heb het ding al ruim 2 jaar Haha!
had hem vroeg in de ochtend laten plaatsen bij de huisarts ( was een vrouwelijke hoor)

zonder verdoving, maar zat er heel ontspannen bij.

een meisje wat vorig jaar met mij op een kookcursus zat, heeft er gisteren 1laten zetten, die had er heel veel last van, zei dr zus..
die zus voelde er niks van en ik voelde er ook niks van. Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:47

Ik heb mijn mirena ook alweer ruim twee-en-een-half jaar. Ik heb hem laten plaatsen door de gynaecoloog (was de procedure bij onze huisarts bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gebaard).
Bij mij is de baarmoedermond wel verdoofde geweest. Plaatsen zelf vond ik op zich meevallen, alleen toen die zat heb ik wel een paar uur flink buikpijn gehad, zoals heel heftige menstruatiekrampen. Maar ik ben er echt supertevreden over!
Ben nog steeds wel iedere maand ongesteld, maar veel lichter dan voorheen met de pil of zonder anticonceptiemiddel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:41

Bealy schreef:
Nou stond ik nogal sceptisch tegenover dat hormonen&borstgroei verhaal omdat je vaak begint met hormonale anticonceptie in je puberteit terwijl 'ze' dan sowieso soms nog groeien, maar nu zijn 'ze' bij mij 1 al 1 cupmaat gegroeid na twee maand de Nuvaring. En ik zit daar bepaald NIET op te wachten Boos! , het was echt al wel genoeg. Zul je altijd zien, dat gebeurt juist weer bij degene die het NIET wil.... En pijn dat ze doen! Ben geen kilo aangekomen en verder 26 dus daar zal het niet aan liggen. Ben verder toch ook niet zo tevreden (ring zit soms ook in de weg), misschien stap ik over op de Lovette.

De Nuvaring bevat ook een derde generatie progestageen en ik wil eigenlijk een tweede generatie progestageen.

Nou ik ben erg tevreden over mijn nuvaring, ik heb hier al gezegd dat ik voor een half jaartje weer overgestapt ben op de pil (wegens erasmus italie, wist niet of ik een frigo voor mezelf ging hebben) en ik mis het! Met nuvaring heb ik wat meer fysieke pijn bij ongesteldheid maar met de pil wordt ik een emotioneel wrak. 3 dagen alleen maar willen huilen deze week... Nou daar ben je dus niks mee. Ik had wel de pil een keer doorgeslikt. Ik heb dit met nuva nooit gehad. Nuva gebruik ik altijd 3 ringen na elkaar en nooit last van die emobuien.
Van die cupmaat, geen idee, ik moet zeggen dat mijn BH's een paar maand terug precies ook wat gekrompen leken, maar ik dacht dat ik gewoon algemeen wat aangekomen was... Maar nu je het zegt, paar maandjes pil en alles past weer (en het is niet dat ik de laatste tijd niet lekker gegeten heb).

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:58

Zo zie je maar dat het voor iedereen verschillend is. Ik heb nu met de Nuvaring emotionele buien, dat had ik met de pil nooit (overigens verschillen de diverse pilsoorten natuurlijk ook weer). Ook laat ik hem echt maar max. 3 weken in, dan 'moet' hij eruit. Dat wil ik dan echt, heel raar. Ook heb ik er soms last van bij het vrijen. Al met al dus niet ideaal, terwijl het voor anderen weer een uitkomst is. Lachen Overigens heb ik juist weer wél een heel lichte menstruatie met de Nuvaring.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:29

Nou met vrijen voel ik hem alleen in bepaalde standjes (laten we maar zeggen bij de iets diepere standjes en als hij wat heftig is Clown ) en dan nog niet altijd. Hij is er wel een paar keer uitgegaan tijdens de seks, was wel lachen Haha! En vriendje maar grote ogen trekken de eerste keer Haha! Haha hij vindt het allemaal maar vreemd. ik gebruik ook zonder probleem 3 ringen na elkaar.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:49

Faelivrin schreef:
Nou ben ik gister de pil vergeten. Heel dom, maar ja. Zit overigens in de 3de week.
Nu ga ik dus stoppen met deze strip en volgende week [De 10de] beginnen met nieuwe strip.

Denk ik nou correct? Of zit ik fout? Nagelbijten / Gniffelen

Harstikke fout !! lees de bijsluiter eens Knipoog, neem de pil in wanneer je er weer aan denkt desnoods moet je er 2 tegelijk in nemen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:52

Ik heb t spiraal nu ook een jaar ofzo.. het inbrengen was echt hell, maar ja, ook wel weer zo over.. Tong uitsteken
De draadjes kan ik trouwens niet meer vinden... jullie wel?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:54

Meissie17 schreef:
Harstikke fout !! lees de bijsluiter eens Knipoog, neem de pil in wanneer je er weer aan denkt desnoods moet je er 2 tegelijk in nemen
Het verschilt per week Meissie. Bij week 3 staat mijn verhaal. Dus ik zat niet hardstikke fout en ik raad aan dat jij de bijsluiter gaat lezen. Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:32

In week 3 mag dat inderdaad, tenminste bij mijn pil (microginon30) wordt het aangeraden. Dat óf een strip daarna doorslikken.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:36

Yessy schreef:
In week 3 mag dat inderdaad, tenminste bij mijn pil (microginon30) wordt het aangeraden. Dat óf een strip daarna doorslikken.

Juist, en ik heb er dus voor gekozen om een paar dagen eerder te stoppen, en een stopweek in te lassen. Zaterdag beginnen met nieuwe strip.