Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polar schreef:Miiej, ik wissel elke keer van plek en het is altijd raak.
Buik doet nog meer pijn, dus ik spuit in mijn bovenbenen.
De Emla heb ik ruim anderhalf uur in laten trekken.
Op de bijsluiter stond minimaal een uur van tevoren aanbrengen.
Zonnetje81 schreef:Mounjaro geeft aan dat je het restant niet moet gebruiken. Ik heb het op meerdere plekken opgezocht.
https://www.ajhillaesthetics.co.uk/post/why-is-there-liquid-left-in-my-mounjaro-pen-after-i-ve-used-all-4-dosesCitaat:Please do not try to extract thius medication, as it could be dangerous to extracxt the medication for several reasons - infection, risk of contaminants, injury etc.
Daarbij zou ik niet weten hoe je op de blanco pen moet zien hoeveel ml je eruit moet halen. Wat ik kan vinden is dat ozempic doseringen erop heeft staan maar bij mounjaro niet. Er zit ook medisch rekenen achter. Je kan bij Mounjaro namelijk niet zien hoeveel je spuit per keer.
Ik ga toch meer voor safe dan voor money in dit geval.
Het experimenteer gehalte ligt hoog bij deze medicatie. Er wordt niet voor niks bepaalde doseringen gegeven, lijkt me dat als 2,5 mg aangeven wordt als startdosering dat je niks hebt aan de helft. Het is leuk beredeneren maar zo werkt dat in de praktijk helemaal niet altijd.
Kinke schreef:ik snap dat werkelijk niet. het is hetzelfde middel, in dezelfde spuit en opeens is dat laatste restje dan 'gevaarlijk'? Op diabetesspuiten zit gewoon een aanduiding van de hoeveelheid. En rekenen hoef je ook niet (mounjaro), want iedere dosis in iedere pen is 60ml.
nine1987 schreef:Mariska_28 schreef:Vriendin stuurde mij deze link, iemand bekend met dit bedrijf?
https://www.dokteronline.com/nl-nl/product/mounjaro/
€29? Dat kan toch niet..?
Berdien schreef:Wat een mooie resultaten!
Waar halen jullie de extra opzet naaldjes? Ik vind het zonde om de eerste pen nu weg te doen, daar zit nog zoveel in..
Kinke schreef:ik snap dat werkelijk niet. het is hetzelfde middel, in dezelfde spuit en opeens is dat laatste restje dan 'gevaarlijk'? Op diabetesspuiten zit gewoon een aanduiding van de hoeveelheid. En rekenen hoef je ook niet (mounjaro), want iedere dosis in iedere pen is 60ml.
Citaat:Dat is een veelvoorkomende misvatting:
60 klikjes op een Mounjaro-pen staan níét gelijk aan 60 ml.
Feit: 1 klik ≠ 1 ml
Bij Mounjaro KwikPen (de instelbare pen met meerdere doses, meestal in de VS gebruikt):
Elke "klik" op de draaiknop verhoogt de dosis met een klein aantal microgrammen.
De volledige dosis van 2,5–15 mg tirzepatide is altijd 0,5 ml vloeistof.
De “klikjes” helpen je om de juiste hoeveelheid in te stellen, maar ze staan niet gelijk aan milliliters.
Citaat:Officiële bron (samengevat uit de bijsluiter van Eli Lilly):
Elke KwikPen bevat 0,5 ml per dosis.
De pen is vooraf gevuld met een vaste sterkte: bijvoorbeeld 2,5 mg/0,5 ml, 5 mg/0,5 ml, tot 15 mg/0,5 ml.
In pennen met instelbare dosering (voor de Amerikaanse markt) staat:
“Each click delivers a portion of the dose. 60 units = 15 mg = 0.5 mL.”
→ Bron: officiële productinformatie van Eli Lilly (VS).
Tati2 schreef:Ik lees nog steeds vlijtig mee.
Nu hoorde ik over de natuurlijke stof Berberine. Iemand die dit kent/ervaring mee heeft? Zou soort van zelfde werking hebben als Ozempic/Metformine?
Wat zou dit doen qua afvallen?
Amable schreef:Ik heb het denk ik een maand gebruikt, de berberine, en ik vond dat dat totaal niets deed
secricible schreef:Als je het artikel leest gaat het niet over de vloeistof, die ineens gevaarlijk is.
De vloeistof is bedoeld om te compenseren voor steeds het primen vd naald . Niet primen levert risico's op.
Daarnaast zijn dit soort pennen natuurlijk totaal idioot-proof. Zelf met losse naalden werken levert meer kans op fouten in bijv. hygiëne ed. Ik lees het alsof op dat risico wordt gedoeld.
Zonnetje81 schreef:Ik heb de pen laten zien en degene zei dat het totaal anders eruit ziet en werkt dan een insulinepen. Het lijkt of deze pennen anders ontworpen zijn. Ik weet niet of je hem zelf hebt maar hoe weet jij dat 1 dosis 60 ml is?
60 ml is daarbij HEEL veel en dat zou je moeten voelen onderhuids.
Polar schreef:Nee, ik doe er geen afdekfolie over, maar dat kan ik nog wel proberen.
De pijn blijft helaas langer dan 45 seconden hangen en ik spuit 2x per week, dus het begint wel echt een drempel te worden.