Jolliegirl schreef:Hoe doen jullie dat fulltime kolven als je ook nog voor je kind moet zorgen en snachts eruit moet...hoe vaak per dag kolven jullie?
Ik kolf een flesje vooruit. Dus 's nachts geef ik eerst het flesje dat klaarstaat, dan boeren en rechtop houden, terug in slaap sussen en dan het volgende flesje kolven. Valt inderdaad tegen 's nachts

Zowel overdag als 's nachts kolf ik om de 3 uur ongeveer. Per 'sessie' is dat 150 ml (beide borsten samen). Hij drinkt ongeveer 120 ml nu dus heb telkens een beetje over en dat bewaar ik in de koelkast of vries het in.
En de combi met kind verzorgen (en kleuter ook nog...) nu mijn vriend terug aan het werk is, is soms echt niet evident. Lees: vastzitten aan het kolfapparaat, met mijn voet de wipper bewegen waar een chagrijnig baby'tje in ligt en mijn kleuter die ondertussen de koekjeskast overhoop trekt is geen uitzondering helaas

(wil je graag tips om de productie omhoog te krijgen of liever niet? Mijn kleuter is groot geworden op 100% poedermelk dus dat is ook een prima keuze he!)