Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 12:45

Jolliegirl schreef:
Hoe doen jullie dat fulltime kolven als je ook nog voor je kind moet zorgen en snachts eruit moet...hoe vaak per dag kolven jullie?

Ik kolf een flesje vooruit. Dus 's nachts geef ik eerst het flesje dat klaarstaat, dan boeren en rechtop houden, terug in slaap sussen en dan het volgende flesje kolven. Valt inderdaad tegen 's nachts :+ Hektor drinkt 's nachts om de 3 à 4 uur dus ik slaap erg onderbroken en moet me soms echt naar het kolfapparaat toe slepen.

Zowel overdag als 's nachts kolf ik om de 3 uur ongeveer. Per 'sessie' is dat 150 ml (beide borsten samen). Hij drinkt ongeveer 120 ml nu dus heb telkens een beetje over en dat bewaar ik in de koelkast of vries het in.

En de combi met kind verzorgen (en kleuter ook nog...) nu mijn vriend terug aan het werk is, is soms echt niet evident. Lees: vastzitten aan het kolfapparaat, met mijn voet de wipper bewegen waar een chagrijnig baby'tje in ligt en mijn kleuter die ondertussen de koekjeskast overhoop trekt is geen uitzondering helaas :+

(wil je graag tips om de productie omhoog te krijgen of liever niet? Mijn kleuter is groot geworden op 100% poedermelk dus dat is ook een prima keuze he!)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 12:49

hagelslag schreef:
Ik ben lui :Y)
Ik kolf bij het laatste flesje vlak voor t slapen gaan. En dan weer bij de eerste.
In het begin heb ik wel nachts ook zitten kolven.
Maar nu blijft mijn productie stabiel.
Gisteravond om 10 gekolvt en dan nu weer

Knap dat dat zo lukt bij jou! Hier staan mijn borsten wel op ontploffen na een uur of vier ertussen... en Hektor drinkt ook wel 2 x 's nachts. Slaapt Miranda al door? Jaloers hoor :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 14:27

Solleke_Noah schreef:
hagelslag schreef:
Ik ben lui :Y)
Ik kolf bij het laatste flesje vlak voor t slapen gaan. En dan weer bij de eerste.
In het begin heb ik wel nachts ook zitten kolven.
Maar nu blijft mijn productie stabiel.
Gisteravond om 10 gekolvt en dan nu weer

Knap dat dat zo lukt bij jou! Hier staan mijn borsten wel op ontploffen na een uur of vier ertussen... en Hektor drinkt ook wel 2 x 's nachts. Slaapt Miranda al door? Jaloers hoor :D

Miranda heeft al een redelijk fijn slaapritme ja *\o/*
Gister van 10-11 uur ongeveer tot vanochtend half 7. Normaal komt ze tussen half 5 en half 6....
Dus daar ben ik ook al erg blij mee!
En ehm... mijn tieten zijn geloof ik al getraint op nachts ff rusten _O-
Overdag kolf ik wel alle 3-4 uur... dus elke x nadat ze een flesje heeft gehad.
Natuurlijk is overdag dan de hoeveelheid minder dan de eerste kolfsessie na de nacht.
En sochtends zijn de dames idd best pijnlijk. Maar ik word er niet meer wakker van

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 14:40

Wauw wat een droom! Ritme hier is 23u, 2u en 6u :D

Floko

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 14:44

Wat een bikkels dat jullie alles kolven! Lijkt me echt veel werk. Ik vond achteraf borstvoeding überhaupt al best belastend.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 14:50

Floko schreef:
Wat een bikkels dat jullie alles kolven! Lijkt me echt veel werk. Ik vond achteraf borstvoeding überhaupt al best belastend.

Het is veel werk.
Maar als ik zie hoe Miranda het er goed op doet.
Dan is het mij dat waard.
Het enige voordeel momenteel is dat mijn vriend vorige week zijn voet heeft gebroken.
Daardoor kan hij mij ontlasten door het flesje te geven(oké 1 a 2x doe ik alsnog van de 5-6 x).
Anders had het kunnen zijn dat ik er nu wel mee was gestopt.
De 5 dagen die hij wel heeft gewerkt was het best klote om te plannen.

En jaaaa ik ben echt zeer blij met miranda haar ritme.
In het begin heb ik nachts nog een wekker gezet want ohje stel je voor... ik hoor haar niet en zij heeft honger.
Maar nachts is die niet wakker te krijgen voor een flesje _O-

Gister ochtend wouden we haar wakker maken, mijn vriend moest om 9 in het ziekenhuis zijn.
De planning was dan iets eerder haar flesje te geven.

Maaremm... jeetje had die een ochtendhumeur _O- En uiteindelijk heb ik het 2de flesje in het ziekenhuis mogen geven omdat ze dus niet lekker wakker werd sochtends

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 14:58

Floko schreef:

Lief! Na de laatste borstontsteking stond ik wel op het punt om de handdoek in de ring te gooien. Sowieso wel van plan om af te bouwen tegen dat ik weer aan het werk ga..

@hagelslag: echt zo fijn dat ze zo goed slaapt, een goeie nachtrust scheelt zoveel! Ik vind het kolven plannen ook moeilijker nu mijn vriend aan het werk is terug.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 15:25

Goede nachtrust maakt inderdaad alle verschil. Renze heeft nu sinds 1,5 dag een regeldag en dat sloopt je. Maar goed, ook dat wordt weer beter en dan ben je het ook zo weer vergeten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 17:58

We gaan helaas stoppen met kolven.. het werkt voor mij niet.
Lactatie kundige hebben we gesproken en die ziet mij ook aftakelen...
Ze heeft een weekje borstvoeding gehad dmv kolven. Het is te pijnlijk, ondanks allerlei kolven, schelpen enz enz enz...

Het is goed zo. Ik accepteer het, zodat mijn stress kan gaan zakken.
Dit heeft nu namelijk zelfs invloed op de baby...en dat willen we niet.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 18:01

En dat is een prima keuze!
Het is zoals het is. Met flessenvoeding worden ze ook gezond groot!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 18:07

Prima keuze Jolliegirl. De stress heeft ook z'n invloed en op kunstvoeding worden ze idd net zo makkelijk groot. Je hebt het geprobeerd, maar het lukte niet. Daar hoef je je echt geen moment onzeker of slecht over te voelen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 18:07

Zeker een prima keuze! Mijn kleuter heeft dus enkel flesvoeding gehad en merk daar geen enkel nadeel van. En voordeel, zo kunnen jij en je man de nachten verdelen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 18:22

De nachten doen we samen, ik ben te wakker om verder te slapen.
Misschien over een paar dagen dat we het kunnen gaan verdelen.

Vanacht heeft ze doorgeslapen van 12 tot 5, voorbeeldig <3

Vandaag voor het eerst meegeweest naar de paarden en dat was leuk.

Lief jullie reacties :*

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 19:00

Gefeliciteerd Dennenboom en Nienketje17!
Jeetje, wat een bevalling zeg. Goed dat je er over gepraat hebt en dat je je verhaal hier kwijt bent. Blijf er vooral over praten :(:)
Lekker genieten van de kleine meid <3

Ik heb diep respect voor de kolvende dames onder ons. Wat een geplan moet dat zijn.

Jolliegirl: het moet zeker geen kwelling worden voor jezelf! En flesvoeding is ook goed. Ik geef ook volledig flesvoeding en sta daar 100 procent achter.
En ja, er zullen mensen zijn die daar een oordeel over hebben en je zult je vast nog wel een schuldig gaan voelen, maar het is jouw keus en die is goed <3

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 20:23

Gefeliciteerd Nienke en Dennenboom! Nienke, wat goed dat je je ervaring op papier hebt gezet. Ik hoop dat je de nare ervaring gauw kunt verwerken.

Jolliegirl, en die keuze is helemaal goed! Blije moeder, blije baby. Borstvoeding geven en/of kolven kan behoorlijk intensief (en pijnlijk!) zijn. Lekker om weer wat vitamine paard binnen te krijgen.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:31

Gelukkig is flesvoeding ook prima, lekker doen wat werkt voor jullie en de mensen negeren die daar wat van willen vinden. Het is jouw keuze en die hoef je niet te verantwoorden of uit te leggen.

Vandaag had ik een andere mijlpaal; mijn laatste werkdag voor mijn verlof! Collega’s hadden super lief een soort mini babyshower gedaan in onze meeting, kreeg veel lieve mailtjes uit mijn team dat ze blij zijn met mij als leidinggevende (van de meerderheid ben ik dat pas sinds januari) en me een fijn verlof toewensen en heb gehoord dat ik me vooral geen zorgen moet maken over dat mijn contract afloopt precies als ik weer terug kom. Kortom, met een goed gevoel nu lekker een paar weken rust :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:32

Het word me niet makkelijker gemaakt....
Sta net te douchen.... Spuit de melk eruit...

Toch weer de kolf gepakt... Kon ineens op hardere stand zonder pijn...melk bleef eruit spuiten...

80ml...

Oke betekent niet dat ik nu elke 3 uur ga kolven... Maar ik wil het best nog eens een kans geven...

Roulette_ geniet van je verlof!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 23:24

Gewoon doen wat lukt.
En als 50/50 lukt qua moedermelk/poedermelk. Ook dikke prima!
En lukt het niet, ook prima en lukt het wel ook prima _O-
Er is in dit geval geen goed of fout

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 08:58

Even een egopost, maar na een vrij snelle geboorte is gistermiddag onze zoon Matthijs geboren. De geboorte zelf ging goed, maar moest wel naar het ZH omdat ik mogelijk een totaalruptuur had. Gelukkig niet, dus na het hechten en bijkomen mochten we naar huis.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:16

Gefeliciteerd

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:16

Hier wordt zometeen ons kleine mannetje gehaald met een keizersnede. Zou natuurlijk proberen maar zwangerschapsvergiftiging erbij gekregen en mn lichaam gaf aan er klaar mee te zijn dus keizersnede zometeen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:32

Eske_B schreef:
Even een egopost, maar na een vrij snelle geboorte is gistermiddag onze zoon Matthijs geboren. De geboorte zelf ging goed, maar moest wel naar het ZH omdat ik mogelijk een totaalruptuur had. Gelukkig niet, dus na het hechten en bijkomen mochten we naar huis.

Gefeliciteerd!!!
Mijn tip, doe rustig aan! Veel plat om zwelling te minimaliseren.
Ik ben te snel dingen gaan doen en dat vonden de hechtingen niet fijn...ook 3e graads.

En bij veel last...zakjes appelstroop invriezen..in een handdoekje doen en lekker in de broek erbij :D

Marlis, geniet van de geboorte van je kindje! Ook al is het een KS. Veel geluk gewenst alvast <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:34

Bedankt! Rustig aan doen is idd niet m'n sterkste punt, maar probeer het wel :+ M'n peribottle is m'n nieuwe beste vriend :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:50

Gefeliciteerd Eske! Leuke naam ook!

Inderdaad je de komende dagen in ieder geval even goed laten pamperen. Daar heb je in het verdere herstel profijt van. Ik had maar een hechting, dus hoefde niet omdat oid, maar beperk in ieder geval trappen lopen en ga geen dingen tillen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 13:35

Eske_B schreef:
Bedankt! Rustig aan doen is idd niet m'n sterkste punt, maar probeer het wel :+ M'n peribottle is m'n nieuwe beste vriend :')

Hahahaha , die had ik ook wel ff nodig..en plassen onder de douche, love it!!!

Hier gaat kolven ineens lekker..
Gisterenavond 10 min 80ml
Vanochtend 10 min 40 ml
En nu maar eens zien..leeg is leeg