Gewoon doen wat je eigen gevoel je ingeeft toch?!
Ik geef zelf voor mijn werk kinderfeestjes en zie ze in de leeftijd van 5 t/m 11 ongeveer. Maar zo'n gekkenhuis als bij ons thuis heb ik bij een ander nog nooit gezien hoor.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sky_As schreef:linda2008 Hopelijk is alles goed met de 20 weken echo. Daar zie ik ook nog wel een beetje tegenop. Geen idee ook hoe groot de kans is na een goede 13 weken echo dat het met 20 weken ineens niet goed zou zijn.
Hopelijk na de 20 weken echo een beetje (extra) genieten van alles.
In welke omgeving zit je (voor Kraamzorg)? Wellicht kan ik je nog wel een adresje geven waar je het kunt proberen.
Mooi om al die buikfoto's te zien. Ik voel me met 17 weken echt al een klein olifantje...hihi. Bij mij kun je er echt al niet meer onderuit zeg maar. draag ook al sinds 9 weken zwangerschap, zwangerschapskleding.
_Marjon_ schreef:@linda2008
Ik snap helemaal dat je graag wat wilt voelen. Ik vond die weg naar de 20 weken echo toe ook echt lang. Je voelt nog niks en ook nog niet zoveel controle bij de verloskundige.
Mijn placenta zit ook voor. Zit nu op 23+3 en voel het denk ik sinds een week of 3. Scheelt misschien wel dat het de 2e is.
Wat een gedoe ook met de kraamzorg joh. Het is echt megadruk overal he.
Onze verloskundige praktijk heeft een eigen kraamzorg-tak., en had geluk dat er nog plek was. Heb geloof ik al 3 keer de vraag gekregen of ik kraamzorg heb, just in case.
Wie is er trouwens eerder uitgerekend? Jij of Raika? Zij is een Brijol toch? Heb zelf ook een Brijol merrie gehad. Een brunblakk uit een Alm Glimt moeder. Zij staat nu geloof ik in Groningen (Of was het nou Friesland)
Mijn buik begint nu wel flink te groeien. Maar ik moet zeggen dat mijn broeken (op 1 na) eigenlijk nog steeds best lekker zitten. Met het knoopje open dan. Dragen jullie al volle bak positiekleding?
Wat ik dit keer ook ontzettend moeilijk vind is een passende naam.
Ik heb een lijstje met mooie namen, mijn vriend heeft er 1. Ik vind die ene naam van hem niet echt wat. Dus helaas pindakaas.
Sky_As schreef:Hoe doet de rest dat eigenlijk? Laten jullie de kleine direct in zijn eigen kamer slapen, of eerst bij de ouders op de kamer. En waarom wel/niet.
Zit nog heel erg te twijfelen over de eerste weken. Aan de andere kant, wil ik ook gewoon dat de kleine went aan een eigen kamer en dat dat de slaapplek is. Wat een keuzes allemaal.
Sky_As schreef:Bedankt voor jullie meningen, dan denk ik dat het inderdaad zijn eigen kamertje wordt. En dan gewoon een goede babyfoon aanschaffen (ik wil niet voor ieder kuchje de kamer in te hoeven). Wij gaan ook flesvoeding geven.
Goed om te horen Linda dat alles goed was, wat een opluchting is dat vast.
Heb je Lunavi al geprobeerd? Of ABC Kraamzorg?
Sky_As schreef:Nou, ik weet vooral waar ik me niet prettig bij voel...hihi en dat is een kind die tot zijn 10e tussen zijn ouders in ligt.
Verder kan het natuurlijk na de geboorte zomaar ineens anders aan voelen, dat kan natuurlijk. Maar ik vind het wel fijn om eventuele voor/nadelen van te voren te weten, en tegen elkaar af te wegen.
Je hoort namelijk wel vaker mensen die zeggen: Als ik wist dat.....dan had ik het anders aangepakt
Marlis schreef:Hier net ook wat hoor. Kreeg opeens een mail dat mijn afspraak voor de 22 weken prik afgezegd is omdat ik niet in die provincie woon.
Ik heb telefonisch aangegeven waar ik nu woon, wat het adres is en dat de gemeente de verhuizing nog niet heeft gewerkt maar ik wel alles doorgegeven heb. Was geen probleem afspraak gekregen en notitie van gemaakt.
Nou nu dus die mail dat de afspraak eruit gehaald is.
Ik bellen en boos geworden. Ja maar qua administratie woon je nog in Vlaardingen. Heb even duidelijk gemaakt dat ik niet 320 km ga rijden (heen en terug) voor een prik te halen en dat ze maar zorgen dat de afspraak door gaat.
Nou als goed is geregeld nu.
linda2008 schreef:Wat een gedoe inderdaad… en over die 22 weken prik gesproken; laten jullie die allemaal zetten?
Sky_As schreef:Babydump / Babypark / Van AstenMensen nog tips hier voor leuke (grote) babywinkels?
linda2008 schreef:Ik heb die wel laten zetten jaWat een gedoe inderdaad… en over die 22 weken prik gesproken; laten jullie die allemaal zetten?
mriek1990 schreef:Jaaaa. FrikandelHebben jullie ook cravings trouwens? Of dingen die je ineens niet meer lust?
Ik heb alleen dat ik de geur van koffie echt niét meer kan hebben. Als mijn vriend koffie heeft gehad mag hij eerst z'n tanden poetsen voordat hij een kus krijgt.Anders word ik echt beroerd.
mriek1990 schreef:Sting zit jij bij een particuluere kraamzorg? Best veel verschil in de kraamzorgaanbieders.
Ik slik qua vitamines de zwangerschap compleet van de Kruidvat. Hier zit alles bij in. Ook nog extra ijzer i.v.m. de vermoeidheid. Bloed is altijd goed dus denk dat ik genoeg binnen krijg.
Sting schreef:Haha jaaaaaaaa ineens kom je erachter hoeveel mensen je eigenlijk niet magWij hebben net naar namen zitten zoeken, grappig hoe verschillend ze toch ook weer zijn. Gelijk een paar eraf gehaald bij beiden, ivm stomme collega’s of oud klasgenootjes met die naam