Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:15

Jeetje wat balen lins :knuffel:

Wat een gedoe joh die testen eigenlijk… helaas was het voor mij niet werkend omdat mijn cyclus zo lang is. Dus kan mij niet helemaal vinden in jullie struggle sorry :(:)

Wij zijn net terug van de arts en we mogen gaan starten met de terug plaatsing. Ik heb nu pillen gekregen om alles gereed te maken en dan 6 maart een echo die bepaald hoe en wat.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:20

Lau spannend ook! Fijn dat je nu een datum hebt, al is dat natuurlijk pas het begin van de vokgende stap.. maar er is een datum!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:44

Ik gebruik (nog) geen ovulatietesten, dus kan daar niets over zeggen.

Spannend Lau, hopelijk verloopt het voorspoedig en met het zo gewenste resultaat!

Hier inmiddels mijn menstruatie, zit weer goed ik m’n cyclus gelukkig. Ik worstel wel wat met het besluit over of we nou een serieuze poging moeten gaan doen deze ronde en die daarna of niet. Stel dat het lukt, dan zit je zo in de feestdagen en dat lijkt me niet leuk voor een kind, je verjaardag dan hebben. Meer mensen die daar over denken?

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:53

Kiwi_ schreef:

Spannend Lau, hopelijk verloopt het voorspoedig en met het zo gewenste resultaat!

Hier inmiddels mijn menstruatie, zit weer goed ik m’n cyclus gelukkig. Ik worstel wel wat met het besluit over of we nou een serieuze poging moeten gaan doen deze ronde en die daarna of niet. Stel dat het lukt, dan zit je zo in de feestdagen en dat lijkt me niet leuk voor een kind, je verjaardag dan hebben. Meer mensen die daar over denken?

Het speelt wel in mijn hoofd, nog niet met manlief overgehad. Zal ik vanavond eens doen. Denk idd minder leuk als je in december jarig bent.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:15

Kiwi_ schreef:

Ik denk dat wij daar meer mee zitten als het kind. Uiteindelijk weet hij of zij niet beter.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:21

Als het bij mij deze ronde iet raak is zou ik nog 1x kunnen voor de december maand( mits je niet 2 weken over tijd gaat)

Nu vind ik 5 december niet echt een probleem, uiteindelijk geloof je er meer jaren njet in, dan wel. Kerst vind ik dan weer minder.

In begin zei ik dan slaan we die maqnd over maar nu ik er over na denk is dat poging 6.. en twijfel ik wel over mijn eerdere gedachten

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:37

Feestdagen of niet wij gaan wel door, hebben het er wel over gehad en besloten dat mocht het lukken, en de uitgerekende datum dan ergens in die buurt mag zijn dan gaan we gewoon voor een geboorte met 38 weken :+ en lukt dat niet dan houd ik het gewoon op tot na kerst :')

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:50

Ik houd er geen rekening mee. Ben al blij als het überhoupt mag lukken :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:52

Wij zouden eerst inderdaad maart overslaan om bij de feestdagen weg te blijven, maar inmiddels denken we daar toch anders over en laten we dat varen, hopen gewoon dat het eens mag lukken :o

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:02

Hier vond ik dat ook niks, maar we hebben besloten gewoon de kans te pakken.
Al vind ik ergens 2024 ook een heel mooi jaar voor een kindje (24 is mn favoriete getal haha)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:22

Denk dat veel mensen dat in begin zeggen.. maar naar maten er maanden voorbij gaan, word het toch anders.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:37

Ik sprak mijn vriend net. En wij gaan ook gewoon door. Gewoon alle kansen benutten.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:08

Hier speelt het wel door het hoofd. Maar misschien nog meer met de aankomende verbouwing. Wij gaan het dak van ons huis renoveren en de zolder opnieuw indelen. Dus alles gaat dan op z’n kop. We weten nog niet wanneer de aannemers tijd hebben. Maar met je kraamtijd in een verbouwing zitten word ik niet echt vrolijk van.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:16

Wij gaan ook gewoon door en willen alle kansen gebruiken.
Onze dochter is 16 januari jarig, dus van november tot eind januari hebben wij Sinterklaas spanning, kerstgekte, oud&nieuw en dan d'r verjaardag... om maar te zwijgen over de lading cadeaus die ze dan dus praktisch in één keer krijgt...
Maar aan de andere kant hebben we dus al die spanning in één keer gehad en daarna (bijna) een jaar rust :))

Van de zwangerschap die geëindigd is in een miskraam zou ik eind augustus uitgerekend zijn, dat was qua planning praktischer.. Maar goed een december kindje is méér dan welkom :D

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:20

Ik was bij mijn eerste zwangerschap ook 7 januari uitgerekend, vond ik op dat moment geen leuke datum. Aangezien het ook geboren zou kunnen worden met kerst of oud en nieuw, tweede zwangerschap was ik 10 augustus uitgerekend, vond ik zelf een mooiere datum.
Maar nu ben ik al heel blij als wij een gezond kindje in onze armen mogen hebben. Ook als hij/zij op kerst geboren wordt. Ik ga daar geen kans voor verspillen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:25

Dooortje schreef:
Ik was bij mijn eerste zwangerschap ook 7 januari uitgerekend, vond ik op dat moment geen leuke datum. Aangezien het ook geboren zou kunnen worden met kerst of oud en nieuw, tweede zwangerschap was ik 10 augustus uitgerekend, vond ik zelf een mooiere datum.
Maar nu ben ik al heel blij als wij een gezond kindje in onze armen mogen hebben. Ook als hij/zij op kerst geboren wordt. Ik ga daar geen kans voor verspillen :D

Ik was bij de eerste 30 januari uitgerekend en dat is mijn moeders verjaardag, de dag daarna is mijn vriend jarig dus ik was er in eerste instantie niet zo blij mee. De 2e zwangerschap was ik 20 juli uitgerekend, dat was beter geweest. Maar ook ik ga nu ook geen kans meer verspillen om december en januari te vermijden. Ik wil gewoon graag een gezond kindje, en de datum maakt me niks meer uit.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:43

Kan me inderdaad voorstellen dat het wanneer je al langer bezig bent minder een ding is. Ik vind het ook lastig, stel dat dat m'n beste eitje is. Maar zit aan de andere kant ook een beetje met het idee dat het dan mijn egoïsme is en m'n kind dan helemaal niet blij zou zijn met een verjaardag rond de feestdagen en het daar zijn/haar verdere leven wel mee te doen heeft. Sinterklaas vind ik dan nog het meest overkomelijk want dat is maar een paar jaar een ding natuurlijk.
Mijn vriend vind het ook onzin om hier rekening mee te houden, ik weet het niet zo goed.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:26

Kiwi_ schreef:
Kan me inderdaad voorstellen dat het wanneer je al langer bezig bent minder een ding is. Ik vind het ook lastig, stel dat dat m'n beste eitje is. Maar zit aan de andere kant ook een beetje met het idee dat het dan mijn egoïsme is en m'n kind dan helemaal niet blij zou zijn met een verjaardag rond de feestdagen en het daar zijn/haar verdere leven wel mee te doen heeft. Sinterklaas vind ik dan nog het meest overkomelijk want dat is maar een paar jaar een ding natuurlijk.
Mijn vriend vind het ook onzin om hier rekening mee te houden, ik weet het niet zo goed.

Ik denk echt dat het kindje er wel aan went. Ik heb liever een gezond kindje met zo veel mogelijk kans dan dat ik rekening ga houden met een datum. Daar valt echt wel omheen te plannen bijv de verjaardag een week eerder of later vieren.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:48

Als meelezer (en voorheen meeposter maar wij hebben het zwanger worden op het "we zien wel wat er gebeurt" standje gezet)....

Bepaalde data lijken vervelend, maar vallen best mee uiteindelijk. En je kunt niet sturen. Ik was met mijn zoontje uitgerekend op 4 feb, hij kwam 14 jan. Mn schoonzus was uitgerekend eind maart, hun dochter kwam 2 jan. En bij toeval hebben mijn stiefdochter en ik dezelfde datum als verjaardag. Daarnaast hebben wij iemand die altijd in de zomervakantie jarig is, ook niet leuk, want iedereen is op vakantie. Zo is er eigenlijk altijd wel wat en je kunt het niet sturen. Wil niet zeggen dat als je je er niet goed bij voelt dat je het toch moet laten gebeuren, maar meer dat je het toch niet altijd kunt sturen/voorspellen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:49

Succes Lau!

En precies je kan niks sturen mijn vriend ze oma is 27ste jarig ik was 25e uitgerekend.
En hij kwam pas de 28ste. Zijn oma wilde niet op haar verjaardag als ze zou overlijden.. maar kreeg mooi de 27ste weeen en ben ingeleid. Hij werd sochtends geboren.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 10:00

Meelezer hier. Ik ben in de kerstperiode jarig en het heeft me nooit uitgemaakt. Mijn beste vriendin is jarig op oud&nieuw en die vindt dat alleen maar lachen. Ik zou er niet zo in blijven hangen, er zijn belangrijkere dingen om te overwegen denk ik.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 10:03

Hier zijn we ook al zo lang aan het proberen dat we geen rekening houden met bepaalde datums. Een jaar geleden hebben we toen wel een maand het rustig aan gedaan, maar ondertussen zouden we dolgelukkig zijn mocht het wel een keertje lukken.

Trouwens de vervang-gyn heeft het helemaal verprutst imo..
Zaterdag dus bij haar geweest en zei ze dat er geen eitje te zien was. Ik moest maandag maar terug komen.
Die zaterdag ook nog bloed geprikt en dat was ook niet conclusief.
Dus gisteren opnieuw consultatie en nu zag ze iets dat typisch was voor een gesprongen eitje (soort leeg omhulsel blijft er achter dan). Opnieuw bloed laten nemen en ze ging mij gisteren bellen met het resultaat.
Ik zag dat de resultaten al gekend waren om 18u maar ik heb geen telefoon gekregen..
Deze ochtend belt ze: ja ik ben gisteren vergeten bellen, maar ondertussen is het te laat voor een IUI :roll:
De echo zaterdag heeft welgeteld 2minuten geduurd, dus ik denk dat ze gewoon niet goed gekeken heeft dus alweer een verloren ronde nu. :(
We hebben het wel gezellig gemaakt op de juiste momenten, dus fingers crossed..

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 10:32

Sorry voor het inbreken in het topic maar ik ben aan het opruimen en kwam een hele lading ovulatie testen tegen houdbaar tot 5/2024 (van die simpele dip sticks maar werkte voor mij goed). Zonde om ze weg te gooien dus kan ik iemand hier blij mee maken?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 10:53

Farjen schreef:
Hier zijn we ook al zo lang aan het proberen dat we geen rekening houden met bepaalde datums. Een jaar geleden hebben we toen wel een maand het rustig aan gedaan, maar ondertussen zouden we dolgelukkig zijn mocht het wel een keertje lukken.

Trouwens de vervang-gyn heeft het helemaal verprutst imo..
Zaterdag dus bij haar geweest en zei ze dat er geen eitje te zien was. Ik moest maandag maar terug komen.
Die zaterdag ook nog bloed geprikt en dat was ook niet conclusief.
Dus gisteren opnieuw consultatie en nu zag ze iets dat typisch was voor een gesprongen eitje (soort leeg omhulsel blijft er achter dan). Opnieuw bloed laten nemen en ze ging mij gisteren bellen met het resultaat.
Ik zag dat de resultaten al gekend waren om 18u maar ik heb geen telefoon gekregen..
Deze ochtend belt ze: ja ik ben gisteren vergeten bellen, maar ondertussen is het te laat voor een IUI :roll:
De echo zaterdag heeft welgeteld 2minuten geduurd, dus ik denk dat ze gewoon niet goed gekeken heeft dus alweer een verloren ronde nu. :(
We hebben het wel gezellig gemaakt op de juiste momenten, dus fingers crossed..

Née wat slordig hier zou ik echt wat van zeggen!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:06

Jeetje Farjen wat enorm slordig idd! Daar zou ik ook zeker een opmerking over maken :oo

Wat lief LotteJulia. Ik test mijn ovulatie niet meer maar wellicht dat iemand er hier heel blij mee is :)