Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flower033 schreef:Dat moet dan wel van 2 kanten komen, vind ik. Er wordt regelmatig van gevaccineerden gevraagd om begrip te tonen voor niet-gevaccineerden. Er komt alleen erg weinig begrip terug. Ik ben een schaap, laat me manipuleren door de overheid. Opmerkingen als: "dat je dat nog gelooft", getuigt ook niet van respect voor een ander.
Je schrijft: mensen laten zich ompraten om te helpen bij het splijten. Ik snap deze opmerking niet.
Het komt op mij over alsof ik eerst wat anders dacht, maar niet stevig genoeg in mijn schoenen stond. En nu een andere mening heb. Dat komt op mij kleinerend over: jeetje wat ben jij dom dat je je hebt laten ompraten.
Degene die me omgepraat heeft, heeft als enige doel te splijten in de samenleving. In mijn geval zou dat dan de overheid of zo moeten zijn. Ik zie dat totaal anders. In mijn ogen zijn er maar een paar mensen die als doel het splijten van de samenleving hebben: Willem Engel, Baudet, bijvoorbeeld. En daar voel ik met totaal niet thuis bij.
MarlindeRooz schreef:Waarom die respectloze "" smiley?
Het is toch al lang uit meerdere onderzoeken gekomen dat je na een vaccin minder snel besmet wordt.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... vermindert.
Janinevv schreef:Maar de booster is toch voor de omnikron? Best wel veel mensen die geboostert zijn die ik ken, hebben nu alsnog dat ze Corona krijgen.
Twiggy2008 schreef:Babootje, blijft lekker invullen voor jou. Heb inderdaad geknuffeld en gehugd, met de mensen die daar ook behoefte aan hadden. Ik zoek en zocht geen menigte op en hield afstand van oudere en kwetsbare mensen. Al was dat lastig bij de begrafenis van mijn eigen vader. En was ook lastig bij mijn beste vriendin haar vader zijn crematie.... Tja, dan gaat de knuffel wel eens vóór op de regeltjes. Juist geen ikke, ikke, ikke, op die momenten.
Oja, en ik ben getrouwd, heb het heerlijk buiten gevierd met onze innercircle afgelopen nazomer. Geen zieken, geen doden, wel gezelligheid, warmte en liefde. En het mocht, hoor, of is dit ook al egoistisch? Vast wel in jouw ogen.
Manlief en ik hebben C opgelopen van zijn gevaccineerde én geboosterde zoon (arts) en schoondochter (zorg).
Ook zij zijn mensen.... dus ik neem het ze niet kwalijk.
Zo bijzonder, dat je niet meer mag leven, echt LEVEN, volgens 'de mondkapjes- en vaccinatiepolitie'.
bigone schreef:BeFunny schreef:Omikron is sowieso mild.
Ook zonder antistoffen verloopt dat niet heel heftig.
Je plaatst dit als feit terwijl het een mening is, die helaas de plank wel wat mis slaat.
Ik vind een ziekenhuisopname bvb heftig genoeg voor een verkoudheidje /griepje .
pmarena schreef:Zebrastreep schreef:De vaccinaties hebben mij al meedere keren beschermd tegen een besmetting.
Iedereen leest hier blijkbaar overheen.
Zal ik dan maar de vraag stellen, op welke manier de vaccinaties beschermd zouden hebben tegen een besmetting?
Janinevv schreef:Maar de booster is toch voor de omnikron? Best wel veel mensen die geboostert zijn die ik ken, hebben nu alsnog dat ze Corona krijgen.
sterregoud schreef:En nu op de radio reclame dat je je moet laten boosteren. Terwijl omicron mild is, en je ook na boosteren het nog kan krijgen.
Ik weet niet wat wijsheid is.
Janneke2 schreef:sterregoud schreef:En nu op de radio reclame dat je je moet laten boosteren. Terwijl omicron mild is, en je ook na boosteren het nog kan krijgen.
Ik weet niet wat wijsheid is.
Tja...
Ik ben geboosterd per twee januari.
Omdat het nog niet duidelijk was of/hoe mild o-mikron ging worden.
... en omdat het niet duidelijk is, dwz niemand kan weten hoe de volgende variant van covid-19 zich gaat gedragen.
En of 'dat ding' pas in de herfst komt, of al in april.
Dat je besmet kunt worden na vaccinatie is zo, voor mij gaf de doorslag dat ik niet mede verantwoordelijk wil zijn voor het uitstel van kankeroperaties.
(Je kunt worden aangeniest etc - maar blijft het bij een dagje niet in conditie /een paar dagen 'griep', of dus naar het ziekenhuis...)