Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dazzy schreef:Omdat ik nu het reizen mag wanneer je volledig gevaccineerd bent dan met janssen met 1 klaar ben en dus sneller kan gaan. Tegen de tijd dat de 2e moet ben ik wel weer terug. Ben wel benieuwd naar de bijwerkingen die de meeste ervaren
iirrssjjee schreef:dazzy schreef:Omdat ik nu het reizen mag wanneer je volledig gevaccineerd bent dan met janssen met 1 klaar ben en dus sneller kan gaan. Tegen de tijd dat de 2e moet ben ik wel weer terug. Ben wel benieuwd naar de bijwerkingen die de meeste ervaren
Er is inmiddels ook bekend gemaakt dat na Janssen het 4 weken duurt voordat je QR-code geactiveerd word, ik weet niet of je daar mee bekend ben?
Citaat:Veel vrouwen merken een verandering aan hun menstruele cyclus nadat ze ingeënt zijn tegen het coronavirus. De menstruatie blijft uit of er is sprake van tussentijdse bloedingen. Hoe komt dat? En vooral: kan het kwaad? Professor Steven Weyers, gynaecoloog, voorzitter van de werkgroep gynaecologie van de VVOG (Vlaamse Vereniging voor Gynaecologie en Obstetrie) en diensthoofd van de Vrouwenkliniek van het UZ Gent, legt het uit.
Deze bijwerking klinkt de expert niet vreemd in de oren. “We hebben inderdaad gemerkt dat de menstruele cyclus na het vaccin bij dames heel soms verstoord raakt”, aldus Steven Weyers. Kwaad kan het niet ...
Pandora2 schreef:Ik kwam net dit stukje in de krant tegen ivm hormonale veranderingen na vaccinatie.
Het is een premium-artikel, dus kan het niet helemaal lezen. Misschien heeft iemand anders hier wel een abo.
Meende dat ik hier in het topic af en toe iets las over deze bijwerking, vandaar maar even het stukje gekopieerd.Citaat:Veel vrouwen merken een verandering aan hun menstruele cyclus nadat ze ingeënt zijn tegen het coronavirus. De menstruatie blijft uit of er is sprake van tussentijdse bloedingen. Hoe komt dat? En vooral: kan het kwaad? Professor Steven Weyers, gynaecoloog, voorzitter van de werkgroep gynaecologie van de VVOG (Vlaamse Vereniging voor Gynaecologie en Obstetrie) en diensthoofd van de Vrouwenkliniek van het UZ Gent, legt het uit.
Deze bijwerking klinkt de expert niet vreemd in de oren. “We hebben inderdaad gemerkt dat de menstruele cyclus na het vaccin bij dames heel soms verstoord raakt”, aldus Steven Weyers. Kwaad kan het niet ...
Mandarijn schreef:Ik heb net de tweede prik Pfizer gehad.
Zit nu in het wachtgedeelte, ben wat duizelig en de prikplek doet pijn (die voelde ik vorige keer niet).
Bij de vorige een aantal dagen goed beroerd geweest, ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen.
iirrssjjee schreef:Voor iedereen die het zoch afvroeg wbt de menstruatie;
https://www.nu.nl/facebooklinks/6149446 ... accin.html
Citaat:Na onderzoek constateerde NU.nl dat menstruatieproblemen op dat moment geen vastgestelde bijwerking van de vaccins waren. Het is wel mogelijk dat je menstruatie na de prik tijdelijk anders is. Dit kan geen kwaad.
Swanzie schreef:Een belgische gyneacoloog verklaarde de menstruatie stoornis na vaccinatie als volgt;
Een cyclus kan verstoord raken door oa stress.. bij een vaccin wek je een immuunrespons op, wat voor het lichaam een fysiologische stress betekent.. daar kan een menstruatie cyclus verstoord van raken.. meestal duurt dit 1 tot 2 cycli, voordat het weer hersteld is.
Verder vandaag overleg gehad met mijn huisarts nav de lange duur van bijwerkingen na de eerste inenting. Hij vertelde dat dat bij mij idd kwam doordat ik medicatie vertraagd afbreek. Dat zorgt voor hogere piekwaardes en dus meer en langer klachten.
We hebben besloten mijn lijf even war tijd voor herstel te geven. Hoe gezonder je bent, hoe minder kans je hebt op heftige bijwerkingen.
In week 11 of 12 na mijn eerste vaccinatie zal ik dan mijn tweede laten zetten. Je mag idd 12 weken tussen de 2 spuiten in laten zitten