Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 06:10

Zaterdag mijn 2e pfeizer gehad. Na de eerste wel even niet lekker geweest. Hoofdpijn, duizeligheid en wat koude rillingen en een pijnlijke arm.
Nu werd de vaccinatie heel langzaam gezet en op een klein beurs plekje op mijn arm na nergens last van. Voel me ook nog steeds goed.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:55

Ik heb gister om 16:00 de 2e Pfizer gehad.
Prik deed wat meer pijn als de eerste keer, maar kan denk ik ook aan de plek en prikker liggen want nu werd hij wat hoger in de arm gezet als de vorige.

Bij de 1e prik ben ik 1,5 dag goed naar geweest met nog wat wisselende klachten de rest van de week; duizeligheid en last van de darmen.

Gisteravond merkte ik wel dat ik verhoging kreeg, afwisselend met wat rillingen en een opkomende nare hoofdpijn. Dus voor ik naar bed ben heb ik toch maar 2 paracetamol genomen. Ik heb dus redelijk goed geslapen en stond net op met alleen een beetje last van de prikplek, maar nog niet echt noemenswaardig, maar de andere klachten lijken weg te zijn gebleven. Dus hopelijk blijft het nu hierbij; daar teken ik voor :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:19

Ik zit te wachten na mijn 2e. Wel weer gevoeld zoals de 1e keer maar ik heb dat altijd. Nu maar afwachten of de klachten hetzelfde worden of niet

Het enige wat ik erg lastig vind aan de erg nare verhalen/ervaringen is dat jullie elkaar gaan vertellen over eventueel verlaten of niet nemen van de 2e vaccinatie. Dat moet je gewoon niet doen, overleg dat met een arts of de ggd, maar niet op een forum. En geef elkaar et ook geen advies over, want je kent elkaar niet.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:57

2e zit er in. Deze werd ook hoger gezet.
Ik kwam er tijdens het kwartiertje wachten achter dat ik een uur te vroeg was :') ze kijken ook helemaal niet naar de uitnodigingen hier.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:01

Hier (Kerkrade) wordt idd ook niet zo naar de tijd gekeken. Ik ben ook telkens zo'n 30-40minuten eerder geweest. Bij mij werd ie dit keer ook hoger gezet. Denk daardoor ook dat ik het beter voelde en al meteen wat pijn op de prik plek had achteraf. Wel nu een dag later minder last van m'n arm als wat ik had bij de eerste prik bv.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:18

dazzy schreef:
Omdat ik nu het reizen mag wanneer je volledig gevaccineerd bent dan met janssen met 1 klaar ben en dus sneller kan gaan. Tegen de tijd dat de 2e moet ben ik wel weer terug. Ben wel benieuwd naar de bijwerkingen die de meeste ervaren

Er is inmiddels ook bekend gemaakt dat na Janssen het 4 weken duurt voordat je QR-code geactiveerd word, ik weet niet of je daar mee bekend ben?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:13

iirrssjjee schreef:
dazzy schreef:
Omdat ik nu het reizen mag wanneer je volledig gevaccineerd bent dan met janssen met 1 klaar ben en dus sneller kan gaan. Tegen de tijd dat de 2e moet ben ik wel weer terug. Ben wel benieuwd naar de bijwerkingen die de meeste ervaren

Er is inmiddels ook bekend gemaakt dat na Janssen het 4 weken duurt voordat je QR-code geactiveerd word, ik weet niet of je daar mee bekend ben?

Pas bij vaccinatie na 16 augustus, dus mag ze hopen dat ze eerder aan de beurt is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:48

Ik heb helaas nu al dik een week een behoorlijk vervelend en besmettelijk griepje te pakken, net terwijl ik komende zaterdag mijn tweede vaccinatie mag halen (letterlijk iedereen die met een besmet persoon ook maar enigszins in contact was heeft het ook := wel allemaal negatief getest).
Zo balen! Ik hoop dat ik dan weer helemaal beter ben :(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:15

Ik kwam net dit stukje in de krant tegen ivm hormonale veranderingen na vaccinatie.
Het is een premium-artikel, dus kan het niet helemaal lezen. Misschien heeft iemand anders hier wel een abo.
Meende dat ik hier in het topic af en toe iets las over deze bijwerking, vandaar maar even het stukje gekopieerd.

Citaat:
Veel vrouwen merken een verandering aan hun menstruele cyclus nadat ze ingeënt zijn tegen het coronavirus. De menstruatie blijft uit of er is sprake van tussentijdse bloedingen. Hoe komt dat? En vooral: kan het kwaad? Professor Steven Weyers, gynaecoloog, voorzitter van de werkgroep gynaecologie van de VVOG (Vlaamse Vereniging voor Gynaecologie en Obstetrie) en diensthoofd van de Vrouwenkliniek van het UZ Gent, legt het uit.
Deze bijwerking klinkt de expert niet vreemd in de oren. “We hebben inderdaad gemerkt dat de menstruele cyclus na het vaccin bij dames heel soms verstoord raakt”, aldus Steven Weyers. Kwaad kan het niet ...

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:15

Klopt zag ik ook. Want bij mij is sinds afgelopen week ook bloeding erbij. Dit na een week na de prik. Heb inmiddels een stopweek ingelast het is erg vervelend en maakt je ook verwarrend.

Pandora2 schreef:
Ik kwam net dit stukje in de krant tegen ivm hormonale veranderingen na vaccinatie.
Het is een premium-artikel, dus kan het niet helemaal lezen. Misschien heeft iemand anders hier wel een abo.
Meende dat ik hier in het topic af en toe iets las over deze bijwerking, vandaar maar even het stukje gekopieerd.

Citaat:
Veel vrouwen merken een verandering aan hun menstruele cyclus nadat ze ingeënt zijn tegen het coronavirus. De menstruatie blijft uit of er is sprake van tussentijdse bloedingen. Hoe komt dat? En vooral: kan het kwaad? Professor Steven Weyers, gynaecoloog, voorzitter van de werkgroep gynaecologie van de VVOG (Vlaamse Vereniging voor Gynaecologie en Obstetrie) en diensthoofd van de Vrouwenkliniek van het UZ Gent, legt het uit.
Deze bijwerking klinkt de expert niet vreemd in de oren. “We hebben inderdaad gemerkt dat de menstruele cyclus na het vaccin bij dames heel soms verstoord raakt”, aldus Steven Weyers. Kwaad kan het niet ...

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:08

Hier nu 2x pfizer gehad zonder noemenswaardige bijwerkingen, hooguit niet topfit en beetje beurse arm.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:31

Ik heb net de tweede prik Pfizer gehad.
Zit nu in het wachtgedeelte, ben wat duizelig en de prikplek doet pijn (die voelde ik vorige keer niet).
Bij de vorige een aantal dagen goed beroerd geweest, ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:53

Wel even wachten met weggaan en aangeven dat je niet goed voelt. Even glaasje water drinken.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:23

bigone schreef:
Wel even wachten met weggaan en aangeven dat je niet goed voelt. Even glaasje water drinken.

Heb ik gedaan inderdaad, ook buiten nog even gaan zitten (frisse lucht). Kreeg water en dextro, maar werd sowieso al in de gaten gehouden en liggend geprikt omdat ik vaak out ga na prikken. :o

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:52

Pfizer heb ik gehad, eerste weinig last, iets een gevoelig plekje op m’n arm.
2e ook weinig last de eerste dag. Na 27 uur beetje moe en het gevoel wat verhoging te hebben. Temperatuur opgenomen maar geen verhoging. Die avond (30 uur na de prik) dood en dood moe haast comateus in slaap gevallen. Dag erna ook bekaf maar wel een super drukke dag gehad dus of het aan de prik lag? Daarna weer fit gelukkig.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:25

Ik heb 4,5 week geleden mijn eerste (en enigste) Pfizer vaccinatie gehad. Armpijn was na 2 dagen over, maar ik voelde me alsof ik weer corona had. Na 2 weken begon dat weg te trekken, maar ik bleef me voelen zoals vlak na de corona (hoofdpijn, erg duizelig, misselijk, erg vermoeid, koortsvlagen, etc.) nu voel ik me eindelijk weer een klein beetje als voor de prik.

Ik moet zeggen dat hoewel ik me erg lang ziek voelde ik hem zo weer zou nemen! Ik heb long covid en ik ben al 9 maanden bezig met revalideren. Ik zit nu ongeveer op 60-70% van mijn oude ik, dus ik ben er echt nog niet. Dus ik ben liever 4-5 weken ziek van de vaccinatie dan deze 9 maanden (en dus langer) weer mee te moeten maken…

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:55

Mandarijn schreef:
Ik heb net de tweede prik Pfizer gehad.
Zit nu in het wachtgedeelte, ben wat duizelig en de prikplek doet pijn (die voelde ik vorige keer niet).
Bij de vorige een aantal dagen goed beroerd geweest, ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen.

Toen ik thuis kwam m'n bed in gedoken en geslapen tot de middag, was doodmoe en had het enorm koud. En sindsdien koortsig gevoel, rillingen, misselijk en duizelingen.
Wel minder buikklachten dan bij de eerste prik, verder vergelijkbaar.

Oh, en ik zie net dat er een rode zwelling zit op en rondom de prikplek. Dat had ik bij de eerste ook niet. Toen was het alleen iets dikker/harder als je er aan voelde.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:42

Ik heb gisteren mijn 2e Pfizer gehad. Ik heb nu ontzettend buikpijn en mijn huid over mijn hele lijf doet pijn.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:03

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:26

Mandarijn, Sure-lee hoe is het met jullie?

Ik zit bijna op 2 weken na de 2e prik. Beide keren alleen 1 dag last van de arm gehad.
Wel erg moe, maar goed, toe aan vakantie, dus kan dat niet gelijk aan het vaccin toeschrijven.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:10

Mijn klachten zijn alweer verdwenen gelukkig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:00

iirrssjjee schreef:
Voor iedereen die het zoch afvroeg wbt de menstruatie;
https://www.nu.nl/facebooklinks/6149446 ... accin.html

Dus eigenlijk is er niks van wat bij Lareb gemeld wordt, een bijwerking van de vaccins ?

Als ik dit lees
Citaat:
Na onderzoek constateerde NU.nl dat menstruatieproblemen op dat moment geen vastgestelde bijwerking van de vaccins waren. Het is wel mogelijk dat je menstruatie na de prik tijdelijk anders is. Dit kan geen kwaad.

Het is geen vastgestelde bijwerking, maar het is wel mogelijk... :?

Spierpijn, hoofdpijn, vermoeidheid, koorts,... zijn dus ook geen vastgestelde bijwerkingen, maar ze zijn wel mogelijk.

Mijn verstand is hier te klein voor :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:26

Ik ben nog steeds erg moe en veel duizelingen (al worden ze gelukkig wel minder).
De zwelling op m'n arm jeukt en doet pijn, de rode vlek is groter maar wel minder gezwollen dan gister.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:47

Een belgische gyneacoloog verklaarde de menstruatie stoornis na vaccinatie als volgt;
Een cyclus kan verstoord raken door oa stress.. bij een vaccin wek je een immuunrespons op, wat voor het lichaam een fysiologische stress betekent.. daar kan een menstruatie cyclus verstoord van raken.. meestal duurt dit 1 tot 2 cycli, voordat het weer hersteld is.

Verder vandaag overleg gehad met mijn huisarts nav de lange duur van bijwerkingen na de eerste inenting. Hij vertelde dat dat bij mij idd kwam doordat ik medicatie vertraagd afbreek. Dat zorgt voor hogere piekwaardes en dus meer en langer klachten.
We hebben besloten mijn lijf even war tijd voor herstel te geven. Hoe gezonder je bent, hoe minder kans je hebt op heftige bijwerkingen.
In week 11 of 12 na mijn eerste vaccinatie zal ik dan mijn tweede laten zetten. Je mag idd 12 weken tussen de 2 spuiten in laten zitten

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:53

Swanzie schreef:
Een belgische gyneacoloog verklaarde de menstruatie stoornis na vaccinatie als volgt;
Een cyclus kan verstoord raken door oa stress.. bij een vaccin wek je een immuunrespons op, wat voor het lichaam een fysiologische stress betekent.. daar kan een menstruatie cyclus verstoord van raken.. meestal duurt dit 1 tot 2 cycli, voordat het weer hersteld is.

Verder vandaag overleg gehad met mijn huisarts nav de lange duur van bijwerkingen na de eerste inenting. Hij vertelde dat dat bij mij idd kwam doordat ik medicatie vertraagd afbreek. Dat zorgt voor hogere piekwaardes en dus meer en langer klachten.
We hebben besloten mijn lijf even war tijd voor herstel te geven. Hoe gezonder je bent, hoe minder kans je hebt op heftige bijwerkingen.
In week 11 of 12 na mijn eerste vaccinatie zal ik dan mijn tweede laten zetten. Je mag idd 12 weken tussen de 2 spuiten in laten zitten

Fijn dat je huisarts je serieus neemt en jullie samen tot een 'oplossing' hebben kunnen komen.
Hopelijk zal je minder last krijgen van de 2de vaccinatie.

Mijn menstruatie was na de 1ste vaccinatie licht afwijkend, na de 2de niet. Behalve iets later maar dat vind ik dan weer niet afwijkend aangezien die daarvoor langer duurde. Daarnaast is de overgang in aantocht, dus afwijkingen kunnen ook daarmee samenhangen.