Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:38

verootjoo schreef:
Persoonlijk vind ik die vergelijking nogal onrecht doen aan degenen die letterlijk hebben gevochten voor onze vrijheid en hun leven hebben gegeven voor ons land :o

Ik maak die vergelijking niet, ik zeg alleen dat ik het van sommige mensen wel kan begrijpen.
En ik vind dat we in vergelijking met andere landen nog heel veel mogen doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:42

Ik voel me best schuldig. Ik was vorige week 1 dag op Kantoor.
Dag later positief getest, mijn collega besmet, nu ook nog haar zoon, hoorde ik net.
Gevolg: al het kantoorpersoneel moet nu volledig thuis werken en mogen niet meer op Kantoor komen.
Het grootste deel werkte al thuis, maar sommigen gingen toch 2 of 3 x per week naar kantoor.
Sommigen balen daar erg van.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:53

Dat is rot, maar als je wist dat je positief was dan was je nooit van huis gegaan toch? Ik weet niet of je er antwoord op wilt geven, maar heb je van die collega 1,5 meter of meer afstand bewaard? Ik ben benieuwd in hoeverre afstand houden nu echt flink risico's beperkt. Ik snap zelf ook dat soms afstand houden gewoon even niet goed lukt.
Helaas vinden op de werkvloer nog steeds de meeste besmettingen plaats. Fijn dat jouw werk zo goed handelt!

Ik ken namelijk een klein bedrijf waar je voedingsmiddelen kunt halen en waar meer dan 3 werknemers besmet waren. De GGD was hiervan op de hoogte. De eigenaar heeft zaken verdraait en wilde niet sluiten en is ook nooit gesloten. De GGD wist dit en hier is niets aan gedaan. Iemand die daar werkt ken ik goed en diegene was dus ook positief. Die persoon heeft echt gedoe met de baas gehad, omdat het die persoon kwalijk werd genomen dat er bij de GGD gemeld is dat diegene in de besmettelijke tijd daar gewerkt heeft. Daarna zijn dus nog 2 collega's besmet geraakt. Eigenaar en mede eigenaar zijn ziek geweest en hebben in die tijd gewerkt. Zij weigerde zich te laten testen en waarschijnlijk hebben zij eigen personeel besmet. Echt schandalig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 00:40

Vayo schreef:
Dat is rot, maar als je wist dat je positief was dan was je nooit van huis gegaan toch? Ik weet niet of je er antwoord op wilt geven, maar heb je van die collega 1,5 meter of meer afstand bewaard? Ik ben benieuwd in hoeverre afstand houden nu echt flink risico's beperkt. Ik snap zelf ook dat soms afstand houden gewoon even niet goed lukt.
Helaas vinden op de werkvloer nog steeds de meeste besmettingen plaats. Fijn dat jouw werk zo goed handelt!

Ik ken namelijk een klein bedrijf waar je voedingsmiddelen kunt halen en waar meer dan 3 werknemers besmet waren. De GGD was hiervan op de hoogte. De eigenaar heeft zaken verdraait en wilde niet sluiten en is ook nooit gesloten. De GGD wist dit en hier is niets aan gedaan. Iemand die daar werkt ken ik goed en diegene was dus ook positief. Die persoon heeft echt gedoe met de baas gehad, omdat het die persoon kwalijk werd genomen dat er bij de GGD gemeld is dat diegene in de besmettelijke tijd daar gewerkt heeft. Daarna zijn dus nog 2 collega's besmet geraakt. Eigenaar en mede eigenaar zijn ziek geweest en hebben in die tijd gewerkt. Zij weigerde zich te laten testen en waarschijnlijk hebben zij eigen personeel besmet. Echt schandalig.

Onze bureaus staan zeker op afstand en als we bij elkaar moesten kijken, deden we een mondkapje op.
Maar de besmetting kan ook op de toilet zijn gebeurd of in de bedrijfskantine.
Er zijn grote uitbraken geweest bij ons op de zorgafdelingen.
Mijn dochter is ook besmet, ondanks het dragen van een mondkapje heel de dag.

Sommige collega's vinden het vreselijk om thuis te werken en door onze besmetting is er nu geen keuze meer.

Al laat dit ook zien, hoe snel het kan gaan.

Vayo

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 01:00

Mondkapjes vind ik sowieso een soort schijnveiligheid. Heftige situatie hoor! Hopelijk is het snel onder controle! En hopelijk zijn jij en je dochter snel beter!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 08:01

pien_2010 schreef:
secricible schreef:
Ik deel dat verdriet wel merk ik. En die angst.
En ja, ik weet WO2 was veel erger en duurde veel langer enzo. Maar verdorie, dan kon je je ouders nog eens vast pakken als ze naast je in tranen zaten of elkaar een knuffel geven als je wat te vieren had. Ik vind het zo onmenselijk...

Laten we de 2de WO voor een hoop mensen even neerzetten hoe het werkelijk was:
een hoop (jonge) mensen hebben jaren!! ondergedoken gezeten waarbij enkele overleefd hebben, maar velen na jaren geleefd te hebben binnen 1 kleine ruimte, alsnog veraden zijn, op transport gezet en vergast.
Covid is dus heilig daarbij!! Dat kan relativeren en ons de moed geven vol te houden want covid gaat ook voorbij en sneller als WO 2 met voor de meeste behoud van leven.

Dit Pien, helemaal waar
De verschrikkingen van WO2 en ook daarna is niet te vergelijken..
Hoewel ik dagelijks zeg dat ik blij ben dat mijn moeder dit gelukkig niet mee hoeft te maken..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 08:29

secricible schreef:
Het gaat me er om dat ik mijn eigen moeder geen knuffel kan geven als ze huilt omdat ze het zwaar heeft met alles en bang is. Mijn vader niet kon omhelzen toen zijn vader overleed en we elkaar niet om de hals konden vliegen toen ik zwanger bleek..

:knuffel:

Ben je risicogroep of zitten je ouders in een verzorgingshuis (als ik vragen mag?) Ik kan me voorstellen dat het zwaar is als je niet op bezoek mag..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 08:40

Mijn ouders wonen thuis, maar zijn wel risicogroep. Dus we gaan wel op bezoek bij elkaar, maar houden wel altijd voldoende afstand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 08:47

Oh zo... :)
Ook naar .. Maar op zich dan nog wel fijn dat je op bezoek kunt :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 08:58

Electra63 schreef:
Ik voel me best schuldig. Ik was vorige week 1 dag op Kantoor.
Dag later positief getest, mijn collega besmet, nu ook nog haar zoon, hoorde ik net.
Gevolg: al het kantoorpersoneel moet nu volledig thuis werken en mogen niet meer op Kantoor komen.
Het grootste deel werkte al thuis, maar sommigen gingen toch 2 of 3 x per week naar kantoor.
Sommigen balen daar erg van.

Als je wist dat je corona had was je niet gegaan, maar je wist het niet. Dus je kan er niks aan doen. Snap het gevoel, maar echt je kan er niks aan doen.

Gisteren iemand op nieuwsuur, over de nieuwe vaccinatie strategie. Volgens hem is de druk van de zorg afhalen echt de hoogste prioriteit. Dus moet eerst de groep gevaccineerd worden die de druk op de zorg het hoogst maakt. Zorgpersoneel moet alleen gevaccineerd worden als ze op een cohort afdeling werken. Maar dat is nu net het punt....dat weet je niet wanneer dat moment komt. Wij hebben normaal gezonde bewoners. Maar in de kerstvakantie toch ineens iedereen ziek, corona. Zo'n uitbraak in een woonvoorziening wil je toch voor zijn? Dan is het toch juist heel erg belangrijk dat je ook het personeel beschermt door vaccineren? En ja, dus ook de mensen die (nog) niet op een cohort afdeling werken. Want dat kan heel snel veranderen blijkt wel.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:20

bigone schreef:
purny schreef:
Door COVID zitten er ook heel veel mensen gedwongen binnen, dus ik begrijp de vergelijking wel.

Maar wie heeft het nog meegemaakt, enkele ouderen gaven hun mening in de krant en die waren hard in hun mening. Dat we niet zo moesten piepen.
Natuurlijk is het afgelopen jaar en de komende tijd ruk. Maar de mensen die de huidige tijd gelijk zetten met WO2 , die hebben geen gelijk.

Er zijn net zoveel ouderen die in intervieuws en via hun kinderen wel de vergelijking hebben gemaakt ..het is maar net wat je leest /bekijkt

In antwerpen is bvb een wijk als mogelijks broeihaard vd britse variant ontdekt , laat dat nu net een wijk zijn met bijna uitsluitend joodse mensen . Ze worden nu allemaal gevraagd om te komen testen maar werken niet echt mee , synagoges zijn ook al een paar keer binnengevallen omdat ze zich niet aan de aantallen houden en de maatregelen ..nou ze voelen zich geviseerd en zeiden ook letterlijk de uitnodigingsbrief als de gele ster te zien
Dus ja mensen gaan deze tijden stilaan vergelijken met WO

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:21

maar waar ligt dat dan aan?
Dat is toch ook wel een beetje wat ze er zelf van maken.. of niet?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:21

Dat mensen dat vergelijken wil nog niet zeggen dat die vergelijking ook maar ergens op slaat.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:33

IMANDRA schreef:
Dat mensen dat vergelijken wil nog niet zeggen dat die vergelijking ook maar ergens op slaat.

Nee dat bedoel ik er ook niet mee aan te geven

Maar het leeft wel bij toch veel mensen

In Antwerpen heeft de politie de zitbanken in bepaalde wijken afgespannen om hangouderen te voorkomen :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:37

het wordt een beetje offtopic, maar het is uiteindelijk gewoon appels en peren vergelijken. En ik snap ook niet zo goed waarom mensen meteen in een stuip schieten, waarom je de vergelijking niet kan maken zonder dat er mensen bovenop duiken met "WO2 was erger hoor, die vergelijking kun je niet maken!"
WO2 was een oorlog. Dit is een pandemie. Ik geloof niet dat er een meetlat is die ellende meet en waar we een verschil in ellende tussen een pandemie en een oorlog langs kunnen afmeten. Daarnaast is het voor de meeste onmogelijk om beide als vergelijking te zien, want ze hebben maar 1 van de 2 meegemaakt en hoeven alleen met deze pandemie te dealen. Ik vraag me af of het een soort neiging tot relativeren is "het kan altijd erger, het is iig geen oorlog". Nee, dat is het niet. Maar wel de grootste crisis sinds de laatste oorlog en waarschijnlijk (hopelijk) de grootste crisis die vele van ons gaan meemaken. En er zijn dingen die niet kunnen in een pandemie en wel konden in een oorlog, waar mensen gruwelijk last van hebben. Net als dat er dingen in een oorlog zijn waar we nu godzijdank geen last van hebben, waar mensen destijds heel veel last van hadden.
Appels en peren. Ondanks dat het allebei fruit is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:39

Dat klopt, dat kunnen ze wel zeggen maar het gaat nergens over. En ik kan me nauwelijks voorstellen dat joden met verhalen van hun ouders en grootouders uit de eerste hand, deze vergelijking zouden maken. Maar ja, met te veel mensen in een synagoge, dat zijn dan behoorlijk orthodoxe joden, dat kun je een beetje vergelijken met de gereformeerde kerken. Die mensen voelen zich waarschijnlijk al snel aangevallen want de diensten zijn heilig en daar heeft de staat niets over te zeggen. Zelf weten ze ook best dat die vergelijking nergens over gaat. Het is geen bezetter die deze maatregelen neemt, het is niet gericht tegen de joden en het is bedoeld voor de veiligheid van de samenleving in plaats van voor de uitroeiing van een bepaalde bevolkingsgroep.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:43

Ach ja zoveel mensen ,zoveel meningen :j
Als ik minister van onderwijs was dan had ik de scholen voor -13 gewoon gesloten voor een aantal maanden en dit jaar overslaan en net wel met alle kinderen desnoods
halve dagen buitenactiviteiten gedaan: spelen ,educatieve wandelingen en heel veel sporten ( geen computer ,geen telefoon enz )

Terwijl men( overheid ,ministers ,virologen ) nu hier kost wat kost de scholen open wil houden en de kinderen nu maar 1 actviteit meer mogen doen buiten de school ( ze moeten dus kiezen tussen hobby's en jeugdbeweging bvb ). Kinderen zitten dus al maandenlang voor een computer gekluisterd ,hebben het moeilijk ,ook vaak enkel nog chatten met vrienden ..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:43

secricible schreef:
het wordt een beetje offtopic, maar het is uiteindelijk gewoon appels en peren vergelijken. En ik snap ook niet zo goed waarom mensen meteen in een stuip schieten, waarom je de vergelijking niet kan maken zonder dat er mensen bovenop duiken met "WO2 was erger hoor, die vergelijking kun je niet maken!"
WO2 was een oorlog. Dit is een pandemie. Ik geloof niet dat er een meetlat is die ellende meet en waar we een verschil in ellende tussen een pandemie en een oorlog langs kunnen afmeten. Daarnaast is het voor de meeste onmogelijk om beide als vergelijking te zien, want ze hebben maar 1 van de 2 meegemaakt en hoeven alleen met deze pandemie te dealen. Ik vraag me af of het een soort neiging tot relativeren is "het kan altijd erger, het is iig geen oorlog". Nee, dat is het niet. Maar wel de grootste crisis sinds de laatste oorlog en waarschijnlijk (hopelijk) de grootste crisis die vele van ons gaan meemaken. En er zijn dingen die niet kunnen in een pandemie en wel konden in een oorlog, waar mensen gruwelijk last van hebben. Net als dat er dingen in een oorlog zijn waar we nu godzijdank geen last van hebben, waar mensen destijds heel veel last van hadden.
Appels en peren. Ondanks dat het allebei fruit is.

Helemaal eens

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:45

Schijnt dat die grote groep orthodoxe joden in Antwerpen geen tv of internet gebruiken.

Die krijgen dan een brief van de gemeente in de bus om zich te laten testen want er is in die en die wijk 10 keer meer gevallen vastgesteld dan het gemiddelde in Antwerpen.

En ze hebben 8 kinderen. Dus bij contact met een besmet persoon, krijgen ze 10x telefoon van de contacttracers. Dat is veel en dat stoort hen.

Die mensen voelen zich dus erg geviseerd.
En daar moet je dan als stad mensen voor op pad sturen om alles 3x uit te leggen want anders gaat het echt helemaal fout.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:47

waarom ik in de allergie schiet bij die vergelijking is omdat sommige mensen dit aangrijpen om aan te geven dat we onderdrukt worden door onze regering en dat als we niet uitkijken dat we dan alleen nog met een bewijs over straat mogen, de tanks over ons heen komen rijden en dat wij schapen ons moedwillig een derde wereldoorlog in laten leiden..
En dat vind ik dus niet waar en erg aanstellerig :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:48

mysa schreef:
Dat klopt, dat kunnen ze wel zeggen maar het gaat nergens over. En ik kan me nauwelijks voorstellen dat joden met verhalen van hun ouders en grootouders uit de eerste hand, deze vergelijking zouden maken. Maar ja, met te veel mensen in een synagoge, dat zijn dan behoorlijk orthodoxe joden, dat kun je een beetje vergelijken met de gereformeerde kerken. Die mensen voelen zich waarschijnlijk al snel aangevallen want de diensten zijn heilig en daar heeft de staat niets over te zeggen. Zelf weten ze ook best dat die vergelijking nergens over gaat. Het is geen bezetter die deze maatregelen neemt, het is niet gericht tegen de joden en het is bedoeld voor de veiligheid van de samenleving in plaats van voor de uitroeiing van een bepaalde bevolkingsgroep.

Ja orthodoxe joden inderdaad
Het was ook de oudere generatie die aan het woord was 70 +

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:49

Cer schreef:
waarom ik in de allergie schiet bij die vergelijking is omdat sommige mensen dit aangrijpen om aan te geven dat we onderdrukt worden door onze regering en dat als we niet uitkijken dat we dan alleen nog met een bewijs over straat mogen, de tanks over ons heen komen rijden en dat wij schapen ons moedwillig een derde wereldoorlog in laten leiden..
En dat vind ik dus niet waar en erg aanstellerig :j

dat deel ik dan weer helemaal met je, dat is het andere uiterste. Wat ik zeg, een pandemie is een pandemie en geen oorlog. En voor zover mij nu bekend is er geen aanleiding om te denken dat deze pandemie ineens een oorlog gaat worden. En was er ook geen pandemie die de aanleiding was tot WO2. Dus dat is niet eens appels met peren vergelijken, dat is appels met bakstenen :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:53

Om dan maar weer ontopic te gaan, NOS bericht vandaag over het vaccinatie-drama met AZ.
https://nos.nl/artikel/2366162-brussels ... neden.html

Citaat:
Het contract met AstraZeneca is niet openbaar, dus niemand kan de uitspraak controleren. Maar in het enige contract met een farmaceut dat wel openbaar is, dat met het Duitse bedrijf Curevac, wordt over leveringszekerheid niet veel meer gezegd dan dat de farmaceut zijn uiterste best moet doen. Lukt het niet om de leveringsschema's te halen, "dan moet het bedrijf de Commissie zo snel als redelijkerwijs mogelijk informeren, de reden geven voor de vertraging en een nieuw leveringsschema opsturen".

welke complete oet*** heeft daar de contracten opgesteld, die zo idioot vrijblijvend zijn dat je ze zelfs niet kan terugfluiten als ze hun vaccins aan andere partijen doorverkopen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:10

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:20