Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:16

Die heb ik je even gepbt :))

Het klopt dat het motiverend is als mensen er wat van zeggen. :j
Jammer als dat niet gebeurt. Maar hey jullie zijn al zoveel kwijt: echt respect en een dikke ( no pun intended) welgemeende proficiat van mij!

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:17

Mensen zijn daar volgens mij ook gewoon niet scherp op, of ze durven het niet te zeggen misschien? Bij mij duurde het ook wel 20 kilo en dan door mensen die je niet vaak zag.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:26

Een stille meelezer meldt zich. Als ik eerlijk ben, vind ik het ook soms lastig om iets te zeggen als ik zie dat iemand is afgevallen. Ik vraag mij dan af of het wel de bedoeling was, of dat het misschien komt omdat iemand (ernstig) ziek is. Verder wil ik niet iemand het gevoel geven dat ik diegene niet waardeerde toen hij/zij zwaarder was en dat ik er dan ook iets van vind als diegene weer wat is aangekomen. Ofwel, het is best een gevoelig punt juist als je iemand niet wilt kwetsen.
Maar bij deze complimenten voor jullie allemaal!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:27

henshem schreef:
Een stille meelezer meldt zich. Als ik eerlijk ben, vind ik het ook soms lastig om iets te zeggen als ik zie dat iemand is afgevallen. Ik vraag mij dan af of het wel de bedoeling was, of dat het misschien komt omdat iemand (ernstig) ziek is. Verder wil ik niet iemand het gevoel geven dat ik diegene niet waardeerde toen hij/zij zwaarder was en dat ik er dan ook iets van vind als diegene weer wat is aangekomen. Ofwel, het is best een gevoelig punt juist als je iemand niet wilt kwetsen.

Dat is een mooie toevoeging en een inzicht in iets waar ikzelf nog niet bij had stilgestaan. Waardevol! Dankjewel <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:38

Kom ook even om het hoekje kijken.. Hier beetje mis gegaan de laatste dagen. Daarom heb ik ook niks geschreven want ik vond het heel eventjes prima. Ik ga het zeker weer oppakken, maar nu even in de situatie dat het niet zo wil. Daar wil ik jullie dan niet mee belasten want jullie gaan zo goed!

Henshem inderdaad een mooie toevoeging!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:44

In goede en slechte tijden, ofwel: door dik en dun. Nietwaar?

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:15

Roosch schreef:
In goede en slechte tijden, ofwel: door dik en dun. Nietwaar?

Precies dat! Mooi gezegd *\o/*

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:52

henshem schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Mijn vriend doet vanaf deze week ook mee, merk nu al dat het een stuk makkelijker is en dat terwijl we nog maar 2,5 dag onderweg zijn haha.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:09

Dat is lief van jullie. Ik moet het ook gewoon weer oppakken, maar valt niet mee bij men ouders in en die met lekker eten enzo. Ben blij als de verhuizing/verbouwing achter de rug is want dan ga ik er echt weer 100% voor.
Vandaag mijn kleren binnen gekomen voor een show te lopen, maar durfde bijna niet in te schrijven vanwege mijn gewicht. Toch gedaan en gelukkig door de nieuwe kleren kleed het wat af, maar dan toch denk je hmm...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:14

Wat voor show? :) gewoon de draad weer oppakken met frisse moed! Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Ik heb net een winterjas binnen gekregen via Marktplaats en ben ermee in de gloria <3

Afbeelding
(Typt ze live vanaf foxy)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:16

Dustinlover schreef:
Dat is lief van jullie. Ik moet het ook gewoon weer oppakken, maar valt niet mee bij men ouders in en die met lekker eten enzo. Ben blij als de verhuizing/verbouwing achter de rug is want dan ga ik er echt weer 100% voor.
Vandaag mijn kleren binnen gekomen voor een show te lopen, maar durfde bijna niet in te schrijven vanwege mijn gewicht. Toch gedaan en gelukkig door de nieuwe kleren kleed het wat af, maar dan toch denk je hmm...

Wat voor show ga je lopen?

@roosch ziet er goed uit!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:29

Goed bezig Roosch!

Ik had net op school van kids dan eindelijk een compliment te pakken :)) Jemig; jij bent echt *en toen deed ze met de duim wijsvinger 2cm uitelkaar* :D

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:29

Hoppa Vulina, super fijn! *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:49

Kijk! Die kun je in je zak steken!

Lekker!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 06:56

Moge! flinke regen, kan me er niet toe zetten om te gaan hardlopen. Misschien zo nog wel even een wandeling voor ik aan het werk ga.

Ik heb wat biologische havermout mixen besteld uit Oostenrijk en de eerste soort smaakt heerlijk, met appel en amandel :
Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:43

Wat super leuk om te horen Vulina!

Gaucho ik denk dat als je het lust er heel lekker uit ziet haha.

De show is een welsh A show en hierbij moet je dus ook een stuk rennen. Nou ben nu ook aan het oefenen maar dat valt nog niet zo mee met dit gewicht haha.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:57

Nu ben ik inmiddels wat kilo's kwijt maar rennen zal ook nooit mijn hobby worden. :') sterkte!

Flinke regen inderdaad, ik lig nog lui op bed met de kat.

Afbeelding

Even een plan van aanpak maken qua beweging en eten vandaag. Ik hoef gelukkig pas later op de dag daadwerkelijk functioneel te zijn.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:19

Jaa als de kat slaapt kun je gewoon niet opstaan! Heel begrijpelijk.
Ik heb mijn plannen qua sporten beetje herzien.
Ma-wo-vrij ochtend doe ik een workout thuis. Youtube of via mijn spel. Dinsdag en donderdag voeg ik ergens in de dag een wandeling in van ongveer een uur. En dan in het weekend probeer ik nog ergens een stukje te fietsen.
Ik merkte dat het allemaal iets teveel voor mijn lichaam werd.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:23

Jij snapt me. De kat heeft voorrang.

Verstandig om dan op de rem te trappen inderdaad. Ik doe eigenlijk maar wat, qua sporten. Ik ben helemaal niet sportief aangelegd maar ik heb met opzet een crosstrainer gekocht omdat dat zowat het enige apparaat is dat ik echt fijn vind. Dus dan schop ik mezelf onder mijn hol en ga erop staan. Meerdere malen per week naar de sportschool of andere activiteiten; daar word ik niet gelukkiger van.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:26

Is de crosstrainer voor jou voldoende Roosch? Heb je dan het gevoel alle spieren te trainen? Ik doe zelf altijd 10 minuten roeien, krachttraining been-arm en buik spieren, 15 minuten hardlopen, daarna weer andere apparaten krachttraining. Dan train je al je spieren. Ik focus wat op mijn armen en buik, omdat ik die nog het minst mooi vind..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:42

Op zich: mijn armen zijn nooit dik geweest, het vet zat alleen maar rond mijn buik. Voor het mooie mogen mijn bovenbenen slanker maar het is ook niet dat ik zeg: "die zijn zoooo dik (geweest) daar moet ik wat mee".
Alle spieren trainen hoeft voor mij niet, ben vrij lui aangelegd. :')

Over complimenten gesproken: kwam net in de supermarkt iemand tegen die ik ken, die sporttrainer is. Die overlaadde me met complimenten, zo leuk <3

En ik heb eindelijk de kalkoenspekreepjes gevonden dus straks lekker aan de omelet met spek! :9

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:21

Ik ga aan de omelet met vega speck zo :D

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:39

Ik twijfel nog over mijn lunch.
Salade met champignons en garnalen.
Of rijstwafel met avocado, blokjes kaas en wat vlees.

Denk dat het het 2e wordt, de salade kost iets teveel tijd om te maken en dan moet ik t weer naar binnen duw. Heb last van mijn maag vandaag. Morgen dan maar salade.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:46

Rijstwafels zijn ook lekker!

Sta ik op Foxy naar TLC te kijken komt er van die reclame voorbij voor lekkere dingen als chocola. Echt. Grom. :')

Heb wel echt lekkere chocola gekocht voor van het weekend. Iets om naar uit te kijken.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:54

Ik ga ook mee in het bericht van henshem dat het niet altijd makkelijk in te schatten is of de persoon die is afgevallen (of aangekomen) het fijn vindt dat er iets van gezegd zou worden. Het blijft inderdaad een gevoelige kwestie. En afvallen is zeker niet altijd gewenst/gezond/iets waar iemand trots op is. Dat we daar altijd iets positiefs van proberen maken, is denk ik ook grotendeels cultureel bepaald. Maar in het geval van dit topic, is het natuurlijk ook enorm positief *\o/*

In mijn geval vind ik het erg fijn dat mensen er iets van zeggen, maar ik snap ook wel dat er mensen zijn die er niets van zeggen. Gisteren wel lieve complimentjes gehad, dus die waardeer ik dan enorm :j .

Wij eten mushroom stroganoff vanavond met pasta :9 , recept uit m'n nieuwste kookboek. De voorgaande recepten waren al erg lekker, dus ik heb goede hoop voor deze!

700 gram er af deze week, meer dan verwacht, heel blij mee.

Dustinlover, goed dat je je hebt ingeschreven voor de show en ook nieuwe kledij hebt gekocht. Je gewicht moet toch niet gaan bepalen of je wel of niet inschrijft voor zo'n events. Ik ben trots dat je het hebt gedaan! En verhuizing/verbouwing is super stressvol, dat herken ik nog. Er komen wel weer betere periodes, nu even lekker genieten dan van alles wat je eet.

Wat leuk Vulina, dat moet echt een grote glimlach op je gezicht toveren :D

Iedereen genoten van de omeletten?