Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:00

Mars schreef:
Wat ik niet snap: mensen die doodleuk op vakantie gaan, al is t binnen Nederland. Over niet-noodzakelijke verplaatsingen gesproken :=

Als we het dan over niet-noodzakelijke verplaatsingen gaan hebben.

Wij wonen in Westervoort, de GGD testlocatie die voor ons net dichtstbijzijnd is, is het Gelredome.
Mijn vriend moest testen omdat hij contact met mij had.
Op onze postcode kon hij naar Oss toe, naar of naar Deventer.
Op de postcode van zijn ouders (Wijchen) kon hij naar Uden of Eindhoven toe.
Op de postcode van mijn ouders kon hij naar Heerde of Amersfoort.
En op de postcode van zijn zus (ook Wijchen) kon hij dan wel naar Arnhem het Gelredome toe en dit was allemaal voor dezelfde dag.
Kan iemand mij dit uitleggen?
Ik zelf moest in Apeldoorn testen, net als een familielid van mij uit Arnhem een ander familielid uit Arnhem moest ook op dezelfde dag testen, maar dan in Nijmegen.
Vrienden van mijn broertje, allemaal woonachtig in Apeldoorn, moesten op dezelfde dag testen maar die moesten naar Arnhem.

Dit zijn mijn inziens hele onnodige verplaatsingen, mijn vriend zou op onze postcode gewoon in Arnhem terecht moeten kunnen, wij hadden alle 3 gewoon in Arnhem terrecht moeten kunnen en de vrienden van mijn broertje hadden in Apeldoorn moeten testen. Dit is zo enorm onlogisch :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:04

SinneJ schreef:
Maakt niet uit toch? Zolang het jouw familie niet is die de zorg nodig heeft...

Ik vind dit ook niet echt de gepaste plaats om te komen roepen dat Corona niet gevaarlijk is. Dit is een topic vol met mensen die het aan den lijve hebben ondervonden. Ga dat doen in andere topics waar discussie op zijn plaats is. Bv Viruswaanzin topic of zelfs algemeen Corona topic.

Oh, diezelfde Ninx had een poosje terug zelfs het lef om in het "werken met coronapatienten"topic te vragen of het nou echt allemaal zo erg was.

Nou jongens, ik ga weer aan het werk. We hebben weer een record aantal besmettingen in deze regio, één ziekenhuis heeft een opnamestop en het andere is hard de reguliere zorg aan het afschalen. Ik wens iedereen die nu zorg nodig heeft heel veel sterkte. En ik hoop heel hard dat we die besmettingen snel weer naar beneden gaan krijgen samen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:12

bigone schreef:
En voor alle duidelijkheid, klachten betekend dat men zich onbewust toch niet goed genoeg aan de maatregelen heeft gehouden (behalve bij een verkouden schoolgaand kind in huis ) want ook deze virussen verspreiden zich op dezelfde manier . Dus wanneer er per dag 40.000 mensen testen, waarvan een aantal gewoon geen andere mensen kan ontlopen door werk , blijven er toch een hoeveelheid over die net niet voldoende hebben gedaan. Ik hoop dat ze zich daar ook van bewust zijn en niet denken , hoera negatief want de volgende keer kan het wel raak zijn.

Vertel dat even aan mijn man die juist de kwetsbare groepen vervoert in de auto!
Vind dit zó kort door de bocht, echt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:18

chanicha schreef:
bigone schreef:
En voor alle duidelijkheid, klachten betekend dat men zich onbewust toch niet goed genoeg aan de maatregelen heeft gehouden (behalve bij een verkouden schoolgaand kind in huis ) want ook deze virussen verspreiden zich op dezelfde manier . Dus wanneer er per dag 40.000 mensen testen, waarvan een aantal gewoon geen andere mensen kan ontlopen door werk , blijven er toch een hoeveelheid over die net niet voldoende hebben gedaan. Ik hoop dat ze zich daar ook van bewust zijn en niet denken , hoera negatief want de volgende keer kan het wel raak zijn.

Vertel dat even aan mijn man die juist de kwetsbare groepen vervoert in de auto!
Vind dit zó kort door de bocht, echt!

Lees ook maar selectief. Lees het nog een keer zou ik zeggen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:25

@bigone ik had het prima gelezen maar jij noemt het onbewust niet aan de maatregelen houden. Ik noem dat helemaal niet onbewust maar gewoon niet anders kunnen. Dat is het namelijk ook. Je kan niet leven zonder (on)bewust een risico te lopen. Je kan jezelf niet opsluiten in je huis. Dus blijft het voor mij enorm kort door de bocht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:29

lenaa_tje schreef:
@bigone ik had het prima gelezen maar jij noemt het onbewust niet aan de maatregelen houden. Ik noem dat helemaal niet onbewust maar gewoon niet anders kunnen. Dat is het namelijk ook. Je kan niet leven zonder (on)bewust een risico te lopen. Je kan jezelf niet opsluiten in je huis. Dus blijft het voor mij enorm kort door de bocht.

Lena, dat staat er toch bij!! Mensen die door werk niet anders kunnen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:30

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Lena, dat staat er toch bij!! Mensen die door werk niet anders kunnen.

Dat heeft niet alleen met werk te maken :)
Boodschappen doen is nog steeds erg noodzakelijk. Ik heb het geld niet om m’n boodschappen te laten bezorgen en over de onmogelijke bezorgtijden niet gesproken.
Je kan gewoon niet alle risico’s uitsluiten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:33

Bij boodschappen doen kun je zelf opletten op de mensen die te dicht bij komen en komen ze te dicht bij dan staan ze geen 10 minuten in je gezicht te blazen. Maar ik houd er over op, heb zelf kinderen in vitale beroepen en weet dus echt wel hoe moeilijk het kan zijn ondanks alle voorzorgsmaatregelen .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:37

bigone schreef:
Bij boodschappen doen kun je zelf oplettend op de mensen die te dicht bij komen en komen ze te dicht bij dan staan ze geen 10 minuten in je gezicht te blazen. Maar ik houd er over op, heb zelf kinderen in vitale beroepen en weet dus echt we hoe moeilijk het kan zijn ondanks alle voorzorgsmaatregelen .

Maar dan snap je dus zelf hoe lastig het is lijkt mij? Zijn ook mensen besmet die ingeval voor hun gevoel iedere vorm van afstand hebben gehouden en volgens hen het dus wel in de supermarkt moeten hebben opgelopen. Er gaan gewoon ieder jaar verkoudheden en griep rond. De mensen die dat nu hebben opgelopen zijn niet automatisch onvoorzichtig. :+
Wees juist blij dat ze testen en juist daar mee laten zien dat ze ook wel voorzichtig zijn.
Wij waren iedere griepseizoen met mijn oma super voorzichtig. Kwam niemand binnen met een verkoudheid toch was het ieder jaar raak met een verkoudheid. Je kan niet alles buiten houden.

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:43

Cayenne schreef:
xRedshift schreef:
Ik heb even een beetje door het topic gelezen en het valt mij op dat heel veel mensen hele milde klachten hebben en positief bevonden worden.
En mensen met overduidelijke symptomen negatief.
Ik zelf behoor tot de laatste groep.

Ik wil mijn ervaring delen omdat ik zelf best wel gestrest was tijdens het wachten op de uitslag.
Ik werk in de zorg en een positieve uitslag bij een medewerker heeft grote gevolgen binnen de instelling.

Ik werd maandag wakker met een snotneus en een droog/vervelend gevoel in de keel. Gedurende de dag kwam hier hoofdpijn bij en begon ik mij grieperig te voelen.
Test gedaan, dinsdag al uitslag (mijn werkgever heeft een eigen teststraat) uitslag: Negatief

Ik kan met zekerheid zeggen dat ik mij behoorlijk grieperig voel/een zware verkoudheid heb.
Ik heb een hoestje door de kriebel in mijn keel
Ik ben moe,
Ik heb hoofdpijn,
Zonder neusspray zit mijn neus helemaal dicht,
En ik snuit en nies mijzelf een ongeluk.

Mijn vriend en ik zeiden tegen elkaar: zonder die test zou je denken dat ik corona positief zou zijn!

Mijn vader (mee in contact geweest) had ook grieperige klachten (geen hoest of neusverkoudheid) maar wel heel moe, geur en smaak verlies, zeer lijf en verhoging!
Mijn vader is dinsdag getest en is ook negatief getest.

Ik hoop met deze ervaring bij sommigen de stress wat weg te nemen. Er heerst namelijk ook een normale griep!

Ga bij klachten altijd testen! Maar de test uitslag zal je pas vertellen of je het hebt of niet! Mijn vader en ik dachten namelijk dat we het hadden en hebben het niet!

Hier hoor ik idd ook bij. Zonder de negatieve testuitslag zou je zo denken dat ik het had!
Ik kan nog geen 200 meter lopen zonder buiten adem te zijn, loop de hele dag te rillen van de kou (maar geen koorts), lig nu ook onder 2 hele dikke dekens en de verwarming flink aan. Verder hoesten, snotterig, gebrek aan reuk en smaak en soms ook wat duizelig. Behalve het koud hebben heeft manlief dezelfde klachten.
Maar toch allebei negatief getest.

Heel veel beterschap! Gelukkig is het geen corona. :D
Ik ben er inmiddels bijna weer boven op, pak goed je rust :)

MarjanB

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:52

Ach mijn bazen willen iedereen nog op kantoor hebben onder het mom van het creatieve proces.. ik vind het belachelijk want we kunnen echt goed thuiswerken en hebben allemaal teams.. dus ik werk als enige al 2 weken thuis. Rest durft er niks van te zeggen of wil geen discussie.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:47

bigone schreef:

Of je werkt de hele week in de kinderopvang met kinderen van 0-4 jaar die in je gezicht hoesten en niezen. Gelukkig nog niet verkouden of keelpijn maar collega's wel wat natuurlijk niet zo gek is *klopt af*

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:49

Mijn test is gelukkig negatief, ik werk wel nog thuis tot woensdag, Just in case

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:51

Ik ben wel zenuwachtig voor morgen na de horrorverhalen. Heb al snel een bloedneus.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:56

Ik 'mag', nouja moet, zondag voor de tweede keer getest worden.
Ik heb zwaar ontstoken keelamandelen, zo erg heb ik het nog nooit gehad of zelfs gezien. Het is pure horror.
Heb door de huisarts antibiotica voorgeschreven gekregen (zonder dat ik op spreekuur ben geweest). Echter was het advies ook testen.

Ik heb voorrang aangezien ik in de zorg werk, maar kan pas zondag terecht.

Ik kijk er echt tegenop omdat het de vorige keer echt afschuwelijk was, maarja ik heb ook niet echt een andere keuze.
Vooral door de toestand van mijn keel kijk ik er niet naar uit.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:48

ik ben vandaag ook getest op de spoedeisende hulp. Ik had sinds gisteren pijn op de borst, kortademigheid en koorts. Dus er was een corona test gedaan, binnen een uur al uitslag. Gelukkig negatief. Maar prettig gevoel is wel anders.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:15

Ik vond het ook naar. In mijn keel niet eens gevoeld maar in de neus wel.. Hij bleef maar in mijn hersenen roeren en uit reflex trok ik terug. Hij geïrriteerd, moest het nog een keer |( Ik voel het serieus nog en ben vanochtend geweest.
Nou ben ik wel allergisch en is mijn neusslijmvlies chronisch geïrriteerd, dat helpt natuurlijk niet mee.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:38

Ik voel hem ook nog van vanmorgen.
Vorige keer ging ik een uurtje erna neussprayen, gratis tip : niet doen :=

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:42

Polly schreef:
Ik voel hem ook nog van vanmorgen.
Vorige keer ging ik een uurtje erna neussprayen, gratis tip : niet doen :=

Ik heb er nog over getwijfeld. Goed dat ik het niet gedaan heb dus :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:44

Nope, nou scheelt het dat ik dit keer geen snot heb maar ik had de vorige keer de tranen over m'n wangen lopen

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:17

Positief getest zie ik net bij de uitslag. Klachten begonnen ruim een week geleden. Zie op de site dat wanneer klachtenvrij ik alles weer mag maar vind dat een lastige gezien de klachten ook horen bij mijn allergie waar ik chronisch last van heb.
Enige verschil nu en met allergie is dat ik vorige week 2 dagen lang een hele vreemde smaak in mijn mond had. Verder geen koorts, alleen neusverkouden en hoesten.
Maar dat is voor mij normaal.
Hoop dat de GGD daarin wat duidelijkheid kan geven.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:20

nuscaniels schreef:
Positief getest zie ik net bij de uitslag. Klachten begonnen ruim een week geleden. Zie op de site dat wanneer klachtenvrij ik alles weer mag maar vind dat een lastige gezien de klachten ook horen bij mijn allergie waar ik chronisch last van heb.
Enige verschil nu en met allergie is dat ik vorige week 2 dagen lang een hele vreemde smaak in mijn mond had. Verder geen koorts, alleen neusverkouden en hoesten.

Sterkte. Hoelang op je op de uitslag gewacht? Hier inmiddels de 48u voorbij.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:22

Ik ben donderdag 16.00 getest en zie nu net de uitslag staan, dus minder dan 48 uur

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:23

nuscaniels schreef:

Ai.. Dan zou je haast nog eens moeten testen over een tijdje. Hier echt hoofdpijn en een soort kramp in mijn kaak. Heb daar nog niet iemand over gehoord dus hopelijk een negatieve test.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:23

nuscaniels schreef:
Ik ben donderdag 16.00 getest en zie nu net de uitslag staan, dus minder dan 48 uur

Dan houd ik moed dat ik vandaag iets hoor. Al had ik al een briefje meegekregen dat het zelfs langer dan 72u kon duren...