Welkom Magrathea! Bedankt voor de tip van de app! Ik doe zelf trouwens ook veel oefeningen voor mijn rug van de cesartherapeut met allerlei soorten attributen, dus als iemand nog inspiratie nodig heeft, heb ik wss wel wat oefeningen paraat!
Lino, ik heb wat dingen die ik graag wil op het lijstje geschreven en verder haalt ze natuurlijk zelf ook dingen. Ik wilde eigenlijk zelf boodschappen doen, maar mijn moeder heeft in coronatijd het liefst dat dat zo min mogelijk gebeurt, dus wilde zij mijn dingen wel meenemen. Twee mensen die op een dag gaan vond ze namelijk niet zo nuttig. Goed dat je je dag zo goed kunt indelen.
Mara, ik zou ook voor volledige rust gaan. Pas als je een diagnose hebt gekregen lijkt het me een slim plan om weer wat te gaan doen. Ik heb al jaren rugproblemen (scoliose) en de beste tip die ik heb gekregen is: bij pijn stoppen. Maar dan moet je natuurlijk wel weten waar die pijn vandaan komt. Daarom zou ik je zeker adviseren om nu volledige rust te nemen, totdat je 100% zeker weet waar de pijn weg komt en wat je eraan moet doen. Iedere klacht moet je namelijk anders behandelen en het zou zonde zijn als je nu meer slecht dan goed doet.
Jip, dat is denk ook wel een goede. Ik vind het dan alleen zo stom als ik die andere lekkere dingen zie

Petra, welkom!
Ik heb dus echt besloten om het roer om te gooien. Veel meer gezonde keuzes maken. Als ik zin heb in wat ongezonds, pak ik dan liever een warme chocomel light als tussendoor dan iets anders. Natuurlijk wil ik wel iedere dag wat inbouwen, ik heb namelijk weer veel chocola gekregen met mijn verjaardag. Dat ga ik wel met mate opeten. Verder ga ik mijn ontbijt vervangen door koude chocomel light met fruit. Als ik tijd heb wil ik mijn lunch zelf maken, bijvoorbeeld (pasta)salade en als snack tussen de middag iets van komkommerschijfjes, worteltjes, snoeptomaatjes. Als drinken enkel water en thee. Bij het avondeten moet ik natuurlijk meestal eten wat de pot schaft, maar als ik het zelf kan maken wil ik gaan voor zilvervliesrijst/volkoren pasta met veel groenten en eventueel een stukje vlees. Geen saus erbij. Verder ben ik van plan om krachttraining te gaan oppakken, in de hoop wat sneller resultaat te zien. Ik heb donderdag een afspraak in de sportschool voor het maken van een trainingsschema. Verder blijf ik natuurlijk actief meepraten in dit topic voor de motivatie.
Veel doelen maar gisteren moest ik echt nog zoeken. Een aantal dingen goed gedaan, ook dingen die echt nog beter kunnen. Maar het is natuurlijk ook echt een proces waar je doorgaat. Ik had eigenlijk vrij, maar de hele dag ramvol gepland. 's Ochtends eerst les gehad bij Daniëlle Meyboom met een van haar paarden in het neckrope rijden. Zo gaaf, maar zo moeilijk. Dat was een uur rijden van mijn huis en daar toch wel tot 14 uur geweest. Daarna met een vriend van me naar Shan gegaan. Snel gegeten en door naar de sportschool voor een uurtje krachttraining. Daarna was ik ook wel kapot inclusief hoofdpijn

O: chocomel 0% suiker toegevoegd en een banaan. (220)
T: boterham met philadelphia. (108)
L: twee boterhammen met halvarine en hagelslag en nutella (dit krijg je als je onnadenkend eten pakt 's ochtends om mee te nemen) en een koekje. (425)
T: snoepgroente worteltjes. (26)
A: boterhammen ivm sporten. vier boterhammen met krabsalade, philadelphia classico, 100% pindakaas ah en halvarine met vruchtenhagel, halfvolle melk. (693)
T: chocolate. (150)
B: 15.000 stappen, 50 minuten paardrijden, 150 minuten paarden verzorgen en 60 minuten fitness.
Totaal kcal: 1622.