Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunneva schreef:Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar de ouders van mijn vriend zijn vanochtend teruggekomen uit Lombardije en nu vraag ik me af of het nog wel verstandig is om naar mijn vriend te gaan (hij woont nog thuis). Mijn vader is vaatpatient en behoort dus tot de risicogroep.
Ze zijn trouwens vanavond al meteen uit eten gegaan in een zeer druk bezocht “wereldrestaurant” waar je dus contant tussen andere mensen loopt. Zijn moeder had al een hoestje... ik vind dit niet zo sociaal maar goed wie ben ik.
Loretta schreef:Neonlight schreef:Moet trouwens wel zeggen dat ik het allemaal krom vind. Mensen met een kuchje die komen uit diverse gebieden in Lombardije moeten maar thuis blijven, en de meeste van die gebieden hebben geen negatief reisadvies. Bedrijven moeten er dus voor betalen, want reizen gaan nog altijd door en als je annuleert mag je er zelf voor opdraaien, maar ze moeten daarna wel thuis blijven wat de werkgevers mogen betalen. Want half Nederland kucht en proest van de verkoudheid die heerst, ook genoeg mensen die nu uit Lombardije komen.
Het is inderdaad heel merkwaardig te noemen. Ook wordt de verantwoordelijkheid nu volledig bij de burger gelegd blijft u maar gewoon thuis maar echt opvolging van de GGD heb ik niets over gehoord. Daarnaast was het ook een erg onduidelijke persconferentie. Eerst moest iedereen thuisblijven daarna alleen maar de mensen die in "risicogebieden" zijn geweest. Tel daar een hakkelende minister van euh, euh gezondheid bij op en de hele vertoning straalde weinig vertrouwen uit.
Wendy_Komen schreef:Ben heel benieuwd morgen op het werk hoeveel telefoontjes ik ga krijgen van patiënten over het corona virus.![]()
(Werk in een groot gezondheidscentrum/ huisartsenpraktijken)
Granoek schreef:Wij hebben hier al mensen die annuleren zelfs, en dan boos zijn dat dat niet gratis kan..
Bubblewrap schreef:Wendy_Komen schreef:Ben heel benieuwd morgen op het werk hoeveel telefoontjes ik ga krijgen van patiënten over het corona virus.![]()
(Werk in een groot gezondheidscentrum/ huisartsenpraktijken)
De 112 meldkamer NoordNederland kreeg al allemaal telefoontjes toen er gister een coronageval in Drenthe bekend werd.* Als mensen er al 112 voor bellen, vrees ik dat je een drukke werkdag krijgt(al. Wetk je in gebied waar nu patiënten zijn?)
*bron: social media van Meldkamer Noord NederlandSpoiler:
[ [url=m/869yvj.png]Afbeelding[/url] ]
Sunneva schreef:Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar de ouders van mijn vriend zijn vanochtend teruggekomen uit Lombardije en nu vraag ik me af of het nog wel verstandig is om naar mijn vriend te gaan (hij woont nog thuis). Mijn vader is vaatpatient en behoort dus tot de risicogroep.
Ze zijn trouwens vanavond al meteen uit eten gegaan in een zeer druk bezocht “wereldrestaurant” waar je dus contant tussen andere mensen loopt. Zijn moeder had al een hoestje... ik vind dit niet zo sociaal maar goed wie ben ik.
Karl66 schreef:Sunneva schreef:Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar de ouders van mijn vriend zijn vanochtend teruggekomen uit Lombardije en nu vraag ik me af of het nog wel verstandig is om naar mijn vriend te gaan (hij woont nog thuis). Mijn vader is vaatpatient en behoort dus tot de risicogroep.
Mijn ouders zijn gisteren naar den Helder geweest en aangezien er coronal is geconstateerd in Noord Holland, vraag ik me af of ik beter niet bij ze uit de buurt kan blijven...
M.a.w. zaten ze in Lombardije in de buurt van de uitbraken of in een totaal ander deel van de streek? En als je dat niet weet, dan is het misschien slim om dat uit te zoeken voor je in paniek raakt.
MizzMontana schreef:Karl66 schreef:Het is winter, de halve mensheid hoest op dit moment...
Zit ik ook liever niet naast in een restaurant.
germie schreef:Sinds wanneer beslist bokt of iemand fit genoeg is om een restaurant te bezoeken?
De trein zit ook vol hoestende en snotterende mensen. Snot is geen symptoom van corona, dat is koorts en bebauwdheid. Dus met een kuchje en snotje mag je niet meer naar buiten?
Beetje rare gedachte he.
pmarena schreef:En hoe gaat die test om het virus vast te stellen eigenlijk? Wat doet de dokter bij je, bij een vermoeden ervan? Dat zie ik ook niet op de website van het RIVM vermeld staan.