2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:24

Ik laat het voor deze week even los. morgen uit eten, zaterdag verjaardag, zondag ook. deze week blaasontsteking, vorige week buikgriep. Ik mag gewoon even eten waar ik echt zin aan heb. Ik ben 7 maand bezig met afvallen en dit is de eerste week dat het echt niet lukt.

Wat er gebeurd als ik straks op gewicht ben? Geen idee, dat duurt ook nog wel een jaar denk ik, dus dat zien we dan wel weer. Ik heb gewoon even zin in patat, in chocola, in alles wat ongezond is. Het is even zo en ik heb de kracht ff niet om het te weerstaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:39

Ladybird schreef:
Ik laat het voor deze week even los. morgen uit eten, zaterdag verjaardag, zondag ook. deze week blaasontsteking, vorige week buikgriep. Ik mag gewoon even eten waar ik echt zin aan heb. Ik ben 7 maand bezig met afvallen en dit is de eerste week dat het echt niet lukt.

Wat er gebeurd als ik straks op gewicht ben? Geen idee, dat duurt ook nog wel een jaar denk ik, dus dat zien we dan wel weer. Ik heb gewoon even zin in patat, in chocola, in alles wat ongezond is. Het is even zo en ik heb de kracht ff niet om het te weerstaan.

ohh maar dat was dus al een gepland weekend gewoon even lekker eten, niet uit demotivatie..
dat is heel wat anders..

als het door demotivatie is, dan moet je gewoon even goed bij jezelf te raden gaan wat je dan later gaat doen.. immers dan stop je ook met wat je nu doet.. tenzij je een prettige en gezonde voedingsstijl vind waarmee je dus gewoon je lekkere dingen kunt nemen, maar niet aankomt.. dan hoef je alleen later je intake iets op te schroeven en heb je die ruimte ook gewoon in je kcal doel om even uit de band te springen een weekendje, of avondje

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:50

Nee tis niet eens demotivatie ofzo, maar meer het wil gewoon even niet. en toch merk ik dat ondanks ik heel hard roep, nee ik let er niet op, ik me van bewust ben wat ik allemaal naar binnen werk nu. en dat is minder als dat ik vorig jaar deed. omdat ik er van bewust ben hoeveel het is. dus tja..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:35

Qua eiwitten probeer ik 1-1.5x gram pk aan te houden. En in ieder geval iets met eiwit na het sporten. Ik sport wel regelmatig (6-7x pw, waarvan 2-3x rustig en 4 keer wat fanatieker), maar niet heel gericht op spieropbouw.

Gister niet zo'n goede dag. Ik had heel veel honger na werk en sport en toen was het nog 2u wachten op avondeten. Daardoor tussendoor wat teveel gesnackt.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:26

Hier ging het gisteren ook niet echt lekker. Ik had s ochtends teveel snaai gegeten (matzes met suiker, lepels chocopasta...) dus zat al heel snel aan mn calorieen en wel veel trek. Dikke 500 over mn doel heen gegaan. Voel me dan zo prut, de ene avond zit ik met gezonde snacks op de bank en de volgende dag verpruts ik het weer. Maar goed new day today...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:31

Dit is ook wel de moeilijkste week he, als je op 1 januari begonnen bent. Een week waarbij je misschien nog niet zoveel resultaat ziet als je gehoopt had, waarbij je de lekkere dingen begint te missen en de motivatie wat inkakt. Niet opgeven!

Ik begin te merken dat mijn benen strakker worden van de sessies op de loopband. Met het wandelen in de buitenlucht erbij zit ik deze maand al op ruim 50km geregistreerde kilometers. Op de weegschaal doet het nog niets, daarvoor eet ik op dit moment te slecht :o maar qua spieren wel. :)

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:32

Zou ik mij ook nog mogen melden? :)

Ik ben vanaf 1 januari 2018 bezig. Toen woog ik 72,5 kg. Eind vorige week zat ik op 70,4 kg en ik ga mij morgen weer wegen.

Mijn plan is om in totaal ongeveer 12 kg af te vallen. Ik zou graag rond de 60 kg willen wegen. Ik ben 165 cm.

Door mijn relatie ben ik van 66 kg (waar ik toen al niet tevreden mee was) naar 72,5 kg gegaan.. Dit binnen 1,5 jaar door veel (uit)eten met mijn vriend. Wij zijn inmiddels meer dan 2 jaar samen en toen moest de knop echt om.

Ik houd mijzelf aan ongever 1650 kcal per dag. Daarnaast fiets ik 4x op de crosstrainer die bij ons in de woonkamer staat.

Als ik de 65kg aan tik wil ik denk ik wat andere oefeningen/trainingen doen maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Edit : ik zal alle gegevens maandag even doorsturen Mizora!

En mocht er nog plek zijn voor mij binnen 1 van de whatsappgroepjes dan hoor ik het graag!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:51

Normaal weeg ik mij 's ochtends, om goed vergelijkingsmateriaal te hebben. Echter vergeet ik dat vaak, gistermiddag na het hardlopen was ik toch nieuwsgierig. Viel me toch niet tegen, 1,5 kilo minder dan zaterdagmiddag. Zal vast geen vet zijn maar voelt toch goed :D Vanochtend helaas weer vergeten te wegen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:44

Elke dag wegen heeft weinig zin aangezien je gewicht kan schommelen per dag. 1x per week op dezelfde tijd en dag geeft meer realistisch beeld.

Zo hier vanmorgen weer lekker gesport. Dinsdag weer wegen. Heb het idee dat qua centimeters ook verlies, ook maar eens gaan bijhouden.

Welkom voor de nieuwe bokkers!

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:52

Yes!!!

Kan nu broekmaat 38 aan!! Voor het eerst in mijn leven (vanaf de pubertijd dan ;) ). Dacht dat ik dit pas van de zomer zou kunnen, maar afvallen gaat opeens zo makkelijk nu :)

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:53

Jennanne schreef:
Yes!!!

Kan nu broekmaat 38 aan!! Voor het eerst in mijn leven (vanaf de pubertijd dan ;) ). Dacht dat ik dit pas van de zomer zou kunnen, maar afvallen gaat opeens zo makkelijk nu :)

Wat goed!! *\o/*

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:57

Heb net 30 minuten gefietst op de hometrainer en 452 kcal verbrandt.

Straks maar even een tussendoortje klaarmaken. Ik denk aan 2 crackers met beleg.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:43

Poeh, moeilijk vandaag. Vrije dag, ben moe en beetje labiel. Dan wil ik troost eten denk ik.

Vind jullie zo stoer met dat wandelen en sporten! Moet ik ook meer gaan doen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:06

Ik eet vanavond patat en een frikandel speciaal _O- dat is zo'n 900 calorieën, ontbijt was bijna 300 en lunch 400. Wel flinke krachttraining gedaan dus vind het niet zo erg als ik iets over mijn callorieen doel ga haha. Ik denk namelijk niet dat ik het zonder tussendoortjes red tot het avondeten!

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:17

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 27-09-23 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:41

Ik heb gister ruim 2 uur gewandeld met vriendin, naast de normale beweging maakte dat ruim 19.000 stappen. Vandaag niet zo actief, daarom ontbeten met banaan en tussen de middag havermoutprakje.
Vanavond weet ik nog niet, ga uit het werk even bij een vriend z'n nieuwe huis kijken. Kan zijn dat ik daar wat eet, anders trek ik een bakje rijst met kip en groente uit de vriezer.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:56

Zo weer sporten *\o/*
Alleen nu wacht ik tot vl terug is met de auto, en voor oppas
Anders kan ik niet heen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:19

Hier ook lastig := , ben bijna zover om van appelstroop op brood af te stappen :+ (veel suiker ) . Eet bij de thee Maria biscuits die kunnen niet veel kwaad , ontbijt gewoon met havermout . Maar avond eten zoek ik nog wat inspiratie ,Ben een luie koker en eet vrij weinig variatie omdat ik het niet lekker vind (rauwkost is voor de konijnen )
Verder savonds mijn meergranen rijstwafels en eventueel een zakje wortels . Kom dan net net aan mikn kcal , vandaag op het werk 6 plakjes rookworst gesnaaid en een plakje ham , ook nog een puntje :=

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:14

Jennanne schreef:
Yes!!!

*\o/* *\o/* Goed bezig!

Ik moet dit weekend even echt goed m'n best doen, ik wil dat er maandag wel weer wat af is... -O-

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:19

Succes Mlies! Het gaat je vast lukken! Gewoon goed opletten dit weekend en niet vergeten waar je het voor doet. :)

Ik stond vanaochtend op de weegschaal en ik weeg nu 69,5 kg. Er is sinds 1 januari precies 3kg af! *\o/*

Heb vanochtend weer een half uur op de hometrainer gezeten. Probeer dit wel echt 4 (het liefst 5) keer per week te doen.

Ik zie het gezond eten en sporten ook echt niet meer als een straf. Vroeger wel altijd. Ik kies er zelf voor en ik werk nu hard aan mijn doel en als ik het te veel moeite vind moet ik gewoon lekker eten hoe ik wil maar dan vind ik van mezelf dat ik ook niet mag zeiken om mijn gewicht en hoe ik eruit zie. :')

Het gaat ons allemaal lukken. Ongeacht hoe lang je er over doet. Als we er maar komen! Afvallen gaat altijd met ups and downs maar geef niet op!!

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:57

Hier net een hardloop/trailrun gelopen
5,5 km in 33,47 minuten
Tevreden mee :)
Was een gezamenlijke start van de 5,5 7,5 en 15,2 km dus de eerste stukken kon je niet echt op eigen tempo..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:09

Ik heb ook net een trailrun gelopen, maar dan van 11km. Mooie route, maar was flink pittig! Wel beloond met een mooie medaille :P

Ik moet nu zo'n beetje gaan opletten dat ik niet teveel ga afvallen. Komende week mijn kcal maar wat omhoog gooien.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:13

Supervixen schreef:
Ik heb ook net een trailrun gelopen, maar dan van 11km. Mooie route, maar was flink pittig! Wel beloond met een mooie medaille :P

Ik moet nu zo'n beetje gaan opletten dat ik niet teveel ga afvallen. Komende week mijn kcal maar wat omhoog gooien.

Knap hoor!!
Hoop het straks ook weer te kunnen
Maar ben nu nog maar een week of 3 aan het sporten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:35

Ik heb vandaag een slechte dag. De weegschaal gaat niet naar beneden, eerder omhoog.
Vandaag BHVtraining gehad en daar ben ik altijd heel erg zenuwachtig voor door iets wat ik in het verleden meegemaakt heb. Ik vind dat ik een cheatday verdiend heb ondanks dat ik morgen en de rest van de week waarschijnlijk spijt heb hiervan. Stuk chocola op x 3 en wat chips. En lunch bij bhv dus soep met brood en mozzarella etc. Heb niets geteld qua calorieën vandaag dus geen idee hoe ik nu zit maar ik gok flink hoog!

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:43

Supervixen schreef:

Thanks Miles en Samantha :) volgende week eindelijk weer wegen..ben benieuwd :o

Ooeh dat kan ik echt niet..snap niet hoe je zoiets kan volhouden!
Wandelen kan ik uren, of een sprintje. Maar een trailrun :')
Respect :)