Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:30

Prima gelopen toch Supervixen :) Het was inderdaad berekoud vandaag!

En leuk van de trails!

Doubtless

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:54

Hier was het ook niet bepaald hardloop weer. Mooie tijd gelopen hoor, knap!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 03:59

Hier niet echt meer actief geweest, ga het weer proberen bij te houden en vd week even bijlezen. Druk gehad met lopen en met de paarden(verzorgers weg wijs maken).

Vandaag de laatste lange duurloop gedaan voor Rotterdam. Met de Rotterdam marathon deelnemers (Facebook). Super goed georganiseerd.

Nu wel zere knieën en liezen maar mijn god wat een wind, dan ga ik iig toch sommige stukken anders lopen. Nu even rustig aan bijkomen en over paar dagen weer een rondje lopen.

Zus in t roze
Afbeelding

En ik in t roze
Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:07

Roos ik heb als het rond het vriespunt en met zo'n koude wind wel handschoentjes aan. Goed dat je beter ging dan vorige maand :)

Greetje knap dat je zo ver hebt gelopen ondanks de kou!

Supervixen respect dat je hebt gelopen, heel stoer! Vervelend van je migraine, ik heb dat ook een aantal keer gehad.. Volgende wedstrijd weer een betere tijd joh, de omstandigheden waren er nu echt niet naar.

Ik heb gisteren niet gelopen omdat ik me er echt niet toe kon zetten door die koude wind. Ik ben er zo klaar mee, laat het alsjeblieft eens stoppen met waaien!
Baal er wel van want ik had natuurlijk moeten trainen... Ga vanavond wel aquafit doen en dan lopen we ook altijd best veel door het water. Morgen en overmorgen wil ik proberen om verdeeld over de 2 dagen de marathonafstand te lopen en dan is het echt aftellen tot 8 april....

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:17

Ja was flink koud vooral die wind. Vandaag stuk beter weer en lekker de zon, hier iedergeval.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:11

Ik vond het afgelopen weekend ook verschrikkelijk koud, heb mezelf er dan ook niet toe kunnen zetten te lopen :n
Hoop dat ik vanavond nog wat energie over heb, wil heel graag voor zondag nog 1 keer 10 of 12 km gelopen hebben. Zou het misschien kunnen verplaatsen naar morgen, woensdag kan ik niet en daarna wil ik eigenlijk geen langere loop meer doen maar mijn benen lekker rust geven tot zondag, op een klein loopje of wat krachttraining na. Heb zaterdag ook nog de wandeltocht in Zandvoort dus beetje rust kan geen kwaad denk ik :)

Supervixen heftig hoor met die wind! Dapper dat je bent gegaan, ik had toch wel serieus getwijfeld denk ik. Evengoed een mooie tijd dan gezien de omstandigheden! Jammer van de migraine daarna :(

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:19

Ik vind je een bikkel supervixen, super gedaan die loop! +:)+ Wel balen dat je daarna beroerd was, is je hoofdpijn inmiddels weer weg getrokken?
Die trails klinken leuk! Ik wil eigenlijk ook meer gaan trailen maar vind het lastig om dat te plannen qua trainen ivm daglicht... (alhoewel we nu wel weer het goeie seizoen ingaan daarvoor! )

Daan, ik ben ook helemaal klaar met die wind! Qua hardlopen is het vervelend maar ik fiets ook bijna alles dus heb er heel regelmatig last van.

Hier was het weer vandaag ook beter idd, nog steeds wel aardige wind en koud maar niet meer zo vervelend als gister (toen kwam ik op gegeven moment op het platteland met de wind vol tegen nauwelijks meer vooruit met de fiets..) Vanavond heb ik atletiek en er staat een heuveltraining gepland, best zin in!

Wat ga je lopen zondag Anne?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:42

Ik vind trailrunning ook super leuk! Zodra het weer beter weer wordt en langer licht loop ik eigenlijk alleen nog maar door bos en duin, helaas is dat in de winterperiode wat lastig.

Zondag Zandvoort circuit run, zaterdag de wandeltocht ook in Zandvoort.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:57

Is die zandvoort circuit run niet heel saai of loop je niet alleen maar op het circuit?

Aankomende zondag ga ik een trail lopen in Eerbeek van 10km, daar hebben ze voor het eerst een trail toegevoegd aan de wedstrijd. Ben heel benieuwd.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:28

Leuk die trail! Loop je dan met trailschoenen of gewoon je hardloopschoenen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:21

Als het niet te nat/modderig is dan loop ik denk ik met mijn gewone hardloopschoenen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:39

Heb de salland trail ook op gewone loopschoenen gelopen. In de ardennen of de Eifel loop ik de trails altijd wel op trailschoenen maar de trails in Nederland alleen als ik heel veel modder verwacht en weinig droge paden.

Kom op Daan de laatste loodjes.

Heb mijn plannen voor april gewijzigd Ga de 5 daagse trail afzeggen en heb nu voor april een marathon in de planning Ga dus weer wat meer op snelheid trainen. Vandaag overigens een kort rustig rondje.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:55

Lekker gelopen Supervixen en Marlis. Ik doe het jullie zeker niet na :)

Ik vond het dit weekend echt veel en veelste koud om te lopen, dus ben net maar even gegaan. Op zich wel oke gelopen, maar mijn kuiten blijven best wel veel pijn doen tijdens het rennen. Duurt lang voordat het weg is, maar ik heb geen spierpijn naderhand. Heb ook het idee dat ik qua uithoudingsvermogen echt nog wel verder zou kunnen dus dat maakt het een beetje frustrerend. Ik ga kijken of regelmatig stretchen misschien helpt om dat wat losser te krijgen of zo. Verder wel prima gelopen, niet koud gehad of wat dan ook :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:18

De marathon van Enschede toevallig Greetje?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:35

Supervixen schreef:
De marathon van Enschede toevallig Greetje?

Ik denk het wel. Twijfel nog tussen Enschede en marathon zeeuws-vlaanderen. Zeeuws vlaanderen zal veel mooier zijn maar die heb ik al een keer gelopen dus ik denk dat ik toch maar een keer voor een stadsmarathon ga. Is gelukkig niet zo massaal.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:43

Ik ga daar de halve lopen en mijn trainer uit de sportschool loopt daar ook de hele.

Wat verwacht je qua eindtijd te lopen?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:06

Supervixen schreef:
Is die zandvoort circuit run niet heel saai of loop je niet alleen maar op het circuit?

Aankomende zondag ga ik een trail lopen in Eerbeek van 10km, daar hebben ze voor het eerst een trail toegevoegd aan de wedstrijd. Ben heel benieuwd.

De 5 km gaat enkel over het circuit en is dus inderdaad heel saai, de 12 km gaat het strand op en dan door dorp en langs de boulevard terug!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:21

Oef, zwaar lopen in het zand!

Ik heb het 2 weken rustig aan moeten doen met een griepje, zaterdag weer gelopen, maar dat ging (natuurlijk) meh. Komt wel weer...

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:31

Supervixen schreef:
Ik ga daar de halve lopen en mijn trainer uit de sportschool loopt daar ook de hele.

Wat verwacht je qua eindtijd te lopen?

Ik heb het afgelopen jaar mij alleen op ultra's gericht dus ik kan iet verwachten echt een goede tijd te lopen. Ga nu de komende 5 weken wel gericht trainen. (nou ja 4 weken, de laatste week is consolideren) Maar het streven is net binnen de 3hr30. vrees dat ik voor nu niet meer mag verwachten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:51

En dat vind je geen goede tijd := ?

Vanavond met de training 9 km gelopen, ging hartstikke lekker. Ik kan niet wachten tot de klok verzet wordt en we savonds eindelijk langer licht krijgen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:59

3.30, mooie tijd hoor. Al begrijp ik dat dat niet je snelste tijd is. Voor gewone stervelingen is het een toptijd :+ . Mijn trainer verwacht er ongeveer 4.20 over te doen, maar hij is dan ook al bijna 65 :P .

Doubtless daar kijk ik ook zo naar uit!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:09

Supervixen schreef:
3.30, mooie tijd hoor. Al begrijp ik dat dat niet je snelste tijd is. Voor gewone stervelingen is het een toptijd :+ . Mijn trainer verwacht er ongeveer 4.20 over te doen, maar hij is dan ook al bijna 65 :P .

Doubtless daar kijk ik ook zo naar uit!

Ik ben 54 dus ook niet piep meer. Gemiddeld zijn mannen op de afstanden tot en met de marathon al een stuk sneller maar bij vrouwen schijnt het verval in tempo ook eerder toe te slaan. Dus de leeftijd mag geen excuus zijn voor je trainer.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:12

Doubtless schreef:
En dat vind je geen goede tijd := ?

Vanavond met de training 9 km gelopen, ging hartstikke lekker. Ik kan niet wachten tot de klok verzet wordt en we s avonds eindelijk langer licht krijgen!

Ja voor nu zou ik 3hr29:59 een hele mooie tijd vinden. Wil ik sneller dan moet ik echt gericht een jaar daarin investeren en geen 5 tot 10 marathons/ultra's per jaar lopen.
o ja die klok, dat is ook al weer snel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:31

Ik denk dat de een sneller last heeft van aftakeling en kwaaltjes dan de ander.
Hij zei nog wel dat hij normaal wat sneller loopt, maar dat hij ook een flinke griep achter de rug had waardoor zijn training anders liep dan hij wilde.
Ik denk dat de meeste mensen in hun handjes mogen knijpen als ze nog een 5km of 10km kunnen hardlopen op hun 65e. Mijn vader kan niet eens 500m wandelen door zijn reuma en die is ook 65. Ik heb de laatste tijd teveel mensen op relatief jonge leeftijd ernstig ziek zien worden.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:48

Supervixen schreef:
Ik denk dat de een sneller last heeft van aftakeling en kwaaltjes dan de ander.
Hij zei nog wel dat hij normaal wat sneller loopt, maar dat hij ook een flinke griep achter de rug had waardoor zijn training anders liep dan hij wilde.
Ik denk dat de meeste mensen in hun handjes mogen knijpen als ze nog een 5km of 10km kunnen hardlopen op hun 65e. Mijn vader kan niet eens 500m wandelen door zijn reuma en die is ook 65. Ik heb de laatste tijd teveel mensen op relatief jonge leeftijd ernstig ziek zien worden.

Hij moet hem toch nog gaan lopen? e bedoelde toch dat hij ook in Enschede ging lopen. Ik krijg mijn trainingsschema morgen. Als er nog een griep tussen gaat komen dan kan ik die marathon wel vergeten.
De kans dat ik op mijn 65ste nog kan hardlopen is heel klein. Geniet er nu dus maar extra van dat ik het nu wel kan. Maar als je bij wedstrijden op de uitslagen kijkt is het verbazend hoe goed de 65plus mannen het vaak nog doen. Echter gezien de problemen met het hart zal het mij niet gegeven zijn