Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dromertje2 schreef:T gaat vooral om de manier van schrijven door sommige.
Je kan even goed je punt duidelijk maken en respectvol blijven.
Ibbel schreef:Waar het om gaat is dat kinderen 'nemen' in alle gevallen verheerlijkt wordt, ook als het onverstandig is, en geen kinderen willen hebben wordt gezien als 'egoïstisch' en abnormaal. En ja, als je de hele tijd horen krijgt 'dat je niet goed snik bent als je geen kinderen wilt' (maar dan verhuld), dan is het best fijn om eens tegengas te geven. Als dat dan veroordelen is, so be it. Het is in ieder geval niet rechtstreeks of tegen één individu.
bruintje123 schreef:Nee over een topic mag niet.
Maar zo heb ik eens een werkgever gehad.
Na kind 2 en 3 miskramen raden de artsen haar echt af om nog kinderen te willen. Zowel voor haar zelf als het kind. Vraag me niet meer wat er precies aan de hand was want dat weet ik niet meer. Het was toen al dat ik dacht die spoort niet.
Maar ze wilde perse nog een kind. Gelukkig alles goed.
Wil die doos nog een 4e kind.
Ondertussen werkte ik daar niet meer maar ik heb gehoord dat ze in totaal 7 miskramen heeft gekregen en een zwaar gehandicapt kindje. En zelf ook lang plat heeft moeten liggen.
Gezin nooit eer echt vrij want alles draait o zo´n kindje.
En nee ik begreep het toen al niet en nu nog niet.
Als je geen kinderen hebt en de wens is zo enorm, ok dan wil ik nog wel begrijpen dat je risico´s neet.
Maar bij 2 gezonde kinderen, ben dan dankbaar dat je die hebt mogen krijgen.
Ibbel schreef:Waar het om gaat is dat kinderen 'nemen' in alle gevallen verheerlijkt wordt, ook als het onverstandig is, en geen kinderen willen hebben wordt gezien als 'egoïstisch' en abnormaal. En ja, als je de hele tijd horen krijgt 'dat je niet goed snik bent als je geen kinderen wilt' (maar dan verhuld), dan is het best fijn om eens tegengas te geven. Als dat dan veroordelen is, so be it. Het is in ieder geval niet rechtstreeks of tegen één individu.
dromertje2 schreef:bruintje123 schreef:Nee over een topic mag niet.
Maar zo heb ik eens een werkgever gehad.
Na kind 2 en 3 miskramen raden de artsen haar echt af om nog kinderen te willen. Zowel voor haar zelf als het kind. Vraag me niet meer wat er precies aan de hand was want dat weet ik niet meer. Het was toen al dat ik dacht die spoort niet.
Maar ze wilde perse nog een kind. Gelukkig alles goed.
Wil die doos nog een 4e kind.
Ondertussen werkte ik daar niet meer maar ik heb gehoord dat ze in totaal 7 miskramen heeft gekregen en een zwaar gehandicapt kindje. En zelf ook lang plat heeft moeten liggen.
Gezin nooit eer echt vrij want alles draait o zo´n kindje.
En nee ik begreep het toen al niet en nu nog niet.
Als je geen kinderen hebt en de wens is zo enorm, ok dan wil ik nog wel begrijpen dat je risico´s neet.
Maar bij 2 gezonde kinderen, ben dan dankbaar dat je die hebt mogen krijgen.
Deze inbreng bv, dat jij het persoonlijk geen slimme keuze vind, is jou mening, mag je gerust hebben.
Maar de bewoordingen die jij gebruik, daar krijg ik de kriebels van.
Dat jij dan zegt dat andere het ook doen, vind ik persoonlijk een niet zo volwassenen repliek.
Ibbel schreef:Bruintje, wij zitten qua taalgebruik volgens mij aardig op 1 lijnIk heb het ook altijd over mutsen en domme dozen. En over sukkels en halve zolen in het geval van mannen
Ibbel schreef:Even geheel off topic (of misschien ook niet), ik reed ooit eens mee met een keurige Britse collega. Nou, die was niet meer zo keurig als het om autorijden gingZijn meest gebruikte uitspraak was 'dick for brains' - ongeveer iedere seconde tegen alle andere weggebruikers.
OK, verzachtende omstandigheid was dat het centrum Brussel in de spits was