Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:07

Maar waarom zou het egoïstisch zijn om geen kinderen te krijgen? Ik niet snappen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:07

Waar het om gaat is dat kinderen 'nemen' in alle gevallen verheerlijkt wordt, ook als het onverstandig is, en geen kinderen willen hebben wordt gezien als 'egoïstisch' en abnormaal. En ja, als je de hele tijd horen krijgt 'dat je niet goed snik bent als je geen kinderen wilt' (maar dan verhuld), dan is het best fijn om eens tegengas te geven. Als dat dan veroordelen is, so be it. Het is in ieder geval niet rechtstreeks of tegen één individu.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:10

dromertje2 schreef:
T gaat vooral om de manier van schrijven door sommige.
Je kan even goed je punt duidelijk maken en respectvol blijven.

dromertje2 @ [MWS] Bewust kinderloos, wie nog meer ?
Maar jij als moeder hebt dit eigenlijk steeds als enige inbreng in dit topic.
Is het dan wel verstandig hier te lezen?

Ik vind het respectloze echt wel meevallen. Wat precies vind je dan niet kunnen?
Mensen die perse nog een kind willen als artsen dat afraden, ja is dat wel slim dan?
Wij mogen geen sterilisatie, maar we mogen wel (levenslang) mee betalen aan de domme keuze van zo'n moeder.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:10

Ibbel schreef:
Waar het om gaat is dat kinderen 'nemen' in alle gevallen verheerlijkt wordt, ook als het onverstandig is, en geen kinderen willen hebben wordt gezien als 'egoïstisch' en abnormaal. En ja, als je de hele tijd horen krijgt 'dat je niet goed snik bent als je geen kinderen wilt' (maar dan verhuld), dan is het best fijn om eens tegengas te geven. Als dat dan veroordelen is, so be it. Het is in ieder geval niet rechtstreeks of tegen één individu.

+:)+ +:)+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:14

bruintje123 schreef:
Nee over een topic mag niet.

Maar zo heb ik eens een werkgever gehad.
Na kind 2 en 3 miskramen raden de artsen haar echt af om nog kinderen te willen. Zowel voor haar zelf als het kind. Vraag me niet meer wat er precies aan de hand was want dat weet ik niet meer. Het was toen al dat ik dacht die spoort niet.
Maar ze wilde perse nog een kind. Gelukkig alles goed.
Wil die doos nog een 4e kind.

Ondertussen werkte ik daar niet meer maar ik heb gehoord dat ze in totaal 7 miskramen heeft gekregen en een zwaar gehandicapt kindje. En zelf ook lang plat heeft moeten liggen.
Gezin nooit eer echt vrij want alles draait o zo´n kindje.
En nee ik begreep het toen al niet en nu nog niet.
Als je geen kinderen hebt en de wens is zo enorm, ok dan wil ik nog wel begrijpen dat je risico´s neet.
Maar bij 2 gezonde kinderen, ben dan dankbaar dat je die hebt mogen krijgen.

Deze inbreng bv, dat jij het persoonlijk geen slimme keuze vind, is jou mening, mag je gerust hebben.
Maar de bewoordingen die jij gebruik, daar krijg ik de kriebels van.
Dat jij dan zegt dat andere het ook doen, vind ik persoonlijk een niet zo volwassenen repliek.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:16

Ik ben ontzettend blij dat er meer vrouwen zijn die zelf niet voor kinderen gaan. Want voor ik met hen kon spreken, voelde ik me echt een buitenbeentje, terwijl dat niet zo is.
Want ja, je zult wel eens kinderen willen, toch...

Je hebt domme moeders, domme vaders, en gewoon domme mensen in het algemeen. Maar ook mensen die uit egoisme kinderen krijgen. Een stiefmoeder van iemand die ik ken wou perse nog kinderen op haar 40. Kreeg ze een tweeling waarvan een met down, dat ander kind wordt gewoon aan de kant geschoven en de moeder doet aan zelfverheerlijking met het down kind. Dat is gewoon zielig, en dom. Want het risico is gewoon groot.

Daarmee is niet iedere moeder dom, er zijn er veel die echt top moeder zijn en kinderen de baas kunnen of gewone fijne kinderen hebben. Maar we moeten wel een reden hebben om ze net niet te krijgen, toch :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:18

Ibbel schreef:

Ik heb idd weleens te horen gekregen dat ik prima kinderen kan nemen want de medische wereld gaat steeds verder vooruit.
Dat ik een kind de ellende niet wil aandoen van deze erfelijke afwijking maar ook niet van een ongezonde ouder die geen (of een onvoldoende) stabiele basis kan bieden en een grote kans heeft op jonge leeftijd te overlijden waardoor het kind een hoop oliebol moet doormaken stappen ze gewoon overheen.
En als ik de zorg niet aan kan stuur ik zo'n kind toch gewoon naar een pleegouder ofzo. :j
Echt, alsof alleen mijn wens telt terwijl het gaat om een mensenleven wat je bij voorbaat al de ellende in helpt als je pech hebt. 8)7

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:20

dromertje2 schreef:
bruintje123 schreef:
Nee over een topic mag niet.

Maar zo heb ik eens een werkgever gehad.
Na kind 2 en 3 miskramen raden de artsen haar echt af om nog kinderen te willen. Zowel voor haar zelf als het kind. Vraag me niet meer wat er precies aan de hand was want dat weet ik niet meer. Het was toen al dat ik dacht die spoort niet.
Maar ze wilde perse nog een kind. Gelukkig alles goed.
Wil die doos nog een 4e kind.

Ondertussen werkte ik daar niet meer maar ik heb gehoord dat ze in totaal 7 miskramen heeft gekregen en een zwaar gehandicapt kindje. En zelf ook lang plat heeft moeten liggen.
Gezin nooit eer echt vrij want alles draait o zo´n kindje.
En nee ik begreep het toen al niet en nu nog niet.
Als je geen kinderen hebt en de wens is zo enorm, ok dan wil ik nog wel begrijpen dat je risico´s neet.
Maar bij 2 gezonde kinderen, ben dan dankbaar dat je die hebt mogen krijgen.

Deze inbreng bv, dat jij het persoonlijk geen slimme keuze vind, is jou mening, mag je gerust hebben.
Maar de bewoordingen die jij gebruik, daar krijg ik de kriebels van.
Dat jij dan zegt dat andere het ook doen, vind ik persoonlijk een niet zo volwassenen repliek.

Als jij mij in het echt kent is dat zoals ik altijd praat. Niet alleen in dit topic.
Ja zo iemand is een domme doos, je leven in de weegschaal leggen, fijn voor je man en kinderen.
En ik zie zelf nergens staan dat ik zeg dat andere dat ook doen/zeggen.

Ja dat het fijn is een keer je mogen uiten, ja dat is ook fijn.
Wij hebben iig nog het fatsoen dat niet in het openbaar te vragen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:29

Bruintje, wij zitten qua taalgebruik volgens mij aardig op 1 lijn :+ Ik heb het ook altijd over mutsen en domme dozen. En over sukkels en halve zolen in het geval van mannen :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:30

Ik heb het over halfjes.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:30

Ik schijn situaties en mensen vaak 'kansloos' te noemen kreeg ik laatst te horen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:31

Das ook mijn woordje.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:32

Even geheel off topic (of misschien ook niet), ik reed ooit eens mee met een keurige Britse collega. Nou, die was niet meer zo keurig als het om autorijden ging := Zijn meest gebruikte uitspraak was 'dick for brains' - ongeveer iedere seconde tegen alle andere weggebruikers.
OK, verzachtende omstandigheid was dat het centrum Brussel in de spits was :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:36

Ibbel schreef:
Bruintje, wij zitten qua taalgebruik volgens mij aardig op 1 lijn :+ Ik heb het ook altijd over mutsen en domme dozen. En over sukkels en halve zolen in het geval van mannen :D

Volgens mij zitten wij in dit topic sowieso erg op 1 lijn.

Ja sukkels is ook een veel gebruikte. :+ En eikel als hij sukkel voorbij is gestreefd.
Zeikers wil ook nog wel eens voorbij komen.

Maar zo zal je nooit ziektes voorbij zien komen bij mij.
Dat vind ik dan weer naar om te gebruiken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:37

Ik gebruik het woord paasei veel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:39

Ik ben van oorsprong Hagenees... maar gelukkig neem ik wat minder vaak ziektes in mijn mond dan mijn dorpsgenoten :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:41

Ja dan ben je inderdaad in het nadeel, daar is dat wel veel meer de gewoonte.
Nu vind ik die oude ziektes als de tyfus nog niet zo naar, die kennen wij niet meer. Maar kanker blijf ik onnodig vinden, we hebben genoeg alternatieven :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:48

Mensen die met kanker schelden behoren vaak tot een bepaalde peergroup waar ik geen contact mee heb. Wel zo prettig.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 03-05-17 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:49

Ibbel schreef:
Even geheel off topic (of misschien ook niet), ik reed ooit eens mee met een keurige Britse collega. Nou, die was niet meer zo keurig als het om autorijden ging := Zijn meest gebruikte uitspraak was 'dick for brains' - ongeveer iedere seconde tegen alle andere weggebruikers.
OK, verzachtende omstandigheid was dat het centrum Brussel in de spits was :+

Wat is er mis met Brussel in de spits dan :+ Ik heb er jaren stukken doorheen mogen racen, valt me prima mee. Dan vind ik Gent meer drama, daar was alles enkele richting. 1x fout afslaan en je kan de hele stad weer rond.

Kinderlozen worden vaak egoïstisch genoemd omdat ze niets anders doen dan reizen, dure auto's, groot huis, rijkelijk uit eten etc. Omdat ze dat materiële niet willen opgeven om een koter op de wereld te poepen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:50

Bij paasei moet ik altijd aan Harrie Jekkers denken. Tééé-ring: haagse deurbel :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:51

Wat een onzin, ik vind dat een rare beredenering. Maar ik denk dat de mensen die dat zeggen, dezelfde mensen zijn die mij schofferen omdat ik geen thuisbevalling wil doen.
Ibbel schreef:
Bij paasei moet ik altijd aan Harrie Jekkers denken. Tééé-ring: haagse deurbel :+

Klein Orkest <3

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:51

Varekaj schreef:
Wat is er mis met Brussel in de spits dan :+ Ik heb er jaren stukken doorheen mogen racen, valt me prima mee.

Er rijden altijd zoveel "dicks for brains" rond :+
Ik vind Brussel een stad waar je wel makkelijk in rijdt, maar nooit meer zonder te verdwalen uit komt :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:55

Egoistisch omdat je geen kinderen wilt is volgens die mensen omdat je dan alleen maar aan jezelf denkt en niet aan de potentiele koter die je op de wereld zet. Ik moet natuurlijk super veel om iemand geven die nu alleen nog maar een halve cel is in mijn buik :j (En niets om de duizenden cellen die kinderen in potentie zijn maar dat nooit zullen worden omdat het fysiek niet mogelijk is := )

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:57

Ik denk zelfs dat ik het zou kunnen, zoveel geven om een spruit, als wat ik hoor over die roze wolken :=
Niet dat ik het wil gaan uitproberen hoor :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:39

Ibbel schreef:

Bij mij is het al snel debiel, stomme snol of achterlijk mens. Tsja :')