[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:28

Heb trouwens vorige week de MAC mineralize concealer gekocht.
Bevalt tot nu toe heel goed.

Heb hem wel een tintje donkerder, NW20, maar die is nog steeds lichter dan mijn foundation in NW15 :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:29

Ik heb heel weinig producten (behalve lipstick dan), die op hun beurt weer variëren van budget tot high end. Dus hier valt het reuze mee. En ja, er zijn altijd veel dezelfde mensen die reageren, maar iedereen is welkom :)

Hier moet ook nieuwe foundation komen in een donkerder tintje.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:32

Voel me ook geen harde kern hoor! En gebruik mb snapchat ook niet :=
Idd gezellig topic waar iedereen welkom is..

Heb wel vrij veel high end en mac maargoed ik heb t geld ervoor en ervoor over :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:33

Over kleurende BB. Die van de Bodyshop doet het prima. Komt er inderdaad grijzig uit, maar daar zie je niets meer van op je gezicht. Mara die zijn er dan wel nog in 4? verschillende tinten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:35

Ik reageer trouwens de laatste weken erg weinig omdat ik mimimaal makeup draag sinds afgelopen winter. Op regelmatig lipstick na dan :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:39

Djilna schreef:
Over kleurende BB. Die van de Bodyshop doet het prima. Komt er inderdaad grijzig uit, maar daar zie je niets meer van op je gezicht. Mara die zijn er dan wel nog in 4? verschillende tinten.

Ik had de allerlichtste variant en was nog oranje, dus het zal vooral aan je eigen tint liggen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:49

Mee eens. Ik heb kleurnr 2 en die was prima.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:00

Die van L'Oréal is indd een lastige, die is snel te donker.
Ik heb net de BB van Mac gekocht, Medium Plus. Zag er goed uit na aanbrengen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:07

Voor mij gevoel is hier idd iedereen welkom die de passie voor make up deelt :)

Net bij de douglas geweest voor foundation, clinique (mijn favo merk) kon niet licht genoeg. Heb er nu eentje op gekregen van benefit, de hello flawless oxygen wow in ivory. Die lijkt wel heel mooi te zijn en sluit mooi aan bij mijn hals.
Ken het merk niet, zijn hier mensen met ervaringen?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:24

Ik gebruik alleen naar high end, maar dit is gezien mijn werk normaal :j
Het gaat er vooral om dat iemand zich prettig voelt bij zijn/haar make up. Of dit high end is of niet, maakt niet uit.

Maar ik heb dan bv. geen snapchat enz. Daar heb ik de tijd/zin niet voor

Dat die concealer lichter uitvalt is normaal. De meeste concealers zijn 1 a 2 tinteb lichter dan dezelfde kleur in foundation

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:33

Ik gebruik niet alleen high end, ik kijk ook niet echt naar prijzen. Als een product goed is is het gewoon goed vind ik altijd.

Wat vinden jullie van de bb van garnier voor de vette huid? Die draag ik vandaag toevallig. Ik gebruik hem als foundation omdat hij nogal dekkend is.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:36

Liselot schreef:
Voor mij gevoel is hier idd iedereen welkom die de passie voor make up deelt :)

Net bij de douglas geweest voor foundation, clinique (mijn favo merk) kon niet licht genoeg. Heb er nu eentje op gekregen van benefit, de hello flawless oxygen wow in ivory. Die lijkt wel heel mooi te zijn en sluit mooi aan bij mijn hals.
Ken het merk niet, zijn hier mensen met ervaringen?

Clinique is ook mijn favo merk. Tot nu toe de foundation die bij mij het beste zit. Helaas was ik lichter geworden en was de tint die ik had te donker, maar nu met de zon ben ik weer wat donkerder geworden en zit het weer redelijk goed. Ik heb altijd moeite met foundation en blijf in mijn huid wat 'droog' en Clinique is tot nu toe de foundation die daar het beste mee 'omgaat'.

Ik heb ook een blush van Clinique, heerlijke blush. Ook een lippenstift en mascara, maar van de mascara, daar ben ik niet zo weg van eigenlijk. Die doet niet zoveel voor me. De lippenstift is mooi en zit goed, maar naar mijn idee voor de prijs, blijft die niet lang genoeg zitten. Dat is dan jammer. Maar verder, aantal verzorgingsproducten etc, ben ik goed over te spreken.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:43

Oke geen BB voor mij dus, ik wil geen wortel zijn, mijn haar is al rossig genoeg. M'n gezicht hoeft dat niet te zijn :')

Persoonlijk gebruik ik foundation van Dior. Ooit toevallig een tester van gekregen. Heb een heel lichte huid, dus passend kleurtje is drama. Maar de 10 van Dior Forever werkt voor mij wel. Nooit gedacht zoveel geld voor een foundation uit te geven, maar ben dr enorm blij mee :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:50

Ik ben ook iemand met weinig high-end merken. Nu 3 MAC lipsticks, 2 MAC lippotloodjes en een MAC foundation. Heb ook wat oogschaduw paletjes van Sleek. Gebruik verder veel budget merken. Moest voor het stijldansen snel en veel uitbreiden in make-up en ben nog student, en dan ga je al snel naar budget. Sommige dingen bevallen prima en zou ik zo weer kopen, anderen heb ik na 1 keer weggeknikkerd en sommige dingen maak ik wel op maar koop ik hierna niet weer van dat merk. Dus langzaamaan komt er wat high-end bij :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:17

Vandaag een simpele look vanwege de hitte. Geen foundation, wel cobcealer onder mijn ogen, beetje bronzer, blush en highlighter en simpele oogschaduw.

Afbeelding

Afbeelding

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:34

Ik lees stiekem mee maar kan vaak niet meepraten omdat ik ook niet echt veel make-up heb, jullie hebben meer last van mij omdat ik alleen vragen drop.

Dus, zonder vraag reageer ik natuurlijk niet, welke highlighter gebruik jij Eline? :))

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:52

Mooi hoor Eline! Je draagt niet veel deze kleur lippenstift he (of je maakt er toch geen foto's van haha) maarh hij staat je wel goed!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:55

Ik lees ook mee, maar meestal weinig nuttig te melden.
Heb sinds vandaag 'W7 Hollywood Bronze & Glow Highlighter Bronzing Powder ' binnen.
Heel erg tevreden van zowel highlighter als bronzer.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:10

Ik heb ene variatie van budget en high end dat steeds meer naar high end neigt. Vind het gewoon leuk om echt iets speciaals te hebben dat je niet zomaar op elke hoek van de straat kan kopen. :) Maar er is echt niks met budget. Als je bijvoorbeeld kwaliteit oogschaduw van merken als Chanel en Dior vergelijkt met een Sleek of essence, dan spendeer je geld liever aan die laatste twee merken.

Zag net op de Snapchat van Nikkie die aparte ''kwasten'' die eruit zien als afwasborstels voorbijkomen. Kan me echt niet voorstellen dat dat fijn werkt. >;)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:14

Ik zal ook weer eens wat posten :') . Een paar pagina's terug werd er gesproken over een harde kern. Persoonlijk vind ik dat wel meevallen . Tuurlijk zijn er mensen die wat vaker reageren, maar het topic is ook toegankelijk voor mensen die misschien maar 1 of 2 keer iets posten en dat vind ik heel fijn!

nu on topic; wie heeft de gouden tip voor een net lijntje boven de ogen? Ik heb echt al zoveel geprobeerd maar ik kan het gewoon niet volgens mij. Telkens is het lijntje niet strak genoeg of is de ene helft dikker dan de ander. Ik heb oa liquid liner en oogpotloden geprobeerd.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:15

@ikwashier: Eh, hier gebruik ik highlighter van Douglas eigen merk. Zit in een dingetje met twee kleuren bronzer, blush en highlighter. Ik gebruik hde roze blush en zilveren highlighter samen zodat ik een lichte natuurlijke roze highlight krijg. Het roze vind ik te licht voor blush, dus gebruik hem daarvoor weinig. Maar verder zeer handig dingetje van Douglas en als ik geen foundation gebruik is deze perfect, mooi licht en niet te heftig. Zal even de naam opzoeken haha.

Deze
Afbeelding

Voor extremere highlight gebruik ik een andere, met goudtoon, maar vind die toch wat minder. Zilver en roze staan me beter dan goud.

Deze. Maar daar heb je ook andere tinten van ipv goud, dus ga die nog kopen, want hij is wel erg goed.

Afbeelding

Damned schreef:
Mooi hoor Eline! Je draagt niet veel deze kleur lippenstift he (of je maakt er toch geen foto's van haha) maarh hij staat je wel goed!

Dankje :) Nee, klopt, heb meer lichte roze lipsticks. Maar deze is donkerder en roder dan wat ik vaak heb. Laatst gekocht en de lipstick leek rozer dan hij hij op mijn lippen valt, maar vind het toch wel mooi zo.

Ik vind die kwasten die op lepels lijken ook zo raar haha. Maar ze blijken goed te werken. Een paar hier hadden toch ook? En is die fijner dan de beauty blender? Want de blender is wel fijn maar zegt ook wel veel product op en met dure foundation vind ik dat zo zonde

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:18

Oke thanks! Ja ik heb die lichtroze van MUA en die bevalt me goed! Misschien een zilveren erbij

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:20

Hij is mooi en maakt je gezicht wat zachter, zeker meer aandoen!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:21

Staat je mooi, wat meer kleur op je lippen..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:24

Ik ben ook een grote meelezer.

Nathalie18x schreef:
Ik zal ook weer eens wat posten :') . Een paar pagina's terug werd er gesproken over een harde kern. Persoonlijk vind ik dat wel meevallen . Tuurlijk zijn er mensen die wat vaker reageren, maar het topic is ook toegankelijk voor mensen die misschien maar 1 of 2 keer iets posten en dat vind ik heel fijn!

nu on topic; wie heeft de gouden tip voor een net lijntje boven de ogen? Ik heb echt al zoveel geprobeerd maar ik kan het gewoon niet volgens mij. Telkens is het lijntje niet strak genoeg of is de ene helft dikker dan de ander. Ik heb oa liquid liner en oogpotloden geprobeerd.

De enige tip die ik je kan geven is dat je het niet moet doen als je stijf staat van de koffie :')

Heel veel oefenen, pak een goede liquid die niet droog is en goed gekleurd. Ik hou van korte puntige liquids, merk maakt mij niets uit zolang het maar vilt is en goed nat.

WB die borstels: ik heb een neppe maar die doet het beter dan de kwasten en de bb. Zojuist niuewe set in bestelling staan welke uit NZ moeten komen. Voor 4/5 euro geloof ik. Kan niet wachten :D