Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
NoorWJ schreef:Hallo! Ik meld mij hier ook even, want ik heb een vraagje. Ik ben vorige week begonnen met hardlopen omdat ik bijna geen conditie meer overheb. Ik ben netjes begonnen met een rustig schema, en vandaag, de derde keer, heb ik 20 minuutjes gelopen, met één minuut wandelen, één minuut lopen enz. Nu heb ik na het lopen alleen best wel wat pijn net onder mijn kuit, ik voel het vooral als ik loop. Is het 'normaal' dat zo iets zo snel gebeurt ondanks dit rustige schema? Of loop ik echt te veel of te snel? Meer mensen die dit ook wel eens hebben gehad? Ik heb vorige week ook gelijk goede hardloopschoenen gekocht in een sportwinkel dus daar kan het in principe niet aan liggen.
Daan_O schreef:Ik ben eigenlijk sowieso wel benieuwd naar hoe jullie de interval trainingen doen. Welke afstand of tijdblokken jullie gebruiken en hoeveel series? En voor degene met hartslagmeter hoe jullie dat laten meewegen in het looptempo.
Ik deed dus zondag interval met tempo's van 1 minuut waarbij ik dan ca 15km/u loop en dan 2,5 minuut rustig waarbij ik tussen de 10-11 km/u liep. Daar had ik 5 series van gedaan (daarnaast nog warmlopen en uitlopen). Mijn hartslag loopt in de tempo's op rond de 180 en in de rust zakt het naar 140-150.
Gisteren 5km op een stabiel tempo van 12km/u, mijn hartslag lag toen rond de 165-170.