Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:08

Tja, complotdenken ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:27

Askja schreef:
Tja, complotdenken ...

Ik was oprecht geïnteresseerd in hoe goed de gevaccineerde (en dat ook vooral tijdens de zwangerschap) kindjes het doen. Dan lees je wel eens wat in de mama topics.
Want als de praktijk uit wijst dat al die kinderen blakend gezond en met oersterke weerstand te wereld komen en door het leven gaan, dan is dat misschien toch een bevestiging van dat het de goeie kant op gaat.
Maar het valt het mij nogal tegen. Ik ga me er verder niet over uitlaten want ik heb er niets over bijgehouden ofzo.
Ik had ze echter wat gezonder en sterker in hun weerstand verwacht, want dat is toch de gedachte achter het preventief en vroegtijdig bieden van bescherming.
Dan kom je tijdens het lezen automatisch tegen wie er dagelijks met wie onderonsjes heeft en dat blijkt het exacte groepje te zijn dat hier steeds non/ex vaxxers komt bashen.
Daar is geen complotdenken voor nodig hoor.
Maar als jij dat er van wilt maken, ga je gang!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:35

Huh, maar wel/niet vaccineren en kids die blakend gezond met een oersterke weerstand ter wereld komen zijn echt twee verschillende dingen :=
Ten eerste komt geen enkel kind met een oersterke weerstand ter wereld. Daarom vaccineer je namelijk... (ook tijdens de zwangerschap; neem aan dat je die kinkhoest bedoelt?) ik heb dat gedaan om mijn ongeboren baby alvast te beschermen tegen kinkhoest, je wilt niet dat je pasgeboren baby moet dealen met kinkhoest :(:)
Ten tweede is er nooit beweert dat je van vaccineren een oersterke weerstand krijgt en je nooit meer ziek wordt.

En ik heb geen flauw idee wie je bedoelt met een mama vriendenclubje. Maar ik zal er dan wel niet bijhoren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:57

Die van mij kreeg zijn eerste verkoudheid pas bij 18 maanden (en kwam gewoon veelvuldig in contact met andere kinderen/buitenwereld in die periode daarvoor)
Daar kun je niet tegen vaccineren. Dat vind ik een oersterke weerstand.
Maar misschien heb jij daar een andere definitie voor?
Misschien is mijne daarmee wel heel uitzonderlijk geweest? Geen idee. Dus ik dacht ik kijk eens om me heen om naar de gevaccineerde kinderen te kijken.
In rl vind ik ze nogal vaak bij de huisartsenpost/dokter/ziekenhuis belanden met extreme luchtweg problemen, buisjes, overcomplete onderdelen zoals amandelen, allergieën en afwijkend gedrag, ik dacht hier krijg je toch een breder verdeeld beeld over nl ipv de kleine kring om me heen.
Nu staan dergelijke zaken voor velen misschien niet in verband met vaccineren, maar ik kijk graag naar hoe mijn kind het in zijn geheel doet.
Niet alleen of hij geen polio of mazelen krijgt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:02

Tja.. de mijne is volledig gevaccineerd en prematuur en dysmatuur geboren en we zijn nog nooit bij de HA geweest met luchtwegproblemen en de keren dat hij ziek is geweest is op 3 vingers te tellen.
Hij is nu 2,5, niet allergisch en ook geen afwijkend gedrag.

N=1 zegt niks. Wat je ziet in je omgeving ook niet. Daarom zijn er statistieken gemaakt die het totaalbeeld tonen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:03

Ik ook niet :+
Ik denk dat hier aardig wat zelf wordt ingevuld.

En ik vind dat mijn peuter anders een hele beste weerstand heeft hoor. Deze winter nu 1x ziek geweest gedurende 1,5 dag. Af en toe wat snottebellen (lang leve het kdv).

Overigens is aangetoond dat het doormaken van bijvoorbeeld mazelen pas echt slecht is voor je weerstand. Tot 2 jaar na dato zijn kinderen extreem vatbaar voor werkelijk alles.

En ja ik denk dat je geluk hebt. Net als vriendinnen van mij die hun kinderen wel vaccineren waarvan de kinderen ook nooit ziek zijn.
Of zoals de kinderen van mijn zus, alle 4 gevaccineerd. Alle 4 nooit ziek. Alleen schoolziek :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:25

Anoniem schreef:
MarcoBorsato schreef:
Jij bent ècht niet de persoon om anderen terecht te wijzen.

Nee, dat ben jij toch!
Want iedere derde post die ik van jou lees ben je weer druk aan het tem-en.

Zelfs op onrechtmatige handelingen mag geen kritiek gegeven worden.
Integriteit is ver te zoeken.
Lekker selectief discussiëren op deze manier :j
Alles wat niet in het straatje past, komt het mamatopic-vriendenclubje op af om te bashen.

Kun je wel boos gaan doen, maar een betere wereld begint bij jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:29

Ik vind het wel een beetje raar dat het lijkt alsof antibiotica kuren, buisjes, operatieve ingrepen voor het verwijderen van neus- en keel amandelen, pufjes, overprikkeling, chronische verkoudheid, excessief huilen enz als heel normaal wordt gezien.
Het hoort erbij of zoiets?
Maar misschien ben ik daarin wat ouderwets en is dat de nieuwe norm?

Ik doe niet boos hoor Marco, ik geef alleen maar weerwoord. Dat heb je waarschijnlijk fout geïnterpreteerd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:32

Maar wie horen er bij dat groepje dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:33

quera schreef:

Lees jij de mama-topics nooit? :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:34

Anoniem schreef:
quera schreef:

Dat is niet het antwoord op mijn vraag ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:35

Anoniem schreef:
Ik vind het wel een beetje raar dat het lijkt alsof antibiotica kuren, buisjes, operatieve ingrepen voor het verwijderen van neus- en keel amandelen, pufjes, overprikkeling, chronische verkoudheid, excessief huilen enz als heel normaal wordt gezien.

Ik doe niet boos hoor Marco, ik geef alleen maar weerwoord. Dat heb je waarschijnlijk fout geïnterpreteerd.

Geen idee of dat erbij hoort, ik herken het allemaal niet bij mijn gevaccineerde peuter, behalve de snelle overprikkeling, maar dat komt statistisch dus veel meer voor bij prematuur geboren kids. En dat is ie dus wel :+
En volgens de statistieken komen zulke problemen niet meer voor bij gevaccineerde kids dan bij ongevaccineerde.

En die mama topics die hier komen bashen heb ik werkelijkwaar geen flauw idee waar je het in vredesnaam over hebt }:0

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:53

Anoniem schreef:
quera schreef:

Ik denk dat sommige mensen een leven hebben en geen topics lezen waar ze niet reageren. :')
Anoniem schreef:

Nou je bent aardig in de mineur, je komt een week later ineens klagen terwijl je ook gewoon had kunnen temmen. Je spreekt anderen aan op hun normen en waarden terwijl je zelf ook heel onfatsoenlijk en persoonlijk reageert. Whats next, een foto van je siliconen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:02

Mijn baby huilde al excessief en was al snel overprikkeld voor ze eerste vaccinatie kreegbhoor.
En nee ik heb geen zondebok nodig voor het gedrag van mijn baby zoals sommige anti vaxxers. Want niet ieder kind is gelijk.

Ik heb een beetje het idee dat je wat frustratie kwijt moet en daarom nu persoonlijk mensen gaat zitten bashen. Vooral heel kinderachtig en laag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:06

MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat sommige mensen een leven hebben en geen topics lezen waar ze niet reageren. :')
[naam] schreef:

Nou je bent aardig in de mineur, je komt een week later ineens klagen terwijl je ook gewoon had kunnen temmen. Je spreekt anderen aan op hun normen en waarden terwijl je zelf ook heel onfatsoenlijk en persoonlijk reageert. Whats next, een foto van je siliconen?

Oei, dat was iets te confronterend voor je, die siliconen?
Het is maar oud kunstof hoor :+
Ik zal het voor jou de volgende keer in een spoiler plaatsen.

Aangezien de gemiddelde mod de reglementen van de besloten groep vaccinvrij niet kent wordt er waarschijnlijk niets mee gedaan.
Daarbij vind ik dat de stille meelezer ook best op de hoogte mag worden gesteld van dit soort onrechtmatige praktijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:08

_lautje_ schreef:
Mijn baby huilde al excessief en was al snel overprikkeld voor ze eerste vaccinatie kreegbhoor.
En nee ik heb geen zondebok nodig voor het gedrag van mijn baby zoals sommige anti vaxxers. Want niet ieder kind is gelijk.

Ik heb een beetje het idee dat je wat frustratie kwijt moet en daarom nu persoonlijk mensen gaat zitten bashen. Vooral heel kinderachtig en laag.

help me even want ik kan niet alles onthouden, had jij je tijdens je zwangerschap laten vaccineren?

Wat die frustratie e.d betreft denk ik dat je nu zelf van alles invult.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:10

Nee, niet confronterend, wel hilarisch.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:12

Ik heb me de eerste keer niet laten vaccineren tijdens zwangerschap en kreeg een overprikkelde huilbaby en heb me nu wel laten vaccineren maar deze beeb is nog niet helemaal uitgebroed.
Maar ik zal opletten of het nu nog erger is dan bij de vorige. Iets in mij zegt dat het nu alleen maar makkelijker kan gaan dan toen :Y) maar is ms wishful thinking nu ik het heb verpest met die vaccinatie.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:22

Nee niet gevaccineerd tijdens zwangerschap. Wel besteld maar vergeten te laten zetten. Iets met hormonen...

Misschien ben ik wel gewoon een kneus van een moeder :Y)
Of misschien heb ik gewoon pech.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 02-03-19 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:22

MarcoBorsato schreef:
Nee, niet confronterend, wel hilarisch.

Als jij het hilarisch vind dat ik daarmee geïmplanteerd 3 jaar en bijna 5 maanden borstvoeding heb kunnen geven dan mag dat.
Ik wil degene wel eens zien die me dat met gezonde niet geïmplanteerde botsten na doet. Die zijn op bokt maar op 1 hand te tellen.
Als je voor kudde immuniteit bent moet je daar soms ook hard voor werken, niet alleen het makkelijke prikje.
Via borstvoeding bescherm je je kind tegen infecties, die op zijn beurt daardoor weer andere kleine vatbare kinderen niet besmet.
Dus het is in termen van pro vaxxers nogal egoïstisch om niet langdurig borstvoeding te geven. Dat hoor je voor de zwakkeren in de maatschappij alleen al te doen, zodat zij mee kunnen liften op de bescherming die het jouw kind biedt.
Zelfde als bij vaccins.
En als ik dat al kan met doorgesneden zenuwen, een daardoor verstoord toeschietreflex en een boel plastic die drukverstoppingen er daardoor borstontstekingen veroorzaakt, dan is het niet iets wat onhaalbaar is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:27

Wil je een sticker???
Niet iedereen kan borstvoeding geven. Dat het jou lukt wil niet zeggen dat ander het ook lukt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:28

Het is geen wedstrijd, Repelsteel? :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:31

Ik heb 34.5 maand borstvoeding kunnen geven met achteraf kanker er in. Krijg ik nu ook een sticker?

Of ga je me nu vertellen dat ik kanker heb gekregen door de vaccinaties die ik vroeger heb gekregen?

Ik vaccineer ook niet/volledig. Maar je slaat heul erg door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:41

Zo vreselijk hypocriet he.
Prikken?? Ja!!
Verplicht zelfs, omdat je een ander dat schuldig bent.
Want o wee als je niet meewerkt aan de kudde immuniteit.

Maar borstvoeding verplicht langdurig geven om dezelfde redenen.... Nee.
Dan is het ineens een wedstrijd en gaat het om een sticker?

Krijg ik nu ook geen sticker omdat ik niet laat prikken?
Voor iedere prik een sticker en bij een jaar vol prikken een boekje van de fabeltjeskrant?
Zijn we weer op dit niveau beland?

Hoe selectief kun je zijn met je kuddeimmuniteit theorie.
Ook van ziektes waartegen niet gevaccineerd kan worden kan andermans baby doodgaan wanneer jouw Nutrilon flessenkind die besmet. Maar dat geeft niet?
Daar hoef je je niet verantwoordelijk voor te voelen want tja, je prikt en dat is voldoende?
Tsss

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:43

Wat een walgelijk mens ben je toch ook...

Ieder kan ieder besmetten. Gevaccineerd of ongevaccineerd. Ieder wil en doet het beste voor zijn kind.

Voor de ene is dat borstvoeding voor de ander kunstvoeding.

Voor de ene is dat vaccineren voor de ander niet vaccineren.

Jij bent niet de persoon die zegt wat iemand wel of niet moet doen.