Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:22

Hoe kan dit nou, gister en eergister gaf de weegschaal aan een kilo af te zijn gevallen en nu weeg ik ineens hetzelfde als toen ik begon -_- heb gister niks anders gegeten wat niet mocht of iets dergelijks en gewoon de workout van 30 DS gedaan.. hoe kan dit?

Edit: heb het inmiddels op google gelezen.. hmm maar toch niet echt motiverend dit :( ik kan het niet laten om, om de paar dagen op de weegschaal te staan! hoevaak wegen jullie jezelf?
Laatst bijgewerkt door MD_Triumph op 14-08-13 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:23

Ik zit vandaag op dag 10 van level 1 30DS dus moet morgen eigenlijk overstappen naar level 2. Probleem is dat ik dan 3 dagen op Pukkelpop zit (en op de camping slaap) dus ik zie het niet echt zitten om daar te gaan shredden. :')

Ik ga maar gewoon 3 dagen heel hard dansen en dan zondag een keer extra level 1 doen, daarna overstappen. Niet ideaal maar het moet maar even.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:32

MD_Triumph schreef:
Hoe kan dit nou, gister en eergister gaf de weegschaal aan een kilo af te zijn gevallen en nu weeg ik ineens hetzelfde als toen ik begon -_- heb gister niks anders gegeten wat niet mocht of iets dergelijks en gewoon de workout van 30 DS gedaan.. hoe kan dit?

Schommelingen in gewicht zijn heel normaal. De ene keer houd je lichaam wat meer vocht vast dan de andere keer. Waarom? Er zijn verschillende oorzaken. Bijv. warm meer, ongesteld, andere voeding, ander tijdstip op de dag. Het is beter om je maar 1x in de week op een vast tijdstip te wegen. Dan kun je het beste meten hoe het ervoor staat. Dagelijks wegen levert meestal alleen maar onzekerheid op, omdat er vaak verschillen zijn.

Overigens heb ik de hele 30 day shred gedaan zonder een kilo af te vallen en verschil in cm's was er ook niet echt, maar ik zag wel degelijk verschil aan mijn lichaam. Wat ik bedoel te zeggen, is dat gewicht ook niet alles zegt.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:34

marleeentje schreef:
MD_Triumph schreef:

Schommelingen in gewicht zijn heel normaal. De ene keer houd je lichaam wat meer vocht vast dan de andere keer. Waarom? Er zijn verschillende oorzaken. Bijv. warm meer, ongesteld, andere voeding, ander tijdstip op de dag. Het is beter om je maar 1x in de week op een vast tijdstip te wegen. Dan kun je het beste meten hoe het ervoor staat. Dagelijks wegen levert meestal alleen maar onzekerheid op, omdat er vaak verschillen zijn.

Overigens heb ik de hele 30 day shred gedaan zonder een kilo af te vallen en verschil in cm's was er ook niet echt, maar ik zag wel degelijk verschil aan mijn lichaam. Wat ik bedoel te zeggen, is dat gewicht ook niet alles zegt.

Dat wil ik dus niet, ik wil echt een paar kleding maten kleiner :( nouja, ben nu nog maar bij dag 5 van 30 DS en een week aan het lijnen dus moet nog een hele tijd. Het maakt me ook niet zo veel uit als mijn gewicht hetzelfde zou blijven maar broek maatje kleiner wil ik toch wel heel graag

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:52

Je weet dat spieren zwaarder zijn dan vet, maar minder ruimte innemen? Houd je niet zo krampachtig vast aan die weegschaal. Neem er een meetlint bij en meet ook je maten op. En ga dan vervolgens maar maximaal 1 keer in de week op de weegschaal staan.

De meesten die 30DS doen zien goede resultaten in de centimeters. Gewoon goed je best doen en daarbij ook goed op je voeding letten, gezond en voldoende, zeker niet te weinig!

marleeentje

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:54

Bij mij heeft het even geduurd voordat ik ook gewicht begon te verliezen. Zoals gezegd ben ik tijdens de shred niets kwijt geraakt, maar in de twee maanden die daarna volgden en waarbij ik gewoon door ben gegaan met workouts (beetje van alles wat) ben ik wel 5 kg kwijt geraakt. Dus nu nog niet in de stress schieten dat er bij dag 5 nog niet veel gebeurt. Geef het wat tijd...

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:56

Geen zorgen. Ik ben geen gram afgevallen met shred, ripped en 6weeks6pack. Maar echt in de spiegel en op de foto zie je zo duidelijk resultaat, dat ik me weinig meer druk kan maken om het gewicht. Als je ter motivatie interesse hebt in de foto's roep je maar :)!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:00

Loesss schreef:
Geen zorgen. Ik ben geen gram afgevallen met shred, ripped en 6weeks6pack. Maar echt in de spiegel en op de foto zie je zo duidelijk resultaat, dat ik me weinig meer druk kan maken om het gewicht. Als je ter motivatie interesse hebt in de foto's roep je maar :)!

graag haha! ik vind het ook moeilijk om keuzes te maken over mijn voeding, dan lees ik dat zuivel goed is dan lees ik dat zuivel absoluut niet goed is. En ook tijdens lunch ben ik vaak niet zo creatief dat ik niet verder kom dan soep of sla met kip ...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:08

Ik val wel af, maar ik moet ook wel. :') Ligt er denk ik ook aan hoeveel je weegt als je begint en wat je bouw is.
Dames, krijgen jullie ook dunnere bovenbenen?

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:15

Na 5 dagen shred was ik ook nog niet veel afgevallen hoor, maar tegen het eind was er wel meer dan 3kg af en paste ik makkelijk 1 broekmaat kleiner. Ik had overigens geen overgewicht toen ik begon, 68 kg voor 1.72, na de shred 65kg. Nu hopelijk met Ripped nog een aantal kilo's verliezen, ik hoop tot 60kg te geraken maar dat zien we dan wel weer :-)

Bij mij is alles eigenlijk wel dunner geworden (behalve mijn kuiten dan) :+ Armen, buik, heupen, bovenbenen (ben ik ERG blij mee), zelfs in mijn gezicht is het zichtbaar.

Triumph: Even geduld en volhouden, het komt nog!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:53

Ik ben met mijn BMR en dagelijkse behoefte aan het stoeien en vraag me af hoe ik bepaalde dingen het beste aan kan pakken. Waarschijnlijk denk ik gewoon weer te moeilijk, maar ik wil het graag per dag berekenen. Ik weet dat er mensen zijn die dat doen.

Stel vandaag sport ik een uur. Als ik dat de hele week iedere dag zou doen zou ik mijn BMR met een factor 1.725 moeten vermenigvuldigen.
Als ik het dan voor die ene dag wil weten is dat dan ook wat ik moet gebruiken?
En als ik dan de dag erop een relax dagje bankhangen heb mijn BMR x 1.2 nemen?

En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar jullie een half uur fietsen per dag onder zouden hangen. Gewoon als een half uur sporten tellen of maar een half uur, omdat het minder intensief is dan een pittige workout?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:55

Poeh dag 2 was echt de hel. Toen ik uit bed kwam deed allen al zeer en dan moest ik nog beginnen, heb het bijna willen opgeven en heb stiekem toch ook valsgespeeld :o maar toch heb ik het volgehouden.
Vertel mij aub dat het de 3de dag beter gaat :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:56

Dag 3 misschien nog niet, maar dag 4 zeker wel. Even doorbijten!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:58

Damn :P
Maar je geeft me toch goede hoop ;)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:01

Je moet gewoon het gemiddelde op een dag berekenen Dorus.
Stel je sport 4x per week. Dat vul je dan gewoon in en dan krijg je een gemiddeld kcal verbruik per dag.D
De ene dag zul je er iets boven zitten(de 4 dagen dat je sport) en de andere dagen er iets onder.
Geeft niets als je alsnog elke dag hetzelfde eet, het gaat toch op lange termijn (en het kan je metabolisme juist boosten als je af en toe wat meer overhoud)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:01

Het gaat vanzelf beter Morrow_Less :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:02

Die eerste paar dagen zijn echt hel voor je bovenbenen, maar als je daar eenmaal doorheen bent komt dat ook niet meer zo snel terug.

@Chessie: dat snap ik, maar dat is niet mijn vraag. Ik wil het per dag uitrekenen en ik weet dat er mensen zijn die dat doen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:04

Nou, na net dag 3 gedaan te hebben kan ik nu al bijna niet meer lopen door de pijnlijke kuiten. Ik sluit even aan bij vriendje die heeft hardgelopen en nu aan de TRX hangt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:06

Me dunkt dat een half uur fietsen niet gelijk staat aan een half uur sport-fietsen, daarmee bedoel ik: met een redelijk hoge hartslag. Then again is een half uur fietsen zeker weten meer uitputtend voor je lichaam dan een half uur zitten. Dus ik zou niet een half uur 'sport' aanvinken, maar wel een half uur 'beweging' (of gewoon de optie 'fietsen'). Houdt mijn uitleg steek? :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:12

Dat is idd ook waarom ik zit te dubben. Het fietsen geheel negeren klopt niet, maar om het als volle sport te rekenen is weer teveel. Maar er wordt alleen gesproken over sport en niet over beweging of een specifieke soort beweging dus het is sport aan of sport uit.
Paardrijden vind ik ook weer zoiets, is naar mijn gevoel niet een uur fanatiek sporten, maar het is ook geen niksdoen dus moet wel ergens op een of andere manier als beweging meegerekend worden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:16

Doe je het via valtaf?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:28

Nee, via Excel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:32

Hmmm .. Dat zijn idd lastige dingen. Ik werk niet met BMR gelukkig, want het was mij ook al opgevallen dat je te weinig kunt variëren in beweging.
Ik ben juist wel veel afgevallen toen ik eenmaal met de Shred begon, iedereen zag het ook opeens aan mijn lijf. Er ging toch wel 1 tot 1,5 kilo per week af.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:39

Waarom kan je weinig varieren in beweging met BMR? Je moet gewoon je BMR regelmatig opnieuw berekenen, immers als je afvalt dan zal je BMR ook wijzigen en als je bewegingspatroon veranderd moet je je BMR ook opnieuw bepalen. Ik denk dat het gewoon een bewustzijn is van hoe je ermee om gaat.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:48

Op valtaf kan je je BMR berekenen en rekening houden met alle activiteiten. Je kan daar es kijken hoeveel kcal valtaf geeft aan een half uur fietsen en paardrijden :)