Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:59

Wat rottig! Als het zo aanhoudt zou ik wel even naar de huisarts gaan ja, je mag natuurlijk niet uitdrogen. Er zijn ook nausea suppressant die baby-safe zijn :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:00

Raponsje schreef:
Het is geen buikgriep gevoel gelukkig, maar het voelt alsof er een menstruatie met 8 liter bloed op het punt staat om door te breken.
Een beetje dat idee van the shining met die lift.

Verder zal ik jullie hier weer digitale zweepslagen komen geven en helpen.
Maar jullie gaan zo hard!

Hahahaha mental image :')

Maar wat vervelend, hoop dat het snel over is :(:)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:00

Pfoe raponsje wat lijkt me dat erg! Gaat meestal vanzelf over toch?

Een kennis is de eerste tien weken ook non stop ziek geweest en is toen 10kg afgevallen :=

Phormicola (Ik schrijf het denk ik fout, zo even kijken); twee workouts per dag, wauw!

Zo dag 5 achter de rug :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:01

Joyce_ schreef:
Kibbeling is toch juist redelijk goed? Nouja, behalve dan het vette gebakken gedeelte, maar denk dat je beter kibbeling kan eten dan een worst ofzo? Dat maak ik mezelf altijd maar wijs :D

Nou ik denk niet dat het zo best is.. gefrituurd en met een lading knoflooksaus :=

Phor, body revolution klinkt goed! Ga ik niet redden denk ik 2 workous per dag..

Raponsje, :(:) Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen en je volop van je zwangerschap kan genieten.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:01

Winged schreef:
Belsje schreef:
Net even het filmpje gekeken ... Ik zou dit ook wel willen doen, MAAR ik mag een aantal van de oefeningen die ik zag niet doen, vnl uit de cardio sectie.

Iemand een alternatief voor jumping jacks en het buttkicken, daar kan mijn lijfje immers echt niet tegen. Voor de sit ups en de push ups kan ik alternatieven gebruiken die ik van de fysio leerde. Maar voor cardio oefeningen zie ik zonde rmateriaal geen alternatief jammergenoeg :(

Mag je wel touwtjespringen?

Misschien kun je elke keer de punches doen?

Dat mag ik inderdaad ook niet doen :+

Ik ga maar gewoon keertje meer boxen en evt een rondje rond de tafel "joggen". Dan heb ik toch wat, als ik ga springen kom ik zelfs niet verder dan de eerste keer :')
Thx!

ilske

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:08

Jaaa dag 2 er op zitten :-) Samen met vriendlief die veel sport en vantevoren dacht dat ik overdreef, maaar hij vond het ook best zwaar!! Morgen ga ik het voor de bodypump doen. Op dagen dat ik er geen sport bij doe wil ik misschien de yoga les er nog bij doen :-) Ik heb de smaak te pakken!!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:09

In plaats van rond de tafel joggen kun je ook "op de plek" wat dingen doen om je hartslag te verhogen.

Bijvoorbeeld 1 grote stap naar voren - 1 grote stap terug - andere been naar voren - terug - 1 grote stap op zij - andere been terug opzij.
Als je dat snel achter elkaar doet gaat je hartslag ook omhoog zonder je lichaam echt te belasten.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:10

Oh Raponsje wat moet dat tegen vallen wanneer je normaal zo fit bent en veel sport.. Sterkte!! Ik hoop dat je jezelf snel beter voelt!

Ik heb vandaag nog gezondigd.. Zo als avond eten een tomaten soepje met een broodje carpaccio (met overrheerlijke truffel mayonaise :9 )

Morgen ga ik serieus opletten!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:13

Raponsje: wat is nou eigenlijk jouw professionele mening over workout dvd's zoals de Shred?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:15

Dag 12 gehad.. en ik heb gewoon niet de energie om alle oefeningen vol te houden op het eind, krijg mezelf gewoon net niet dat laatste stukje.
Misschien als ik overdag wat meer eet, dat schoot er vandaag wat bij in :=

Ik ga nu maar snel fruit eten, dat krijg ik nog wel weg denk ik en hopelijk wat trek van.

Ik gebruik trouwens calorieteller.nl en daar ook op berekend wat mijn energie is en hoeveel ik dan mag eten. (Die zegt overigens ook volkoren knackebrod 31 kcal.)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:19

phormicola schreef:
Raponsje: wat is nou eigenlijk jouw professionele mening over workout dvd's zoals de Shred?

Ik ben pro shred.

Bij de shred sport je wel elke dag maar de 20 minuten daadwerkelijke inspanning kunnen geen kwaad.
Ook vind ik het super dat er uitgelegd word hoe een oefening wel of niet moet en je hebt de keuze uit een makkelijke en moeilijke versie.

Je kunt dus zelf kijken wat je wel of niet aankunt.

Een programma als insanity vind ik minder.
Veel mensen denken dat even te gaan doen met een killer attitude.
Maar het is lichamelijk zwaar en je bent eerder geneigd over je grenzen te gaan of te overbelasten dan bij een programma zoals de shred.

Echte killer en insanity work outs vind ik dus iets wat je alleen moet doen onder begeleiding van iemand die je in de gaten houd.
Tenzij je veel ervaring hebt en écht weet hoe je een oefening moet doen en weet wat jou grens is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:22

Maar vind je sporten in een sportschool niet per definitie beter?

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:22

Raponsje. welke dvd's kon jij ook al weer bestellen en voor welke prijs?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:24

Rapons hoop dat dinsdag alles goed is met je en beeb!

Ik vind shred wel goed, duidelijke oefeningen.
Sportschool apparaten ook wel, dan word je meer gedwongen in een houding, want als ik sommige mensen zie deadliften of squatten voel ik mn eigen rug als ik er naar kijk _O-

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:26

phormicola schreef:
Maar vind je sporten in een sportschool niet per definitie beter?

Niet perse.

Er zijn ook veel budget sport scholen waar iedereen zonder ook maar 1 minuut begeleiding aan de gewichten mag gaan hangen.
Of waar het ze niet interesseert dat sommige meisjes wel 5 uur per dag langskomen om te cardio-en.

Dan vind ik een programma zoals de shred vanuit huis volgen echt beter.

Voor mensen die echt echt met flinke gewichten willen trainen (en dan heb ik het niet over arm gewichtjes van een paar kilo), een bootcamp training willen doen of andere echte intensieve training dan vind ik het wel nodig dat je dit onder begeleiding doet.

Of tenminste begeleiding krijgt totdat een professional vind dat je genoeg kennis hebt over je eigen grenzen en oefeningen zodat je niet naar lichaam stuk maakt.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:34

Pfoe, ik heb net weer geshred maar nu heb ik (denk ik) last van een te lage bloeddruk. Mijn zicht is wazig.

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:42

Ik heb deze ochtend geshred, maar wou nog wat buikspieroefeningen erbij doen dus heb net nog level 1 van six weeks six pack gedaan. Ik wil op dagen dat ik vind dat ik nog niet genoeg gedaan heb, er de 'six weeks six pack' of 'killer buns and thighs' of 'yoga meltdown' bijdoen. Of een paar km gaan joggen (als de sneeuw weer verdwijnt tenminste). Na de 30 dagen wil ik of 'ripped in 30' of 'body revolution' doen. Mooie voornemens haha :D .

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:43

Ookami, iets zoet eten en even gaan liggen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:53

Duidelijk Raponsje, thanks :)

Dag 20 completed *\o/* Op naar level 3 morgen :D Ik heb trouwens vandaag weer behoorlijk wat zweet gehuild en de V-raises zal ik wel nooit helemaal zonder pauze kunnen doen. Vandaag m'n record: 1 pauze van 2 seconde :')

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:09

Zo, wat een drukte hier vandaag! Ik heb gister een DVD van Jillian besteld en betaald op Amazon en as vrijdag verwachen ze hem thuis te bezorgen. Het is de Collection geworden met daarop : 30DS, No more trouble zones, Banish fat en 6w6p. Ik moet nog even uitzoeken wat ze epr programma adviseert, maar mijn idee is om 4 keer per week te trainen en dan 2 keer cardio (Banish fat) en 2x kracht. Ik betaalde trouwens 2,28 GBP verzendkosten en was in totaal iets meer dan 30 euro kwijt.

Ik ga zo nog shredden. Het lukt mij overdag maar heel moeilijk om de rust te vinden. Meestal loopt hier dan een 5 jarige aandachtvrager rond en ik heb gewoon te veel afleiding.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:15

Ik heb nog steeds geen tijd kunnen vinden om te shredden, ben nog niet klaar met leren :=
Dus of ik moet het nu doen en daarna biologie leren, of ik ga nu biologie en daarna shredden.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:21

Nou mijn spierpijn is nog steeds niet over, integendeel. Ga nog steeds in slowmotion de trap op en af, en in de auto stappen gaat ook niet zo soepeltjes, laat staan peeskappen bij me paard om doen, bukken is uhhhh niet fijn... Dus ik denk dat ik vanavond maar niet ga doen, aangezien ik bang ben dat ze me morgen dan uit bed moeten takelen.
Misschien ook wel een beetje dom van me, om te denken dat ik zomaar vanuit het niets, zo f een half uurtje kan knallen. Daar zijn mijn spieren duidelijk niet voor gemaakt. Hopen dat het morgen beter gaat, zodat ik misschien morgenavond het weer kan proberen (ook al is het maar de helft)

Bewondering voor de doorzetters hier. Pfff ik ben een watje!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:22

Sjee, Mrijn, da's niet veel!

Ik heb gedacht een dagje te smokkelen omdat ik erg last heb van mijn bovenbenen, maar ik ga mezelf toch even schoppen. :+

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:23

Ghostattack schreef:
Ik heb nog steeds geen tijd kunnen vinden om te shredden, ben nog niet klaar met leren :=
Dus of ik moet het nu doen en daarna biologie leren, of ik ga nu biologie en daarna shredden.

Als ik jou was zou ik eerst shredden en daarna verder gaan met leren. Als ik naar mezelf kijk weet ik dat het anders niet meer van shredden zou komen omdat ik waarschjijnlijk toch nooit klaar ben met het leren voor een vak als biologie. :P Maar ik weet niet hoe dat bij jou zit?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:23

_JY_ schreef:
Ghostattack schreef:

Als ik jou was zou ik eerst shredden en daarna verder gaan met leren. Als ik naar mezelf kijk weet ik dat het anders niet meer van shredden zou komen omdat ik waarschjijnlijk toch nooit klaar ben met het leren voor een vak als biologie. :P Maar ik weet niet hoe dat bij jou zit?

Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben haha :P (Waarom moest ik zo nodig biologie kiezen? Wat een rotvak zeg :') )