Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:11

Ik heb toen ik begon met hardlopen alleen schoenen gekocht. Nu heb ik ook zo'n lange hardloopbroek en een band voor m'n arm. Shirt heb ik van de chiropractor gekregen en jack leen ik van m'n schoonvader :D heb ook een kort broekje maar die had ik al eerder gekocht toen ik ging sporten in de sportschool.

Ondanks het druilweer heb ik weer zin om te lopen :) grappig, had ik niet verwacht. Zaterdag mag ik weer. Al heb ik wel een boel sprintjes getrokken vandaag, was weer feest bij NS. Merk wel dat ik dan minder moe ben.dan.eerst.:)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:34

Lente schreef:
Juist :')
Alleen jammer dat die zonnebankjes zoveel geld kosten :=

Hier ook verslaafd. En echt... als je me dat een jaar geleden had verteld... ik had je keihard uitgelachen :')

o gewoon naast mij rennen als ik in korte broek ga, rood haar = melkwit :+ daarbij voel jij je nog bruin :))

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:35

Lente schreef:
Ha, jij geluk! :))

Ik vind het trouwens zó leuk om steeds meer niet-melkflessen-witte-mensen tegen te komen op bokt! :D Vroeger bij ons op de manege waren het altijd héle blanke typetjes. Klinkt fout, maar moest echt even schakelen toen ik voor het eerst een Surinaams meisje op een paard zag :o

-O-

:')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:37

KarinvdM schreef:
Vanmorgen ben ik bij de fysio geweest en ik mag twee weken niet hardlopen en dan voorzichtig weer gaan opbouwen.
Het kan van mijn nieuwe schoenen komen, daar zit toch weer een ander voetbed in. En daarnaast ben ik gewoon erg vatbaar voor dit soort blessures.
Andere hobby zoeken zou beter zijn, zeg maar… :D

crap -O- :(:)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:38

Lente schreef:
Alleen de hoeveelheid verbrande calorieën klopt niet echt hoor :') Doe je hem om met een hartslag van 80 en dan zie je hem elke paar seconden er 18 calorieën bij optellen. Terwijl je op de wc zit bij wijze van spreken _O-

ja maar dat klopt :D dat is je normale verbranding. en als je poept verbrand je nog iets meer :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:39

Eliine schreef:
Ik liep gister op 9,9 km/h en dat is voor mij wel stevig doorlopen, tenminste wel 30 minuten achter elkaar := Mijn gem hartslag zit rond de 150-160 met pieken tot 175. Vind dat nog best hoog voor een 'basis'loophartslag. Maar denk dat dat nog een conditiekwestie is.

dat is behoorlijk doorrennen! +:)+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:41

BusyMissy schreef:
Nou heb gister dus 5,3 km intensief hard gelopen, kwam echt kapot thuis (hartslag moest, dacht ik,tussen de 157 en 163, maar dat is voor mij dus echt hoog!), blijk ik iets verkeerd te hebben gedaan met de berekening :? echt lomp van mij. Maar heb het wel uitgelopen. Eerste 4 km heb ik 11,6 km per uur gelopen, maar dat hield ik dus niet vol. Eindgemiddelde was 11,3 dus ging wel echt harder. Maar op deze manier trainen was niet leuk, dan moet je wel heel hard aan jezelf trekken! Maar dat kwam dus ook door mijn fout, ik had eigenlijk tussen de 145 en 156 moeten lopen. Weer wat geleerd....(even narekenen voordat ik ga starten :+ )

da faque, jij sprinter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:43

Arie :')

Hoe laat ga je lopen woensdag? Het is namelijk wel mijn loopdag maar ik moet omgooien omdat ik niet meer in de ochtend lopen kan vanwege college. Ligt alleen wel aan oppas. En het kost niks toch? :o

Maar 18 calorieën per 3 seconden? Dat komt aan op... *rekent uit* 518400 calorieën op een dag _O-

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:43

wat ik nog zou willen is een korte broek, nog een paar shirtjes erbij, van die ondershirts erbij die het vocht opnemen en een hartslagmeter :j

en ik ben weer bij :))

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:45

Lente schreef:

Hoe laat ga je lopen woensdag? Het is namelijk wel mijn loopdag maar ik moet omgooien omdat ik niet meer in de ochtend lopen kan vanwege college. Ligt alleen wel aan oppas. En het kost niks toch? :o

Maar 18 calorieën per 3 seconden? Dat komt aan op... *rekent uit* 518400 calorieën op een dag _O-

woensdag tussen 18.00-18.30 verzamelen bij de nikestore en 18,30 warming up met zn allen en dan meteen rennen :D
is for free!

oja, da's misschien wel een beetje veel. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:46

Ik ga er even over nadenken. :)

Hebben jullie dat trouwens ook? Dat als je flink je best hebt gedaan met lopen je benen helemaal elastiek voelen als je klaar bent?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:47

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:58

Lente schreef:

_O- nee dat lijkt me stug :D

Nou ik voel me meestal helemaal van elastiek als ik heb gelopen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:02

Ik heb trouwens drie verschillende manieren van lopen :')

Voor het rustige tempo maak ik vrij kleine pasjes, ik til m'n voeten niet enorm veel op en er zit 'in mij' niet zoveel beweging.

En dan heb ik het hogere tempo, dan zet ik meer naar voren af, een beetje stuwend en als ik het goed doe doe ik mezelf altijd aan een hertje denken :')

En dan tenslotte het rennen voor de bus/trein/whatever. Dan maak ik enorm grote stappen en volgens mij ook een heleboel kabaal met neerkomen _O-

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:05

"ik ben Bambi, ik ben Bambi" met rood bezweet hoofd jezelf vooruit stuwend :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:08

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:10

Ariebombarie schreef:
Saskiaatje schreef:
Die hartslagmeters zijn echt al best goedkoop te krijgen, inclusief borstband met hartslagsensor:
http://www.hartslagmetercenter.nl/produ ... ranje.html

die is zo goedkoop dat ik daar mijn vraagtekens bij zet hehehhe :D

Haha, Sigma is een goed merk hoor, we krijgen ze bijna nooit terug voor reparatie o.i.d.
Klanten lijken er ook wel tevreden over te zijn. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:21

Mijn hartslagmeter was ook maar 25 bij Lidl :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:25

berekent die ook je ideale hartslag of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:26

Dat kan geloof ik wel, maar ik heb nog niet helemaal begrepen hoe :') *technokneus*

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:27

LOL :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:36

Ben erachter dat mijn kinderen bij mij zijn tijdens de Color run in het Sloterpark! Ik ga dus tóch met mijn oudste een color run doen! Ben helemaal blij!! :+:

En dan hopen dat ik voor de andere twee oppas heb zodat ze kunnen supporten, en anders lopen zij ook gewoon maar mee :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:44

o dat is leuk Lente!! +:)+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:46

Leuk Lente! :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:53

Oma ik had gisteren ook met hardslagmeter gelopen! Hele ritje zo'n 10 km/u en hartslag rond de 180. In rust zo rond de 135. Eindsprint je niet gedaan want mn benen wilden niet meer!

Net een nieuwe tight en hemdje, wil nog graag een fijn los tshirt en een heel dun jasje, loop niet graag zo 'bloot' (ook heeul wit trouwens). Maar ben een echte Nike fan en dat is zo duur!!

Vanavond startnummer ophalen voor zondag :):)