Ondanks het druilweer heb ik weer zin om te lopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KarinvdM schreef:Vanmorgen ben ik bij de fysio geweest en ik mag twee weken niet hardlopen en dan voorzichtig weer gaan opbouwen.
Het kan van mijn nieuwe schoenen komen, daar zit toch weer een ander voetbed in. En daarnaast ben ik gewoon erg vatbaar voor dit soort blessures.
Andere hobby zoeken zou beter zijn, zeg maar…
Lente schreef:Alleen de hoeveelheid verbrande calorieën klopt niet echt hoorDoe je hem om met een hartslag van 80 en dan zie je hem elke paar seconden er 18 calorieën bij optellen. Terwijl je op de wc zit bij wijze van spreken
Eliine schreef:Ik liep gister op 9,9 km/h en dat is voor mij wel stevig doorlopen, tenminste wel 30 minuten achter elkaarMijn gem hartslag zit rond de 150-160 met pieken tot 175. Vind dat nog best hoog voor een 'basis'loophartslag. Maar denk dat dat nog een conditiekwestie is.
BusyMissy schreef:Nou heb gister dus 5,3 km intensief hard gelopen, kwam echt kapot thuis (hartslag moest, dacht ik,tussen de 157 en 163, maar dat is voor mij dus echt hoog!), blijk ik iets verkeerd te hebben gedaan met de berekeningecht lomp van mij. Maar heb het wel uitgelopen. Eerste 4 km heb ik 11,6 km per uur gelopen, maar dat hield ik dus niet vol. Eindgemiddelde was 11,3 dus ging wel echt harder. Maar op deze manier trainen was niet leuk, dan moet je wel heel hard aan jezelf trekken! Maar dat kwam dus ook door mijn fout, ik had eigenlijk tussen de 145 en 156 moeten lopen. Weer wat geleerd....(even narekenen voordat ik ga starten
)
Lente schreef:Arie
Hoe laat ga je lopen woensdag? Het is namelijk wel mijn loopdag maar ik moet omgooien omdat ik niet meer in de ochtend lopen kan vanwege college. Ligt alleen wel aan oppas. En het kost niks toch?
Maar 18 calorieën per 3 seconden? Dat komt aan op... *rekent uit* 518400 calorieën op een dag
Lente schreef:Arie
Hoe laat ga je lopen woensdag? Het is namelijk wel mijn loopdag maar ik moet omgooien omdat ik niet meer in de ochtend lopen kan vanwege college. Ligt alleen wel aan oppas. En het kost niks toch?
Maar 18 calorieën per 3 seconden? Dat komt aan op... *rekent uit* 518400 calorieën op een dag
Saskiaatje schreef:Die hartslagmeters zijn echt al best goedkoop te krijgen, inclusief borstband met hartslagsensor:
http://www.hartslagmetercenter.nl/produ ... ranje.html
Ariebombarie schreef:Saskiaatje schreef:Die hartslagmeters zijn echt al best goedkoop te krijgen, inclusief borstband met hartslagsensor:
http://www.hartslagmetercenter.nl/produ ... ranje.html
die is zo goedkoop dat ik daar mijn vraagtekens bij zet hehehhe