ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piloetje

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:42

Ja ik BEN zelfs een kritische noot! Ik klaag ook niet. Beloof dat ik niemand dood zal rijden ;)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:46

Kan je dat magnesium gewoon zomaar gebruiken, of kan het ook schadelijk zijn? Anders probeer ik het eens...

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:49

Oehhhj Eric Northman!!! Kan niet wachten op het nieuwe seizoen (geheel off topic sorry)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:51

Hallo!

Mag ik me hier melden? Na jaren een probleem te zijn geweest voor mezelf me laten testen.
Vorige week bij psycholoog geweest. Daar is wel een positief resultaat uit gekomen . Echter twijfelde ze tussen ADD en ADHD dus morgen naar psychiater. Mams ook mee. Dan uitsluitsel en gesprek over het beginnen van medicatie.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:53

Hahahha Piloetje, wij kunnen elkaar de hand schudden! Can't wait =D. heb van dat engelengeduld... *kuch* dus hoe ik dat altijd volhoud. Net zoals met TVD, elke week wachten, als de eerste aflevering op maandag binnen komt en ik hem gezien heb, sta ik helemaal te spacen omdat ik niet kan wachten tot een week later xD

#On-topic modus aan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:53

Cindeeh schreef:
Kan je dat magnesium gewoon zomaar gebruiken, of kan het ook schadelijk zijn? Anders probeer ik het eens...

kan volgens mij niet schadelijk zijn :) het zijn stoffen die je lichaam gewoon nodig heeft en die ook al voorkomen in je systeem :)

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:58

Menino gefeliciteerd met je rijbewijs! Nou veel kilometers maken en routine er in krijgen :)

Magnesium... Hmm wel is van gehoord dat dat kan helpen (niet het artikel geheel gelezen, te veel tegelijk aan het doen). Misschien ook wel is waard om te proberen.
Maar water is ook iets wat je lichaam nodig heeft, en daar kan je ook vergiftiging van oplopen. Dus niet alles wat je lichaam nodig heeft of lichaamseigen is, is per definitie onschadelijk.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:02

Chaos schreef:
Hallo!

Mag ik me hier melden? Na jaren een probleem te zijn geweest voor mezelf me laten testen.
Vorige week bij psycholoog geweest. Daar is wel een positief resultaat uit gekomen . Echter twijfelde ze tussen ADD en ADHD dus morgen naar psychiater. Mams ook mee. Dan uitsluitsel en gesprek over het beginnen van medicatie.

Dacht al jouw naam komt me bekend voor, maar is van 't friezen topic haha.
Wel spannend, ben benieuwd wat eruit komt dan! ADD of ADHD...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:11

set_elkol schreef:
Cindeeh schreef:

kan volgens mij niet schadelijk zijn :) het zijn stoffen die je lichaam gewoon nodig heeft en die ook al voorkomen in je systeem :)

Ik kom jou ook overal tegen de laatste dagen :+
Maar is een overschot van magnesium dan niet verkeerd?

Gefeliciteerd, Menino!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:17

Chaos schreef:
Hallo!

Wow dan zijn ze er bij jou wel heel snel achter gekomen zeg, na een gesprek?
Ik al een paar gehad en moet nog een paar hebben.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:32

Een psychiater zal om een diagnose te kunnen stellen ook wel meer nodig hebben dan één gesprek hoor ;)
De psycholoog zal gewoon een gegrond vermoeden hebben.
Blijft sowieso het lastige, dat je ADHD niet daadwerkelijk kunt onderzoeken....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:38

Normaal had ze vaker een afspraak gemaakt maar ze vond het overduidelijk zei ze. En ik moest sowieso dan eerst nog naar een psychiater ook ivm medicatie.

En heb er wel ehh. Dik 2uur gezeten eerste keer. Weet niet of dat langer is dan normaal. :P

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:30

Lottie84 schreef:
Is er hier iemand die ervaring heeft met neurofeedback?

Mijn vriendin is psychologe en werkt met neurofeedback, er schijnen hele goede resultaten mee te zijn :j
Ikzelf heb er geen ervaringen mee behalve dan wat ik gehoord heb van haar.

Verder ben ik het wel eens met de stelling dat wanneer je van jezelf weet dat je een gevaar in het verkeer bent dat je jezelf af moet vragen of je wel op de weg hoort, of dat er iets aan te doen is met bv medicatie of door een zelfbewustwordingscursus oid.

Ikzelf ben erg voorzichtig in het verkeer, ben een echte add'er, eerder dromerig en op de automatische piloot zonder medicatie, dan gehaast en opgefokt.
Mijn (andere) vriendin heeft adhd en is erg gehaast, kijkt veel om zich heen (en rijd dan de berm half in) etc etc, soms word ik ook onwijs boos op dr en dreig als ze niet op de weg let en normaal doet, dat ik voortaan wel rijd :')
Gelukkig is ze door mijn opmerkingen wel een stuk bewuster geworden van haar rijgedrag en afgeleidheid (is dat een nl woord?)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:51

Ja maar dromerig in het verkeer worden is ook niet altijd handig, denk ik, want je meot ook op de andere kunnen letten.
Ik heb dat zelf ook wel vaak met auto rijden dat op de automatische piloot rijd. Dan denk ik ben ik alweer, want ben ik onderweg dan tegen gekomen? Of ben ik wel wat tegengekomen?
Maar ik rijd altijd wel veilig, wel automaat. Puur omdat het voor mij toendertijd te hectisch werd met schakel. Het was me echt teveel en het lukte niet. Ik wil het binnenkort wel weer een keer gaan proberen voor mijn schakkel al zie ik er ook wel weer tegenop.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:57

Ik heb ook add, meerdere keren getest geweest. Maar in oktober vorig jaar echt vastgesteld en toen ook met mentylfenidaat begonnen. (2x 5 mg)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:09

Wat duurt het allemaal lang bij GGZ zeg.. pff..wordt er eigenlijk een beetje moe van.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:12

even binnen vallen hoor :P

ben eigenlijk wel benieuwd of jullie snachts goed slapen??

ik ben wel een drama,hoor alles,word wakker van het eerste straaltje licht en als ik wakker word gemaakt uit mijn slaap door iemand ben ik echt behoorlijk pissig -:(-

vroeg me af hoe dat bij de rest zit en of en wat jullie daar tegen doen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:48

Oh Ellepel... Verschrikkelijk herkenbaar... Ik heb ook echt moordneigingen als ik wakker gemaakt word :=
En helaas slaap ik ook erg licht.
Ik mag van geluk spreken dat mijn man vaak nachtdienst heeft want ruzie s'nachts omdat hij niet stil ligt, zwaar ademt of snurkt is ook niet wat hoor :')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:51

ellepel schreef:
even binnen vallen hoor :P

ben eigenlijk wel benieuwd of jullie snachts goed slapen??

ik ben wel een drama,hoor alles,word wakker van het eerste straaltje licht en als ik wakker word gemaakt uit mijn slaap door iemand ben ik echt behoorlijk pissig -:(-

vroeg me af hoe dat bij de rest zit en of en wat jullie daar tegen doen.

Ik word vaak wakker in de nacht en zo af en toe kan ik moeilijk in slaap komen door mijn gedachten die maar doorgaan.
Ik neem dan meestal een oxazepam in :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:52

Ik wordt overal wakker van maar slaap meestal wel makkelijk weer in en ben zelden chagrijnig. Alleen als ik 's avonds naar bed toe ga heb ik moeite te slapen.

Ik heb vrijdag gesprek nummer 2 gehad met psycholoog en heb zeer overduidelijk ADD. Ze twijfelde niet en had ook geen verdere gesprekken nodig. Had het nog gevraagd en normaal maakte ze idd nog vaker een afspraak maar ze vond me een rasechte ADDer, eentje van de ergste vorm. :P

Komende donderdag naar Psychiater voor medicijnen.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:10

Alles wat jullie schrijven komt me heel bekend voor.

Ik slaap ook heel licht. Kan 's avonds moeilijk in slaap komen. Het lijkt wel of zodra het licht uit gaat, mijn gedachten de vrije loop krijgen. Lig niet te piekeren, maar alles wat ik gedaan heb of nog moet doen komt voorbij.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:11

Ik slaap echt verbijsterend goed. Als een blok. Ik ga liggen, doe m'n ogen dicht en binnen 5 minuten ben ik meestal weg - tot de wekker weer gaat :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:37

ik slaap ook zomaar in hoor,no problemo :D
maar word echt overal wakker van,ben snachts ook vreselijk druk met draaien en van alles en nog wat aan het doen.
was wel benieuwd...oxazepam..tja,heb ik gehad,maar hielp niet.melatonine ook niet en een dikke borrel drinken voor het slapen gaan ook niet....
eigenlijk hoop ik dat er iemand met een middeltje komt wat goed helpt en niet al te slecht is

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:49

Pfff echt er is zelfs hier in huis nog weinig begrip voor de ADD terwijl ik al 16 jaar geleden de diagnose AD(H)D heb gekregen :+ Ik zeg dat ik het werken geestelijk echt slopend vind (achter de kassa bij de b,kin.g).. Krijg ik te horen dat geen enkele baan perfect is... djezus wat is dat nou weer voor antwoord :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:52

Ik slaap heel licht. Met periodes kan het soms beter gaan en soms slechter.

Heel goed helpt een vast ritueel tijdens het slapen gaan.

Op tijd beginnen, glas anijsmelk en mediteren.
(tijdens het mediteren gaan mijn gedachten alle kanten op maar het is blijkbaar goed genoeg om redelijk goed in slaap te vallen.)